Motor na CO2
- Luky Bartak
- Příspěvky: 162
- Registrován: pon 17.05.2010 0:00
- Bydliště: Uhlířské Janovice
- Kontaktovat uživatele:
Motor na CO2
Ahoj řekne te mi prosím něco o těch motorech na CO2? Třeba jestli se dají ty bombičky doplňovat nebo jestli se kupují. Kolik to stojí. Jak dlouho to na to letí a vůbec jestli to doporučujete nebo ne.
Lukáš
Ahoj, bombičky jsou doplňovatelný systémem výměny (v obchodu necháš prázdný a oni ti daj plný) cca za 40 kč 10 kusů. Lítal jsem s tím ve volnejch modelech o hmotnosti asi tak 150g. Letový čas se standartní nádrží je okolo 1,5 až 2 minut, kamarád to kdysi měl s velkou nádrží a létalo mu to asi 5 minut. Je to takové zpestření určitě to dneska není "výhodný" druh pohonu. 
Ahoj
Pokud někdo nevymyslel něco jiného než před 28 lety, kdy jsem s nima pracoval, (MODELA 0,27) tak to bylo tak :
- nádržka motoru se plní ze standartní sifonové bombičky speciálním udělátkem.
- kolik teď stojí bombička....nevím. Tenkrát se to měnilo v drogerii snad za desetikačku. (krabička po 10ti kusech)
- na nádrž motorku to letí strašně málo. Tento motor byl jako náhrada gumového svazku, měl model poslat do dostatečné výšky, aby pak mohl krááásně plachtit.
- Ohledně doporučení .... pokud myslíš třeba na RC models tímto pohonem, tak NE ! Na nějakou volnou dvacetinku jako náhrada gumového svazku, Ano.
Všeobecně - ne.
Pokud někdo nevymyslel něco jiného než před 28 lety, kdy jsem s nima pracoval, (MODELA 0,27) tak to bylo tak :
- nádržka motoru se plní ze standartní sifonové bombičky speciálním udělátkem.
- kolik teď stojí bombička....nevím. Tenkrát se to měnilo v drogerii snad za desetikačku. (krabička po 10ti kusech)
- na nádrž motorku to letí strašně málo. Tento motor byl jako náhrada gumového svazku, měl model poslat do dostatečné výšky, aby pak mohl krááásně plachtit.
- Ohledně doporučení .... pokud myslíš třeba na RC models tímto pohonem, tak NE ! Na nějakou volnou dvacetinku jako náhrada gumového svazku, Ano.
Všeobecně - ne.
- Luky Bartak
- Příspěvky: 162
- Registrován: pon 17.05.2010 0:00
- Bydliště: Uhlířské Janovice
- Kontaktovat uživatele:
Jasně díky moc já jen že mě to docela zaujalo protože jsem si postavil gumáka a ona mi v něm praskla gumička a těď když to mám potažený tak co s tim. Tady to mě docela inspirovalo http://www.rcalbum.com/index.php?action ... e=&id=1867 Tak nevim postavil jsem něco podobného.
Lukáš
Já jsem jako kluk postavil nějakýho dvouplocha ze stavebnice. Lítalo to moc pěkně. V kruzích to nastoupalo a pak plachtilo. Lítal jsem s tím po poli a stratil jsem ten nástavec do kterýho se vkládala bombička. Novej koupit nešel a na novej motor jsem něměl. 1 bombička vydržela tak na 10 naplnění. Ale to už nevím přesně, je to spousta let a taky záleželo, jak se povedla natlakovat.
Sbach 2200mm, Piper L4H 2500mm, Hawker huriccane 1950mm, F3K SHARK.
Letiště Cheb, www.rc.hys.cz
Letiště Cheb, www.rc.hys.cz
- Luky Bartak
- Příspěvky: 162
- Registrován: pon 17.05.2010 0:00
- Bydliště: Uhlířské Janovice
- Kontaktovat uživatele:
Motor je přišroubovanej k motorový přepážce k němu jde měděná trubička z nádržky a do nádržky jde druhá trubička s plnícím "náústkem". Vlastní bombičku s CO2 máš v takovým bazmeku a po spojení s plnícím hrdlem počkáš myslím 30 vteřin.... pak rychle protočíš vrtuly a ono to naskočí jako spalovák.... Otáčky se nastavovaly otáčením hlavy motoru. Motor stával tuším 450 Kč, nevím jestli se ještě vyrábí....
Motorek (modela 0,27) se dá koupit za pár šupů na bazaru. To není kabel -nýbrž trubička a ta ve vzduchu je plnící koncovka. A spustí se "kopnutím" do vrtule a otáčky se nastaví pootočením válce (množstvím plynu fouknutým nad píst).Luky Bartak píše:A kolik tak do toho stojí ten motorek a jak se to tam zapojí to tam je jen ta bombička zapojená jedním kabelem na motor a druhym jen do vzduchu? A to se i nastavujou otáčky motoru? A jak se to vůbec zapne?
ICQ 638556901
- Luky Bartak
- Příspěvky: 162
- Registrován: pon 17.05.2010 0:00
- Bydliště: Uhlířské Janovice
- Kontaktovat uživatele:
Marabu (ještě se vyrábí), Meteor (měl krásnou kapkovitou kabinu - stavebnice na gumu, místo gumy Modela 0,27 ccm s vrtulí 180 mm nebo upravenou neorigo 200 mm.
Pootočením válce se řídí přípusť, na velký výkon běžel cca 18-25 vteřin, seškrcenej i 75 vteřin, když byl v dobrým stavu. Z jedný bombičky 3-5 plnění, podle teploty vzduchu a taky samotný bombičky.
Na začátku 80. let to byla bomba, krásně vrčící motůrek, žádná špína od paliva, jen trocha jemného oleje.
V současný době je elektrika, tyhle výhody jsou fuč...
Pootočením válce se řídí přípusť, na velký výkon běžel cca 18-25 vteřin, seškrcenej i 75 vteřin, když byl v dobrým stavu. Z jedný bombičky 3-5 plnění, podle teploty vzduchu a taky samotný bombičky.
Na začátku 80. let to byla bomba, krásně vrčící motůrek, žádná špína od paliva, jen trocha jemného oleje.
V současný době je elektrika, tyhle výhody jsou fuč...
valino píše:to je krása.
Já měl L 60 Brigadýra. Jeden motor mám ještě někde v šuplíčku.
Jo to byly casy
Ta nadrzka je na cca 3 naplneni z jedny bombicky, doba behu podle otacek 1-2 min. Svyho casu byvala spousta planku na CO2 specialy - takovy motorovy vetrone (na minimalni otacky nahoru a pak "dlouho" nerizene dolu).
Jo a nesmi se s tim litat kdyz je zima (tusim pod +15stupnu), jinak zamrzne.
- darth.hokro
- Příspěvky: 1499
- Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Na trh přišel s cenou 210,- Kčs a pak ho zlevnili, myslím cca 175,-.darth.hokro píše:Ten dvouplošník byl asi Mesenger. Moc krásný éro a na CO2 super polítání. Marabu byl s CO2 hodně živej ale lítal nádherněTaky mám ještě pár motůrků doma. Tuším původní cena byla 170kčs.
Některý měly černý válec, některý v barvě hliníku.