Změna ceny položky po objednání
Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Změna ceny položky po objednání
Ahoj,
mám dotaz na místní práví odborníky, nebo smolaře, kteří podobnou situaci už řešili - mějme jednoduchou modelovou situaci:
V e-shopu si objednám položku za XY Kč (vhodim do košíku, objednávku potvrdim, e-mailem dostanu potvrzení a formulář s XY cenou).
Za dva dny se ale cena změní na ZZ Kč a prodejce po mně při osobní převzetí samozřejmě požaduje ZZ peněz. Já ho s tim radostně pošlu do háje a mávám paragrafem ... a platim svých XY Kč.
A moje otázka zní - jakym paragrafem vlastně mávám?
Díky za vaše rady a nápady..
mám dotaz na místní práví odborníky, nebo smolaře, kteří podobnou situaci už řešili - mějme jednoduchou modelovou situaci:
V e-shopu si objednám položku za XY Kč (vhodim do košíku, objednávku potvrdim, e-mailem dostanu potvrzení a formulář s XY cenou).
Za dva dny se ale cena změní na ZZ Kč a prodejce po mně při osobní převzetí samozřejmě požaduje ZZ peněz. Já ho s tim radostně pošlu do háje a mávám paragrafem ... a platim svých XY Kč.
A moje otázka zní - jakym paragrafem vlastně mávám?
Díky za vaše rady a nápady..
Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.
- vitousek
- Příspěvky: 1227
- Registrován: úte 02.10.2007 0:00
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Nejsem právník, tudíž neznám terminologii. Ale:
Potvrzená objednávka ( od obchodníka ) je podle mne kupní smlouva. A tím, že Ti ji obchodník potvrdil souhlasí stejně jako Ty s jejím obsahem. Tedy i s cenou.
Pokud nemá zboží skladem, je to jeho problém, že mu ho nyní dodavatel prodá dražší.
Potvrzená objednávka ( od obchodníka ) je podle mne kupní smlouva. A tím, že Ti ji obchodník potvrdil souhlasí stejně jako Ty s jejím obsahem. Tedy i s cenou.
Pokud nemá zboží skladem, je to jeho problém, že mu ho nyní dodavatel prodá dražší.
Rychlost, výška, myšlenka.Pro úspěšné létání je třeba mít alespoň dvě.
Jenže obchodník to má obvykle na háku. Ví totiž dobře, že skoro nikdo tu cenu soudně vymáhat nebude. ČOI, Živnostenský úřad a kdoví co ještě se tím nezabývají.
Jediná cesta, jak z toho ven, je po tom, co tu změnu neuzná, případ zveřejnit. Popřípadě ještě před zveřejněním prodejce na to upozornit.
Taky mě stála trakční baterka o 1000 Kč víc než bylo uvedeno na webu. Zdražili tehdy olovo.
Jenže jsem nepranýřoval, protože jsem neměl sken obrazovky s původní cenou a zaslaný mail s potvrzenou objednávkou nic nedokazuje. Dá se upravit a je to pak tvrzení proti tvrzení. U toho skenu to jde sice upravit taky, ale přece jen už to je pro obchodníka obtížněji zpochybnitelné.
Jediná cesta, jak z toho ven, je po tom, co tu změnu neuzná, případ zveřejnit. Popřípadě ještě před zveřejněním prodejce na to upozornit.
Taky mě stála trakční baterka o 1000 Kč víc než bylo uvedeno na webu. Zdražili tehdy olovo.
Jenže jsem nepranýřoval, protože jsem neměl sken obrazovky s původní cenou a zaslaný mail s potvrzenou objednávkou nic nedokazuje. Dá se upravit a je to pak tvrzení proti tvrzení. U toho skenu to jde sice upravit taky, ale přece jen už to je pro obchodníka obtížněji zpochybnitelné.
-
JmX
- Příspěvky: 335
- Registrován: čtv 08.01.2009 0:00
- Bydliště: CZ, Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Je potřeba číst obchodní podmínky, kde by tyto záležitosti ohledně platnosti cen měly být zmíněny. Pokud nejsou, tak tam nenakupujme. Cena je platná v době objednávky pro obě strany, pokud dojde o dva dny ke snížení ceny, také na ní nemáš nárok, stejně jako nemá nárok obchodník na zvýšenou cenu. Každý slušný obchodník toto dodržuje.
***** Futaba T8FG Super *****
Hangár s podrobným popisem stavby mých modelů na osobních stránkách Jirkůf Blok = http://jirkufblok.blogspot.com
E-mail: pilot@ok-jmx.cz
Hangár s podrobným popisem stavby mých modelů na osobních stránkách Jirkůf Blok = http://jirkufblok.blogspot.com
E-mail: pilot@ok-jmx.cz
Takže můžeme objednávku považovat za kupní smlouvu a očima viset na
§ 588
Z kupní smlouvy vznikne prodávajícímu povinnost předmět koupě kupujícímu odevzdat a kupujícímu povinnost předmět koupě převzít a zaplatit za něj prodávajícímu dohodnutou cenu.
Ale to je asi tak všechno, co s tim můžeme dělat?
§ 588
Z kupní smlouvy vznikne prodávajícímu povinnost předmět koupě kupujícímu odevzdat a kupujícímu povinnost předmět koupě převzít a zaplatit za něj prodávajícímu dohodnutou cenu.
Ale to je asi tak všechno, co s tim můžeme dělat?
Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.
-
JmX
- Příspěvky: 335
- Registrován: čtv 08.01.2009 0:00
- Bydliště: CZ, Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
milost píše:Takže můžeme objednávku považovat za kupní smlouvu a očima viset na
§ 588
Z kupní smlouvy vznikne prodávajícímu povinnost předmět koupě kupujícímu odevzdat a kupujícímu povinnost předmět koupě převzít a zaplatit za něj prodávajícímu dohodnutou cenu.
Ale to je asi tak všechno, co s tim můžeme dělat?
Přesně tak.
***** Futaba T8FG Super *****
Hangár s podrobným popisem stavby mých modelů na osobních stránkách Jirkůf Blok = http://jirkufblok.blogspot.com
E-mail: pilot@ok-jmx.cz
Hangár s podrobným popisem stavby mých modelů na osobních stránkách Jirkůf Blok = http://jirkufblok.blogspot.com
E-mail: pilot@ok-jmx.cz
Re: Změna ceny položky po objednání
milost píše:Za dva dny se ale cena změní na ZZ Kč a prodejce po mně při osobní převzetí samozřejmě požaduje ZZ peněz. Já ho s tim radostně pošlu do háje a mávám paragrafem ... a platim svých XY Kč.
A moje otázka zní - jakym paragrafem vlastně mávám?
Není třeba ničím mávat. Otočím se na patě a odcházím. Ať si to narve třeba do špic.
Re: Změna ceny položky po objednání
zdzd píše:Není třeba ničím mávat. Otočím se na patě a odcházím. Ať si to narve třeba do špic.
Když o má znamenat ušetřenou stovku, natlačim mu to do bot sám.
Když by ale ušetřená částka měla přesáhnout 1000,- tak bych raději zamával.
Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.
S kamarádom sme v podobnom čase objednávali dva rôzne modely v dvoch rôznych českých e-shopoch. A v oboch prípadoch sa stalo to isté: na druhý/tretí deň po objednaní došiel e-mail, že sa ospravedlňujú, ale cena u dodávateľa vstúpla a tak nie je XX, ale YY Kč (kde YY bolo cca 1.5x XX), ale že sme to my, tak nám ponúkli úžasnú zľavu 10% (tak sme mali zaplatiť iba o 40% viac, no neberte to). Samozrejme, oba shopy mali v obchodných podmienkach, že si vyhradzujú právo zmeniť cenu, takže sa s tým nič nedalo robiť. Poslali sme ich oboch samozrejme do prdele a kúpili to inde. Akurát doteraz mi e-mailom chodia neodolateľné ponuky na nákup v ich eshope: no to určite...
Pokud nebyla původní cena jasně chybná (zlomek skutečné hodnoty) a obchodník objednávku potvrdil, tak by měl zboží za původní cenu dodat - viz http://mobil.idnes.cz/obchod-alza-cz-pr ... b_tech_apo .
Jinak je to porušení kupní smlouvy.
Jinak je to porušení kupní smlouvy.
Jameson píše:S kamarádom sme v podobnom čase objednávali dva rôzne modely v dvoch rôznych českých e-shopoch. A v oboch prípadoch sa stalo to isté: na druhý/tretí deň po objednaní došiel e-mail, že sa ospravedlňujú, ale cena u dodávateľa vstúpla a tak nie je XX, ale YY Kč (kde YY bolo cca 1.5x XX), ale že sme to my, tak nám ponúkli úžasnú zľavu 10% (tak sme mali zaplatiť iba o 40% viac, no neberte to). Samozrejme, oba shopy mali v obchodných podmienkach, že si vyhradzujú právo zmeniť cenu, takže sa s tým nič nedalo robiť. Poslali sme ich oboch samozrejme do prdele a kúpili to inde. Akurát doteraz mi e-mailom chodia neodolateľné ponuky na nákup v ich eshope: no to určite...
tak ešte podotknem, že oba tie úžasné české "never-more" e-shopy tie produky uvádzali, že ich majú skladom okamžite k odberu.
výsledok? ... u klamárov nenakupujeme (sú "blacklisted").
Lenže ... problém je, že mne zatiaľ finančne a ani psychicky nerobí problém nestresovať sa a zaplatiť o pár percent viac, no nakupovať u seriózneho obchodníka s veľkým skladom, korektným a individuálnym prístupom (bez ohľadu na to, či je v Rakúsku, HongKongu, na Kjúšú alebo na strednom Slovensku). Ale súčasná móda stráviť na internete 48h hľadaním najnižšej ceny už aj na 2ks AAA bateriek zrejme týmto srandovným "front-end" e-shopom nahráva. Potom, keď si tu robíme srandu z "ješte levněji", zostávame nepochopení ... ale keď si pozriete RCMániu, tak je tu okolo 2500 výskytov slova "levněji/nejlevněji" a výsledok sa dostavuje - obchodníci pochopili, o čom je biznis (najnižšia inzerovaná cena, zavádzajúce informácie, brakový tovar a nevymožiteľnosť práva) a idú po tom ... tak sa niet čo diviť. Ako obchodník zareaguje? Chcete najnižšiu cenu? Máte ju. Dôsledky ponesiete ajtak vy...
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
-
strycArtus
- Příspěvky: 319
- Registrován: stř 08.06.2005 0:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Michal_N píše:Pokud nebyla původní cena jasně chybná (zlomek skutečné hodnoty) a obchodník objednávku potvrdil, tak by měl zboží za původní cenu dodat - viz http://mobil.idnes.cz/obchod-alza-cz-pr ... b_tech_apo .
Jinak je to porušení kupní smlouvy.
Bohužel to nemohu najít, ale po případu Alzy se to stalo některému z operátorů, tedy velkému nadnárodnímu. Ten jednoduše objednávky bez upozornění zrušil a na zákazníky domáhajících se plnění potvrzených objednávek udělal dlouhý nos. Naše kontrolní instituce se taktně odvátily zády a dělaly, že neexistují. Vymahatelnost práva je velmi pofiderní.
Potvrzením objednávky od obchodníka byla uzavřena kupní smlouva. Pokud ji jedna ze stran nechce dodržet, tak je vymahatelnost stejná, jako při porušení jiných smluv - musí se to řešit u soudu.
Kvůli pár korunám se soudit nevyplatí. Pokud jde o hodně peněz, nebo se spojí několik lidí na hromadnou žalobu, tak to může stát za to.
Kvůli pár korunám se soudit nevyplatí. Pokud jde o hodně peněz, nebo se spojí několik lidí na hromadnou žalobu, tak to může stát za to.