BLADE 120 SR

Vrtulníky do velikosti 450
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
larry3486
Příspěvky: 6
Registrován: sob 01.01.2011 0:00

#166 Příspěvek od larry3486 »

Ahojte Pegin pisal toto:

Ještě drobnost - nedaří se mi plynulým zvyšováním otáček vzlétnout, protože se před odlepením začne heli naklánět na nějakou stranu. Pokaždá jinam,ale nejčastěji dopředu. Musím trochu rozběhnout rotor a pak vzletnout na plným plyn. Potom se více méně zvedne kolmo. A taky se mi stává, že visí v konstatní výšce najednou začne sám stoupat.

Chcem Vas poprosit tych co to uz mate v rukach ci je mozne vobec s tymto vrtulnikom plynule kolmo vzlietnut samozrejme s pouzitim aktivnej pilotaze. A to iste plati o presnom pristati. Prosim nezaujimaju ma odpovede typu ze to nie je koaxial a podobne. Zatial co som skusal tak sa mi zda ze ked ho zo zaciatku mierne tlacim do naklonu do prava ale ked dosiahnu otacky urcity moment treba zase prehupnut klonenie do lava.

Viete niekto popisat elegantne kolme vzlietnutie? Povedzme v stvorci 100 x 100 cm?

Vdaka
Blade 120 SR
Uživatelský avatar
Erich001
Příspěvky: 97
Registrován: stř 19.01.2011 0:00
Bydliště: Bernolakovo SK

#167 Příspěvek od Erich001 »

so 120 kou sa da kolmo vzlietnut vo stvorci 50 x 50 cm a to bez problemov a za bezvetria. aspon ja to viem.
T-rex Spektrum
Uživatelský avatar
Pegin
Příspěvky: 45
Registrován: sob 29.01.2011 0:00
Bydliště: Hodonín, Brno

#168 Příspěvek od Pegin »

vzlétnout kolno vzhůru se víceméně dá. Ale je to o tom, že musím hlídat, aby mi nikam neutíkala. Když vzlétnu razantněji, tak jde celkem pěkně kolmo. To "utíkání" do stran mě rozčiluje z toho důvodu, že když heli visí, tak je defacto pořád na místě a tam vydrží sama (odložím vysílač) několik vteřin. Proto nechápu, že má problém udržet polohu rotoru a pádel při pomalém přidávání plynu.
Teď už se mi ale pár dní nevznáší. Využil jsem pěkného počasí a proletěl se venku a při pokusu o plynulý oblouk s bočním náklonem při výšca cca 1,5 m mi najednou v cestě vyrostla zeď a než jsem zareagoval, tak jsem ji trefil :( (hlavní list, držák baterky, kabinka a problém s kontaktem na ocasním motorku)
Blade 120 SR, mSR, DX6i
Uživatelský avatar
Sefis8
Příspěvky: 132
Registrován: ned 23.01.2011 0:00
Bydliště: Žilina, SK

#169 Příspěvek od Sefis8 »

larry3486 píše:...nedaří se mi plynulým zvyšováním otáček vzlétnout, protože se před odlepením začne heli naklánět na nějakou stranu. Pokaždá jinam,ale nejčastěji dopředu... ...je mozne vobec s vrtulnikom plynule kolmo vzlietnut samozrejme s pouzitim aktivnej pilotaze. A to iste plati o presnom pristati...


Vrtulnik pod sebou vytvara turbulencie. Ak je tesne nad zemou, su obzvlast chaoticke. Tiez pri zemi je prirodzene prudenie vzduchu turbulentnejsie ako v 1 metrovej vyske. Ak nic ine, tak toto urcite prispieva k jeho nestabilite. Podla velkosti vrtulniku to moze byt az do 100 cm nad zemou. pri Blade 120 SR sa to podla mna strati pri 30-40 cm (moj mSR ma tu hranicu okolo 30 cm).
T8FG, T-REX 600 ESP, T-REX 450 Sport, DX8, mCPX, mSR, Phoenix, Raytronic C60
Uživatelský avatar
eleven
Příspěvky: 109
Registrován: pon 30.05.2011 0:00
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

#170 Příspěvek od eleven »

Uživatelský avatar
amigo
Příspěvky: 1
Registrován: ned 19.06.2011 0:00

#171 Příspěvek od amigo »

blade120 píše:Finálny tuning Blade 120 SR

- kabínka EasyCopter XS (3 € oproti originálu za 15 €)
- podvozok T-REX 250 (6 € oproti 9 €)

Obrázek

Obrázek

Doporučujem, je to lacnejšie a odolnejšie než krehké originálne diely.
Ešte potrebujem nájsť lepšiu alternatívu pre batérie.
Ostatné diely už nie je potrebné nahrádzať, snáď len spevniť držiak batérie.

Original kabinka vydrzi urcite viac ako kabinka z EasyCopter XS :!: ( odskusane) a da sa zohnat aj lacnejsie ako za 15€..
mirkol
Příspěvky: 7
Registrován: pon 05.09.2011 14:53
Bydliště: Týnec nad Sázavou

Re: BLADE 120 SR

#172 Příspěvek od mirkol »

Ahoj,
Tak jsem si koupil BLADE 120, sim Phoenix a DX6i.

Zkoušel jsem to zatím jenom v simulátoru (vrťas jsem jen spároval a zkusil protočit rotor a vyzkoušel, zda správně funguje cyklika - jinak k němu mám zatím velký respekt :-)

Simulátor funguje bez problémů, je tam přímo i BLADE 120, ale chtěl jsem se zeptat, co a jak v simulátoru nastavit, aby se to přiblížilo skutečnosti.
ZAtím jsem si ho jen zvětšil, na noťasu prd vidím, a zkoušel nastavení začátečník - pokročilý.

Případně - na jakých hodnotách začít a jak je s přibývajícími zkušenostmi posunovat nahoru.
BLADE 120
DX6i
Phoenix 3.0
mirkol
Příspěvky: 7
Registrován: pon 05.09.2011 14:53
Bydliště: Týnec nad Sázavou

Re: BLADE 120 SR

#173 Příspěvek od mirkol »

Tak jinak. Poraďte, co nastavit v Phoenix 3.0 u tohoto vrtulníku aby se co nejvíc blížil reálu.
Např. stabilita visu 0% nebo 100% nebo někde mezi?

Jde mi to to, aby se choval co nejpodobněji, abych ho v reále hned nerozsekal.

Laboroval jsem jen se stabilitou ve visu, na nule nemám šanci(zatím) TAk jsem dal 200% a vždy, když jakžtakž zvládám, 10% uberu. a furt dokola.
Potřebuji vědět, kdy mám vytáhnout skutečnýho BLADE
děkuji
BLADE 120
DX6i
Phoenix 3.0
Uživatelský avatar
Cadfael
Příspěvky: 100
Registrován: pon 31.10.2011 14:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: BLADE 120 SR

#174 Příspěvek od Cadfael »

Já s ním lítám. 120SR v Phoenixu se skutečnému 120SR moc nepodobá a ani jsem nikdy nezkoušel ho tam zreálnit, jenom jsem dal "obtížnost" či jak se jmenuje na 100%. Ze začátku doporučuji naučit se s ním létat ve větším prostoru, jako hala atp. Moje zkušenost je, že je to docela hodný stroj, jenom má tendenci občas couvnout a pak začne opisovat oblouky které jsou dost nepříjemné a dost o velkém poloměru (cca pár metrů), dokud ho člověk nemá v ruce a neumí ho ukáznit někdy dost razantním hrábnutím do řízení. Prostě pozor, jak zvedne čumák nahoru, je potřeba mu ho okamžitě srazit a srovnat ho do roviny. Pokud je ve vodorovné poloze ve visu, je to hodný brouček a dá se s ním i pomalu obcházet pokoj. Hlavně pozor při startu, aby se nezaklonil, mě pomáhá dát trochu pohyb vpřed a doprava, ale hned nad zemí je třeba se vrátit s řízením do neutrálu. Ze začátku jsem se ho dost bál, ale teď už jsme kamarádi. Hlavně ze začátku potřebuješ hodně místa, dovede být divočák, a žádný vítr, s tím si moc neporadí.
fajntomik
Příspěvky: 30
Registrován: sob 05.11.2011 20:21
Bydliště: Zlín

Re: BLADE 120 SR

#175 Příspěvek od fajntomik »

Hledam nastave ovldace DX6i s bladem 120 sr. mel jsem ho uz jednou nastaveny ale s neznamych me duvodu se mi smazaly vsechny modely co jsem mel. pokud by si dal nedko tu pracy a hodil to sem moc by mi to pomohlo, mam to zhruba nastavene ale neni to furt ono, porad to de na lop.
diky
jihn
Příspěvky: 10
Registrován: pon 14.11.2011 17:46

Re:

#176 Příspěvek od jihn »

Sefis8 píše:
larry3486 píše:...nedaří se mi plynulým zvyšováním otáček vzlétnout, protože se před odlepením začne heli naklánět na nějakou stranu. Pokaždá jinam,ale nejčastěji dopředu... ...je mozne vobec s vrtulnikom plynule kolmo vzlietnut samozrejme s pouzitim aktivnej pilotaze. A to iste plati o presnom pristati...


Vrtulnik pod sebou vytvara turbulencie. Ak je tesne nad zemou, su obzvlast chaoticke. Tiez pri zemi je prirodzene prudenie vzduchu turbulentnejsie ako v 1 metrovej vyske. Ak nic ine, tak toto urcite prispieva k jeho nestabilite. Podla velkosti vrtulniku to moze byt az do 100 cm nad zemou. pri Blade 120 SR sa to podla mna strati pri 30-40 cm (moj mSR ma tu hranicu okolo 30 cm).



přesně jak říkáš,
obecné pravidlo, největší turbulence jsou zhruba ve velikosti průměru rotoru- jak vertikálně od země, tak i do stran od překážek.
Při větší blízkosti od překážky- do boku se může stát že turbulnece "jakoby přitáhne" vrtulník právě do stěny.
Tohle prostě nejde obejít, lítání blízko stěny je o hubu.
Uživatelský avatar
Alli25
Příspěvky: 473
Registrován: pon 30.04.2007 0:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: BLADE 120 SR

#177 Příspěvek od Alli25 »

Nevite, kde by se dala sehnat ta cervena varianta ve verzi BNF?
A nebo nejaky klon podobne velikosti, ktery by sel nabindovat na DX6i?
Solo Pro V2 - HK450 - HK500 - Blade mCPX - EasyCub
Spektrum DX6i - Phoenix 4
Uživatelský avatar
Jiřík
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 26.04.2012 22:25
Bydliště: Ostrava-Muglinov

Re: BLADE 120 SR

#178 Příspěvek od Jiřík »

Zdravím,
netuší někdo z uživatelů B120SR proč při rychlejším přidání plynu přidá i motor ocasu tak, že se vrtulník otáčí okolo své osy a stává se hůře říditelný. Po ubrání se zase zastabilizuje, přidám-li plyn pozvolně tak se problém s "ustřelováním" ocasu neprojevuje. Vrtulník používám 3/4 roku doma i venku, problém se objevil v poslední době. Díky za odpověď. J.
Jirka
___________________________________
DX6i; Blade 120SR> Blade SR> Blade 130x
Uživatelský avatar
kolaCZek
Příspěvky: 1417
Registrován: pát 06.01.2012 15:59
Bydliště: Bořanovice

Re: BLADE 120 SR

#179 Příspěvek od kolaCZek »

Jiřík: Na jakou stranu se toci hl, rotor a na jakou stranu se ocas otoci? :wink: Pokud kazdy na jinou, tak vrtulka nestiha kompenzovat kroutak hl. rotoru. Pokud na stejnou, tak je tam mozna nejaky prehnany mix (na radiu?).
SuperZoom 4D, Blade mCP X BL, SAB Goblin 500 @ Spirit
Spektrum DX8, PhoenixRC
Uživatelský avatar
Jiřík
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 26.04.2012 22:25
Bydliště: Ostrava-Muglinov

BLADE 120 SR

#180 Příspěvek od Jiřík »

kolaCZek píše:Jiřík: Na jakou stranu se toci hl, rotor a na jakou stranu se ocas otoci? :wink: Pokud kazdy na jinou, tak vrtulka nestiha kompenzovat kroutak hl. rotoru. Pokud na stejnou, tak je tam mozna nejaky prehnany mix (na radiu?).


Zdravím, každý na jinou-rotor po směru hodinových ručiček a ocas při přidání proti. Vrtulku pravidelně přihýbám. V nadtavení chybu nevidím. Nový zadní motor? Díky za info. J.
Jirka
___________________________________
DX6i; Blade 120SR> Blade SR> Blade 130x
Odpovědět

Zpět na „Heli - do 450“