AXN Floater-Jet (hobbycity.com)
Tak mě postihl první problém s Floaterem. Udělal jsem doporučené úpravy Oblepil náběžky, zalepil matičky táhel, dotáhl šroubky na motoru, zajistil křídlo proti vysunutí, pojistil panty kormidel páskou, polepil spodek trupu a celou zadní část, kde se drží rukou, průhlednou páskou (doporučuji, nešpiní se to a je to dost odolné). Jen jsem nepřipoutal baterii. "Při mém lítání žádná záporná géčka nebudou, a zasunutá pořádně v čumáku nemúže nic udělat". CHYBA ! Běžné poletování mi přestalo stačit, tak zkouším let na zádech . Dobrý , ale klesá ,automaticky lehce přitáhnu , klesá víc " vole musíš tlačit", zatlačím trochu ostřeji a hle - katapultáž jak z Migu 29, nejdříve spořádaně kabina, pak na drátech baterka až se rozpojil konektor a všechny tři kusy spořádaně klesají. Samozřejmě jsem tesně nad krajem lesa a nastává prošení větru ať to odfoukne od lesa. Povedlo se. Floater se jako podzimní list snášel pomalinku dolů až dosedl na louku. Tak jemné přistání se mi ještě nepodařilo!
Naprosto bez nejmešího poškození !!! Nastalo hledání kabiny a baterie ve vzrosté trávě a místy hnusných kopřivách. Asi po půl hodině žena našla kabinu (jsem moc rád, protože nevím, zda se dá sehnat) Baterii, jsme ani po další půlhodině nenašli, tak jsme to vzdali. Možná to ještě někdy zkusíme najít (samozřejmě nejlepší a nedražší baterka co mám). POUČENÍ ! Pořádně si zajistěte baterku. Když jsem ji vyndával, musel jsem ji dolovat opradu silou a ty pitomé konektory držely strašně moc. Vypochodovalo to během sekundy jak nic. Pozn. už tam mám suché zipy a záporná géčka budu dávkovat opravdu s citem.
Naprosto bez nejmešího poškození !!! Nastalo hledání kabiny a baterie ve vzrosté trávě a místy hnusných kopřivách. Asi po půl hodině žena našla kabinu (jsem moc rád, protože nevím, zda se dá sehnat) Baterii, jsme ani po další půlhodině nenašli, tak jsme to vzdali. Možná to ještě někdy zkusíme najít (samozřejmě nejlepší a nedražší baterka co mám). POUČENÍ ! Pořádně si zajistěte baterku. Když jsem ji vyndával, musel jsem ji dolovat opradu silou a ty pitomé konektory držely strašně moc. Vypochodovalo to během sekundy jak nic. Pozn. už tam mám suché zipy a záporná géčka budu dávkovat opravdu s citem.
- sakulajda
- Příspěvky: 215
- Registrován: čtv 27.12.2007 0:00
- Bydliště: Dolní Kounice
- Kontaktovat uživatele:
jag42 píše: katapultáž jak z Migu 29, nejdříve spořádaně kabina, pak na drátech baterka až se rozpojil konektor a všechny tři kusy spořádaně klesají. Samozřejmě jsem tesně nad krajem lesa a nastává prošení větru ať to odfoukne od lesa. Povedlo se. Floater se jako podzimní list snášel pomalinku dolů až dosedl na louku. Tak jemné přistání se mi ještě nepodařilo!
Naprosto bez nejmešího poškození !!! Nastalo hledání kabiny a baterie ve vzrosté trávě a místy hnusných kopřivách. Asi po půl hodině žena našla kabinu (jsem moc rád, protože nevím, zda se dá sehnat)
cítím s tebou - taky jsem tuto situaci zažil
Kabinu mám priviazanú rybárskym vlascom k trupu.Je škoda stratiť takú peknú kabinu,ktorá sa potom ťažko nahrádza.Vlasec je tak dlhý aby kabína pri odletení z trupu neplantala do točiacej sa vrtule.Trup som prepichol (spravil špendlíkom dierku) a uzol na vlasci v tiahol do spravenej dierky a zakvapol sekundakom.Na kabine som spravil dieru a vlasec drží na uzol.
Spôsob niečo ako je na webe OK RIMR pre vlepenie sucháču pre fixovanie batérie.Je to nenápadné a hotove za 10 min.a ani pri tvrdšom pristáni nestratíš kabinu aj keď uletí z lietadla...
Spôsob niečo ako je na webe OK RIMR pre vlepenie sucháču pre fixovanie batérie.Je to nenápadné a hotove za 10 min.a ani pri tvrdšom pristáni nestratíš kabinu aj keď uletí z lietadla...
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
Upozorňuju na jednu zradu, ta páka na výškovce mi už u druhého Floatera praskla. Zkoušel jsem to a ten plast je po roce pěkně zkřehlý. Takže doporučuju vyměnit zavčasu za nějaký MPJet. Dneska jsem takhle zůstal bez výškovky v tom podvečerním fučáku. Přistávat v tom s řízením klesání a stoupání pouze pomocí řízení výkonu motoru bylo pěkné adrenalinové potěšení
Ale naštěstí to bylo jako do peřin.
Ale naštěstí to bylo jako do peřin.
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
- sakulajda
- Příspěvky: 215
- Registrován: čtv 27.12.2007 0:00
- Bydliště: Dolní Kounice
- Kontaktovat uživatele:
ferulik píše:Kabinu mám priviazanú rybárskym vlascom
no ba, proč už jsem to dávno neudělal, když mám podobné řešení na jiném modelu - díkec za nakopnutí
RiMr píše: páka na výškovce mi už u druhého Floatera praskla.
taky jsem už měnil (naštěstí to bylo u křidélka), avšak ne za mpjet, ale za ty stejné co prodavají jako nahradní díl.
A ještě něco. Jak to šlo ven, potáhlo to i příjímač (byl mezi servy) a zlomila se páčka serva. Mám několik pytlíků páček od různých sev, ale žádná nepasuje. Dá se běžně koupit? Naštěstí mi zrovna dnes dorazil Floater z Číny (objednán 22.3.2011) a tak se konal přesun páčky.
ferulik - díky za radu, kabina bude zítra na špagátu.
ferulik - díky za radu, kabina bude zítra na špagátu.
Kabinu jsem měl přichycenou obyč gumou z kalhot a sepnutou sešívačkou.
http://kesi1n.galerie.cz/4750766-axn-fl ... t#67966997
http://kesi1n.galerie.cz/4750766-axn-fl ... t#67966997
sakulajda píše:ferulik píše:Kabinu mám priviazanú rybárskym vlascom
no ba, proč už jsem to dávno neudělal, když mám podobné řešení na jiném modelu - díkec za nakopnutí
RiMr píše: páka na výškovce mi už u druhého Floatera praskla.
taky jsem už měnil (naštěstí to bylo u křidélka), avšak ne za mpjet, ale za ty stejné co prodavají jako nahradní díl.
Nedaří se mi na HK najít, kde ty páky mají (netuším jak by se to mohlo v angličtině jmenovat). Můžeš sem dát link?
to RiMR: Případně na nějakou náhradu, co se dá koupit v čechách. Díky.
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
Tohle kup tady, normální MPJety nějaké páky... Něco pohledám. Ale když prostě zajdeš do kvelbu tak tam mají ty stojany s bižu od MPJetu, tak vyber nějaké vhodné páky.
EDIT: něco takovéhoto:
http://www.kostkamodelcentrum.cz/obchod ... olozek=144
a doporučuju tu výškovku (není to nutné ale neuškodí to) v místech kde bude ta páka nějak vyztužit. Já tam třeba nalepím kousek uhlíkového pásku naplacato, z každé strany kousek cca 5cm a přes to tu páku. Nebo může stačit kousek 0,8mm překližky apod. Případně zapustit, když si s tím bude chtít někdo trošku pohrát
EDIT: něco takovéhoto:
http://www.kostkamodelcentrum.cz/obchod ... olozek=144
a doporučuju tu výškovku (není to nutné ale neuškodí to) v místech kde bude ta páka nějak vyztužit. Já tam třeba nalepím kousek uhlíkového pásku naplacato, z každé strany kousek cca 5cm a přes to tu páku. Nebo může stačit kousek 0,8mm překližky apod. Případně zapustit, když si s tím bude chtít někdo trošku pohrát
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
RiMr píše:EDIT: něco takovéhoto:
http://www.kostkamodelcentrum.cz/obchod ... olozek=144
a doporučuju tu výškovku (není to nutné ale neuškodí to) v místech kde bude ta páka nějak vyztužit. Já tam třeba nalepím kousek uhlíkového pásku naplacato, z každé strany kousek cca 5cm a přes to tu páku. Nebo může stačit kousek 0,8mm překližky apod. Případně zapustit, když si s tím bude chtít někdo trošku pohrát
Díky.
Ještě bych měl dotaz v jak max. silném větru se stím může dát létat? Včera jsem to zkoušel, ale radši jsem to pak zabalil. Startoval jsem proti větru a jen co jsem vzlétl a začal éro otáčet do prava po větru (pomocí křidélek) tak jsem ho pak nemohl z té pravé otáčky dostat. Jako by se snažilo letět jen do vývrtky. Přičítám to tomu větru který se při zemi zdál být ještě ok ale asi opak byl pravdou.
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
No tak já jsem létal ppředevčírem po západu jak ještě trošku fučelo
CHce to klid a počítat se snosem. Když fouká bez nárazů, dá se s ním "zaviset" dva metry před sebou. Když foukají nárazy tak je to i o štěstí.
CHce to klid a počítat se snosem. Když fouká bez nárazů, dá se s ním "zaviset" dva metry před sebou. Když foukají nárazy tak je to i o štěstí.
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
- Borek
- Příspěvky: 492
- Registrován: pon 17.01.2011 0:00
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
zdenek582 píše: Startoval jsem proti větru a jen co jsem vzlétl a začal éro otáčet do prava po větru (pomocí křidélek) tak jsem ho pak nemohl z té pravé otáčky dostat. Jako by se snažilo letět jen do vývrtky. Přičítám to tomu větru který se při zemi zdál být ještě ok ale asi opak byl pravdou.
Musíš mít dostatečnou rychlost. Nezapomeň, že při letu po větru jí, relativně k zemi, potřebuješ mnohem víc, abys dosáhnul stejného vztlaku a ovladatelnosti. Důsledek přiliš nízké rychlosti je mj. špatná reakce modelu na řízení.
Takže v silném větru lítáš tak, že nastoupáš dost vysoko (což není problém, protože ti vítr pomáhá) a když už jsi dost vysoko/daleko, tak se otočíš prosvištíš velkou rychlostí po větru, uděláš otočku a zase se pomalu šineš proti větru. Tzn. většinu doby letíš proti větru.
Pokud je vítr silný a nárazový, je lepší to s lehkým EPP modelem zabalit. Tam už jde vážně jen o štěstí.
Bixler, Super Sky Surfer, DJI F550, Mavic Pro | FrSky Taranis X9D+
Blog: http://tinyurl.com/ctuoqtx
Blog: http://tinyurl.com/ctuoqtx