T-rex 450 Pro - zkušenosti II.

Vrtulníky do velikosti 450
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#451 Příspěvek od Kenny McCormick »

drzim palce :wink:, pojde to rychlo, uvidis...

tiez trenujem vis /na rotore/, v sime uvisim kolko chcem ako chcem ale v reale tak 20-30sek chvostom k sebe :lol:
roztrasu sa mi aj prsty na packach a je to vidiet aj na vrtulniku, ze sa trasu 8O :lol: :lol:
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#452 Příspěvek od OPR »

Kenny McCormick píše:drzim palce :wink:, pojde to rychlo, uvidis...

tiez trenujem vis /na rotore/, v sime uvisim kolko chcem ako chcem ale v reale tak 20-30sek chvostom k sebe :lol:
roztrasu sa mi aj prsty na packach a je to vidiet aj na vrtulniku, ze sa trasu 8O :lol: :lol:


kenny.... to je ale věkem :lol:
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#453 Příspěvek od pkotatko »

Když si tady kolega na kabelu dal svůj první lopas, tak se tak rozklepal že jsem musel převzít řízení. Nebyl schopen řídit. Po minutce to přešlo a zase si to vzal. Dost jsme se tomu tenkrát nasmáli.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#454 Příspěvek od Relax »

Kenny : to je vietor, čakaj len čo prestane fúkať :-)

S Těma nervama je to asi doména začátků s heli, nepamatuju se že by mě to někdá potkalo s letadlama tak jako s tím mrňavým Easy Copter Starem, to jsem se třásl občas jako osika ( lebo Kenny ) a dával si čím že si to snažím budovat skromné sebevědomí na to Próčko v 3G..... Radši jsem to nechal ve skříni, podpořen varováním z fóra abych si nebudoval špatné návyky pro šestikanál....

Zůstal Phoenix ale myslím že v naprosté většině adeptů to s prvními úspěšnými krůčky postupně vymizí. Jinak by to dlouhodobě nebo trvale nedávalo smysl - akorát by člověka klepla rotorem zubatá :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
DaveLister
Příspěvky: 1155
Registrován: ned 13.09.2009 0:00
Bydliště: Kadaň/Praha

#455 Příspěvek od DaveLister »

OPR píše:kenny.... to je ale věkem :lol:

Kdyz na me nekdo kouka pri letani taky se mi klepou kolena, obcas i prsty. Vekem to v mem pripade nebude :)
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#456 Příspěvek od Relax »

Ono stačí když si člověk podprahově vybavuje cenu těch dílů - co by kdyby - a je to jasná diagnóza. K tomu zkusit něco novýho nebo neplánovanýho, do toho foukne a je to hotovka.

Prostě ideální hobby :-) Znám pár lidí co právě proto zůstali u těch letadel a teď se potichu ( i nahlas ) těší kdy mi to docvakne taky, navrch s bonusem té investice :-) haha
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#457 Příspěvek od Kenny McCormick »

pkotatko píše:Když si tady kolega na kabelu dal svůj první lopas, tak se tak rozklepal že jsem musel převzít řízení. Nebyl schopen řídit. Po minutce to přešlo a zase si to vzal. Dost jsme se tomu tenkrát nasmáli.
:lol: :lol: moja krvna skupina

Dnes rano sa mi doslova tak triasol vrtulnik visiac na rotore, ze par sekund trvalo, kym mi doslo ze to nie su vibracie, ale moje prsty, co to sposobuju. Pretocim ho spet, dam par pritiahnutych osmiciek na ukludnenie a naspet na chrbat... Chvilu vydrzim a zasa ma prepada panika... Nechapem. V sime zaletim na chrbte to iste co normalne. Rotorom sekam travu :roll: v reale akoby som zacinal odznova. :roll: akoby som to robil prvykrat. Snad to nejak postupne prekonam.
Podla prislovia "urob to, coho sa bojis a strach pominie".
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#458 Příspěvek od Relax »

Taky jsem zvědavej jak to budou prsty zvládat v reálu oproti simulátoru, iluze si radši nedělám :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
irto
Příspěvky: 282
Registrován: úte 11.05.2010 0:00
Bydliště: Jihomoravský Kraj

#459 Příspěvek od irto »

Mno cena dilů je nižší než cena u letadel. Rozbit letadlo je koupit nový model vrtulnik se da aspoň v teto velikosti opravit relativně levně.

Jinak take jsem ten co kdyz jsem 27.3.2011 de-facto poprve opravdu zacal letat tak se me roztrasli ruce i kolena, a osobne se domnivam ze duvod je ten ze clovek vidi rotujici listy a vrtulnik poměrně blízko sebe a ví že by od toho fakt nechtěl dostat přes dr... Aspoň u mě to tak bylo. Druhy let uz jsem byl klidnejsi cca po 50 startech jsem dal první loping, souvrat a vykrut.

Jinak celé letani vrtulniku neni složite je to vlasně skoro stejné jak letadlo rozdil ten zasadní je v tom že člověk se musí naučit uplně jinak sledovat model, nesmí věřit že model letí čumakem do předu, a musí víc spolehat na to aby mozek věděl jak ten model ma být natočen to je to co vidí muže víc klamat než být pravda. Jo a samo sebou dostat jistotu do kniplu neplest si směry a tak dále. Směr letu a prostorovou orientaci člověk nemuže vyzkoušet na simulatoru. To chce prostě real.

Rozhodně vím že neumím letat s vrtulníkem i když ho udržim v mistech kde chci přistanu na limit na 30x30cm kde mi kdo namaluje ale stale se učím a co je hlavní vím že učit se budu ještě hodně dlouho. Tzv pozice a osmičky ve všech x polohach a pak pilování obratu. Nicméně zaletnout jak s letadlem zakladni obraty je s vrtulnikem podle me dost podobne OFC je to jen o odvaze a o sebereflexi zda si clovek na to troufne.
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#460 Příspěvek od Relax »

irto : pěkně osvětlená myšlénka z praxe :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
L.Bily
Příspěvky: 1174
Registrován: ned 14.02.2010 0:00
Bydliště: Holíč
Kontaktovat uživatele:

#461 Příspěvek od L.Bily »

no jak sa to vezme ono s vrtulnikom sa zo zaciatku a trosku menej ale predsa aj neskorej pada, kdez to u era to je ine, na zaciatok si clovek kupi epp a je to takmer nerozbitne
Extra 300 60´ EXP Extreme Flight , Thunder 3D Krill 1,92, S-BACH 342 29% RC-PILOT 2,2m
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#462 Příspěvek od Relax »

Epp vydrží neuvěřitelné věci, navíc stačí chvilka lepení vteřiňákem ZACKI, větší křupnutí přeplátovat páskem tenké skelné tkaniny sycené tímhle lepidlem a jde se lítat jako by se nechumelilo :-) Konstrukční model může být horší než heli, občas se zaarchivuje a kupuje něco jinýho .....

U heli musíme počítat s hodinou a více práce, často čekání na díly, než se to dá zkusit znova..... Každý má svoje.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#463 Příspěvek od Relax »

V rámci seznamováníjsem si prvně lajsnul to roztočit v ruce, mírně nad hlavou. Zatím tak na 70% výkonu v Normal režimu, ale je to tedy fakt síla !!!! A co teprve ty větší mašiny .... to už si skoro nepředstavím.

V ruce to drží Trex jako kámen, hlavně ten ocas - skoro se s tím nedá pohnout :-) Asi taky ty těžký listy Align se na tom podepisujou, každopádně je to cesta jak nebýt při prvním poskoku až tak překvapenej, člověk si zvykne na ten nádhernej kravál a dynamickou odezvu :-)

Ještě mi vrtá hlavou něco z nastavení vysílače, protože v návodu o tom není ani zmínka. ( Futaba FF7 )

V menu basic je nastavení pro křivky pouze Normal pod položkama THR-CRV a PIT-CRV. V Advance Menu je to hlavní a sice TH-CV a PI-CV. U té druhé - PI-CV je kromě režimů Normal, Iddle 1 a Iddel 2 ještě režim "H" ( hovering ???). Pro srovnání uvedu kompletní nastavení :

TH-CV PI-CV

H PIT 13,5/29/50/75/91 ????????
NORMAL THR 0/76/90/92,5/96 PIT 29,5/41/50/63,5/77
IDDLE1 THR 100/96/92/94,5/100 PIT 8/27/50/63/86,5
IDDLE2 THR 100/96/90/96/100 PIT 8/27,5/50/64,5/90

řivky nastavili u Houšky s více otáčkama, 3G se prý začne dost klepat jak se rotor netočí. Takže Normal jde z plynu celkem strmě z nuly na 76 na druhý bod křivky. maximum je na 96, snižování bylo odzkoušeno ale nedoporučuje mi jít níž než o 5% ( s tím že musím snížit tři poslední pozice, nejenom tu poslední ).

Takže co je to H jsem se nezeptal, na druhou stranu to určitě překopali tak jako ostatní křivky, já měl na H 35/40/50/75/100.........

Ale točí se to nádherně :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#464 Příspěvek od pkotatko »

To "H" je hold. Autorotace. Proto to nemáš u thro. Tam se předpokládá použití vypínače. Pitch pro autorotacisi ale můžeš nastavit jak chceš.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#465 Příspěvek od OPR »

Není to označení H jako "HOLD" ? Pak by to byla autorotace a odstavení kanálu plynu .......... ale fakt nevím Tome, jen tipuju. :?
Zamčeno

Zpět na „Heli - do 450“