Walkera 4-3B je opravdu vhodná na létání v místnosti ?
Nejsem žádný odborník,ale postupoval jsem takto:
pro začátek to chce větší místnost a správně odhadnout otáčky pro start.Při malých otáčkach utíká do stran.Pak když už jsem se dostal nahoru teprve jsem trimoval klonění a klopení.Předpokládám,že mechanicky je vše správně nastaveno.
pro začátek to chce větší místnost a správně odhadnout otáčky pro start.Při malých otáčkach utíká do stran.Pak když už jsem se dostal nahoru teprve jsem trimoval klonění a klopení.Předpokládám,že mechanicky je vše správně nastaveno.
Easy Star
Sky Scout
Spektrum DX6i
Sky Scout
Spektrum DX6i
Tak jsem zkusil "vsechno"
.... ale porad nejsem schopen tu "mrsku" malou odlepit od zeme aniz bych na to potreboval 200x200 m (obrazne receno).
Behem mych pozemnich akrobatickych vykonu se me zlomila ta kratsi (stabilizacni vrtule) resp. tak tycka.
Tak jsem v ramci opravy koupil duralovy upgrabe cele rotorove mechaniky. Vsude jsem cetl, ze je lepsi/presnejsi a vrtulnik se chova lepe. A soucasti byla i ta tycka pro stabilizator, ale kovovova.
Upgrade jsem udelal a samozrejme jsem necekal, ze se muj problem vyresi. Ale trochu jsem doufal
...... Nepomohlo
Jelikoz mam strach, abych vrtulnik nerozbil snazim se vyvarovat jakychkoliv narazu a padu z velke vysky. Coz me, ale samo o sobe omezuje v tom zjistit co je za problem.
Tak jsem na to sel po svem a zjistil nasledujici...
- Pripoutal jsem vrtulnik k tezkemu predmetu tak, aby byl pripevnen rovnomerne a ja ho nemusel drzet.
- Zapnul jsem motorek (~ 50% vykonu) a zkousel jsem pri pohledu ze vsech stran pozorovat chovani a reakce rotoru na povely z vysilacky.
- zataceni vlevo/vpravo resp. naklon rotoru se me zda v poradku
- pohyb dopredu resp. naklon rotoru dopredu se provede, ale napr. pri pohledu na vrtulnik zezadu je videt, ze s naklonem dopredu dochazi i k mirnemu naklonu vlevo!
- pohyb dozadu resp. naklon rotoru dozadu se provede take, ale opet pri pohledu na vrtulnik zezadu je videt, ze s naklonem dozadu dochazi jeste k mirnemu naklonu tentokrat vpravo!
Pri vypnutem motorku a servech v defaultni pozici je mechanika rotoru, kterou serva naklapi v rovine.
Logika me tedy rika, ze ten pohyb vrtulniku do leve strany prameni odtud. Pokud (a to bohuzel nevim) to neni spravne chovani. Jedine co me nesedi je, ze me vrtulnik jde do strany i kdyz na vysilacce pridam pouze plyn a s nicim jinym nehybu!?
Ve vyklizenem obyvacim pokoji, kde jsou krasne klouzave parkety, se vrtulnik po zemi pohybuje okamzite po pridani "plynu" doleva a to je samozrejme jeste stale na zemi.
Kryz se zacne pohybovat a ja na vysilacce nastavim packu tak aby letel dopredu... je videt, ze se sice dopredu pohne, ale zaroven jde i dostrany.
Pokud pridam plyn agresivne, samozrejme vzlitne a do strany jde take.
Moc prosim nejake odborniky a zkusenejsi o pomoc. Pokud je to opravdu problem me neschopnosti, chtel bych pozadat, zda by me to pripadne nekdo nenaucil.
Omlouvam se za mozna usmevne a neodborne vyrazy v mem prispevku.
Behem mych pozemnich akrobatickych vykonu se me zlomila ta kratsi (stabilizacni vrtule) resp. tak tycka.
Tak jsem v ramci opravy koupil duralovy upgrabe cele rotorove mechaniky. Vsude jsem cetl, ze je lepsi/presnejsi a vrtulnik se chova lepe. A soucasti byla i ta tycka pro stabilizator, ale kovovova.
Upgrade jsem udelal a samozrejme jsem necekal, ze se muj problem vyresi. Ale trochu jsem doufal
Jelikoz mam strach, abych vrtulnik nerozbil snazim se vyvarovat jakychkoliv narazu a padu z velke vysky. Coz me, ale samo o sobe omezuje v tom zjistit co je za problem.
Tak jsem na to sel po svem a zjistil nasledujici...
- Pripoutal jsem vrtulnik k tezkemu predmetu tak, aby byl pripevnen rovnomerne a ja ho nemusel drzet.
- Zapnul jsem motorek (~ 50% vykonu) a zkousel jsem pri pohledu ze vsech stran pozorovat chovani a reakce rotoru na povely z vysilacky.
- zataceni vlevo/vpravo resp. naklon rotoru se me zda v poradku
- pohyb dopredu resp. naklon rotoru dopredu se provede, ale napr. pri pohledu na vrtulnik zezadu je videt, ze s naklonem dopredu dochazi i k mirnemu naklonu vlevo!
- pohyb dozadu resp. naklon rotoru dozadu se provede take, ale opet pri pohledu na vrtulnik zezadu je videt, ze s naklonem dozadu dochazi jeste k mirnemu naklonu tentokrat vpravo!
Pri vypnutem motorku a servech v defaultni pozici je mechanika rotoru, kterou serva naklapi v rovine.
Logika me tedy rika, ze ten pohyb vrtulniku do leve strany prameni odtud. Pokud (a to bohuzel nevim) to neni spravne chovani. Jedine co me nesedi je, ze me vrtulnik jde do strany i kdyz na vysilacce pridam pouze plyn a s nicim jinym nehybu!?
Ve vyklizenem obyvacim pokoji, kde jsou krasne klouzave parkety, se vrtulnik po zemi pohybuje okamzite po pridani "plynu" doleva a to je samozrejme jeste stale na zemi.
Kryz se zacne pohybovat a ja na vysilacce nastavim packu tak aby letel dopredu... je videt, ze se sice dopredu pohne, ale zaroven jde i dostrany.
Pokud pridam plyn agresivne, samozrejme vzlitne a do strany jde take.
Moc prosim nejake odborniky a zkusenejsi o pomoc. Pokud je to opravdu problem me neschopnosti, chtel bych pozadat, zda by me to pripadne nekdo nenaucil.
Omlouvam se za mozna usmevne a neodborne vyrazy v mem prispevku.
Já jsem měl Walkeru 4-3B a zkoušel jsem ji zkrotit ale chovala stejně jak popisuješ ty. Jediné co částečně pomohlo bylo ladění stabilizační tyčky. Různé návody na netu doporučují přidat před pádla závažíčka (např., tuning o firmy Mio), také se doporučuje stabilizační tyčku prodloužit asi o 1 cm a experimentovat s přidáním závažíček. To má vliv na stabilitu každého vrtulníku. Také je možné nastavit desku cikliky mírně vpravo, což eliminuje "táhnutí" jednorotoru vlevo.
Já jsem sice letové vlastnosti z hlediska stability vylepšil ale pořád to nebylo ono a létání v pokoji 3x5 m bylo stále horor. Koupil jsem Blade mSR a to je úplná nádhera z hlediska stability a létání v místnosti. Zajímavé je to, že tento superstabilní jednorotor má desku cikliky natočenou mírně vpravo , domníval jsem se, že to je vada mého kusu (i když létal bezvadně) ale z diskuze na netu jsem zjistil, že to mají všechny vrtulníky mSR a je to právě na kompenzaci pohybu jednorotorového vrtulníku.
Já jsem sice letové vlastnosti z hlediska stability vylepšil ale pořád to nebylo ono a létání v pokoji 3x5 m bylo stále horor. Koupil jsem Blade mSR a to je úplná nádhera z hlediska stability a létání v místnosti. Zajímavé je to, že tento superstabilní jednorotor má desku cikliky natočenou mírně vpravo , domníval jsem se, že to je vada mého kusu (i když létal bezvadně) ale z diskuze na netu jsem zjistil, že to mají všechny vrtulníky mSR a je to právě na kompenzaci pohybu jednorotorového vrtulníku.
2 Pablo2: Diky za reakci. Znamena to, ze nemam sanci a jako zacatecnik mam sance jeste nizsi?
Pokud ano tak me to dost mrzi, jednak jsem investoval do upgradu a pokud je vrtulnik takovy jaky je asi nemam ani sanci ho prodat.
Hodne jsem se dival po internetu a nasel jsem spoustu videi, kde tento vrtulnik lita velice dobre a zda se byt dostatecne stabilni. Jak je to mozne?
Zkusil jsem to naklopeni desky cykliky doprava, ale nezda se me, ze to nejka extra pomaha. Take jsem zkusil jak cela mechanika funguje bez rotorovych listu jen se stabilizatorem. A bohuzel se vse co jsem popisoval deje i bez listu.
Nevite nekdo kdo prodava v Cechach ten mod stabilizacni tycky od MIO? Nasel jsem samozrejme neco v zahranici, ale chci to nejka urychlit.
Uvitam jakekoliv rady. Predem vsem dekuji.
Pokud ano tak me to dost mrzi, jednak jsem investoval do upgradu a pokud je vrtulnik takovy jaky je asi nemam ani sanci ho prodat.
Hodne jsem se dival po internetu a nasel jsem spoustu videi, kde tento vrtulnik lita velice dobre a zda se byt dostatecne stabilni. Jak je to mozne?
Zkusil jsem to naklopeni desky cykliky doprava, ale nezda se me, ze to nejka extra pomaha. Take jsem zkusil jak cela mechanika funguje bez rotorovych listu jen se stabilizatorem. A bohuzel se vse co jsem popisoval deje i bez listu.
Nevite nekdo kdo prodava v Cechach ten mod stabilizacni tycky od MIO? Nasel jsem samozrejme neco v zahranici, ale chci to nejka urychlit.
Uvitam jakekoliv rady. Predem vsem dekuji.
Tuningové díly od Mio u nás asi nebudou dostupné ale podle obrázku upravené Walkery to vypadá, že na tyčku stabilizace před pádlo přidávají závažíčko (váleček), podobný tomu, který se prodává v Rczoně jako náhrada závažíček pro Free Spirit. Já jsem tam ta závažíčka koupil.
Nevím zda tu walkeru zkrotíš, já to vzdal. Pokud jsem měl možnost zjistit názor jiných uživatelů tohohle vrtulníčku tak to chce vhodný prostor, spoustu času a velkou trpělivost a i potom je létání v místnosti adrenalin. Výrobce Walker je si vědom problémů s ovladatelností řady 4-3 a nyní dal na trh nové vrtulníky , které mají jinak vyřešenou rotorovou část a ty vypadají jako dobře ovladatelné.
Nevím zda tu walkeru zkrotíš, já to vzdal. Pokud jsem měl možnost zjistit názor jiných uživatelů tohohle vrtulníčku tak to chce vhodný prostor, spoustu času a velkou trpělivost a i potom je létání v místnosti adrenalin. Výrobce Walker je si vědom problémů s ovladatelností řady 4-3 a nyní dal na trh nové vrtulníky , které mají jinak vyřešenou rotorovou část a ty vypadají jako dobře ovladatelné.
Taky jsem s Walkerou 4-3 začínal. Hned po startu jde doleva a musí se zároveň s plynem zatáhnout klopení doprava a až se srovná povolit. Pak už visí. Trvalo mi půl roku než jsem dokázal uvyset baterku a vyměnil jsem všechny díly několikrát. Po dalším půl roce jsem dělal osmy po pokoji 3x4 metry. Teď mám Gaui 200 a je to nesrovnatelné ale už s ním musím ven nebo do tělocvičny.
Ahojky, taiky jsem měl problém s táhnutím do leva, ale to jsem vyřešil. Teď mě trápí jiná věc. Když začnu viset, tak asi tak po 5 vteřinách mi nejednou z ničeho nic začne couvat a trochu v pravo. Když se to snažím vyrovnat tak reaguje strašně rychle, jako kdyby necouvala. Létám v tělocvičně takže to nebude od vzdušných turbulencí.
Díky za pomoc
Díky za pomoc
Spektrum DX6, Christen Eagle Va-models, P-40 Warhawk 1,1m, FW-190 MsComposit, Swift II, Sbach 342 1m
Doleva táhne každý jednorotor s pravotočivým rotorem. Z principu. Vytrimovat to nelze, musí se to upáčkovat.
http://zd.wwwcity.cz/zd/TeorieLetuHeli.htm
http://zd.wwwcity.cz/zd/TeorieLetuHeli.htm
zdzd píše:Doleva táhne každý jednorotor s pravotočivým rotorem. Z principu. Vytrimovat to nelze, musí se to upáčkovat.
http://zd.wwwcity.cz/zd/TeorieLetuHeli.htm
Jo, to chápu, to táhnutí doleva ja OK, ale trápí mě, že najednou z ničeho nic začne z klidného visu couvat a to docela z prudka.
Spektrum DX6, Christen Eagle Va-models, P-40 Warhawk 1,1m, FW-190 MsComposit, Swift II, Sbach 342 1m