Nastavenie ucinnejsej brzdy - ako?
steno1883 píše:Filip 600 je moc hodné letadlo, takže se může s klidem experimentovat. Nemá žádnou snahu padat po křídle a brzdy můžeš přepínat klidně i metr nad zemí. Jen je nutno domixovat trochu výškovky, jak píše pepin.
Čím ovládaš tú brzdu - kniplom , alebo spínačom?
http://lubo111.rajce.idnes.cz
Samozrejme ze skuska bude v bezpecnej vyske, brzdy urcite sa naucim pouzivat pri korekcii rozpoctu na pristavanie, co je vsak v mojom pripade druhorade, pretoze ne pristavanie mam priestor aj jaj, mozno aj 250 metrov. Hlavne som sa rozhodol riesit brzdy ked som takmer prisiel o model v termike s ktorej som nevedel vypadnut ani ked som preletel na inu svetovu stranu. A take rady akoze obrat model na chrbat a bezpecne termokomin opustis su prd platne ked niejev tom okamihu po ruke navigator s dalekohladom a volnym okom vidis iba skoro nic kdesi v stratosfere.
Mohol by mi prosim niekto vysvetlit ako je to s tym pootocenim paky na seve smerom k nabezke? skusal som to ale servo sa stale otocilo iba o rovnaku vzdialenost na obidve strany, cize nic som s tym neziskal....
Asi som dkde nieco neurobil spravne
Mohol by mi prosim niekto vysvetlit ako je to s tym pootocenim paky na seve smerom k nabezke? skusal som to ale servo sa stale otocilo iba o rovnaku vzdialenost na obidve strany, cize nic som s tym neziskal....
Asi som dkde nieco neurobil spravne
pepin píše:Na křidélku máš čep v ose otáčení,na servu páku předsazenou směrem k náběžce-páku šikmo dopředu.Jinak pro unik z termiky je nejlepší vývrtka-plná výškovka-přitaženo a plná směrovka,na jakoukoli stranu,brzdy nejsou pro unik nijak moc efektivní.
Cital som v ramci studovania teorie lietania v termike clanok, kde sa autor vysoko odborne zaoberal posobením sil ktore posobia na model v termickom stupavom prúde. Nepamatam sa uz k akym cislam sa dopracoval, ale bol som prekvapený ako boli tie sily prekvapujuco velke. Dalej sa zaoberal aj unikom s termiky bez poskodenia modelu posobenim prave tychto síl. Namahanie kridel moze viest az k destrukcii modelu. Prave vyvrtka je jednym zo sposobou ako to dosiahnut. A hlavne vetron filip, aspon ten moj, nejde do vyvrtky plochej ale ide skoro kolmo dolu, zvysuje rychlost a kridla chytaju flutter. Od toho momentu ma chyta strach a panika. Keby ta vyvrtka bola trochu plochejsia........
Ono s tím teoretickým unikem je to mnohem jednodušší nežli s praktickým,teoreticky mužeš velice opatrně vyklopit brzdy a opatrně s modelem klesat,v praxi to probíhá spíš tak,že ti model najednou zmizí z očí,v lepším případě vidíš jenom malou tečku,rozhodně ale nemáš šanci nějak rozhodovat o náklonu,nebo odhadnout rychlost modelu,v takové situaci je vývrtka jediný bezpečný manevr-ano,znamená to mít model,který ji zvládne,jak na tom je Flip nevím,ale normální model by vývrtku snad měl zvládnout.
zdema píše:pepin píše:Na křidélku máš čep v ose otáčení,na servu páku předsazenou směrem k náběžce-páku šikmo dopředu.Jinak pro unik z termiky je nejlepší vývrtka-plná výškovka-přitaženo a plná směrovka,na jakoukoli stranu,brzdy nejsou pro unik nijak moc efektivní.
Cital som v ramci studovania teorie lietania v termike clanok, kde sa autor vysoko odborne zaoberal posobením sil ktore posobia na model v termickom stupavom prúde. Nepamatam sa uz k akym cislam sa dopracoval, ale bol som prekvapený ako boli tie sily prekvapujuco velke. Dalej sa zaoberal aj unikom s termiky bez poskodenia modelu posobenim prave tychto síl. Namahanie kridel moze viest az k destrukcii modelu. Prave vyvrtka je jednym zo sposobou ako to dosiahnut. A hlavne vetron filip, aspon ten moj, nejde do vyvrtky plochej ale ide skoro kolmo dolu, zvysuje rychlost a kridla chytaju flutter. Od toho momentu ma chyta strach a panika. Keby ta vyvrtka bola trochu plochejsia........
Vyzkoušej si to bez termiky v dostatečné výšce.
Musíš mít dostatečné výchylky kormidel na to, aby to přešlo do ploché vývrtky a ne do spirály (hlavně výchylka na výškovce).
Z nějakého pomalejšího letového režimu (a bez plynu!) dej naplno křidélka, směrovku naplno na druhou stranu než křidélka a naplno dotáhnout výškovku. Na tyhle kniply v dorazech seřiď výchylky, aby to nevrtalo spirálu, ale letělo vývrtku.
Když potřebuješ uniknout ze silného stoupáku, tak jenom vyvrátíš kniply nacvičeným směrem. Řídit se to moc nedá, protože je to většinou už vysoko a rychle to mizí. Můžeš jenom spoléhat na to, že ten režim klesání je výraznější než stoupák
Samozřejmě pokud to má aerodynamické brzdy jsou i jiné možnosti, ale zásadní věc je to, že musíš mít pro ten režim nastavené kniply v krajních polohách, nezkoušet ten sestup řídit, jen po paměti aktivovat ten režim.
(Pokud budeš mít těžiště výrazně vpředu, tak to do ploché vývrtky nedostaneš, přejde to do spirály)
pepin píše:Ono s tím teoretickým unikem je to mnohem jednodušší nežli s praktickým,teoreticky mužeš velice opatrně vyklopit brzdy a opatrně s modelem klesat,v praxi to probíhá spíš tak,že ti model najednou zmizí z očí,v lepším případě vidíš jenom malou tečku,rozhodně ale nemáš šanci nějak rozhodovat o náklonu,nebo odhadnout rychlost modelu,v takové situaci je vývrtka jediný bezpečný manevr-ano,znamená to mít model,který ji zvládne,jak na tom je Flip nevím,ale normální model by vývrtku snad měl zvládnout.
Právě že s Filipem je sranda v tom, že se mu do vývrtky moc nechce. Spíš než vývrtku mi to připomíná, jak když padá list ze stromu.
- mangos
- Příspěvky: 251
- Registrován: sob 03.10.2009 0:00
- Bydliště: Praha, letiště Lipence
- Kontaktovat uživatele:
Mám tu nějaké rady k mému hotlineru
http://www.rcalbum.com/index.php?action=dtl&amode=&id=4482
http://www.rcalbum.com/index.php?action=dtl&amode=&id=4482