Jaký elektromotor pro 2m větroně
500 gr bez výbavy je cca 850 gr s výbavou s trojčlánkom.....ezo35 píše:Psal jsem hned v prvním příspěvku, že váží cca 500g bez vybavení.
Mám ten Dualsky vo Filovi 400X. Testoval som s ním letové vlastnosti krídel z Luňáka... http://fotoalba.cz/fotky/23482439 Váha cca 900 gr rozpetie 210 cm - motor ťahal bez problémov...... Proste spoľahlivý traktorový pohon s dostatočnou rezervou výkonu a hlavne nieje taký pokles výkonu, vplyvom oteplenia vinutia po pár sekundách tak, ako u činskych bratov
http://lubo111.rajce.idnes.cz
Môže to spokojne vážiť aj cez kilo a lietať pri 100W, záleží len na tom aké stúpanie (nechcem napísať rýchlosť lebo o tú mu nejde, ale na zvýšenie výšky pri danej hmotnosti treba dodať energiu), bude pilot požadovať.
A čo znesie konštrukcia, aj z pohľadu hmotnosti aby sa mu nezložili krídla, ale aj napríklad chvostové plochy - nemôže papierový chvost ofúknuť len tak hociakým výkonom motora. To ale určí len veľkosť vrtule.
Je to vetroň tak pravdepodobne nebude mať veľký odpor, a na let v rovine mu bude stačiť veľmi málo výkonu.
A čo znesie konštrukcia, aj z pohľadu hmotnosti aby sa mu nezložili krídla, ale aj napríklad chvostové plochy - nemôže papierový chvost ofúknuť len tak hociakým výkonom motora. To ale určí len veľkosť vrtule.
Je to vetroň tak pravdepodobne nebude mať veľký odpor, a na let v rovine mu bude stačiť veľmi málo výkonu.
ezo35 píše:Mohli by jste mi tedy poradit kolik Kv by měl motor mít? Chtěl bych si ho koupit z HK. Přijde na pilon v tlačném uspořádáním se sklopnou vrtulí. Díky.
To nieje dobré rieśenie.... Ten pilón ti bude robiť problém s ťažiskom aj s tlaćením čumáku dolu, aj s obmedzením veĺkosti vrtule ... a neviem s čím všetkým...
Na trojćlánok používam motory s Kv 800 -1000 a vrtule od 10 do 12"...
U toho pilónu pôjde asi menšia, čiže večśie Kv.... Koľko - závisí od pilónu a aká vrtuľa tam pôjde.... Takže si zase na začiatku.
P.S.
Ten výber motora závisí od počtu článkov, váhy, možného rozmeru motora keď pôjde do čumáku, možného rozmeru vrtule, ak pôjde na pilón.
Ten rozmer si neuviedol ani pri variante čumák, ani pilón..... takže rozumnú odpoveď nedostaneś...
Tlačná sklopka má tieź svoje úskalia - musíš zohnať unášać, kde sa dajú listy namontova´t opačne a mechanicky zabezpečiť, aby sa nestretol list s pilónom....
http://lubo111.rajce.idnes.cz
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
ezo35 píše:Mohli by jste mi tedy poradit kolik Kv by měl motor mít? Chtěl bych si ho koupit z HK. Přijde na pilon v tlačném uspořádáním se sklopnou vrtulí. Díky.
Já Ti napíšu jak bych pohon řešil asi já.
Ten model je vzhledem k rozpětí "papírák". Má to ovládané jen Sop a Vop.
Pokud použiješ k motorizaci motor na pylonu, tak bych se snažil za:
a) o co nejlehčí motor kvůli minimalizaci vlivu pylonu na příčnou stabilitu
b) o co nejmenší vrtuli kvůli výšce pylonu
c) o co nejmenší čelní odpor pylonu
Pokud to bude naložený vážit pod 900g (což by při holé hmotnosti draku 500g mělo), tak bych tam dal nějakej klidně jen 100W pohon. Takovejhle model je nesmysl rvát nahoru "kolmo". Ale pěkně v klídku a vychutnat si i stoupání. Navíc bez křidélek se to při stoupání při větším výkonu motoru už hůř kočíruje.
Kvůli menšímu čelnímu odporu bych výběr zaměřil na motory třídy 400. Tedy průměru 28mm.
100W bez problémů odevzdá už motor velikosti 2212. Takže výběr bych zaměřil na motory s velikostí 2212-2217 (50-70g). Kvůli výšce pylonu bych si stanovil vrtuli na kterou se pohon postaví o průměru 7". Tam by vyšla výška pylonu od trupu k ose motoru asi jen 10cm.
Vrtuli 7" bych zvažoval Ae. 7/4. Na takovouto vrtuli při napájení aku 3S bude nutno použít motor s Kv 1400-1500. Tím bude zajištěno na motoru cca těch 100W výkonu. Tahem a rychlostí to bude zcela dostatečné pro model takového typu.
Takže bych volil motor velikosti 2212-2217 s Kv cca 1400-1500.
Pohon bych postavil na vrtuli Ae. 7/4.
Aku bude stačit jakákoli 20C 3S s kapacitou klidně od 1,2Ah (aku vybírat hlavně s ohledem na dosažení polohy těžiště!).
Regl by měl stačit klidně 18A.
Serva asi cokoli s váhou 10-15g.
Pokud bych měl dát nějaké tipy na nákup v HC, tak třeba:
serva:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=8303
regl:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=4312
+
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=2169
aku:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=9273
Na motor Ti odkaz nedam, protože sem tam žádnej vhodnej nenašel.
Ale třeba tohle by mohlo stačit:
http://www.rctimer.com/index.php?gOo=go ... oductname=
Stojí 10 babek a pošta je grátis.
Takže takhle nějak bych to viděl já. Určitě to někdo ale uvidí jinak.
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
Pokud nebude aku 3Ah problém vzhledem k těžišti, tak jí model asi bez problému uveze. Akorát bych potom možná trochu přitlačil na tom motoru a volil raději 2217.
Třeba něco takového:
http://www.rctimer.com/index.php?gOo=go ... oductname=
Vrtule stále 7/4 a regl 18A. Nebo pro sichr 25 nebo 30A. Tam už je to skoro jedno, protože regl 18A je většinou postavenej na "stejné" desce jako 25A nebo 30A. Hmotnostní rozdíl bude tady zanedbatelnej. Velikostně je to většinou stejné.
Jinak tipuju že s motorem 2217(2836) a aku 3S 3Ah se už dostaneš spíš na 950g. Ale to jenom vycházim z těch 500g prázdných. Ale 950g na dva metry je pořád v pohodě.
Třeba něco takového:
http://www.rctimer.com/index.php?gOo=go ... oductname=
Vrtule stále 7/4 a regl 18A. Nebo pro sichr 25 nebo 30A. Tam už je to skoro jedno, protože regl 18A je většinou postavenej na "stejné" desce jako 25A nebo 30A. Hmotnostní rozdíl bude tady zanedbatelnej. Velikostně je to většinou stejné.
Jinak tipuju že s motorem 2217(2836) a aku 3S 3Ah se už dostaneš spíš na 950g. Ale to jenom vycházim z těch 500g prázdných. Ale 950g na dva metry je pořád v pohodě.