Uprava žhavíka na benzín
Kedysi som stym experimentoval, ale nedosiahol som uspokojiveho vysledku. Najvacsi problem je ze benzin vytvara relativne velke
ciastocky v zmesy a je ho treba menej oproti metylu. V spojeni
s tak malym objemom je tu otazka aky karbec pouzit a/alebo
ako ho upravit...
chce to ovela citlivejsie ladenie bohatosti zmesy, ale to je
uz nad moje technicke moznosti
ciastocky v zmesy a je ho treba menej oproti metylu. V spojeni
s tak malym objemom je tu otazka aky karbec pouzit a/alebo
ako ho upravit...
chce to ovela citlivejsie ladenie bohatosti zmesy, ale to je
uz nad moje technicke moznosti
- maroslong
- Příspěvky: 2064
- Registrován: stř 30.04.2003 0:00
- Bydliště: Bratislava, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uprava žhavíka na benzín
JTulis píše:Mám v hlavě brouka:...
Nemám nič proti, ale aký účel to má vlastne splniť. resp. na čo je to dobré?
Ináč všeobecne ako sa tu už písalo benziňák má vyššiu prevádzkovú teplotu, je zložitejší (karbec, zapaľovanie), je ťažší a má nižší výkon. Spotreba je naopak podstatne nižšia. Pokiaľ viem, modelárske benziňáky začínajú na objeme okolo 15 - 20 cm3.
A pokud si nekdo vzpomene na historicke benzinaky tak sem treba videl i americky Bullet .27 (4,4ccm) s jiskrivou svickou. Ale tyhle historiky mely jenom jednoduchce karburatory a po nahozeni jede naplno. Nikdo neresil nejake prechody. Jak by se to dalo (jestli by to vubec slo) sladit s RC karburatorem, nemam poneti. Nak
Když už je zde řeč o historických benzínových motorech, tak nevznikl z těchto motorů právě žhavík? Mám takové tušení, že se při nějakém pokusu přehřála jiskřivá svíčka a motor běžel na samozápaly a to lépe než na zapalování jiskrou.
Jinak úpravu už jsme také zkoušeli, ale nestálo to za nic. Někde jsem to tu už psal.
- Celeron
- Příspěvky: 10853
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
mnov píše:Když už je zde řeč o historických benzínových motorech, tak nevznikl z těchto motorů právě žhavík? Mám takové tušení, že se při nějakém pokusu přehřála jiskřivá svíčka a motor běžel na samozápaly a to lépe než na zapalování jiskrou..
Neco takovyho psal Jirka Kalina ve svy knizce Spalovaci motory I nebo II. Aha, kdepak je mam, uz jsem je podezrele dlouho v my knihovne nevidel.
Jirka
Nakadah píše:A pokud si nekdo vzpomene na historicke benzinaky tak sem treba videl i americky Bullet .27 (4,4ccm) s jiskrivou svickou. Ale tyhle historiky mely jenom jednoduchce karburatory a po nahozeni jede naplno. Nikdo neresil nejake prechody. Jak by se to dalo (jestli by to vubec slo) sladit s RC karburatorem, nemam poneti. Nak
U těchto starých benzíňáků se otáčky měnily změnou předstihu posouváním přerušovače. Ale nikdy jsem takový motor v chodu neviděl a nevím, v jakém rozsahu to fungovalo. V každém případě upravovat takto malý motor a ještě do auta je určitě blbost.
- Celeron
- Příspěvky: 10853
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Nekdy v 80 letech jsem se dostal k starymu ale netknutymu benzinaku kolem 8 kubiku. Pripojili jsme k nemu kondik a civku z Pionyra a placatou baterku. Kupodivu sel docela snadno nahodit a seridit. Pamatuju ze bez vyfuku hodne rval a na special benzin s olejem M2 strasne smrdel.
Jinak me ta vykopavka nicim neupoutala.
Tenkrat jsem moc nechapal, ze ho se mnou na Modele nejakej nemcour vymenil za 3 novy serva Futaba, mooc uzkej profil.
Za nekolik let jsem se dozvedel, ze to byla nejaka vzacna Letna a ze ty 3 serva bylo malo.
Jirka
Tenkrat jsem moc nechapal, ze ho se mnou na Modele nejakej nemcour vymenil za 3 novy serva Futaba, mooc uzkej profil.
Jirka
Benzínak
Jen kontrolní otázka...nebylo by jistější a lepší žhavíka prodat a koupit osvědčený benzínák???Vždyt jen konstrukce je i na pohled jinačí,chladicí žebra,karbec,příslušenství,tvar pístu,kroužky,teploty při spalování.Když si spočítát hodiny strávené bádáním,sháněním,předěláváním a nejistej výsledek nejspíš zakončený odrovnáním žhavíka???
Lh.j
Vo svete sa ujala este ina kombinacia - metyl palivo + elektronicke zapalovanie. Zachova sa vykon motora a znizi sa spotreba paliva. Staci dat do googla - glow to spark ignition a hladat. Inak ten benzin ma okrem zvysenych problemov s chladenim aj dalsi problem - nedostatocne mazanie ojnicnych lozisk a tym padom zadieranie.
Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2,
MAX,Rival,BN-2 Islander
MAX,Rival,BN-2 Islander