Modelářská pilotní licence
Modelářská pilotní licence
V poslední době se tu hodně mluví o hrozbě regulace modelářství ze strany státních úřadů. Ale byla by to skutečně katastrofa a konec modelářství?
Ve spoustě sportovních odvětví musí člověk nejprve předvést dostatečné znalosti, nebo fyzickou zdatnost, aby se jim mohl věnovat. Jde třeba o motoristické disciplíny, nebo golf. Ale je to na škodu? Cílem těchto opatření je zvýšit bezpečnost jak sportovců, tak i případných diváků. Naše hobby má bohužel tu nevýhodu, že létáme, jezdíme, nebo plujeme s potenciálně nebezpečnými věcmi, i když jsou třeba "jen" z EPP.
Ale teď proč to vlastně píšu: Dokázali byste si představit, že byste jako začátečník museli projít teoretickou a praktickou přípravou, na jejímž konci byste složili zkoušky a získali oprávnění k provozu modelu? A pokud ano, co by mělo být obsahem teoretického a praktického výcviku?
Hned ze začátku mě napadá několik témat. Stačí si přečíst nadpisy vláken v sekci začátečník: Frekvence vysílačů, základy aerodynamiky, základy konstrukce letadel a zejména jejich pevnost, funkce vybavení v modelu atd.
Jako praxe by měl být určitě sólový let s několika danými prvky, jako třeba let do osmičky, nebo do čtverce, zkrátka něco, co prověří základní dovednosti a ne akrobatická sestava.
Je otázka, kdo by byl zkoušející, ale myslím, že by tuhle funkci mohli zastávat třeba rozhodčí, nebo předsedové klubů.
Předem chci říct že nejsem byrokrat, ale připadá mi rozumné být na případnou hrozbu byrokracie alespoň připraven. Sice si teď každý dělá co chce, ale bohužel to končívá třískami a kuličkami a často vinou právě nevědomosti. Takže vás prosím než mě začnete kamenovat, zkuste se nad tím alespoň trochu zamyslet.
Děkuji za každý smysluplný názor.
Ve spoustě sportovních odvětví musí člověk nejprve předvést dostatečné znalosti, nebo fyzickou zdatnost, aby se jim mohl věnovat. Jde třeba o motoristické disciplíny, nebo golf. Ale je to na škodu? Cílem těchto opatření je zvýšit bezpečnost jak sportovců, tak i případných diváků. Naše hobby má bohužel tu nevýhodu, že létáme, jezdíme, nebo plujeme s potenciálně nebezpečnými věcmi, i když jsou třeba "jen" z EPP.
Ale teď proč to vlastně píšu: Dokázali byste si představit, že byste jako začátečník museli projít teoretickou a praktickou přípravou, na jejímž konci byste složili zkoušky a získali oprávnění k provozu modelu? A pokud ano, co by mělo být obsahem teoretického a praktického výcviku?
Hned ze začátku mě napadá několik témat. Stačí si přečíst nadpisy vláken v sekci začátečník: Frekvence vysílačů, základy aerodynamiky, základy konstrukce letadel a zejména jejich pevnost, funkce vybavení v modelu atd.
Jako praxe by měl být určitě sólový let s několika danými prvky, jako třeba let do osmičky, nebo do čtverce, zkrátka něco, co prověří základní dovednosti a ne akrobatická sestava.
Je otázka, kdo by byl zkoušející, ale myslím, že by tuhle funkci mohli zastávat třeba rozhodčí, nebo předsedové klubů.
Předem chci říct že nejsem byrokrat, ale připadá mi rozumné být na případnou hrozbu byrokracie alespoň připraven. Sice si teď každý dělá co chce, ale bohužel to končívá třískami a kuličkami a často vinou právě nevědomosti. Takže vás prosím než mě začnete kamenovat, zkuste se nad tím alespoň trochu zamyslet.
Děkuji za každý smysluplný názor.
jako zese až takhle bych to nepřeháněl,já osobně vedu modelářský kroužek v Sokolově, modelařím od svích 6-ti let a spíš bych si to představoval tak že každý kdo by chtěl začít z modelařinou by měl projít kroužkem alespoň jeden školní rok dá se tam získat spousta znalostí ohledně modelů a modelářské etiky, RC lítání je otázkou času někomu to jde a někomu ne
MK Katoda Sokolov :-)
- Petricius
- Příspěvky: 241
- Registrován: úte 24.11.2009 0:00
- Bydliště: Košíře, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Na to budes potrebovat nejakou organizaci, neco jako modlearsky svaz (analogie k rybarskemu svazu), ktera bude "certifikovana" k vydavani povoleni, licenci.
Mozna ani prakticke zkousky nejsou potreba, stacila by jen teoreticka priprava.
Kazdopadne si dokazu predstavit, jak ma kazdy druhy licenci ziskanou pomoci nejakeho toho podvodu. Vim jak to chodi jinde a nedelam si iluze.
Mozna ani prakticke zkousky nejsou potreba, stacila by jen teoreticka priprava.
Kazdopadne si dokazu predstavit, jak ma kazdy druhy licenci ziskanou pomoci nejakeho toho podvodu. Vim jak to chodi jinde a nedelam si iluze.
Petricius píše:Na to budes potrebovat nejakou organizaci, neco jako modlearsky svaz (analogie k rybarskemu svazu), ktera bude "certifikovana" k vydavani povoleni, licenci.
Mozna ani prakticke zkousky nejsou potreba, stacila by jen teoreticka priprava.
Kazdopadne si dokazu predstavit, jak ma kazdy druhy licenci ziskanou pomoci nejakeho toho podvodu. Vim jak to chodi jinde a nedelam si iluze.
www.svazmodelaru.cz ?????
MK Katoda Sokolov :-)
opakuji ještě jednou zkoušky ....... no nevim k čemu t í je teorie když jediný co znáš je éro v provedení ARF a jak tam dát serva v tom lepším případě v tom horším si je tam necháš dát od výrobce
pánové jsme modeláři to je od slova modelovat ruku na srdce kdo z vás je schopen postavi éro tak aby lítalo podle plánku ???? bez laserové cnc frézy ??? je ze skalpelem smirkem a tubou kanagomu a vlastoručně vybranou balsou v modelářeké prodejně ????
pánové jsme modeláři to je od slova modelovat ruku na srdce kdo z vás je schopen postavi éro tak aby lítalo podle plánku ???? bez laserové cnc frézy ??? je ze skalpelem smirkem a tubou kanagomu a vlastoručně vybranou balsou v modelářeké prodejně ????
MK Katoda Sokolov :-)
petrpetr píše:V zásadě v dnešní době musím mít bumážku na cokoliv.
Takže za mě: Jsem pro.
Ovšem doufám, že do nedospěje do stádia kdy si pudu koupit do krámu letadlíčko a budu muset vlastnit nákupní povolení vystavené třeba PČR.
zbroják kategorie L jako letadlo to by šlo - je fakt že jsou jedinci na který to sedí
MK Katoda Sokolov :-)
-
Honelix
- Příspěvky: 298
- Registrován: úte 11.11.2008 0:00
- Bydliště: Kováry - Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Podle me je to celkem nesmysl. Copak dosud nekdo nejake modelarske ridicaky mel? A presto se lita... Stejne to lidi budo resit tak, ze na to budou zhola kaslat a pribude spousta brblalu typu: Ale on nema tohle a tudiz nemuze to a ono...
Krom toho nehledim na nasledky, ze misto toho, aby se lidi pridavali, tak toho naopak budou nechavat a tudiz mene zakazniku v prodejnach s modelarinou... Chytri si domysli jaky to bude mit vliv na ceny...
Nechal bych to tak jak to je... stejne to vic nevyresi a akorat to zavede dalsi bordel do uz takto zmateneho systemu. (viz. statni maturita)
Krom toho nehledim na nasledky, ze misto toho, aby se lidi pridavali, tak toho naopak budou nechavat a tudiz mene zakazniku v prodejnach s modelarinou... Chytri si domysli jaky to bude mit vliv na ceny...
Nechal bych to tak jak to je... stejne to vic nevyresi a akorat to zavede dalsi bordel do uz takto zmateneho systemu. (viz. statni maturita)
Hitec Eclipse 7 + ASSANMoje modely: http://www.rcalbum.com/index.php?sum=453&amod
je to jen otázka peněz, v ničem jiném to není
I.
chcete piloťák? dostanete ho když si to zaplatíte.
chcete obnovit piloťák po dvou letech? zaplaťte
zaplatíte
- mzdu zkušebním komisařům
- veškeré náklady spojené s pronájmem místnosti, organizací a dopravu komisařů na místo
- nějaký přiměřený zisk tomu, kdo to bude pořádat
- teoretickou část/výuku nebo studijní materiály
pro obří modely letadel se to plánuje, viz
http://www.cmma.cz/zakladni-pravidla
II. Chcete organizaci, která by si platila právní poradenství a velice razantně by postupovala na jednáních s úřady (ne že by se tak teď nedělo, ale mohlo by to být lepší)
pak si to zaplaťte. Ale ne 150 Kč / rok, ale ... kolik...? 500-1500Kč/rok?
Hodina práce právníka stojí cca 800-2500,- Kč + platba paušálem. Specialistů na letecké právo je málo.
takto funguje www.dmfv.de
I.
chcete piloťák? dostanete ho když si to zaplatíte.
chcete obnovit piloťák po dvou letech? zaplaťte
zaplatíte
- mzdu zkušebním komisařům
- veškeré náklady spojené s pronájmem místnosti, organizací a dopravu komisařů na místo
- nějaký přiměřený zisk tomu, kdo to bude pořádat
- teoretickou část/výuku nebo studijní materiály
pro obří modely letadel se to plánuje, viz
http://www.cmma.cz/zakladni-pravidla
II. Chcete organizaci, která by si platila právní poradenství a velice razantně by postupovala na jednáních s úřady (ne že by se tak teď nedělo, ale mohlo by to být lepší)
pak si to zaplaťte. Ale ne 150 Kč / rok, ale ... kolik...? 500-1500Kč/rok?
Hodina práce právníka stojí cca 800-2500,- Kč + platba paušálem. Specialistů na letecké právo je málo.
takto funguje www.dmfv.de
Je to nesmysl pro letadla do 20kg. Sijete si na sebe akorat opratku. "Pilotak" bude cosi stat, na tuty to nikdo neudela definitivne ale kazdy rok prodlouzeni za penize. Registrovany pilot bude muset povinne platit pojisteni. To se povinne muze zvednout narizenim. Jak to bude rozdeleno podle veku? Na tridy modelu ktere zvladne ridit podle vykonu?
Boze doufam ze se toho nedoziju a zemru nejakou hezkou smrti. Nak
Boze doufam ze se toho nedoziju a zemru nejakou hezkou smrti. Nak