AXN Floater-Jet (hobbycity.com)

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ferulik
Příspěvky: 464
Registrován: pon 01.11.2010 0:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#586 Příspěvek od ferulik »

Ahojte,
staviam Floatera.Zistil som že nebude praktické často rozoberat a skladať krídla.Dôvod je prechod a napojenie Y-káblu na serva pre krídelka.
Jediné riešenie vidim v umiestnení celého Y-kablu do trupu.Cez malý otvor v centroplane trupu prestrčiť aj konektory serv krídelok.To je ale praca pre gynekológa....
Máte prosím niekto iné riešenie alebo napád ako to spraviť?
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

#587 Příspěvek od RiMr »

Pokud to tvoje rádio umožňuje, použij pro každé křidélko separe kanál, umožní ti to nejen mixování brzd, nebo diferenciace, ale můžeš pak snadněji použít prodlužky, které "zapíchneš" do přijímače a které ti "visí" z trupu na každé straně jedna ven. Nasuneš křídlo na trubku, zapojíš prodlužku na kabel serva a při nasunování křídla do trupu "odebíráš" prodlužku do trupu. Místa je tam na to dost.
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Uživatelský avatar
ferulik
Příspěvky: 464
Registrován: pon 01.11.2010 0:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#588 Příspěvek od ferulik »

Takto by som to mohol urobiť-to je dobré riešenie!
S DX6i to pôjde spraviť a lietadlo ziska na letovych hodnotách :-)
Vďaka!
Uživatelský avatar
tony26
Příspěvky: 164
Registrován: ned 06.06.2010 0:00

#589 Příspěvek od tony26 »

RiMr píše:
Jestli se tobě povoluje matice a "trpíš" na vibrace, určitě to není normální a ani v pořádku. Vibrace dotažením kontramatkou neodstraníš :)
Vyvažuješ vrtule?


jeste poznamka .. ono vyvažit vrtuli a mam na mysli dynamicke vyvazeni je dost problem.. staticke nic neresi ..
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

#590 Příspěvek od RiMr »

Takže říkáš, že to vyvažování desetitisíců vrtulí na vyvažovačkách tisícovkami modelářů v průběhu desetiletí bylo úplně zbytečné, protože "nic neřešilo"? :wink:
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#591 Příspěvek od arda1 »

tony26 píše:.. staticke nic neresi ..
Jak jsi probůh na tenhle nesmysl přišel? :roll: arda1BOT
ICQ 638556901
Uživatelský avatar
tony26
Příspěvky: 164
Registrován: ned 06.06.2010 0:00

#592 Příspěvek od tony26 »

arda1 píše:
tony26 píše:.. staticke nic neresi ..
Jak jsi probůh na tenhle nesmysl přišel? :roll: arda1BOT


Dam ti jednoduchy priklad dvoulista vrtule .. a pro jednoduchost ma kazdy 'list' jen dva 'hmotne body' jeden 10g ve vzdalenosti od osy 100mm a druhy 20g ve vzdalenosti 50mm. Oba listy udeluji stejny kroutici moment a proto takova vrtule bude staticky perfektne vyvazena. Jenze kdyz ji roztocis tak zjistis ze dynamicky je extremne nevyvazena o celych 10g. viz pneuservisy.
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

#593 Příspěvek od RiMr »

tony26 píše:
arda1 píše:
tony26 píše:.. staticke nic neresi ..
Jak jsi probůh na tenhle nesmysl přišel? :roll: arda1BOT


Dam ti jednoduchy priklad dvoulista vrtule .. a pro jednoduchost ma kazdy 'list' jen dva 'hmotne body' jeden 10g ve vzdalenosti od osy 100mm a druhy 20g ve vzdalenosti 50mm. Oba listy udeluji stejny kroutici moment a proto takova vrtule bude staticky perfektne vyvazena. Jenze kdyz ji roztocis tak zjistis ze dynamicky je extremne nevyvazena o celych 10g. viz pneuservisy.


A zkoušels někdy ty svoje závěry v praxi a na jakých modelech?
Nebo je to "teoretická fyzika"?
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Uživatelský avatar
tony26
Příspěvky: 164
Registrován: ned 06.06.2010 0:00

#594 Příspěvek od tony26 »

RiMr píše:
tony26 píše:
arda1 píše:
tony26 píše:.. staticke nic neresi ..
Jak jsi probůh na tenhle nesmysl přišel? :roll: arda1BOT


Dam ti jednoduchy priklad dvoulista vrtule .. a pro jednoduchost ma kazdy 'list' jen dva 'hmotne body' jeden 10g ve vzdalenosti od osy 100mm a druhy 20g ve vzdalenosti 50mm. Oba listy udeluji stejny kroutici moment a proto takova vrtule bude staticky perfektne vyvazena. Jenze kdyz ji roztocis tak zjistis ze dynamicky je extremne nevyvazena o celych 10g. viz pneuservisy.


A zkoušels někdy ty svoje závěry v praxi a na jakých modelech?
Nebo je to "teoretická fyzika"?


Mozna ti to prijde jako teoreticka fyzika .. ale tu bohuzel neokecas :) na tu neplati ani poslanecka imunita. Chci tim rict ze staticke a dynamicke vyvazeni jsou naprosto dve odlisne veci jako hrusky a jablka kde podle jednoho nelze nict rict o druhem a paradoxne statickym vyvazenim muzes to dynamicke jeste zhorsit .. a v letadle te zajima jen to dynamicke.
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

#595 Příspěvek od RiMr »

Kruci... Tak to už roky chlapi něco děláme blbě....
Protože to, že se po vyvážení nevyvážené vrtule na vyvažovačce VŽDY zklidní chod motoru (pokud neháže sám motor), zmizí vibrace nebo se minimálně podstatně sníží, že se zvýší otáčky často při snížení proudového odběru, tedy že se zvýší účinnost, že se dramaticky snižuje namáhání motoru a celé konstrukce, to všechno se neděje...
No ale prozraď tedy tvůj letový park na kterém toto zbytečné nevyvažování provozuješ. Zatím víme pouze o Floaterovi, kde musíš mít vrtulku jak do mixéru dorvanou kontramatkou aby ti neodešla. Jestli jí nebude chybět to zbytečné vyvážení...

EDIT:
Koukni třeba sem:
http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom2. ... tec=980020
Taky to všichni dělají blbě...
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Uživatelský avatar
tony26
Příspěvky: 164
Registrován: ned 06.06.2010 0:00

#596 Příspěvek od tony26 »

Muj 'letovy park' je vyrazne vetsi nez jen AXN .. ale nekdo se ptal na AXN tak jsem mu na to odpovedel na AXN .. a nechapu co to ma spolecneho s tematem. Problem pri tom co delate je ze sice pridavate (isolepa, lak) nebo ubirate hmotu ale vubec neresite vzdalenost od osy. a vo tom to je .. Dam ti tedy jiny priklad. Opet zjednodusena vrtule a jen dva hmotne body. Oba 10g ale v ruzne vzdalenosti od osy. Jednou 100mm a podruhe 50mm. Takova vrtule bude dynamicky vyvazena perfektne nebude vibrovat vubec . Jenze tobe prijde samozdrejme extremne nevyvazena... a tak na to stranu kde je tech 50mm pridas dalsich 10g na celkovych 20g .. a budes spokojen. Proste ususovat z statckeho vyvazeni jake je dynamicke je totez jako by jsi to vyvazoval podle barvy plastu z ktereho je vyrobena. Pokud by jsi chtel vyvazovat dynamicky potrebujes hridel v loziscich s snimacem tlaku a stroboskop. Zajdi se podivat do pneuservisu co ti udelaji s kolem az budes menit pneu.
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

#597 Příspěvek od RiMr »

Podívej...
Já vím jedno. Vrtule které to vyžadují a které klasickým způsobem vyvážím v klasické vyvažovačce přestanou dělat paseku, ustanou vibrace atd. viz výše.

Já bych tvoje tvrzení že vyvažování vrtulí na klasických "statických" vyvažovačkách je zbytečné přešel mávnutím rukou, nebýt toho, že to je v tématu věnovaném modelu pro začátečníky, kteří tady takové bludy mohou přečíst a nedej bože se podle nich zařídit, stylem "vrtule mi háže, vibruje, ale já ji nemám jak dynamicky vyvážit páč mám jen obyčejnou vyvažovačku, tak to nechám tak a dorvu to kontramatkou".

Zažívám takový ten divílkovský okamžik, kdy něco roky používám, ono to funguje a teď někdo přijde a říká mi "ne mýlíš se, nefunguje ti to..."
Kdy já říkám "vyvažuju vrtule tímto způsobem (a skoro každý koho znám) a vibrace tak mizí a chování pohonu se lepší" a ty mi říkáš "ne mýlíš se, chování pohonu se ti nelepší, je stejné nebo horší".

Hele, každý svých činů strůjcem.
Rvi si dál pětipalcové vrtule na kontramatku, já si zas dál budu provádět svoje zbytečné statické vyvažování, jen ti přeju ať na tuto svoji "pravdu" někdy zbytečně nepadneš, nebo nedej bože někoho nezraníš...
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Uživatelský avatar
m.s.
Příspěvky: 94
Registrován: úte 13.07.2010 0:00
Bydliště: Praha

#598 Příspěvek od m.s. »

Nejsem teoretický (ani praktický) fyzik, jestli tu je někdo machr přes fyziku ať mě opraví.

Po poradě se strejdou Gůglem jsme došli k závěru, že odstředivá síla
F=m.R.{omega}^2 (omega = úhlová rychlost vrtule)
(http://sk.wikipedia.org/wiki/Odstredivá_sila)
Neboli pokud bude vrtule stranově vyvážená v klidu, bude i v pohybu (tj. 20g*10mm od osy = 10g*20mm od osy).

Strejda G. ještě říkal něco o tom, že statické vyvážení kompenzuje nerovnováhu ve směru kolmém na osu otáčení (levá strana vrtule vůči pravé), dynamické ve směru rovnoběžném s osou (přední starna vrtule vs. zadní). Jelikož vrtule má většinu hmoty v rovině otáčení, je dynamické rozvážení zanedbatelné, pokud není křivě vyvrtaná díra.
Pneumatika má nezanedbatelnou část hmoty mimo rovinu rotace, tudíž je vhodné vyvažovat i (nikoliv pouze) dynamicky. Ale celý tento odstavec berte z rezervou, neměl jsem už moc náladu ty Gůglí kydy luštit. :D
Uživatelský avatar
Argo22
Příspěvky: 468
Registrován: stř 16.03.2011 0:00
Bydliště: Brno a Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#599 Příspěvek od Argo22 »

kolo ti staci vyvazit jen dynamicky pac kdyz ho vyvazis dynamicky tak je vyvazeny i staticky
nema to kridla a prece to leti :D
Uživatelský avatar
qq
Příspěvky: 516
Registrován: stř 30.06.2010 0:00
Bydliště: Brandýs n.L., (Zl a HK, ale málo)
Kontaktovat uživatele:

#600 Příspěvek od qq »

A co si myslíte o nesmrtelnosti chrousta, chlapi? To je podle mě taky dost zásadní otázka, která pomůže každému začátečníkovi... :roll: :roll: :twisted:
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“