Kamarad si poridil plovaky na sve EPP, ale nejak nam chybi odvaha to soupnout na vodu. Poradte prosim, jak zabezpecit regulátor a ostatni elektrovybavu proti vode.
Diky
Hydroplán
několik nazoru z modelcentra - vyhledavani v sekce elektrolety na slovo hydroplan :
cituji :
Re: F3A & spol vo vode
cs (17.06.2006 09:24:46): Neviem si predstaviť opravu reglu, do ktorého natiekla voda.. lietam s Catalinou od HVP a mám v nej 2ks JES030 .. jeden nebol dostatočne chránený.. no čo, odletovené tranzistory padali rovno na kokam3200
... model na vode cca 10m od brehu, jeden z prvých letov s Lipol, a valil sa z neho žltý štiplavý dym
.. ale kokamy s druhým motorom zvládli cestu k brehu, ani obal packu nebol poškodený. Reklamovať ten kus spáleného škvarku čo zostal po plošnom spoji z reglu? to je asi žart.....
Elektroniku z hydroplánov striekam 3-4 vrstvami ochranného sprayu Plastic 70. Funguje to skoro perfektne - príjmač s reglom fungujú aj ponorené pod vodou. Ale.. občas sa zrejme ochranný povlak poruší, a skončí to uškvarením reglu.
Re: F3A & spol vo vode
tomasc (16.06.2006 09:42:00):
raději požívám JETI regulátory ale po vykoupání jek MGM tak JETI jsme už odpravili oba typy. Docela se osvědčili zbavit regl obalu a celý ho 2 - 3 x ponořit do nitrolaku, problém je jen v tom, že to jde udělat jen na 100% s regly které nemají chladič, ty co ho mají tam se lak nemusí vždycky dostat a dopadne to jako když Mára utopil v Jablonci UZI XXL regl JETI Advanced 18A vyhořel kompletně, protože nebylo zalakované připjení POT 200 a asi taky byla díra někde v laku na reglu. Nicméně po odeslání k opravě jsme obdrželi za cenu opravy nový regl do 4 dnů.
Re: Ortientácia vypínača.
Ďusi (23.02.2006 19:45:45): To sa nestalo mne, ale kolegovi. Podľa mňa je to hovadina keď vypínač funguje opačne. Kolega ho kupoval ešte v začiatkoch keď elektra ešte neboli veľmi rozšírené. No a ten regler použil v hydropláne kto mohol vedieť, že sa mu dostane voda do vypínača a v strede rybnika mu vypne model. Najlepšie je mať ajtak model bez vypínača. Menšie riziko poruchy.
Re: Elektro za vlhka drobneho mrholenia a inych meteo shitow.
hifly (05.01.2005 11:58:59):
S vodou mají své zkušenosti zejména majitelé hydroplánů. Já jsem tak třeba 2x za sebou vykoupal Ac16/15/5 v přehradní vodě. Vždy si tam poležel tak aspoň 10 minut. Regulátor byl suchý, tak jsem ho okamžitě po vytažení nechal několik minut běžet, aby v ložisku nezůstala voda. Pozor - pokud zvlhne i regulátor, tak to rozhodně nezkoušejte! A večer jsem ho lehce prostříknul WD-40 a zase pustil. Motor má naběháno několik desítek hodin a pořád je v OK.
Tím chci říct, že čistá voda/sníh by neměl být až takový problém. Horší to bude s blátem.
Re: Elektro za vlhka drobneho mrholenia a inych meteo shitow.
HonzaT (05.01.2005 12:11:33): MNoo....to si ma potesil moc. Takze ked si tavnou pistolou napatlam regulator resp. tie miesta gde nie je folia ergo zavrem regulator tak mozem veselo lietat. Imho ten axik 2212/26 je na Albatrose D.V myslim od FSK a ked riesim komplikovanu situaciu ktoru som si sam zapricinil na dvore firmy gde neni vela miesta tak na dvojclanok to stupa za vrtulou vertikalne ( lipol 1200 , APC 10x4.7) inak pre maketovy let musim ist na tretinu plynu.
Konec citatu / doufam ze jsem neporusil zadna autorska prava
***********************************************
Vyvozuji z toho , ze je dobre mit na letani ssebou stlaceny vzduch ve spray s dlouhou trubickou na vyfoukani a ostatni zpusoby jsou urcite diskutabilni, bylo by mozna se o tom pobavit , filozofie je dvoji a vychazi z toho ze problem je hlavne reglu:
a) zabalit, opatlat
b) nechat jak je, nezapinat a vysusit ( ale jak to funguje, kdyz se tam dostane vody pri pristani tj. regl je zapnut - to nevim )
s prijimacem problem nebude , otazka jeste co baterky - ale zrejme v praxi zde neni take problem.
cituji :
Re: F3A & spol vo vode
cs (17.06.2006 09:24:46): Neviem si predstaviť opravu reglu, do ktorého natiekla voda.. lietam s Catalinou od HVP a mám v nej 2ks JES030 .. jeden nebol dostatočne chránený.. no čo, odletovené tranzistory padali rovno na kokam3200
Elektroniku z hydroplánov striekam 3-4 vrstvami ochranného sprayu Plastic 70. Funguje to skoro perfektne - príjmač s reglom fungujú aj ponorené pod vodou. Ale.. občas sa zrejme ochranný povlak poruší, a skončí to uškvarením reglu.
Re: F3A & spol vo vode
tomasc (16.06.2006 09:42:00):
raději požívám JETI regulátory ale po vykoupání jek MGM tak JETI jsme už odpravili oba typy. Docela se osvědčili zbavit regl obalu a celý ho 2 - 3 x ponořit do nitrolaku, problém je jen v tom, že to jde udělat jen na 100% s regly které nemají chladič, ty co ho mají tam se lak nemusí vždycky dostat a dopadne to jako když Mára utopil v Jablonci UZI XXL regl JETI Advanced 18A vyhořel kompletně, protože nebylo zalakované připjení POT 200 a asi taky byla díra někde v laku na reglu. Nicméně po odeslání k opravě jsme obdrželi za cenu opravy nový regl do 4 dnů.
Re: Ortientácia vypínača.
Ďusi (23.02.2006 19:45:45): To sa nestalo mne, ale kolegovi. Podľa mňa je to hovadina keď vypínač funguje opačne. Kolega ho kupoval ešte v začiatkoch keď elektra ešte neboli veľmi rozšírené. No a ten regler použil v hydropláne kto mohol vedieť, že sa mu dostane voda do vypínača a v strede rybnika mu vypne model. Najlepšie je mať ajtak model bez vypínača. Menšie riziko poruchy.
Re: Elektro za vlhka drobneho mrholenia a inych meteo shitow.
hifly (05.01.2005 11:58:59):
S vodou mají své zkušenosti zejména majitelé hydroplánů. Já jsem tak třeba 2x za sebou vykoupal Ac16/15/5 v přehradní vodě. Vždy si tam poležel tak aspoň 10 minut. Regulátor byl suchý, tak jsem ho okamžitě po vytažení nechal několik minut běžet, aby v ložisku nezůstala voda. Pozor - pokud zvlhne i regulátor, tak to rozhodně nezkoušejte! A večer jsem ho lehce prostříknul WD-40 a zase pustil. Motor má naběháno několik desítek hodin a pořád je v OK.
Tím chci říct, že čistá voda/sníh by neměl být až takový problém. Horší to bude s blátem.
Re: Elektro za vlhka drobneho mrholenia a inych meteo shitow.
HonzaT (05.01.2005 12:11:33): MNoo....to si ma potesil moc. Takze ked si tavnou pistolou napatlam regulator resp. tie miesta gde nie je folia ergo zavrem regulator tak mozem veselo lietat. Imho ten axik 2212/26 je na Albatrose D.V myslim od FSK a ked riesim komplikovanu situaciu ktoru som si sam zapricinil na dvore firmy gde neni vela miesta tak na dvojclanok to stupa za vrtulou vertikalne ( lipol 1200 , APC 10x4.7) inak pre maketovy let musim ist na tretinu plynu.
Konec citatu / doufam ze jsem neporusil zadna autorska prava
***********************************************
Vyvozuji z toho , ze je dobre mit na letani ssebou stlaceny vzduch ve spray s dlouhou trubickou na vyfoukani a ostatni zpusoby jsou urcite diskutabilni, bylo by mozna se o tom pobavit , filozofie je dvoji a vychazi z toho ze problem je hlavne reglu:
a) zabalit, opatlat
b) nechat jak je, nezapinat a vysusit ( ale jak to funguje, kdyz se tam dostane vody pri pristani tj. regl je zapnut - to nevim )
s prijimacem problem nebude , otazka jeste co baterky - ale zrejme v praxi zde neni take problem.
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11248
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
Odvahu seber, hydroplány jsou super.
Mám teď sebou i loďku na 40MHz s druhým vysílačem a díky tomu se zatím nic nestalo.
)
V artistovy jsem létal regulátor JeTi Master 70 Spin BEC a zabezpečení jsem provedl tak, že regulátor jsem obalil další vrstvou smšťovačky a kabely zajistil tavným lepidlem.
Ale na závody vozím náhradní regulátor
TomasC
Mám teď sebou i loďku na 40MHz s druhým vysílačem a díky tomu se zatím nic nestalo.
V artistovy jsem létal regulátor JeTi Master 70 Spin BEC a zabezpečení jsem provedl tak, že regulátor jsem obalil další vrstvou smšťovačky a kabely zajistil tavným lepidlem.
Ale na závody vozím náhradní regulátor
TomasC