Futaba T8?
Dobře, když se ti nezdá plyn na kniplu u větroně, dáme tedy typ modelu "motorák"(elektro) . Potom to nabídne plyn na ovladač J3 (knipl). Jde mi o to, že v monitoru serv to ukazuje pohyb od +100% (knipl u sebe), do -100% (knipl od sebe). Musí se tedy kanál 3 zrevesovat a výchylka nastavit od 0% do + 100%, nebo se poloha páky plynu nastavuje až s regulátorem, a je v podstatě jedno, jak je to ve vysílači nastaveno?
Tak teda dobře, já vám na to letiště chodit budu, ale běda vám, běda vám! jestli mi to nepude!
Já taky míval plyn na knyplu, ale to bylo z důvodu, že předchozí rádia neuměly nastavit zpoždění při rozběhu a já neměl to srdce i při mých pidiproudech to motoru hned přepínačem pustit 100% (případně 50% a 100%). Teď mám motor na přepínači a u el. větroně mi to přijde mnohem lepši než na knyplu.
Jinak ten rozsah ovladače při ovládání motoru, tak to je vlastně stejný jako u serva, tzn. -100%(knypl u sebe)=motor stojí, 0% (knypl ve středu)=50% motoru a +100% knypl od sebe)=100% motoru. Takže rozsah knyplu v žádném případě nenastavuj 0% až +100%.
Jenom u Futaby plyn (knypl) v "default" funguje opačně, takže ho musíš akorát zreversovat.
Jinak ten rozsah ovladače při ovládání motoru, tak to je vlastně stejný jako u serva, tzn. -100%(knypl u sebe)=motor stojí, 0% (knypl ve středu)=50% motoru a +100% knypl od sebe)=100% motoru. Takže rozsah knyplu v žádném případě nenastavuj 0% až +100%.
Jenom u Futaby plyn (knypl) v "default" funguje opačně, takže ho musíš akorát zreversovat.
jeremi píše:...Jinak ten rozsah ovladače při ovládání motoru, tak to je vlastně stejný jako u serva, tzn. -100%(knypl u sebe)=motor stojí, 0% (knypl ve středu)=50% motoru a +100% knypl od sebe)=100% motoru. Takže rozsah knyplu v žádném případě nenastavuj 0% až +100%.
Jenom u Futaby plyn (knypl) v "default" funguje opačně, takže ho musíš akorát zreversovat....
Tohle jsem potřeboval vědět, dík. Ušetřil jsi mě zbytečnýho tápání.
Tak teda dobře, já vám na to letiště chodit budu, ale běda vám, běda vám! jestli mi to nepude!
Arx píše:Dobře, když se ti nezdá plyn na kniplu u větroně, dáme tedy typ modelu "motorák"(elektro) . Potom to nabídne plyn na ovladač J3 (knipl). Jde mi o to, že v monitoru serv to ukazuje pohyb od +100% (knipl u sebe), do -100% (knipl od sebe). Musí se tedy kanál 3 zrevesovat a výchylka nastavit od 0% do + 100%, nebo se poloha páky plynu nastavuje až s regulátorem, a je v podstatě jedno, jak je to ve vysílači nastaveno?
Vždy jako první po nastavení modelu reverzuji ten kanál plynu.
Dávej na to pozor. Někteří výrobci reglů na to ještě zvlášť upozorňují, Ty to zreversuj hned a zkontroluj si to na monitoru serv.
(Třeba jednou Futaba přidá v SW položku v menu, kde to půjde prioritně zvolit.)
JMalik píše:Vždy jako první po nastavení modelu reverzuji ten kanál plynu.
Dávej na to pozor. Někteří výrobci reglů na to ještě zvlášť upozorňují, Ty to zreversuj hned a zkontroluj si to na monitoru serv.
(Třeba jednou Futaba přidá v SW položku v menu, kde to půjde prioritně zvolit.)
Kamarád má Eclipse a má tam plyn právě takhle obráceně - k sobě plnej - a vyhovuje mu to. Mě to ale právě jako defaultní nastavení u Futaby dost překvapilo.
Tak teda dobře, já vám na to letiště chodit budu, ale běda vám, běda vám! jestli mi to nepude!
Arx píše:JMalik píše:Vždy jako první po nastavení modelu reverzuji ten kanál plynu.
Dávej na to pozor. Někteří výrobci reglů na to ještě zvlášť upozorňují, Ty to zreversuj hned a zkontroluj si to na monitoru serv.
(Třeba jednou Futaba přidá v SW položku v menu, kde to půjde prioritně zvolit.)
Kamarád má Eclipse a má tam plyn právě takhle obráceně - k sobě plnej - a vyhovuje mu to. Mě to ale právě jako defaultní nastavení u Futaby dost překvapilo.
Jeden z našich velmi dobrých pilotů 3D to tak létá - plný plyn k sobě, volnoběh od sebe. Ale je to skutečně rarita.
Upozornujem majitelov tohto rádia, ktorý už aktualizovali nový Firmware 2.0 aby si dali pozor na uložené modeli a jejich nastavení i po zálohe.
Nastavenie za všade nezachová naopak úplne prenastaví!
viz.: http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... 354#404354
Nastavenie za všade nezachová naopak úplne prenastaví!
viz.: http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... 354#404354
Tak mi dneska PPLka dovezla Futabu 8FG. Rozhodoval jsem se tradičně mezi Futabou a Aurorou. Futaba se mě jeví sympatická, malá, decentní, žádný vykřiky prostě pěkná, Aurora je trošku moc technická. Proto nakonec zvítězila Futaba. Ale moje překvapení nastalo po tom co jsem si ji vzal do ruky. Přepínače od spodu mě píchají do prstů, pokaždé když dám pravou páku doleva mě pípne a rozvítí se display a spustí menu, páčky mají na mě silnou pružinu, ale to si myslím že půjde nějak pořešit. To jsou první poznatky, neřeším technickou věc, protože mě určitě bude vyhovovat na to moje poletování z vrtulníkem. Ale jsem zklamán. Dost vážně přemýšlím, že ji vrátím a vezmu si místo ná Auroru. Skočím do obchodu a vezmu si ji do ruky a pak se rozhodnu. Nechci tu hanit Futabu, to bych šel do vlákna o Auroře , spíš jsem zklamanej. Přes víkend se budu přemlouvat abych si na ni zvykl
Navíc je smutný, že do rádia za 10000,- nemůžou dát pořádný popruh na krk místo té šňůrky.
Navíc je smutný, že do rádia za 10000,- nemůžou dát pořádný popruh na krk místo té šňůrky.
Digis píše:Tak mi dneska PPLka dovezla Futabu 8FG. Rozhodoval jsem se tradičně mezi Futabou a Aurorou. Futaba se mě jeví sympatická, malá, decentní, žádný vykřiky prostě pěkná, Aurora je trošku moc technická. Proto nakonec zvítězila Futaba. Ale moje překvapení nastalo po tom co jsem si ji vzal do ruky. Přepínače od spodu mě píchají do prstů, pokaždé když dám pravou páku doleva mě pípne a rozvítí se display a spustí menu, páčky mají na mě silnou pružinu, ale to si myslím že půjde nějak pořešit. To jsou první poznatky, neřeším technickou věc, protože mě určitě bude vyhovovat na to moje poletování z vrtulníkem. Ale jsem zklamán. Dost vážně přemýšlím, že ji vrátím a vezmu si místo ná Auroru. Skočím do obchodu a vezmu si ji do ruky a pak se rozhodnu. Nechci tu hanit Futabu, to bych šel do vlákna o Auroře , spíš jsem zklamanej. Přes víkend se budu přemlouvat abych si na ni zvykl
Navíc je smutný, že do rádia za 10000,- nemůžou dát pořádný popruh na krk místo té šňůrky.
To si mal zajet do niektorej z predajní a skúsit do ruky a porovnať, ktorá ti sadne lepšie a nie tady teraz pisat o tom zbytočne...
Digis píše:Tak mi dneska PPLka dovezla Futabu 8FG. Rozhodoval jsem se tradičně mezi Futabou a Aurorou. Futaba se mě jeví sympatická, malá, decentní, žádný vykřiky prostě pěkná, Aurora je trošku moc technická. Proto nakonec zvítězila Futaba. Ale moje překvapení nastalo po tom co jsem si ji vzal do ruky. Přepínače od spodu mě píchají do prstů, pokaždé když dám pravou páku doleva mě pípne a rozvítí se display a spustí menu, páčky mají na mě silnou pružinu, ale to si myslím že půjde nějak pořešit. To jsou první poznatky, neřeším technickou věc, protože mě určitě bude vyhovovat na to moje poletování z vrtulníkem. Ale jsem zklamán. Dost vážně přemýšlím, že ji vrátím a vezmu si místo ná Auroru. Skočím do obchodu a vezmu si ji do ruky a pak se rozhodnu. Nechci tu hanit Futabu, to bych šel do vlákna o Auroře , spíš jsem zklamanej. Přes víkend se budu přemlouvat abych si na ni zvykl
Navíc je smutný, že do rádia za 10000,- nemůžou dát pořádný popruh na krk místo té šňůrky.
No ja som pred kupou ( klasika 8FG vs. A9 ) zaskocil k peckovy kde mali aj futabu aj A9 a po OPTICovy ktory mam cca 2 roky a bolo to moje prve radio tak som si nanho zvykol ( nemam pult, ani popruh ) tak aurora sedela v ruke hned, futaba bola ina, nepohodlnejsia.
Podla mna AURORA ma dake prvky z OPTICu takze ten kto prechadza z OPTICu tak A9 ma jednu velku vyhodu ze sa drzi cca podobe
Ale kupovat vysielacku len z obrazku na nete je blbost lebo je to defakto macka vo vreci
EXTRA MX,EF extra 300 78"
http://adamweinzettl.webnode.sk/
http://adamweinzettl.webnode.sk/
Mám oficiální vyjádření od Robbe pro dvě spekulace, které tady proběhly.
1) Futabu 8FG můžu použít buď originál NiMh a nebo Li-Ion bateri a to bez zásahu servisu.
2) Alarm je nastaven na 6.8V a nejde to jakkoli změnit a to ani v servisu!
1) Futabu 8FG můžu použít buď originál NiMh a nebo Li-Ion bateri a to bez zásahu servisu.
2) Alarm je nastaven na 6.8V a nejde to jakkoli změnit a to ani v servisu!
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik