Uprava žhavíka na benzín

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
milos3000
Příspěvky: 51
Registrován: pon 11.01.2010 0:00
Bydliště: PO

#16 Příspěvek od milos3000 »

Kedysi som stym experimentoval, ale nedosiahol som uspokojiveho vysledku. Najvacsi problem je ze benzin vytvara relativne velke
ciastocky v zmesy a je ho treba menej oproti metylu. V spojeni
s tak malym objemom je tu otazka aky karbec pouzit a/alebo
ako ho upravit...
chce to ovela citlivejsie ladenie bohatosti zmesy, ale to je
uz nad moje technicke moznosti
Uživatelský avatar
maroslong
Příspěvky: 2064
Registrován: stř 30.04.2003 0:00
Bydliště: Bratislava, SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Uprava žhavíka na benzín

#17 Příspěvek od maroslong »

JTulis píše:Mám v hlavě brouka:...

Nemám nič proti, ale aký účel to má vlastne splniť. resp. na čo je to dobré?
Ináč všeobecne ako sa tu už písalo benziňák má vyššiu prevádzkovú teplotu, je zložitejší (karbec, zapaľovanie), je ťažší a má nižší výkon. Spotreba je naopak podstatne nižšia. Pokiaľ viem, modelárske benziňáky začínajú na objeme okolo 15 - 20 cm3.
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Nakadah »

A pokud si nekdo vzpomene na historicke benzinaky tak sem treba videl i americky Bullet .27 (4,4ccm) s jiskrivou svickou. Ale tyhle historiky mely jenom jednoduchce karburatory a po nahozeni jede naplno. Nikdo neresil nejake prechody. Jak by se to dalo (jestli by to vubec slo) sladit s RC karburatorem, nemam poneti. Nak
Joker
Příspěvky: 892
Registrován: stř 11.05.2005 0:00
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Joker »

Zdravím, kdysi dávno tomu se benziňáky dělaly doma a myslím asi od 6cm3 výše. Zapalování přes kontakt a indukční cívku, zdroj napětí plochá baterie 4.5 V. Ale pouze do letadel. :D :D
Uživatelský avatar
mnov
Příspěvky: 2105
Registrován: stř 08.11.2006 0:00
Bydliště: Ďáblice

#20 Příspěvek od mnov »

Když už je zde řeč o historických benzínových motorech, tak nevznikl z těchto motorů právě žhavík? Mám takové tušení, že se při nějakém pokusu přehřála jiskřivá svíčka a motor běžel na samozápaly a to lépe než na zapalování jiskrou. :?: Jinak úpravu už jsme také zkoušeli, ale nestálo to za nic. Někde jsem to tu už psal.
JTulis
Příspěvky: 234
Registrován: pon 23.02.2009 0:00
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od JTulis »

No koukám že se to tu pěkně rozjelo... učel předělání nitro je drahé....
Lidé o mě říkají že jsem Flegmatik, ale mě je to jedno a kašlu jim na to!
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10853
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Celeron »

mnov píše:Když už je zde řeč o historických benzínových motorech, tak nevznikl z těchto motorů právě žhavík? Mám takové tušení, že se při nějakém pokusu přehřála jiskřivá svíčka a motor běžel na samozápaly a to lépe než na zapalování jiskrou. :?: .

Neco takovyho psal Jirka Kalina ve svy knizce Spalovaci motory I nebo II. Aha, kdepak je mam, uz jsem je podezrele dlouho v my knihovne nevidel. :(
Jirka
Uživatelský avatar
fokker1
Příspěvky: 754
Registrován: pát 24.04.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od fokker1 »

Nakadah píše:A pokud si nekdo vzpomene na historicke benzinaky tak sem treba videl i americky Bullet .27 (4,4ccm) s jiskrivou svickou. Ale tyhle historiky mely jenom jednoduchce karburatory a po nahozeni jede naplno. Nikdo neresil nejake prechody. Jak by se to dalo (jestli by to vubec slo) sladit s RC karburatorem, nemam poneti. Nak


U těchto starých benzíňáků se otáčky měnily změnou předstihu posouváním přerušovače. Ale nikdy jsem takový motor v chodu neviděl a nevím, v jakém rozsahu to fungovalo. V každém případě upravovat takto malý motor a ještě do auta je určitě blbost.
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10853
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Celeron »

Nekdy v 80 letech jsem se dostal k starymu ale netknutymu benzinaku kolem 8 kubiku. Pripojili jsme k nemu kondik a civku z Pionyra a placatou baterku. Kupodivu sel docela snadno nahodit a seridit. Pamatuju ze bez vyfuku hodne rval a na special benzin s olejem M2 strasne smrdel. :) Jinak me ta vykopavka nicim neupoutala.
Tenkrat jsem moc nechapal, ze ho se mnou na Modele nejakej nemcour vymenil za 3 novy serva Futaba, mooc uzkej profil. 8O Za nekolik let jsem se dozvedel, ze to byla nejaka vzacna Letna a ze ty 3 serva bylo malo. :oops:
Jirka
Uživatelský avatar
Jirka Lh
Příspěvky: 34
Registrován: sob 26.03.2011 0:00
Bydliště: Borovany

Benzínak

#25 Příspěvek od Jirka Lh »

Jen kontrolní otázka...nebylo by jistější a lepší žhavíka prodat a koupit osvědčený benzínák???Vždyt jen konstrukce je i na pohled jinačí,chladicí žebra,karbec,příslušenství,tvar pístu,kroužky,teploty při spalování.Když si spočítát hodiny strávené bádáním,sháněním,předěláváním a nejistej výsledek nejspíš zakončený odrovnáním žhavíka???
Lh.j
JTulis
Příspěvky: 234
Registrován: pon 23.02.2009 0:00
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od JTulis »

A jak bych dostal ten benzinák do auta 1/8? Jak bych na to přidělal odstředivou spojku? Navíc tak malý benzinák se snad ani nevyrábí.
Lidé o mě říkají že jsem Flegmatik, ale mě je to jedno a kašlu jim na to!
Uživatelský avatar
shake13
Příspěvky: 859
Registrován: úte 19.01.2010 0:00
Bydliště: Partizanske

#27 Příspěvek od shake13 »

Vo svete sa ujala este ina kombinacia - metyl palivo + elektronicke zapalovanie. Zachova sa vykon motora a znizi sa spotreba paliva. Staci dat do googla - glow to spark ignition a hladat. Inak ten benzin ma okrem zvysenych problemov s chladenim aj dalsi problem - nedostatocne mazanie ojnicnych lozisk a tym padom zadieranie.
Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2,
MAX,Rival,BN-2 Islander
JTulis
Příspěvky: 234
Registrován: pon 23.02.2009 0:00
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od JTulis »

No tak na upravu žhavíka se vykašlu, budu to provozovat na normalní letecký palivo + přižhavování a ventilátor na chlazení.
Lidé o mě říkají že jsem Flegmatik, ale mě je to jedno a kašlu jim na to!
Uživatelský avatar
Jirka Lh
Příspěvky: 34
Registrován: sob 26.03.2011 0:00
Bydliště: Borovany

žhavík

#29 Příspěvek od Jirka Lh »

Já ti rozumím,ale radši bych se do takové úpravy nepouštěl,za předpokladu kdyby se to nakonec nějak povedlo tak by to stejně nemělo výkon,je to malej objem na benzín a asi by se to neuchladilo.
Lh.j
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od arda1 »

JTulis píše:No tak na upravu žhavíka se vykašlu, budu to provozovat na normalní letecký palivo + přižhavování a ventilátor na chlazení.
Nebude to mít žádný výkon a neuchladíš to(hlavně v létě)- pokud nemáš na palivo nechoď do nitráka ,ale jdi raději do elektry. arda1BOT
ICQ 638556901
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“