:-D Basic cycling battery..?

NiCd, NiMH, LiPol, LiIon, LiFe, Pb...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Georg9
Příspěvky: 361
Registrován: ned 03.01.2010 0:00
Bydliště: Ostrava- Poruba, Jeseníky (ZH)

:-D Basic cycling battery..?

#1 Příspěvek od Georg9 »

Tak se mi tady asi vysmějete:), ale to nevadí... Řešil jsem
problem s tím že lipolky nevyužívám tak jak by to potřebovaly a
nemám nabíječku s vybíjením. Nevím jak kdo, ale mám rád
pro svuj vrtas čerstvé baterie.. Po 14dnech jistě nejsou v normální kondici a potrebovaly by alespoň jeden cyklus, nejakého toho
režimu :).. Pořešil jsem to takto:

Obrázek

Je to asi fakt nouzové řešení a neměl bych to tu dávat :), ale zatím
mě nic jiného nenapadlo. Způsoby nosit sebou baterie a nápajet s
nimi jiné spotřebiče jsem vyloučil :-D. Zdá se mi to jako výhodná metoda, jak v klidu cyklovat baterie. Vstupní napětí nabíječe je
11 - 15V, což by pro 3S nijak škodlivé býti nemelo. Pokud to
dělám špatně, rád uvítám jiný způsob. :)

P.S.: jde spíše o malé oživování starších packů, jinak relativně
funkčních k doklepávání uložených (letem vybitých) packů. Jestli
jsem nekoho urazil, klidně tento přízpěvek uvítám na smetišti,
nebo přijmu jiné materiály ke studiu :)..

Má to nějaký smysl?
Naposledy upravil(a) Georg9 dne pát 03.06.2011 15:30, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
mijou
Příspěvky: 264
Registrován: úte 26.02.2008 0:00
Bydliště: Praha východ - Měšice

#2 Příspěvek od mijou »

No ja ti neviem.
Cyklovat LiPolky? To asi nieje to prave orechove.
Uživatelský avatar
Dareba
Příspěvky: 747
Registrován: sob 03.10.2009 0:00
Bydliště: Ostrava

#3 Příspěvek od Dareba »

cyklováním si zkracuješ životnost . Lipolky můžeš používat i měsíc po nabití. Samovybíjení je u nich zanedbatelné.
Uživatelský avatar
Vita_Valke
Příspěvky: 687
Registrován: čtv 12.06.2008 0:00
Bydliště: Valkeřice - okr. Děčín
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Vita_Valke »

Ty tvoje lipolky už asi nebudou v nejlepší kondici, já kolikrát vytáhnu pack za měsíc nebo i dva a jdu rovnou do vzduchu a že by to na první let nějak míň tahalo, to nepoznám

jinak já takhle nabíječku napájim bežně, když jedu lítat malym vrťasem na motorce tak tahám sebou 3S4P 10Ah co sem si přepájel z vylítanejch aku
T-Rex 700E, Tarot 450 Pro, Blade mSR
EasyStar, Freeair-Mustang, Clik!
Uživatelský avatar
Klubas
Příspěvky: 603
Registrován: ned 28.11.2010 0:00
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Klubas »

Prostě když nebudeš dlouho lítat a budeš mít baterky tak na 50% tak jim nevadí že je nabiješ před tím než půjdeš lítat, z těch padesáti procent a nemusíš je předem vybíjet :D
Multiplex FunCub // Konstrukční větroň // Beta 1400 // Mitshubishi Zero (Hacker) // Flysky TH9X //
Uživatelský avatar
Milan Nes
Příspěvky: 5756
Registrován: úte 06.01.2009 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Milan Nes »

cyklovaly se akorát NiCd a Nimh tam to dělalo divy,

lipo má cenu cyklovat asi jen v těchto případech

1/ rozhozený články o víc a zkouška zachránit
2/ pokus oživit starou lipo kterou si někde dlouho nechal
3/ cyklování po 1 měsíci a víc pokud nevíš jak brzo pudeš lítat

lipo do 1 měsíce ponechaná plně nabitá pokud je kvalitní nemá
praktickej negativní dopad, po měsíci je dobrý zacyklovat
nebo hodit do storage
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......

KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
robotmz
Příspěvky: 3341
Registrován: stř 24.10.2007 0:00
Bydliště: Čadca, SK

#7 Příspěvek od robotmz »

pred lietaním ich vždy nabijem zo STORE režimu, teda sú takpovediac vždy čerstvo nabité.
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od pkotatko »

Baterky nechávám tak jak jsem přišel z letiště. Někdy vybité z cca 80%, někdy nabité. Chodím jednou týdně lítat a den předem je všechny nabiju. Všimnul jsem ale, no možná je to jen můj subjektivní pocit, že je znát jakým proudem je nabíjím. Něco jako u nikláčů. Pokud nabíjím proudem 1C a méně, je baterka lenivější. Pokud ale do nich nacpu třeba 5-6 C a jdu lítat, zdá se mi že prostě ta baterka dá víc. Možná je to nesmysl, ale připadá mi to tak.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
Kamil
Příspěvky: 746
Registrován: čtv 04.01.2007 0:00
Bydliště: Sereď
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Kamil »

Hlavne tie Lipo nenabíjaj a nevybíjaj na tom koberci. :!:
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Nakadah »

Ja to delam podobne jako pkotatko - v podstate to neresim. Vetsinou mam baterky nabite uz z domu, ale pokud zapomenu tak si je na letisti nabiju. Jenom kdyz uz vim ze mesic ty baterky budou lezet (nebo dele), tak je vybiju na skladovaci napeti. Ale lednicku nepouzivam. Je to vsechno mrzky spotrebak, za dva roky stejne chcipnou at se pouzivaji nebo ne. Nak
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od arda1 »

Prosímtě nemůžeš tu fotku zmenšit ? Takhle se to nedá číst-díky arda1BOT

Obrázek
ICQ 638556901
Uživatelský avatar
Georg9
Příspěvky: 361
Registrován: ned 03.01.2010 0:00
Bydliště: Ostrava- Poruba, Jeseníky (ZH)

#12 Příspěvek od Georg9 »

Děkuji všem za názory... Díky
Odpovědět

Zpět na „Akumulátory“