Heli a vaše nehody
- DaveLister
- Příspěvky: 1155
- Registrován: ned 13.09.2009 0:00
- Bydliště: Kadaň/Praha
Troll píše:DaveListere a ty tu piruetu v praxi děláš?
Zalezi samozrejme na situaci, pouzivam ji spis kdyz je heli stale plus minus rotorem vodorovne, pripadne kdyz odleti moc daleko a je spatne videt. Kdyz pada treba bokem v nejakem neprijemnem uhlu tak piruleta asi nebude nejlepsi reseni.
Jinak kdyz je heli v nejake nepekne pozici a ja nevim jak to srovat tak do toho nehrabu, zamyslim se nad tim jak se tam vlasne dostala a z toho tu polohu nejak vymyslim. Chce to ale nezmatkovat, protoze okamzita reakce je v 90% spatna.
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Tak včera jsem neměl svůj den.
Minulý týden se mi hned po odlehčení ze země samo od sebe převrátilo Pročko. Škody docela dost. Tak jsem to dal dohromady, vyzkoušel v ruce, všechno fungovalo, žádné vibrace, nic. Včera se scénář opakoval. Sotva jsem helinu roztočil a nadlehčil, šup a byla na boku. Znova. Tentokrát na druhém. A aby to nebylo málo, tak jsem nas... šel protáhnout Kasamu. Asi jsem nemyslel. Při zapojování jsem si baterky zkratoval. Rána jak z děla, 6mm konektory zmizely. Bohužel jsem u nich měl dost blízko prsty. Takže docela slušně popálený. Na ploše jsem byl jen se svým desetiletým klukem. No nic bolelo to jak sviňa, tak rychle pobalit, odjet domu, vynosit z auta. Při tom jsem vrtulkou Kasamy třísknul do futer u dveří. Ani jsem už neměl sílu kontrolovat co se zničilo tam. Baterky uskladnit na bezpečném místě, protože člověk nikdy neví co jim může být a odjezd do špitálu.
Prostě když se daří......
Minulý týden se mi hned po odlehčení ze země samo od sebe převrátilo Pročko. Škody docela dost. Tak jsem to dal dohromady, vyzkoušel v ruce, všechno fungovalo, žádné vibrace, nic. Včera se scénář opakoval. Sotva jsem helinu roztočil a nadlehčil, šup a byla na boku. Znova. Tentokrát na druhém. A aby to nebylo málo, tak jsem nas... šel protáhnout Kasamu. Asi jsem nemyslel. Při zapojování jsem si baterky zkratoval. Rána jak z děla, 6mm konektory zmizely. Bohužel jsem u nich měl dost blízko prsty. Takže docela slušně popálený. Na ploše jsem byl jen se svým desetiletým klukem. No nic bolelo to jak sviňa, tak rychle pobalit, odjet domu, vynosit z auta. Při tom jsem vrtulkou Kasamy třísknul do futer u dveří. Ani jsem už neměl sílu kontrolovat co se zničilo tam. Baterky uskladnit na bezpečném místě, protože člověk nikdy neví co jim může být a odjezd do špitálu.
Prostě když se daří......
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
- Screwball671
- Příspěvky: 1313
- Registrován: pon 22.11.2010 0:00
- Bydliště: Praha Barrandov
[quote="pkotatko"]Tak včera jsem neměl svůj den.... quote]
To jsme si asi každej prožil, já třeba teď pořád padám s 500, jedna baterka v pohodě a při druhý nebo třetí rána, už mě to nebaví opravovat. Předposlední rána byla, že mi záhadně zmizel červík na zajištění vrtulky na hřídeli (byl určitě zalepenej), chvíli to nějak lítalo a potom začaly stále se zrychlující piruety, následovala autorotace do roští a škod jak máku. Včera dvě baterky, jen tak jsem se ploužil nad zemí a čekal co zase odejde, při třetí baterce mi při roztáčení odešlo jednosměrné ložisko na hřídeli, to už vážně není normální.
To jsme si asi každej prožil, já třeba teď pořád padám s 500, jedna baterka v pohodě a při druhý nebo třetí rána, už mě to nebaví opravovat. Předposlední rána byla, že mi záhadně zmizel červík na zajištění vrtulky na hřídeli (byl určitě zalepenej), chvíli to nějak lítalo a potom začaly stále se zrychlující piruety, následovala autorotace do roští a škod jak máku. Včera dvě baterky, jen tak jsem se ploužil nad zemí a čekal co zase odejde, při třetí baterce mi při roztáčení odešlo jednosměrné ložisko na hřídeli, to už vážně není normální.
Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
- Screwball671
- Příspěvky: 1313
- Registrován: pon 22.11.2010 0:00
- Bydliště: Praha Barrandov
Howking píše:- četl jsi moje příhody s Rexm 500? Ano je to normální. Use ProtosScrewball671 píše:to už vážně není normální.
Nëčetl, začínám ale věřit na začarovanej vrtulník. 600 a 450 tahaj bez problémů a tahle? Tolik času na opravách mi nezabrala ještě žádná helina. Můžu to 5tikilo už rozebrat po slepu. Už začínám mít neochvějnou jistotu že zase spadne, otázka není jestli spadne ale kdy.
Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Screwball671 píše: To jsme si asi každej prožil, já třeba teď pořád padám s 500, jedna baterka v pohodě a při druhý nebo třetí rána, už mě to nebaví opravovat. Předposlední rána byla, že mi záhadně zmizel červík na zajištění vrtulky na hřídeli (byl určitě zalepenej), chvíli to nějak lítalo a potom začaly stále se zrychlující piruety, následovala autorotace do roští a škod jak máku. Včera dvě baterky, jen tak jsem se ploužil nad zemí a čekal co zase odejde, při třetí baterce mi při roztáčení odešlo jednosměrné ložisko na hřídeli, to už vážně není normální.
Jehlové ložisko jistě neni nesmrtelné. Jak jsi zde někteří myslí. Je třeba provádět patřičná opatření. Jelikož kontrola "životaschopnosti" vlonoběžky (jehlového ložiska) je dosti obtížná a pokud viditelně není poškozená nebo při otáčení v ruce samovolně nedrhne, oběvení skryté vady je dost obtížné - proto je na místě pravidelná výměna
Pokud heli utrpí cca dvě lehčí rány vůbec Vám nikdo nezaručí že jehlové ložisko je v pořádku a jej možno nadále v pohnné soustavě dál používat. Je to na Vás - jen se pak nesmíte divit. Volnoběžka je přenositelem celého kroutícího momentu od převodů k NR a to že to někde prudce zapíchnete ji na zdraví rozhodně nepřidá. A pokud je odstavený pohon před nárazem do země není zas až tak důležité. Tu energii to přenáší stejně ....... takže Letu zdar a nebrečet. Abraka dabra
jak tak koukám je u heli fatální průšvih sledovat cokoliv ( okolo, což já s eroplánama celkem dělávám ) ...... a nepotrestalo mě zatím nic. Jenomže tam je spousta času.....
Tady se bojím tak to nehrozí, jenom se to musím odnaučit než mi otrne. Včera mi jsem dostal při podvečerním visení první společenskou lekci
Při visení na druhý baterce přistrával Easy Jet A319, kravál 150 metrů nad hlavou a tak jsem nezaregistroval jak se zezadu blíží celkem svižně dva hošíci tak okolo 18ti - jakoby se nechumelilo. Asi naprosto netušící co to dovede, nepochopitelný že se nebáli vždyť z toho Trexe jde celkem hrůza a oni nic..... Prostě pohoda, chtěli projít tak dva tři metry "okolo". Když mi došlo že to neobejdou, zabral jsem vůbec prvně víc na kolektiv a Trex vystřelil do třiceti metrů, vítr ho vzal lehce za mě a tam jsem ho stabilizoval. Tak pomaloučku zpátky se to povedlo, ale kreve by se ve mě nedohledal.... Dobrá lekce s dobrým koncem, ale musím se zamyslet jak a kde lítat. Jinak paráda, z Normálu ale přejdu na Iddle 1 a autorotaci. S tím plným kolektivem po zapnutí autorotace ( v krizi když už se to vzdá a zabalí ) jsem to neznal, doufám že si na tuhle vteřinku ještě chvíli počkám 
Tady se bojím tak to nehrozí, jenom se to musím odnaučit než mi otrne. Včera mi jsem dostal při podvečerním visení první společenskou lekci
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
- maniiax.
- Příspěvky: 67
- Registrován: ned 27.03.2011 0:00
- Bydliště: Praha, ale často v Ústí n/L, Plzni, Brně, Litomyšli, Domažlicích ...
- Kontaktovat uživatele:
Padá se všude
Michal, tedy TACUD se tu moc neprojevuje, ale poslední 3 společný poletovačky = 3 pády. Pročko s 3G, pád celkem lehkej. Než to spraví tak vytáhnul druhej den griffina, jen otestovat, padnul a resultát byl: kašlu na něj. Včera byl provětrat pročko, po opravě, lítalo to celkem schopně, jenže už bylo šero, nějak na to asi neviděl. Šel na přistání a najednou helina v trávě. Než jsme došli k místu katastrofy, objevil se dým a pak i oheň. Regulátor hořel a kdyby to nesmrdělo tak můžem opékat buřtíky. Škody celkem značné.
No a abych nepovídal jen o cizím neštěstí, přidám i trochu své blbosti.
Včera jsem přifrčel z Prahy do Ústí jak stíhačka, už se šeří tak ať stihnu pár baterek s 550-kou. Na letišti jsem to vytáh, zapojil, zahejbal pákama, serva se hýbou tak letím, chci startovat a helina jde na bok, listí se štípe a tím je celá pondělní akce ukončena. Důvod? Na rádiu mi zůstal model PHOENIX a s tím se fakt lítat nedá
Fakt je že jsem odfláknul předletovou kontrolu, jinak bych viděl že se serva nehýbou tak jak mají.
Poučení: není kam spěchat. Startovat o minutu později vyjde určitě levněji
Michal, tedy TACUD se tu moc neprojevuje, ale poslední 3 společný poletovačky = 3 pády. Pročko s 3G, pád celkem lehkej. Než to spraví tak vytáhnul druhej den griffina, jen otestovat, padnul a resultát byl: kašlu na něj. Včera byl provětrat pročko, po opravě, lítalo to celkem schopně, jenže už bylo šero, nějak na to asi neviděl. Šel na přistání a najednou helina v trávě. Než jsme došli k místu katastrofy, objevil se dým a pak i oheň. Regulátor hořel a kdyby to nesmrdělo tak můžem opékat buřtíky. Škody celkem značné.
No a abych nepovídal jen o cizím neštěstí, přidám i trochu své blbosti.
Včera jsem přifrčel z Prahy do Ústí jak stíhačka, už se šeří tak ať stihnu pár baterek s 550-kou. Na letišti jsem to vytáh, zapojil, zahejbal pákama, serva se hýbou tak letím, chci startovat a helina jde na bok, listí se štípe a tím je celá pondělní akce ukončena. Důvod? Na rádiu mi zůstal model PHOENIX a s tím se fakt lítat nedá
Fakt je že jsem odfláknul předletovou kontrolu, jinak bych viděl že se serva nehýbou tak jak mají.
Poučení: není kam spěchat. Startovat o minutu později vyjde určitě levněji
AURORA 9
T-REX 450, 550, 700 (vše E s 3G)
blade MSR do kanclíku je nutnost
T-REX 450, 550, 700 (vše E s 3G)
blade MSR do kanclíku je nutnost
Přesně toto jsem řešil před pár dny na HK s Beastem,těsně před vzletem šup na bok.Zkoušel jsem dávat kontra bez úspěchu,Beast tlačil stále na bok.V ruce heli bez vibrací.Třetí den v zoufalství jsem si všiml že v určitých otáčkách se jemně rozvibrovala vzpěra ocasní trubky a v ten okamžik šla i cyklika nabok.Sundal jsem listy jak z vrtulky a rotoru.Heli bez sebemenšího zachvění,vyvářil jsem listy vrtulky nasadil a při určitých otáčkách (těsně před vzletem)cyklika na bok.Verdikt při šáhnutí na ocasní trubku vibrace že by se moh i rober..k stydět a na beastu jakbysmet,přitom na rámu vibrace žádné.Ložiska v domku vrtulky měli vůli a při roztočení na určité točky už oska se netočila v ose ale kolem osypkotatko píše:Tak včera jsem neměl svůj den.
Minulý týden se mi hned po odlehčení ze země samo od sebe převrátilo Pročko. Škody docela dost. Tak jsem to dal dohromady, vyzkoušel v ruce, všechno fungovalo, žádné vibrace, nic. Včera se scénář opakoval. Sotva jsem helinu roztočil a nadlehčil, šup a byla na boku. Znova. Tentokrát na druhém. A aby to nebylo málo, tak jsem nas... šel protáhnout Kasamu. Asi jsem nemyslel. Při zapojování jsem si baterky zkratoval. Rána jak z děla, 6mm konektory zmizely. Bohužel jsem u nich měl dost blízko prsty. Takže docela slušně popálený. Na ploše jsem byl jen se svým desetiletým klukem. No nic bolelo to jak sviňa, tak rychle pobalit, odjet domu, vynosit z auta. Při tom jsem vrtulkou Kasamy třísknul do futer u dveří. Ani jsem už neměl sílu kontrolovat co se zničilo tam. Baterky uskladnit na bezpečném místě, protože člověk nikdy neví co jim může být a odjezd do špitálu.
Prostě když se daří......
MiniProtos Microbeast V3
HK-450v2 Spirit
Spektrum DX7 mode 2
HK-450v2 Spirit
Spektrum DX7 mode 2
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
maniiax. píše:............ helina jde na bok, listí se štípe a tím je celá pondělní akce ukončena. Důvod? Na rádiu mi zůstal model PHOENIX a s tím se fakt lítat nedá![]()
Fakt je že jsem odfláknul předletovou kontrolu, jinak bych viděl že se serva nehýbou tak jak mají.
Poučení: není kam spěchat. Startovat o minutu později vyjde určitě levněji
Ty voe ...... to jek kdybych to psal já
..... taky jsem chtěl simulátorem mrskat reál
jo je fakt že na sim set-up to lítá docela .... nic moooc