BEC-SBEC-UBEC

Přijímače, serva, regulátory, BEC, palubní napájení, ale i telemetrie
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JirkaA »

Mic-74 píše:To je skoro málo chce to minimálně 3A linearní Bec. On i ten regulátor 18A na svižnější větroň nebude nic moc.
Plush s 2A becem mám v malém Mustangu a tam jsou jen 2 serva a když stím chvíly hejbám sem tam tak se docela dost hřeje.


To je pořád nicneříkající údaj, když neuvedeš čím to krmíš. Je rozdíl krmit lineární BEC dvoučlánkem a tříčlánkem, v prvním případě unese proudově docela dost, ve druhém případě už jsou 4 serva na pováženou, i když ve větroni by to mohlo držet. Je potřeba to vyzkoušet zuřivým páčkováním na zemi.
OK2WY
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#17 Příspěvek od JMalik »

Mic-74 píše:To je skoro málo chce to minimálně 3A linearní Bec. On i ten regulátor 18A na svižnější větroň nebude nic moc.
Plush s 2A becem mám v malém Mustangu a tam jsou jen 2 serva a když stím chvíly hejbám sem tam tak se docela dost hřeje.


Nikdo rozumný Ti tady zodpovědbě neřekne ANO -NE.
Těchhle reglů jsem viděl v podobné kombinaci na 3s dost vyhulených, ale někdo s tím úspěšně létá dva, tři roky.

Použil jsem nesprávnou citaci, odpověď má být pro Jendu_84 :oops:
Naposledy upravil(a) JMalik dne pát 07.01.2011 21:03, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jenda_84
Příspěvky: 353
Registrován: čtv 10.06.2010 0:00
Bydliště: Praha 9

#18 Příspěvek od Jenda_84 »

Napajeni bude triclankem. Dik ze jste mi potvrdili, co jsem si myslel. Asi dam bud prijimacovky, nebo 5A UBEC, podle mista a hmotnosti.
Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 696
Registrován: úte 05.10.2010 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od CharlitoCZ »

omlouvám se za drzost, ale krátce sem vsunu dotázek, zejtra se chystám zalítnout nový éro, ale zrovna mi došlo, že mám jen 1A bec na 4 serva, mám dojem, že ty serva berou na prázdno 200mah, v zátěži 240, což by jaksi vyšlo, jenže teď mě trknul přijímač, ten se do toho počítá taky? Takže bych neměl kola radši ani odlepovat že? Nebo leda tak odpojit směrovku :oops: :D
DJI Phantom 3 Advanced / SIG Smith Miniplane / spousta deproňáků a miniqvéček
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Nakadah »

4 serva? 1A BEC? Ehm zapomen na zalet a sezen silnejsi BEC obvod. Nebo to aspon napajej ze 4x Nicd baterek. Tohle nebude stacit, BEC se pretizi prehreje a vypne. A ero pujde do hliny. Nak
Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 696
Registrován: úte 05.10.2010 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od CharlitoCZ »

ajo, příjimačovka, to mě nenapadlo :oops:

tu stačí napojit na přijímač - kamkoliv do volnýho kanálu? Musím pak nějak vypnout ten bec na tom réglu? :oops:

děkuji za odpověď na hloupý dotaz :oops:
DJI Phantom 3 Advanced / SIG Smith Miniplane / spousta deproňáků a miniqvéček
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Nakadah »

Ano kamkoliv do volneho kanalu. 4x NiCd (ale kvalitni) postaci. Nak
Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 696
Registrován: úte 05.10.2010 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od CharlitoCZ »

a musím vypnout ten bec aby se to nehádalo, nebo si to s tim nějak poradí? :oops:
DJI Phantom 3 Advanced / SIG Smith Miniplane / spousta deproňáků a miniqvéček
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od JirkaA »

Vytáhnout a zaizolovat červenej drátek z konektoru u reglu.
OK2WY
Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 696
Registrován: úte 05.10.2010 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od CharlitoCZ »

díky moc! :)
DJI Phantom 3 Advanced / SIG Smith Miniplane / spousta deproňáků a miniqvéček
Uživatelský avatar
Figo
Příspěvky: 164
Registrován: sob 03.10.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Figo »

Ahoj, po přečtení diskuze si nejsem jistý jestli sem pochopil funkci BEC atd.. Je to tak že umožňuje nechat nějakou energii v baterii pro serva a tím zajistit chod aspoň servům, když baterie motor už neutáhne? Tzn. zajistit ovladatelnost modelu?
Uživatelský avatar
Vesley
Příspěvky: 53
Registrován: sob 19.03.2011 0:00
Bydliště: Brno

#27 Příspěvek od Vesley »

Jo, to mne taky zajima.
Uživatelský avatar
TomasC
Site Admin
Příspěvky: 11248
Registrován: pát 25.04.2003 0:00
Bydliště: Praha Hloubětín
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od TomasC »

Ano, tak DOBRÝ BEC funguje.

ALE

Pokud se dá do modelu velká baterka a vybíjí se malým proudem (běžné začátečnické lety), tak v aku nezůstane příliš energie.

Pokud se vybíjí velkým proudem, tak BEC odstaví motor příliš brzo a není využita celá kapacita.

Dobrý regulátor má úroveň BEC nastavitelnou a je ji vhodné nastavit dle předpokládaného režimu.
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Doktor »

Tohle BEC v popisu práce nemá. To je věcí samotné inteligence softu reglu jak pracuje s energií z aku. U těch levných reglů je většinou nastavitelné nějaké napětí aku kdy regl začne omezovat výkon a pod to napětí neumožní aku vycucnout. Takže je věcí obsluhy jak správně nastaví regl a jeho vypínací napětí. U nějakých dražších reglů může být regl vybaven nějakým softem co vyhodnocuje stav aku (IPR, RPC) a na základě toho co zjistil sám začne omezovat výkon motoru a zohlední bezpečnou zásobu energie pro palubu. Ale BEC jako takové nic nehlídá. Když nebude mít BEC šťávu, tak prostě nepůjde a je mu to fuk. :wink:
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#30 Příspěvek od coro »

BEC je niečo iného, zrejme išlo len o použitie nesprávnej skratky.
BEC je stabilizátor napätia 5V pre príjmač, náhrada samostatnej príjmačovej baterky (Battery Eliminator Circuit) - a je to v podstate obyčajný alebo aj neobyčajný, ale stabilizátor napätia. Nemusí byť ani súčasťou regulátora, pre väčšie výkony to nie je bezpečné a dáva sa samostatne.
Hlavne BEC nič nevypína - pri jeho vypnutí prestane fungovať ovládanie a model skončí zapichnutý pod zem (a to v tom lepšom prípade).

Aby ten BEc mal odkiaľ brať to napätie, malo by sa niečo v pohonnej sade nechať - to zas ano. To ale robí regulátor, čiže ESC (Electronic Speed Controller), ktorý by mal nejak zabezpečiť aby baterku nevycucal do dna (a to aj kvoli tomu aby ona pežila aspoň pár cyklov, nielen kvoli ponechaniu energie na riadenie).
Používa sa skratka LVC - Low Voltage Cutoff, = vypnutie pri nízkom napätí.

Vhodné to je nastaviť tak, aby to nevypínalo skorej ako treba, ani pri prudkom pridaní plynu, ale čo najbližšie k tej hranici aby to zase vyplo včas..
Fakt je, že jednoduché nastavenie ktoré by správne vyplo pri plnom plyne ako aj pri lete na pol či štvrť plynu, neexistuje. Preto sa špekuluje so stopkami alebo s meraním napätia v tej krátkej pauze pri spínaní, a končí to u merania skutočne spotrebovanej kapacity a telemetrie ktorá to oznámi pilotovi ešte v stave že baterka drží normálne napätie..
Odpovědět

Zpět na „Palubní elektronika“