Mic-74 píše:To je skoro málo chce to minimálně 3A linearní Bec. On i ten regulátor 18A na svižnější větroň nebude nic moc. Plush s 2A becem mám v malém Mustangu a tam jsou jen 2 serva a když stím chvíly hejbám sem tam tak se docela dost hřeje.
To je pořád nicneříkající údaj, když neuvedeš čím to krmíš. Je rozdíl krmit lineární BEC dvoučlánkem a tříčlánkem, v prvním případě unese proudově docela dost, ve druhém případě už jsou 4 serva na pováženou, i když ve větroni by to mohlo držet. Je potřeba to vyzkoušet zuřivým páčkováním na zemi.
Mic-74 píše:To je skoro málo chce to minimálně 3A linearní Bec. On i ten regulátor 18A na svižnější větroň nebude nic moc. Plush s 2A becem mám v malém Mustangu a tam jsou jen 2 serva a když stím chvíly hejbám sem tam tak se docela dost hřeje.
Nikdo rozumný Ti tady zodpovědbě neřekne ANO -NE.
Těchhle reglů jsem viděl v podobné kombinaci na 3s dost vyhulených, ale někdo s tím úspěšně létá dva, tři roky.
Použil jsem nesprávnou citaci, odpověď má být pro Jendu_84
Naposledy upravil(a) JMalik dne pát 07.01.2011 21:03, celkem upraveno 1 x.
omlouvám se za drzost, ale krátce sem vsunu dotázek, zejtra se chystám zalítnout nový éro, ale zrovna mi došlo, že mám jen 1A bec na 4 serva, mám dojem, že ty serva berou na prázdno 200mah, v zátěži 240, což by jaksi vyšlo, jenže teď mě trknul přijímač, ten se do toho počítá taky? Takže bych neměl kola radši ani odlepovat že? Nebo leda tak odpojit směrovku
DJI Phantom 3 Advanced / SIG Smith Miniplane / spousta deproňáků a miniqvéček
4 serva? 1A BEC? Ehm zapomen na zalet a sezen silnejsi BEC obvod. Nebo to aspon napajej ze 4x Nicd baterek. Tohle nebude stacit, BEC se pretizi prehreje a vypne. A ero pujde do hliny. Nak
Ahoj, po přečtení diskuze si nejsem jistý jestli sem pochopil funkci BEC atd.. Je to tak že umožňuje nechat nějakou energii v baterii pro serva a tím zajistit chod aspoň servům, když baterie motor už neutáhne? Tzn. zajistit ovladatelnost modelu?
Tohle BEC v popisu práce nemá. To je věcí samotné inteligence softu reglu jak pracuje s energií z aku. U těch levných reglů je většinou nastavitelné nějaké napětí aku kdy regl začne omezovat výkon a pod to napětí neumožní aku vycucnout. Takže je věcí obsluhy jak správně nastaví regl a jeho vypínací napětí. U nějakých dražších reglů může být regl vybaven nějakým softem co vyhodnocuje stav aku (IPR, RPC) a na základě toho co zjistil sám začne omezovat výkon motoru a zohlední bezpečnou zásobu energie pro palubu. Ale BEC jako takové nic nehlídá. Když nebude mít BEC šťávu, tak prostě nepůjde a je mu to fuk.
BEC je niečo iného, zrejme išlo len o použitie nesprávnej skratky.
BEC je stabilizátor napätia 5V pre príjmač, náhrada samostatnej príjmačovej baterky (Battery Eliminator Circuit) - a je to v podstate obyčajný alebo aj neobyčajný, ale stabilizátor napätia. Nemusí byť ani súčasťou regulátora, pre väčšie výkony to nie je bezpečné a dáva sa samostatne.
Hlavne BEC nič nevypína - pri jeho vypnutí prestane fungovať ovládanie a model skončí zapichnutý pod zem (a to v tom lepšom prípade).
Aby ten BEc mal odkiaľ brať to napätie, malo by sa niečo v pohonnej sade nechať - to zas ano. To ale robí regulátor, čiže ESC (Electronic Speed Controller), ktorý by mal nejak zabezpečiť aby baterku nevycucal do dna (a to aj kvoli tomu aby ona pežila aspoň pár cyklov, nielen kvoli ponechaniu energie na riadenie).
Používa sa skratka LVC - Low Voltage Cutoff, = vypnutie pri nízkom napätí.
Vhodné to je nastaviť tak, aby to nevypínalo skorej ako treba, ani pri prudkom pridaní plynu, ale čo najbližšie k tej hranici aby to zase vyplo včas..
Fakt je, že jednoduché nastavenie ktoré by správne vyplo pri plnom plyne ako aj pri lete na pol či štvrť plynu, neexistuje. Preto sa špekuluje so stopkami alebo s meraním napätia v tej krátkej pauze pri spínaní, a končí to u merania skutočne spotrebovanej kapacity a telemetrie ktorá to oznámi pilotovi ešte v stave že baterka drží normálne napätie..