BLADE 120 SR

Vrtulníky do velikosti 450
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
blade120
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 30.09.2010 0:00
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

#76 Příspěvek od blade120 »

Finálny tuning Blade 120 SR

- kabínka EasyCopter XS (3 € oproti originálu za 15 €)
- podvozok T-REX 250 (6 € oproti 9 €)

Obrázek

Obrázek

Doporučujem, je to lacnejšie a odolnejšie než krehké originálne diely.
Ešte potrebujem nájsť lepšiu alternatívu pre batérie.
Ostatné diely už nie je potrebné nahrádzať, snáď len spevniť držiak batérie.
Uživatelský avatar
mikymik
Příspěvky: 629
Registrován: pon 29.11.2010 0:00
Bydliště: Praha 4 - Budějovická
Kontaktovat uživatele:

#77 Příspěvek od mikymik »

Mam dotaz na Vas zkusenejsi stodvacitkare. S vlastnim strojem jsem absolvoval do 20 letu a ocasni motor zacal vcera trochu vrcet. Rekl bych, ze podobny zvuk by mohl treba delat, kdyby byl rozvazeny, treba kdyby chybelo kus vrtule, ale po bedlivem prozkoumani vse vypada OK, toci se lehce. Se zvukem bych se smiril, ale horsi je, ze ztraci vykon. Kdyz se vyrazneji prida plyn, gyro se snazi, ale vrtas se stejne roztaci doleva. Pri beznem letu se doprava toci jen velmi pomalu. Zda se tedy, ze se motor toci temer na maximum a to mozna zpusobuje i onu zminenou hlucnost. (BLH3125 jest na svem miste)

A dotaz? Odchazi motor do vecnych lovist nebo za problemem stoji neco jineho? Jak prodejce pristupuje k podobnym reklamacim?

Dik.
Uživatelský avatar
demolátor
Příspěvky: 866
Registrován: úte 18.08.2009 0:00
Bydliště: Turnov

#78 Příspěvek od demolátor »

Zkus se kouknou, zda není ohlá zadní vrtulka. Reklamaci bych zkusil...
Miniprotos BeastX
Protos 500 V-bar
Spektrum Dx7
Uživatelský avatar
blade120
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 30.09.2010 0:00
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

#79 Příspěvek od blade120 »

A/ vrčanie zadného motorčeka - pravdepodobne trochu ohnutá vrtuľka po náraze. Stačí zrovnať s trochou "nátlaku". Polož vrtulník na stôl, prilož napr.pravítko a pretáčaj vrtuľku okolo osi a sleduj či majú oba listy rovnakú dráhu otáčania. Vrtuľka je dosť mäkká, stáva sa to.
Stalo sa mi tiež, že jedna vrtuľka bola už od výroby zmätok, nebola symetricky vylisovaná.

B/ ak sa ti vrtuľník trochu pretáča a lietaš vonku, tak je to zimou. Pri teplotách nižších ako +10 C je to bežný jav, vtedy už baterka nedáva dosť prúdu (spomalia sa chemické reakcie v článku) a gyro už tiež začína reagovať spomalene. Ak si trúfaš lietať v izbe, tak to vyskúšaj v teple. Ak to neprestane tak ti odchádza motorček. Mne prvý motorček nevydržal ani týždeň, zato s druhým som absolvoval už asi 300 štartov za tri mesiace.

P.S. Originál baterky som prestal kupovať, sú poddimenzované (len 12C), dosť sa zahrievajú a po 30 až 50-tich cykloch idú do koša. Už som vylietal 5 bateriek. Začal som používať Hyperion 850 mAH 25 C, ale predávajú sa len ako 2-3 články, treba ich rozobrať a nie je to moc bezpečná procedúra. Baterka je ale trochu ťažšia, vrtulník lieta podstatne lepšie proti vetru a aj dlhšie (7-10minút) ale je lenivší pri stúpaní.
Uživatelský avatar
mikymik
Příspěvky: 629
Registrován: pon 29.11.2010 0:00
Bydliště: Praha 4 - Budějovická
Kontaktovat uživatele:

#80 Příspěvek od mikymik »

Panove, diky za reakce.
Litam indoor, zima mu dobre nedela, to jsem si uz vsimnout stacil :?
Ohlou vrtulkou minite asi vlastni vrtuli, ne jeji osu. Vrtulka se zda v poradku. Je tedy trochu ohla k motoru, ale symetricky a myslim, ze tomu tak bylo vzdy. Jeste ho podrobim dukladnejsi kontrole, ale az o Vanocich, neb ho mam u tchyne :)

A k bateriim... Mam vyhlidlou Tenergy 3.7v 1-cell 500mah 15C Battery for Blade 120 SR (eBay), jen to chce koupit v USA, aby se neplatilo postovne. Chystam se tam ale az v cervenci, tak doufam, ze to poresim rychleji, jen zatim nevim jak :oops: Radils ji vlastne Ty, blade, jen koukam, ze na "Tvem" linku ma nejake spatne hodnoceni.
Uživatelský avatar
blade120
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 30.09.2010 0:00
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

#81 Příspěvek od blade120 »

Tá Tenergy je zatiaľ jediná dostupná alternatíva (bez úprav), uvažoval som o nej, ale 15C je stále málo, rozhodol som sa pre Hyperion G3 CX - 2S 850mAh/7.4V (25C) aj za cenu vyššej hmotnosti. Hádam sa v krátkom čase objaví niečo vhodnejšie a ľahšie s aspoň 20C a cca 600 mAh.

Obrázek

http://www.iminitra.sk/index.php?action ... az=Skladom
Uživatelský avatar
blade120
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 30.09.2010 0:00
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

#82 Příspěvek od blade120 »

Na MicroHeli.com pomaly pribúdajú tuningové diely pre Blade 120 SR

Obrázek

http://www.microheli.com/index.php?cPath=2929
Uživatelský avatar
mikymik
Příspěvky: 629
Registrován: pon 29.11.2010 0:00
Bydliště: Praha 4 - Budějovická
Kontaktovat uživatele:

#83 Příspěvek od mikymik »

15 C je malo, kdyz ta origo ma jen 12? Merils, kolik A tece pri 100%? O Vanocich to chci zmerit, ale vsadil bych, ze to bude okolo 5 A. Tedy doufam. Ta 850 mAh mi prijde zbesila, navic pak nemuzes pouzit iriginalni bateriovy drzak a nema to doraz kvuli tezisti.
Na popularitu 120 SR by mel konecne zareagovat HK :wink:
Uživatelský avatar
blade120
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 30.09.2010 0:00
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

#84 Příspěvek od blade120 »

Malo by to byť lepšie, ale originál baterka (12 C) sa zahrieva dosť čo rapidne znižuje jej životnosť a zvlášt v zime je to markantné, že nestíha dodávať prúd. Merať som nič nemeral, ale baterka by mala zostať vlažná a nie horúca. Tie nové Hyperion čo teraz používam sú vlažné aj po 10 minútach letu, hoci kvôli váhe lietam na väčšom plyne.
Za normálnych podmienok pri vonkajšej teplote 20 C, to bolo relatívne v poriadku, ale odmeraj koľko je baterka schopná dať pri 0 C.
Originál baterka zo seba nakoniec vyžmíka potrebný prúd, ale za cenu obrovského zvýšenia teploty, čo ju postupne degraduje a je na vyhodenie.
Uživatelský avatar
mikymik
Příspěvky: 629
Registrován: pon 29.11.2010 0:00
Bydliště: Praha 4 - Budějovická
Kontaktovat uživatele:

#85 Příspěvek od mikymik »

Baterie po letu horka je, s tim musim souhlasit, ale zatim se nenafukuje :wink: To, ze se ale baterie zahrivaji, je normalni. Tecou tam velke proudy a baterie ma svuj odpor. Proto mam pocit, ze vrtas spatne lita v zime, nemuze byt zpusobeno studenou baterii, kdyz ma takovehle autovyhrivani, ale zblblou elektronikou. Kazdopadne spis ted musim vyresit problemy ocasniho charakteru :(
Uživatelský avatar
blade120
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 30.09.2010 0:00
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

#86 Příspěvek od blade120 »

S Hyperion G3 CX - 2S 850mAh dokážem zaletieť čas 8 min 30 sekúnd aj pri -5 C, s originál baterkou 10 - 30 sekúnd. Len obratnosť vrtulníka trpí, je to už nemotorné a pomalé. Niektorí používajú aj 1200 mAh baterky, to si už neviem predstaviť a je to už úplne zbytočné. V teple sa dá lietať s 850 mAh 10 minút a to je už viac než dosť.
Uživatelský avatar
miravandas
Příspěvky: 33
Registrován: ned 24.01.2010 0:00

#87 Příspěvek od miravandas »

Pokud se vám zahřívají extrémě baterie, znamená to zvýšený odběr proudu, což může způsobit většinou zadní motorek. Pokud změní zadní motorek zvuk, vyměnte, nebo zničíte baterii.
E-flite BLADE mCX, mSR, CX2
Uživatelský avatar
larry3486
Příspěvky: 6
Registrován: sob 01.01.2011 0:00

blade 120 sr a dx6i

#88 Příspěvek od larry3486 »

Prosim o pomoc pri nasetovani dx6i pre blade 120 sr.

Zatial jedine co som nastavoval ze som daval gyro v polohe 1 na 100% ale neviem ci to ma vplyv na let co este vsetko treba nastavit okrem bindovania to som urobil

Vdaka
Uživatelský avatar
blade120
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 30.09.2010 0:00
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

#89 Příspěvek od blade120 »

Nič. Model Type môžeš nechať Acro (v Heli móde môžeš nastavovať navyše krivky plynu, ale to nie je treba). A nastav si ešte stopky, to je všetko. Žiadne mixy nepoužívam a gyro netreba nastavovať, na vysielačke síce môžeš nastaviť rôzne hodnoty, ale nebude to nič platné, gyro je integrované na doske a jeho reakcie nezmeníš vysielačkou.
Naposledy upravil(a) blade120 dne ned 02.01.2011 13:06, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Fenius
Příspěvky: 1174
Registrován: úte 05.01.2010 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#90 Příspěvek od Fenius »

blade120 píše:Nič. Jediné čo som nastavoval bolo zväčšenie výchyliek. V Travel Adjust som nastavil Elev na 125 percent. Model Type môžeš nechať Acro (v Heli móde môžeš nastavovať navyše krivky plynu, ale to nie je treba).
A nastav si ešte stopky, to je všetko. Žiadne mixy nepoužívam
a gyro netreba nastavovať, na vysielačke síce môžeš nastaviť rôzne hodnoty, ale nebude to nič platné, gyro je integrované na doske a jeho reakcie nezmeníš vysielačkou.


- daj si heli mód, na čo ti je taká vysielačka, keď ju nevyužiješ, to ti stačí setovka, ešte sa aj naučíš čo je čo a ako sa to nastavuje do budúcnosti
- gyro sa nastaviť dá ale len obmedzene. Teda 0 % na dx6i je 75 % v skutočnosti, 100 je 100
- podľa toho či si začiatočník si obmedz výchylky (resp. zväčši), taktiež si môžeš nastaviť exponenciály, mínusové hodnoty znamenajú väčšiu citlivosť v okolí stredových polôh pák a naopak (väčšinou sa pri týchto vrtuľníkoch používajú záporné)
- môžeš voliť tri krivky plynu (jedna je prednastavená autorotácia ale tá ti je pri FP na dve veci) - v podstate je to ako tvrdí blade120 na nič. Môžeš však experimentovať a nastaviť si to podľa svojho (napr. odstránenie zbytočnej prodlevy medzi štartom a visom... môžeš sa s tým hrať)
- na msrku som mal nastavený mix trh+rudd, keďže tie extrémy zadný motor nestíhal

- taká vážna otázka na záver: stopky na čo? Nemá to ochranu proti zničeniu lipoliek? Keď ti dôjdú baterky tak to proste spadne alebo postupne cítiš postupný úbytok výkonu?
Odpovědět

Zpět na „Heli - do 450“