Preflzenie drahy serva na jednu stranu? nemozné?

Přijímače, serva, regulátory, BEC, palubní napájení, ale i telemetrie
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od arda1 »

ZD prosímtě nemůžeš něco udělat s tím názvem threadu? Mě ač BOTovi to rve Ramky- díky... :wink:
ICQ 638556901
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

#17 Příspěvek od pepin »

zdzd píše:
pepin píše:jakmile odtrimuji subtrimem-trimem,tak se při nastavení maximální výchylky-brzda podtrimované servo zastaví dříve-zmenší se jeho krok.
¨

Jaké máš rádio? S tím jsem se nikdy nesetkal. Mechaniku jsem v koncových polohách nastavil podle základního rozsahu serva, výsledný neutrál a koncové polohy jsem dopekl nastavením na vysílači. Bez problémů to šlo na Hitec Prizm, Futaba FC-18 i FX-30.


Graupnera 19,je ale také možné,že je to spojené s nastavením na 150%,na křidélka a klapky dávám co nejdelší krok-tech 150%,rychlost přeběhu mě u větronu moc netrápí,ale delším krokem mohu jít na menší přepákování-větší sílu.Navíc je opravdu zbytečné opticky doma odladit subtrimem na jednu stranu a následně to při záletu odehnat trimem na druhou.Dříve jsem musel vše ladit manuálně a pomalu se k tomu vracím,občas jsem se v následném dohledávání kde co jsem usubtrimoval a jinde přetrimoval,oddiferiencoval a podobně začal na louce ztrácet,pokud jsem potřeboval něco upravit.
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#18 Příspěvek od JMalik »

zdzd píše:Jaké máš rádio? S tím jsem se nikdy nesetkal. Mechaniku jsem v koncových polohách nastavil podle základního rozsahu serva, výsledný neutrál a koncové polohy jsem dopekl nastavením na vysílači. Bez problémů to šlo na Hitec Prizm, Futaba FC-18 i FX-30.



Je skutečně nutné to mechanické nastavení. Pokud to tak neuděláš a máš např. špatně přístupná (nebo RDS) serva, tak se snadno může stát, že nakonec na to budeš jenom smutně čumět.
Když si dáš teď na stůl svojí Futabu, tak zjistíš, že to má rozsah subtrimu 240 kroků. To je na té maximální hodnotě 65 % na jednu stranu a 135% na druhou stranu pro výchylku serva, pokud jsi to nechal mechanicky na středu při rozsahu 100%.
Vůbec nepočítám, že by jsi do toho ještě musel použít nějaký mix, to by situaci ještě zhoršilo.
Ještě jednou - nemusí to stačit a budeš smutně kuchat servo ven pro původní lenivost si s tím chvíli pohrát.
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#19 Příspěvek od zdzd »

Můžeš použít offset.
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

#20 Příspěvek od pepin »

zdzd píše:Můžeš použít offset.



Myslím že to tam ani nemám a pokud mám na výběr připlatit si 20tisíc abych to měl,nebo to udělat s tím co mám mechanicky,zatím v tom mám jasno.
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#21 Příspěvek od zdzd »

Na FC-18 taky nebyl a fungovalo to.

Na http://zd.wwwcity.cz/zd/download.htm je ke stažení popis/program pro Mýtus 2500 v FC-18 i FX30 (popisy na http://zd.wwwcity.cz/zd/FX-30-Programy.htm)

Malik si to může stáhnout pro FX-30 a zkouknout v jeho rádiu. Na tom modelu jdou křidélka dolů nějakých 40° a nahoru jako brzdy možná i 80°. Já se teď k modelu ani rádiu nedostanu, tudíž podrobnosti nezjistím.

Jinak program pro FX-30 byl udělán asi před dvěmi lety a ve verzi 1.4. Dnes už by to šlo jinak a líp. Zejména ve vztahu ke spínání motoru a stopek.
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#22 Příspěvek od JMalik »

zdzd píše:Můžeš použít offset.


To neřeří situaci, zlimituje to max. výchylku na hodnotě nastavené v END POINT.
Nech si říct, v tomto případě nevymýšlet jak to očůrat, ale je třeba to mechanicky nastavit.
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#23 Příspěvek od zdzd »

Ale mechanické nastavení je samozřejmost, to jsem říkal hned za startu.

Na defaultní endpoints to musí jít po celém rozsahu kormidla - mechanicky, dřív než s tím začneš dělat cokoliv dalšího. A pak doladíš jen ten střed.
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#24 Příspěvek od coro »

Aj tak si myslím že je rozdiel medzi tým že to chodí od -40 do +80 a stred by bol cca +20 a len sa posunie subtrimom,
a tým že to je mechanicky diferencované tak že stred je v strede a plný rozsah serva to ťahá na -40 a +80.
Nielen že netreba nič špeciálne nastavovať, ale využije sa aj presnosť serva a hlavne je rozdiel v sile ktorú potrebuje servo na stlačenie a držanie krídelka dolu - tipujem že väčšinou tam proti servu pôsobí tlak vzduchu na krídelko. Key to bolo niečo zložité tak by som bol ticho ale stačí dať tie páky trochu šikmo od seba.
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#25 Příspěvek od zdzd »

Ono je celkem buřt, do jaké míry to naháníš subtrimem či šilhající pákou. Důležité je, aby na celou výchylku kormidla šlo servo taky na celou výchlyku. Ne aby na jednu stranu jelo naplno, na druhou 20% a 30% bylo nevyužitých.
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#26 Příspěvek od JMalik »

zdzd píše:Ono je celkem buřt, do jaké míry to naháníš subtrimem či šilhající pákou. Důležité je, aby na celou výchylku kormidla šlo servo taky na celou výchlyku. Ne aby na jednu stranu jelo naplno, na druhou 20% a 30% bylo nevyužitých.


Tak.
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

#27 Příspěvek od pepin »

zdzd píše:Ale mechanické nastavení je samozřejmost, to jsem říkal hned za startu.

Na defaultní endpoints to musí jít po celém rozsahu kormidla - mechanicky, dřív než s tím začneš dělat cokoliv dalšího. A pak doladíš jen ten střed.


Ted už si rozumíme,dělám to naprosto stejně,nakonec stejně odjíždím jemně subtrimem a klasicky podle potřeby dotrimuji,jenom ten základ prostě musí být odveden mechanicky stejně poctivě jako v dobách bezpočítačových souprav a né to omastit s pocitem,že to doženu pak na nějakým programu,dokonce bych řekl,že je to dost duležité především u srágorovitých serv-nepřesný neutrál,vule v převodech,malá síla.
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#28 Příspěvek od zdzd »

Pro jistotu jsem zplodil schematický náčrtek, aby to byla tutovka. Z něj je viditelné, že mechanika potřebuje účelové páky aby se nešprajcovala a taky to, že průběh je pak nutné doladit nastavením v TX.

Obrázek
Uživatelský avatar
lubo1
Příspěvky: 5094
Registrován: pát 11.04.2008 0:00
Bydliště: CA
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od lubo1 »

pepin píše:Ted už si rozumíme,dělám to naprosto stejně,nakonec stejně odjíždím jemně subtrimem a klasicky podle potřeby dotrimuji,jenom ten základ prostě musí být odveden mechanicky stejně poctivě jako v dobách bezpočítačových souprav a né to omastit s pocitem,že to doženu pak na nějakým programu,dokonce bych řekl,že je to dost duležité především u srágorovitých serv-nepřesný neutrál,vule v převodech,malá síla.

Súhlasím. Mechaniku krídelka nastavujem aj hodinku - dve, kým som s tým spokojný a až potom začínam so softom..
http://lubo111.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#30 Příspěvek od JMalik »

zdzd píše:Pro jistotu jsem zplodil schematický náčrtek, aby to byla tutovka. Z něj je viditelné, že mechanika potřebuje účelové páky aby se nešprajcovala a taky to, že průběh je pak nutné doladit nastavením v TX.

Obrázek


Perfektní
(pokud někdo přijde s chytrostí, že páka výškovky není na ose otáčení, tak je to pro tu diferenciaci).
Odpovědět

Zpět na „Palubní elektronika“