AXN Floater-Jet (hobbycity.com)
Ahojte,
staviam Floatera.Zistil som že nebude praktické často rozoberat a skladať krídla.Dôvod je prechod a napojenie Y-káblu na serva pre krídelka.
Jediné riešenie vidim v umiestnení celého Y-kablu do trupu.Cez malý otvor v centroplane trupu prestrčiť aj konektory serv krídelok.To je ale praca pre gynekológa....
Máte prosím niekto iné riešenie alebo napád ako to spraviť?
staviam Floatera.Zistil som že nebude praktické často rozoberat a skladať krídla.Dôvod je prechod a napojenie Y-káblu na serva pre krídelka.
Jediné riešenie vidim v umiestnení celého Y-kablu do trupu.Cez malý otvor v centroplane trupu prestrčiť aj konektory serv krídelok.To je ale praca pre gynekológa....
Máte prosím niekto iné riešenie alebo napád ako to spraviť?
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
Pokud to tvoje rádio umožňuje, použij pro každé křidélko separe kanál, umožní ti to nejen mixování brzd, nebo diferenciace, ale můžeš pak snadněji použít prodlužky, které "zapíchneš" do přijímače a které ti "visí" z trupu na každé straně jedna ven. Nasuneš křídlo na trubku, zapojíš prodlužku na kabel serva a při nasunování křídla do trupu "odebíráš" prodlužku do trupu. Místa je tam na to dost.
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
Takže říkáš, že to vyvažování desetitisíců vrtulí na vyvažovačkách tisícovkami modelářů v průběhu desetiletí bylo úplně zbytečné, protože "nic neřešilo"? 
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
arda1 píše:Jak jsi probůh na tenhle nesmysl přišel?tony26 píše:.. staticke nic neresi ..arda1BOT
Dam ti jednoduchy priklad dvoulista vrtule .. a pro jednoduchost ma kazdy 'list' jen dva 'hmotne body' jeden 10g ve vzdalenosti od osy 100mm a druhy 20g ve vzdalenosti 50mm. Oba listy udeluji stejny kroutici moment a proto takova vrtule bude staticky perfektne vyvazena. Jenze kdyz ji roztocis tak zjistis ze dynamicky je extremne nevyvazena o celych 10g. viz pneuservisy.
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
tony26 píše:arda1 píše:Jak jsi probůh na tenhle nesmysl přišel?tony26 píše:.. staticke nic neresi ..arda1BOT
Dam ti jednoduchy priklad dvoulista vrtule .. a pro jednoduchost ma kazdy 'list' jen dva 'hmotne body' jeden 10g ve vzdalenosti od osy 100mm a druhy 20g ve vzdalenosti 50mm. Oba listy udeluji stejny kroutici moment a proto takova vrtule bude staticky perfektne vyvazena. Jenze kdyz ji roztocis tak zjistis ze dynamicky je extremne nevyvazena o celych 10g. viz pneuservisy.
A zkoušels někdy ty svoje závěry v praxi a na jakých modelech?
Nebo je to "teoretická fyzika"?
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
RiMr píše:tony26 píše:arda1 píše:Jak jsi probůh na tenhle nesmysl přišel?tony26 píše:.. staticke nic neresi ..arda1BOT
Dam ti jednoduchy priklad dvoulista vrtule .. a pro jednoduchost ma kazdy 'list' jen dva 'hmotne body' jeden 10g ve vzdalenosti od osy 100mm a druhy 20g ve vzdalenosti 50mm. Oba listy udeluji stejny kroutici moment a proto takova vrtule bude staticky perfektne vyvazena. Jenze kdyz ji roztocis tak zjistis ze dynamicky je extremne nevyvazena o celych 10g. viz pneuservisy.
A zkoušels někdy ty svoje závěry v praxi a na jakých modelech?
Nebo je to "teoretická fyzika"?
Mozna ti to prijde jako teoreticka fyzika .. ale tu bohuzel neokecas
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
Kruci... Tak to už roky chlapi něco děláme blbě....
Protože to, že se po vyvážení nevyvážené vrtule na vyvažovačce VŽDY zklidní chod motoru (pokud neháže sám motor), zmizí vibrace nebo se minimálně podstatně sníží, že se zvýší otáčky často při snížení proudového odběru, tedy že se zvýší účinnost, že se dramaticky snižuje namáhání motoru a celé konstrukce, to všechno se neděje...
No ale prozraď tedy tvůj letový park na kterém toto zbytečné nevyvažování provozuješ. Zatím víme pouze o Floaterovi, kde musíš mít vrtulku jak do mixéru dorvanou kontramatkou aby ti neodešla. Jestli jí nebude chybět to zbytečné vyvážení...
EDIT:
Koukni třeba sem:
http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom2. ... tec=980020
Taky to všichni dělají blbě...
Protože to, že se po vyvážení nevyvážené vrtule na vyvažovačce VŽDY zklidní chod motoru (pokud neháže sám motor), zmizí vibrace nebo se minimálně podstatně sníží, že se zvýší otáčky často při snížení proudového odběru, tedy že se zvýší účinnost, že se dramaticky snižuje namáhání motoru a celé konstrukce, to všechno se neděje...
No ale prozraď tedy tvůj letový park na kterém toto zbytečné nevyvažování provozuješ. Zatím víme pouze o Floaterovi, kde musíš mít vrtulku jak do mixéru dorvanou kontramatkou aby ti neodešla. Jestli jí nebude chybět to zbytečné vyvážení...
EDIT:
Koukni třeba sem:
http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom2. ... tec=980020
Taky to všichni dělají blbě...
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Muj 'letovy park' je vyrazne vetsi nez jen AXN .. ale nekdo se ptal na AXN tak jsem mu na to odpovedel na AXN .. a nechapu co to ma spolecneho s tematem. Problem pri tom co delate je ze sice pridavate (isolepa, lak) nebo ubirate hmotu ale vubec neresite vzdalenost od osy. a vo tom to je .. Dam ti tedy jiny priklad. Opet zjednodusena vrtule a jen dva hmotne body. Oba 10g ale v ruzne vzdalenosti od osy. Jednou 100mm a podruhe 50mm. Takova vrtule bude dynamicky vyvazena perfektne nebude vibrovat vubec . Jenze tobe prijde samozdrejme extremne nevyvazena... a tak na to stranu kde je tech 50mm pridas dalsich 10g na celkovych 20g .. a budes spokojen. Proste ususovat z statckeho vyvazeni jake je dynamicke je totez jako by jsi to vyvazoval podle barvy plastu z ktereho je vyrobena. Pokud by jsi chtel vyvazovat dynamicky potrebujes hridel v loziscich s snimacem tlaku a stroboskop. Zajdi se podivat do pneuservisu co ti udelaji s kolem az budes menit pneu.
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
Podívej...
Já vím jedno. Vrtule které to vyžadují a které klasickým způsobem vyvážím v klasické vyvažovačce přestanou dělat paseku, ustanou vibrace atd. viz výše.
Já bych tvoje tvrzení že vyvažování vrtulí na klasických "statických" vyvažovačkách je zbytečné přešel mávnutím rukou, nebýt toho, že to je v tématu věnovaném modelu pro začátečníky, kteří tady takové bludy mohou přečíst a nedej bože se podle nich zařídit, stylem "vrtule mi háže, vibruje, ale já ji nemám jak dynamicky vyvážit páč mám jen obyčejnou vyvažovačku, tak to nechám tak a dorvu to kontramatkou".
Zažívám takový ten divílkovský okamžik, kdy něco roky používám, ono to funguje a teď někdo přijde a říká mi "ne mýlíš se, nefunguje ti to..."
Kdy já říkám "vyvažuju vrtule tímto způsobem (a skoro každý koho znám) a vibrace tak mizí a chování pohonu se lepší" a ty mi říkáš "ne mýlíš se, chování pohonu se ti nelepší, je stejné nebo horší".
Hele, každý svých činů strůjcem.
Rvi si dál pětipalcové vrtule na kontramatku, já si zas dál budu provádět svoje zbytečné statické vyvažování, jen ti přeju ať na tuto svoji "pravdu" někdy zbytečně nepadneš, nebo nedej bože někoho nezraníš...
Já vím jedno. Vrtule které to vyžadují a které klasickým způsobem vyvážím v klasické vyvažovačce přestanou dělat paseku, ustanou vibrace atd. viz výše.
Já bych tvoje tvrzení že vyvažování vrtulí na klasických "statických" vyvažovačkách je zbytečné přešel mávnutím rukou, nebýt toho, že to je v tématu věnovaném modelu pro začátečníky, kteří tady takové bludy mohou přečíst a nedej bože se podle nich zařídit, stylem "vrtule mi háže, vibruje, ale já ji nemám jak dynamicky vyvážit páč mám jen obyčejnou vyvažovačku, tak to nechám tak a dorvu to kontramatkou".
Zažívám takový ten divílkovský okamžik, kdy něco roky používám, ono to funguje a teď někdo přijde a říká mi "ne mýlíš se, nefunguje ti to..."
Kdy já říkám "vyvažuju vrtule tímto způsobem (a skoro každý koho znám) a vibrace tak mizí a chování pohonu se lepší" a ty mi říkáš "ne mýlíš se, chování pohonu se ti nelepší, je stejné nebo horší".
Hele, každý svých činů strůjcem.
Rvi si dál pětipalcové vrtule na kontramatku, já si zas dál budu provádět svoje zbytečné statické vyvažování, jen ti přeju ať na tuto svoji "pravdu" někdy zbytečně nepadneš, nebo nedej bože někoho nezraníš...
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Nejsem teoretický (ani praktický) fyzik, jestli tu je někdo machr přes fyziku ať mě opraví.
Po poradě se strejdou Gůglem jsme došli k závěru, že odstředivá síla
F=m.R.{omega}^2 (omega = úhlová rychlost vrtule)
(http://sk.wikipedia.org/wiki/Odstredivá_sila)
Neboli pokud bude vrtule stranově vyvážená v klidu, bude i v pohybu (tj. 20g*10mm od osy = 10g*20mm od osy).
Strejda G. ještě říkal něco o tom, že statické vyvážení kompenzuje nerovnováhu ve směru kolmém na osu otáčení (levá strana vrtule vůči pravé), dynamické ve směru rovnoběžném s osou (přední starna vrtule vs. zadní). Jelikož vrtule má většinu hmoty v rovině otáčení, je dynamické rozvážení zanedbatelné, pokud není křivě vyvrtaná díra.
Pneumatika má nezanedbatelnou část hmoty mimo rovinu rotace, tudíž je vhodné vyvažovat i (nikoliv pouze) dynamicky. Ale celý tento odstavec berte z rezervou, neměl jsem už moc náladu ty Gůglí kydy luštit.
Po poradě se strejdou Gůglem jsme došli k závěru, že odstředivá síla
F=m.R.{omega}^2 (omega = úhlová rychlost vrtule)
(http://sk.wikipedia.org/wiki/Odstredivá_sila)
Neboli pokud bude vrtule stranově vyvážená v klidu, bude i v pohybu (tj. 20g*10mm od osy = 10g*20mm od osy).
Strejda G. ještě říkal něco o tom, že statické vyvážení kompenzuje nerovnováhu ve směru kolmém na osu otáčení (levá strana vrtule vůči pravé), dynamické ve směru rovnoběžném s osou (přední starna vrtule vs. zadní). Jelikož vrtule má většinu hmoty v rovině otáčení, je dynamické rozvážení zanedbatelné, pokud není křivě vyvrtaná díra.
Pneumatika má nezanedbatelnou část hmoty mimo rovinu rotace, tudíž je vhodné vyvažovat i (nikoliv pouze) dynamicky. Ale celý tento odstavec berte z rezervou, neměl jsem už moc náladu ty Gůglí kydy luštit.