Blade mSR by E-flite

Vrtulníky do velikosti 450
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
spritetom
Příspěvky: 36
Registrován: pát 25.06.2010 0:00
Bydliště: Planá - okres Tachov

#976 Příspěvek od spritetom »

Tak jsem si ho včera taky pořídil, je to starší kousek,ale lítá v pohodě. Ze začátku jsem byl zděšený z jeho rychlosti, protože jsem nikdy nic jiného než koaxiál neměl v ruce a to jsem si dal na vysílačce výchylky na režim pro začátečníky pro jistotu. I tak je to mrštná malá potvora. Na větší jednorotor si zatím netroufám, protože bych ho nejspíš brzo rozbil,ale tohle je fakt paráda, když vidím průser, pustím plyn, seberu ze země a letím dál. :)

Večer jsem už docela solidně zvládnul poletování v obýváku (mladá byla nadšená, koukala na televizi a já kolem ní kroužil, málem mě zabila :lol: ).
Už se těším až to dneska znovu zkusím i venku, pokud nebude foukat.

Překvapilo mě, že když se dostane do stejné polohy jako koaxiál(třeba sa nakloní ocasem k zemi a rychle couvá), stačí pustit páčky a on se srovná, kdežto koaxiál šel skoro vždycky k zemi.
Zatím jsem nadšený, stačil jsem si přečíst polovinu příspěvků o něm a zbytek dočtu rychle.
Snad dobře poslouží a já se s ním vyblbnu.

Gamer 007 - koukal jsem jak lítáš v obýváku a masakr, já včera byl rád, že jsem pomalu lítal v kruhu a nenabral lcd televizi. :lol:

Tak ať nám to všem v rámci možností dobře lítá.
Před týdnem jsem lítal jak šutr, teď lítám jak postřelená kachna :)
Uživatelský avatar
spritetom
Příspěvky: 36
Registrován: pát 25.06.2010 0:00
Bydliště: Planá - okres Tachov

#977 Příspěvek od spritetom »

Tak mě tma a déšť vyhnaly ze zahrady,ale dneska jsem ho prohnal s nastavením plných výchylek a i když mám hodně práce to uřídit, tak to je paráda. Nečekal jsem, že by něco tak malinkého mohlo být tak mrštné a zároveň i docela odolné, celé dnešní létní přežil kromě potykání si s čerstvou oranicí bez újmy :lol:. Poškození nebylo nijak vážné.

A na to že to není koaxiál, i docela dobře skoro visí na místě. Jen se při létání po ubrání plynu dost pohupuje,ale už si pomalu začínám zvykat.

Měl bych jeden dotaz, je pro motor, co je v základu po vylítání baterky dostatečná pauza vykouření cigarety?
Před týdnem jsem lítal jak šutr, teď lítám jak postřelená kachna :)
Uživatelský avatar
zablabla
Příspěvky: 752
Registrován: úte 02.02.2010 0:00
Bydliště: Hranice na Moravě

#978 Příspěvek od zablabla »

spritetom píše:
........ Měl bych jeden dotaz, je pro motor, co je v základu po vylítání baterky dostatečná pauza vykouření cigarety?


Není od věci na něj po vylítání baterky občas přiložit prstík (pokud možno vlastní). Pokud se hřeje nechat před dalším letem vychladnout a pomalu sbírat do kasičky drobné na nový. (ty kontakty na komutátoru se tak jako tak dříve nebo později vydřou - zlatej stříďák).
Blade msR, mcpx, Trex 250 FBL + DX6i ;Trex 250,Trex 500 FBL + T8FG
Uživatelský avatar
spritetom
Příspěvky: 36
Registrován: pát 25.06.2010 0:00
Bydliště: Planá - okres Tachov

#979 Příspěvek od spritetom »

A problém je tady. :(
vrtulník byl po několika pádech téměř neřiditelný. Chvíli po startu normálně téměř visel,ale pak i bez sáhnutí do páček se ocas naklonil k zemi a vrtulník rychle couval v mírném oblouku a jediné co pomohl dát plný plyn dopředu,ale pak mi zas šel čumákem k zemi, takže se nedalo lítat.
něvěděl jsem v čem bude problém a tak jsem koupil pádla, listy, hřídel rotoru, novou dsku cykliky (tiu starou jsem malinko pochroumal) a dneska jsem to skládal.

Předtím se to nedalo uřídit a teď to nelítá vůbec. Začne se hodně rychle otáčet kolem osy, myslím po směru hodinových ručiček, jako bych měl na vysílačce páčku v krajní poloze a nic víc.
když na to koukám, tak si myslím, že jsem všechno složil dobře, jen se mi deska cykliky zdá nějak moc volná, koupil jsem i to červené udělátko na její seřízení ale efekt to nemá.
Zároveň mám na řídící jednotce nad servem pro let dopředu a dozadu takový měděný drátek, který nikam nevede. Má to tak být a nebo se mi někde uštípnul ?
Hledal jsem,ale nevidím, kam by mohl patřit.

Zadní vrtulka se má točit po směru hodin a nebo obráceně ?

Díky předem za radu a snad mě neukamenujete, že je tu všechno napsané,a že jsem líný hledat.
Před týdnem jsem lítal jak šutr, teď lítám jak postřelená kachna :)
Uživatelský avatar
spritetom
Příspěvky: 36
Registrován: pát 25.06.2010 0:00
Bydliště: Planá - okres Tachov

#980 Příspěvek od spritetom »

Tak teď jsem z toho opravdu blázen, zklamaný jsem dal nabít aspoň baterky do vysílačky a když mladá přišla domů a ptala se co vrtulník jestli dorazily díly, tak jsem řekl že ano,ale že jsme to asi podělal a blbě složil protože to nelítá a chtěl jí to ukázat a světe div se, ono to lítá jako to lítalo dřív a už se s tím zas dá lítat i v obýváku.

Nic jsem neměnil, takže tu zběsilou rotaci kolem vlastní osy musely způsobit slabé baterky ve vysílačce.
Před týdnem jsem lítal jak šutr, teď lítám jak postřelená kachna :)
Uživatelský avatar
zablabla
Příspěvky: 752
Registrován: úte 02.02.2010 0:00
Bydliště: Hranice na Moravě

#981 Příspěvek od zablabla »

spritetom píše:Tak teď jsem z toho opravdu blázen, zklamaný jsem dal nabít aspoň baterky do vysílačky a když mladá přišla domů a ptala se co vrtulník jestli dorazily díly, tak jsem řekl že ano,ale že jsme to asi podělal a blbě složil protože to nelítá a chtěl jí to ukázat a světe div se, ono to lítá jako to lítalo dřív a už se s tím zas dá lítat i v obýváku.

Nic jsem neměnil, takže tu zběsilou rotaci kolem vlastní osy musely způsobit slabé baterky ve vysílačce.


To klidně mohly. Jinak když při letu začne ta modrá ledka blikat tak jsou baterky slabé. Lepší je ale si hlídat čas. Já s 130 mAh lítám max. 5 minut.

Ten měděný drátek co nikam nevede je ANTENA příjímače. No a taky je nutno po připojení baterky s helinou nehýbat do doby než ledka nezačne trvale svítit. (správná inicializce gyra)
Blade msR, mcpx, Trex 250 FBL + DX6i ;Trex 250,Trex 500 FBL + T8FG
Uživatelský avatar
spritetom
Příspěvky: 36
Registrován: pát 25.06.2010 0:00
Bydliště: Planá - okres Tachov

#982 Příspěvek od spritetom »

zablabla píše:
To klidně mohly. Jinak když při letu začne ta modrá ledka blikat tak jsou baterky slabé. Lepší je ale si hlídat čas. Já s 130 mAh lítám max. 5 minut.

Ten měděný drátek co nikam nevede je ANTENA příjímače. No a taky je nutno po připojení baterky s helinou nehýbat do doby než ledka nezačne trvale svítit. (správná inicializce gyra)


Díky za objasnění funkco onoho drátku, mě ty moje starší baterky myslím ani 5 minut nevydrží,ale určitě na to má vliv i to, že prozatím nejsem chopný lítat zhruba ve stejné výšce a tak motor víc namáhám.

Vždycky nejdřív zapnu vysílačku, chvíli počkám, pak na zemi připojím baterku a taky nechám vrtulník aspoň 10 vteřin v klidu, teprve pak zasunu baterku do pouzdra a jdu lítat.
Dneska bohužel prší,ale dva lety venku jsem stihnul, doma je to dost o hubu, i když taky jsem lítal i uvnitř.
Před týdnem jsem lítal jak šutr, teď lítám jak postřelená kachna :)
Uživatelský avatar
Vašek66
Příspěvky: 180
Registrován: úte 04.11.2008 0:00
Bydliště: Nučice - Praha západ
Kontaktovat uživatele:

#983 Příspěvek od Vašek66 »

Mám dotaz.

Po nabití mi baterky vadrží cca 10-15vteřin. Pak se rozbliká modrá kontrolka. Když dám baterky do nabíječky, tak mi dobije třeba jen někdy 16, jindy 30mA. Napětí při začátku nabíjení je 4.18V. Po nabití 4.2V.

Čím to je?
Seřízení oken.
www.Burysek.cz
DogFighter, Antonov AN-2, Freewing F-16, ME-262, A-10, Futaba T18SZ,
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#984 Příspěvek od arda1 »

Musel by jsi změřit napětí při plným odběru.
ICQ 638556901
Uživatelský avatar
Vašek66
Příspěvky: 180
Registrován: úte 04.11.2008 0:00
Bydliště: Nučice - Praha západ
Kontaktovat uživatele:

#985 Příspěvek od Vašek66 »

To nezvládnu. Nemám na to přístroje. Oba motorky jsou po výměně :).
Ale dělá mi to v mCX i v mSR :(
Seřízení oken.
www.Burysek.cz
DogFighter, Antonov AN-2, Freewing F-16, ME-262, A-10, Futaba T18SZ,
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#986 Příspěvek od arda1 »

Vypadá to na měkký baterky -kolik můžeš vybít(proud) max na nabíječi?
ICQ 638556901
Uživatelský avatar
Dejfak
Příspěvky: 5413
Registrován: úte 06.03.2007 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#987 Příspěvek od Dejfak »

To co popisuješ z blikáním tak je problém baterie.
Ona jakoby stvrdne když se sní třeba dlouho nelétá.
Odpomoc, normál vzlítni nebo nech vrtuly točit dokud se vrtas nevypne, pak stáhni ply a postup opakuj znovu dokud se vrtule sotva roztočí.
Zase pozor na vybití Lipol pod přektočenou mez.
Pak baterii znovu nabiješ.
Tento cyklus udělej 2x a baterie se bud vzpamatuje nebo je po ní.
Dnes jsem vytáhl MSR po 3 měsících a mám stejný problém.
3 baterie jsem takto oživyl že na začátku letěl 15sec a ted létá kolem 6 min a jedna bateri putovala do koše.
Tyto baterie chtějí vylítat tak aspon jednou za měsíc jinak jdou do háje.
Zvláštní s jinýma LiPol se mi toto nestává.
Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
Uživatelský avatar
zdema
Příspěvky: 35
Registrován: pon 27.10.2008 0:00

#988 Příspěvek od zdema »

Ahoj, zacina sa tu rozbiehat debata na temu ktora ja aktualna aj pre mna, myslim tie baterky. Na nabijanie bateriak pouzivam nabijacku turnigy accucell 8150. Cize co sa tyka nabijania toto riadi automatika, cim chcem povedat ze znizený cas letu asi nebude znicenými baterkami vplyvom zleho nabijania. Aj tak sa mi letový cas znizuje az na dakych 4 az 4,5 minuty z asi 8 minut. Jáj, baterky pouzivam turnigy 160 Mah 30C. Zacal som po lietaní baterky vybijat na spominanej nabijacke a zistujem, ze mi este v baterke ostáva spusta energie. Aj 50-60 Mah, niekedy aj viac. Pri nabijaní takto "dovybitej" baterky mi zoberú iba oklo 120 - 130
Mah. Čiže mozem mat vkeli baterky, alebo ako som sa docítal mozu mi odchadzat aj motory? A tie koli dakej chybe z opotrebovania majú trebars vyssí odpor a preto nevyuziju celu kapacitu baterky? Nelietam na cas ale na blikanie diody a nasledné "samopristátie" vrtulníka. Hned po pristati baterku vyberám a nedojim ju az na doraz. Baterky mam 5 ks, asi 2 mesiace stare. Lietam casto skoro furt ked sa mi dá. Denne. Niekedy aj 2x. Myslite ze ja cas na vymenu motorcekov? Prejavuju sa dako opotrebované motory, alebo preve toto spravanie je tym prejavom opotrebovania?
Uživatelský avatar
FlyBear
Příspěvky: 2313
Registrován: ned 20.06.2010 0:00

#989 Příspěvek od FlyBear »

Nemám Blade mSR asi ještě dost dlouho, aby se mi projevily tyto problémy s baterkama.

Ale pokud jsem pochopil správně návod, tak baterky se nemají vylítávat až do doby než bliká LED a už vůbec ne do doby než vrtulník sám od sebe přistane kvůli nedostatku energie - to je totiž až "poslední záchrana" pro baterky. Má se lítat na čas a přistát ještě za plného chodu, dřív než nastane to blikání nebo dokonce "samopřistání".

Tím by se měla podstatně šetřit životnost baterií, teda aspoň jak návod říká.

Má to i svou logiku: elektronika v tom mSRku asi nebude kdovíjak přesná a v době, kdy blikáním nebo dokonce stáhnutím výkonu má chránit baterku před přílišným vybitím, už ve skutečnosti může být trochu pozdě...

Takže raději lítám na čas.
Uživatelský avatar
demolátor
Příspěvky: 866
Registrován: úte 18.08.2009 0:00
Bydliště: Turnov

#990 Příspěvek od demolátor »

Divné, mě když to bliká, tak to rovnou stáhne i výkon. Měl jsem v ruce 2 vrtulníky, troje batery a vše stejné.
Odpovědět

Zpět na „Heli - do 450“