K tomu záletu: ... amatéři, to se musí pořádně okotlit a hned zkoušet výkruty, utáhlé zatáčky, přemety...
Beta 1400 - stavba
Ty serva to je dorej fíglík
koukal jsem že jsi taky betu malinko ťuknul na čenich
já jí vzal trochu víc na čumák než ty
http://martin104b.galerie.cz/5131717-beta-1400#
http://martin104b.galerie.cz/
Já jsem zatím naštěstí žádnou velkou havárii neměl, ale teď když jsem byl létat naposledy tak jsem chtěl Betu chytit ale nevypočítal jsem to s motorem a byl jsem krátkej, tak jsem ještě přidal, ale jak to bylo proti větru tak to Beta už nerozjela a spadla po křídle na zem
Už jsem se bál že budu lepit křídlo, ale nebyli na ní skoro žádné škrábance ani nic jinýho
Opravdu blbu vzdorný to EPPčko 
Multiplex FunCub // Konstrukční větroň // Beta 1400 // Mitshubishi Zero (Hacker) // Flysky TH9X //
Zdar,
tak jsem svou Betu taky zapích. Asi 8.let, už jsem to měl celkem v ruce. Blbnul jsem před kamarádem, abych ho nabudil do tohoto zajímavého koníčku. Nicméně v ostré pravotočivé zatáčce asi 10m nad zemí se mi to sesunulo k zemi. Nejdřív jsem tipoval uvolněná křídla, ale pravá příčina byla jinde. Uvolnila se vrtule = ztráta tahu.
Tak prosím, pokud tam máte originál motor, dávejte na to pozor. Vrtule je nasazená na adaptéru a ten v mém případě je trošku vyosenej. Ne moc, asi 0,2mm ale vibrace mohou způsobit uvolnění matice. Kord, když jsem jí málo dotáhl.
Nicméně, letadlo je opět v pořádku (opravené). Aspoň jsem měl dobrej přístup pro vyoperování vyvažovacích podložek a mohu tam teď nacpat 2200mAh aku.
Edit:
Jo a ještě jedna věc, ovládací páky výškovky a směrovky jsem musel vyměnit. Praskly v místě napojení blimpu. Ten materiál ze kterýho jsou udělaný je strašně tvrdej a kolem poslední dírky je to hodně křehký. Čert vem směrovku, bez ní to jde, ale jak se utrhne výškovka, tak s tím ve vzduchu nejde už nic.
tak jsem svou Betu taky zapích. Asi 8.let, už jsem to měl celkem v ruce. Blbnul jsem před kamarádem, abych ho nabudil do tohoto zajímavého koníčku. Nicméně v ostré pravotočivé zatáčce asi 10m nad zemí se mi to sesunulo k zemi. Nejdřív jsem tipoval uvolněná křídla, ale pravá příčina byla jinde. Uvolnila se vrtule = ztráta tahu.
Tak prosím, pokud tam máte originál motor, dávejte na to pozor. Vrtule je nasazená na adaptéru a ten v mém případě je trošku vyosenej. Ne moc, asi 0,2mm ale vibrace mohou způsobit uvolnění matice. Kord, když jsem jí málo dotáhl.
Nicméně, letadlo je opět v pořádku (opravené). Aspoň jsem měl dobrej přístup pro vyoperování vyvažovacích podložek a mohu tam teď nacpat 2200mAh aku.
Edit:
Jo a ještě jedna věc, ovládací páky výškovky a směrovky jsem musel vyměnit. Praskly v místě napojení blimpu. Ten materiál ze kterýho jsou udělaný je strašně tvrdej a kolem poslední dírky je to hodně křehký. Čert vem směrovku, bez ní to jde, ale jak se utrhne výškovka, tak s tím ve vzduchu nejde už nic.
No, mě se vrtule uvolňovala dost často, až po jednom pádu jsem nenašel tu "čepičku".
Takže teď mám na motoru klasický unašeč http://rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=2646
Takže teď mám na motoru klasický unašeč http://rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=2646
- Borek
- Příspěvky: 492
- Registrován: pon 17.01.2011 0:00
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Beta ve větru
Jsem v depresi. Po víkendu, kdy jsem pro vítr nelítal, jsem doladil opravu po posledním pádu a hurá na louku. No, to co dole vypadalo jako skoro bezvětří se nahoře na kopci ukázalo jako docela slušný větřík. Přesto jsem to zkusil - a po prvním kolečku mě vítr srazil tak, že jsem to napálil čumákem rovnou do země. Ach jo.
Vůbec, jak vám lítá Beta ve větru? Já osobně mám docela problém s ovladatelností i v nijak silném větru.
Vůbec, jak vám lítá Beta ve větru? Já osobně mám docela problém s ovladatelností i v nijak silném větru.
Mě teda příde že Beta i v trochu silnějším větru lítá dobře(pro začátěčníka jako jsem já je každý vítr silný
). Tady u nás foukalo (odhadem) 3m/s a nározově tak 6m/s.. Proti větru beta letí na třetinu plynu krásně pomalu a na plnej stoupá.. Když letím bokem tak se jí vítr snaží trochu "podebrat" ale stačí mírná korekce křidélky a je to v pohodě.. Nevím jak ostatním ale Betě bych dal 4 body za lítání ve větru (z možných pěti
)
Multiplex FunCub // Konstrukční větroň // Beta 1400 // Mitshubishi Zero (Hacker) // Flysky TH9X //
- Borek
- Příspěvky: 492
- Registrován: pon 17.01.2011 0:00
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Klubas píše:Mě teda příde že Beta i v trochu silnějším větru lítá dobře(pro začátěčníka jako jsem já je každý vítr silný). Tady u nás foukalo (odhadem) 3m/s a nározově tak 6m/s.. Proti větru beta letí na třetinu plynu krásně pomalu a na plnej stoupá.. Když letím bokem tak se jí vítr snaží trochu "podebrat" ale stačí mírná korekce křidélky a je to v pohodě.. Nevím jak ostatním ale Betě bych dal 4 body za lítání ve větru (z možných pěti
)
No já nevím, jestli je chyba ve mně nebo co, ale lítal jsem hodněkrát v docela pěkným větru a zvládal jsem to, ale ty poslední lety to nějak nejde. Mám problém nabrat výšku, občas to se mnou docela silně hodí a tak.