ELAN Reichard

Název je dostatečně samovysvětlující...
Zpráva
Autor
Pedro35
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 06.12.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Pedro35 »

Abu,
nie je mi jasné prečo idú voliť motor s vyššími otáčkami, raz sa to tu načalo, zdá sa mi pri Proxime, že vraj by mali byť otáčky motora(vrtule) pre vetroň pod 1000 otV/ min a tu ich idú chalani zvyšovať.

V čom je rozdiel keď pr rovnakej vrtuli, akučlánku a výkone motora zmením typ motora z 900 otV/min na 1300 otV/min?

ak sa blbo pýtam, tak sorry, je to preto, že mi to nie je jasné
Wildhawk, Joly de luxe, Proxima II, Elan
Impresion 3D,Champion 3D, Flash 3D
Tomahawk,Mig 3
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Abu »

OK, to uz je lepsi :wink:
Dulezite je, ze oni NEMAJI STEJNY VYKON. Kdyz das ten motor s vyssim kv, tak ti vylitne nahoru proud, velmi vyrazne! Takze vyssi vykon, vyssi otacky, vic tahu a motor vic hori. Ale protoze RCEK je soutezni litani, tak se ty motorky zdimou na 110%.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
tks
Příspěvky: 3525
Registrován: čtv 07.06.2007 0:00
Bydliště: Frenštát p.R.
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od tks »

Jen bych doplnil - pravidla RCEK definují nejen parametry motoru (stator a hmotnost) ale i napájeni (2S LiPol) a minimální rozměr vrtule 10/6. A zatím to vypadá, že to nejlíp letí s touto nejmenší povolenou vrtulí - jen jde o to ji pořádně roztočit. Proto se používá motor až 1900ot/V, i když občas chudák umře...
ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
Pedro35
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 06.12.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Pedro35 »

dík chlapi
Wildhawk, Joly de luxe, Proxima II, Elan
Impresion 3D,Champion 3D, Flash 3D
Tomahawk,Mig 3
Pedro35
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 06.12.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Pedro35 »

Podelím sa s Vami s osadzanim, možno to niekomu pomôže. Nie som skúsený modelár, viacmenej si lietam pre radosť, takže to berte ako jedno z možných riešení.

chvostova cast

Obrázek

upravena VOP aj s upevnenim
tesne pred nalepenim
Obrázek

vlepené lôžko bez VOP
Obrázek


VOP a SOP
Obrázek
ObrázekObrázekObrázek


Regulátor a motor z HC
Obrázek

Serva v kokpite
HXT900 a Corona 939MG
baterka je 3S 1000 mAh, skúsim aj 2S 1000mAh
Obrázek edit: nesprávne uloženie!

Kokpit
Obrázek
Obrázek

Vyvedenie prijimaca Futaba R6008HS
Obrázek

8) ak mi prijdu serva do kridel tak to este doplnim

edit: dopĺňam
ObrázekObrázek

celková hmotnosť bez AKU = 505 gramov
Naposledy upravil(a) Pedro35 dne sob 12.06.2010 12:59, celkem upraveno 2 x.
Wildhawk, Joly de luxe, Proxima II, Elan
Impresion 3D,Champion 3D, Flash 3D
Tomahawk,Mig 3
Uživatelský avatar
martin z
Příspěvky: 1592
Registrován: ned 03.08.2008 0:00
Bydliště: Pelhřimov, ČR

#21 Příspěvek od martin z »

pro Pedro 35:

Jak moc práce je je třeba na dokončení modelu? Co všechno se musí teprve slepit a co všechno se musí vyříznout, vypilovat, vrtat? Je v trupu už nějaké lože serv, motoru a ostatního vybavení nebo si to tam každej musí nějak udělat sám? Líbí se mi třeba Siesta od Topmodelu, ale když čtu různě na netu od uživatelů co všechno se tam za větou "dokončení ARF stavebnice" skrývá tak to pro tuhle sezonu vzdávám. Pro někoho pohodová práce na pár večerů, pro mě nepříjemnost mařící náladu, protože těmi operacemi o které si to výrobce zjednodušil můžu pěkný model zmařit, myslím tím všechno to svrtávání, lepení a spasovávání do sebe.

že jsem ve skutečnosti hlavně línej je pravda - že si čeští výrobci stavebnic deklarovaných jako ARF v mnohém ulehčují práci na úkor následně se pak při stavbě trápících majitelů je zase můj osobní subjektivní názor.
díky.
Martin
Uživatelský avatar
Surgical
Příspěvky: 1201
Registrován: ned 17.09.2006 0:00

#22 Příspěvek od Surgical »

U mnohých prodejců lze domluvit dohotovení ARF stavebnice do RTF stavu, jenže svým způsobem je každý model unikát, co do použitého pohonu, serv, baterie, přijímače atd., zvyklosti každého modeláře jsou různé.
Ale představu, že ti to někdo udělá za flašku fernetu radši opusť hned, je to dost práce, vymýšlení, ale i dodatečných nákladů, namátkou lepidla, konektory, prodlužky, potřebné dílenské vybavení a nářadí, každá sranda něco stojí, pochopitelně jde i o cenu použitých komponent, bazálního seřízení, event. naprogramování atd.
Je taky možné kontaktovat a o konkrétní radu požádat výrobce, resp. zeptat se ho na doporučené vybavení, resp. s čím létaly prototypy, jít se podívat někam, kde se s podobnými éry lítá, tak okouknout použitá řešení, poptat se atd.
Pak třeba pochopíš, že způsob "nahňácání" komponent do trupové gondoly, jak je tady prezentován na fotografiích rozestavěného Elanu, je, mírně řečeno, neprofesionální, jestli už ne přímo nesmyslný.
Absolutně tím nemyslím osobní útok na uživatele, který se podělil o svoje zkušenosti s konkrétním modelem, spíš jen ukazuje na svoji nezkušenost.
Ale i v tom je kouzlo modelařiny, něco vymyslet, udělat vlastníma rukama, zdokonalit.....ne jen pak všechny nehody přičítat kvalitě či nekvalitě toho či onoho nebo že to přímo někdo rovnou zkur..l, jen já jsem z obliga...
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od m2 »

Reichard Modelsport na požiadanie model za úplatu osadí (len treba chápať, že takéto osadenie nebýva tip-top).
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
tks
Příspěvky: 3525
Registrován: čtv 07.06.2007 0:00
Bydliště: Frenštát p.R.
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od tks »

Siesta je ARF na stejném stupni předpracovanosti jako Reichard. Například Ocelot je na tom lépe, ale i tam pravděpodobně dá dokončení modelu mnohým docela zabrat.

Já jsem Siesty stavěl dvě a tři modely od Reicharda. Jsem totiž ten exot, co raději staví než lítá. :wink:
ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
Pedro35
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 06.12.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Pedro35 »

to martin z
model sa dá osadiť za cca 4 az 8 hodin, ak si skuseny, mne to trva viac, nemam vela skusenosti, je to moj druhy model vetrona, ktory stavam z ARF stavebnice a cielom je nech to lieta
Elan je dodavany so vsetkym, okrem elektroniky, takze nic nemusis dorabat, len lepis stavebnicu. Ja som dorobil tu hnusnu prepasku (dufam, ze mi to prudiaci vzduch prepaci, ale lepim to v panelaku v kuchyni pri plnej prevadzke :( ), povodna prepaska sa mi nezdala vhodna, kedze som pouzil ine serva ako Reichard odporuca. Ku kompletacii stavebnice staci 5 min epoxid.

to surgical
ako by si usporiadal kokpit? vopred dik za odpoved
ta 3S je tam zatial skusobne,predpokladam ale problem s ohrievanim lipolky od regulatora, asi tam dam najprv tu 2S a vymedzim distancnymi vlozkami od baterky, ak by to moc kurilo na aku, tak asi posuniem regulator za serva


to all
zavesil som tie obrazky nech sa tu rozprudi diskusia, nejak mi tu chýba táto časť modelariny, mohli by aj ostatni uverejnovat svoje riesenia nech je z coho cerpat inspiraciu 8)
Wildhawk, Joly de luxe, Proxima II, Elan
Impresion 3D,Champion 3D, Flash 3D
Tomahawk,Mig 3
Uživatelský avatar
SuperMUF
Příspěvky: 729
Registrován: pát 23.01.2009 0:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#26 Příspěvek od SuperMUF »

Ahoj

včera mi přišel ELAN na dobírku, koupil jsem ho na inzerát zde z RC manie, někdo ho vyhrál a nechtěl ho, pro něj penízky, pro mě velmi výrazná sleva ...

dojmy ?

- opět povolený potah ( viz to samé na mojí Proximě II ) což slýchám u Reichardových modelů často
- nádherné provedení - balza potažená průhlednou folií ... mňam ...
- lehká a pevná gondola ... vysoký posaz křídla = výborná účinnost klapek

co dál ?

- rozhodně nebudu dávat kvůli 6 micro servům BEC, ale rozhodně se nespokojím s reglem 18A s 2A BECem, dám tam Plush 30A který má BEC 3A
- serva asi dám HXT900 ( namísto doporučených HS-55 ) se kterými jsem dlouhodobě spokojen a do křidélek ultra ploché Vigory 8g VS12M které mám i nyní v závodní Q10.1 a jsem s nimi maximálně spokojený, doporučovaná serva jsou brutálně drahá ( FS-31 )
- baterku dám 2.článek, chci létat RCEK ... mám 2S1 1750 ( z Q10.1 ) a 2S1 1000 z halovky, uvidíme ...

výhrady oproti tomu co kolega na obrázcích výše má jinak než bych "si myslel já"

- ten regl ... ( 2A BEC )
- motorová přepážka bude zapuštěna tak 1-3mm aby dobře vyšel Turbo kužel, ten ale nemám takže to bude záviset až na zkušebním sesazení
- motor dám na doporučení pro začátek Turnigy 2826-1650 nebo dokonce 1900 ... je to na 2S takže ... moje olšový ruce mi jasně dávají najevo že AXÍk by byly asi nenávratně vyhozené peníze, Turniga mi bude stačit
- pro jistotu vyvedu anténky ASSANu 6kanálu ven z uhlíkové gondoly trubičkami lanovodů aby se eliminovala možnost přelomení kablíku
- motor vložím s přepážkou do trupu tak aby kablíky oběžky šly jakovy chladícím "nálitkem" kde je dost místa a nebudu je lepit na dno gondoly jako na obrázku výše
- v návaznosti na zmíňku v recenzi RC Revue 2010-09 o Elanovi zkrátím kabeláž motor-regl. Nevím ale zda se pustit i do pevného spojení bez konektorů. Přece jenom jak jsem slyšel, motory v RCEK "hoří" jeden za druhým ...
- SOP pojistím asi na 2 uhlíkové kolíčky ... viz zmíňka v návodu ... nebudu jen lepit natupo, to samé s ostruhou

dnes jsem do krabice nakouknul, na více nebyl čas ... zítra ráno jedu do Hradce Králové na ACES combaty - to je takový druhý pól mé modelařiny - oproti termickým RCEK větroňům

LETU ZDAR ! ! !

P.S. každý modelář který zatím model byť jen v krabici viděl říkal nádhera ... už se na něj moc těším ...je fakt krásný ... moje Q10.1 byť je to jistě velmi vyzrálý a vyladěný závodní větroň pro neznalého vypadá jen jako další z mnoha ... ELAN je prostě jiný už od pohledu - specifická gondola, krásně provedená křídla ... ( asi jsem se zamiloval ... )
FrSky Horus X12S+Tandem X20, ACES combat a kdejaké jiné poletuchy. www.Smart3D.cz
Uživatelský avatar
Mic-74
Příspěvky: 573
Registrován: stř 30.12.2009 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Mic-74 »

Plush 30A má linearní 2A bec né 3.
Uživatelský avatar
SuperMUF
Příspěvky: 729
Registrován: pát 23.01.2009 0:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#28 Příspěvek od SuperMUF »

Mic-74 píše:Plush 30A má linearní 2A bec né 3.


máš pravdu ... sem se asi překouknul ... když jsem to psal tak jsem měl před sebou regl http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=6460 HobbyKing SS 25-30A - ten mám v EPA kombatech ale i v té Q10.1 a ten má 3A BEC, tak jsem prostě automaticky předpokládal že to samé bude Plush 30A a ejhle ... díky za upozornění ...
FrSky Horus X12S+Tandem X20, ACES combat a kdejaké jiné poletuchy. www.Smart3D.cz
Uživatelský avatar
Mic-74
Příspěvky: 573
Registrován: stř 30.12.2009 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Mic-74 »

Nemáš zač. Jinak pěkný stroj mě to čeká přes zimu vemu asi toho etalona.
Uživatelský avatar
SuperMUF
Příspěvky: 729
Registrován: pát 23.01.2009 0:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#30 Příspěvek od SuperMUF »

Mic-74 píše:Nemáš zač. Jinak pěkný stroj mě to čeká přes zimu vemu asi toho etalona.


víš to je tak ... nějak podvědomě jsem už chtěl asi něco od Reicharda ... navíc tento Elan mě přišel i s poštovným na 2.941,- což je nádhera a vypadá taky moc pěkně

ETALON by stál :

stav. provedení ARF 4350,-
klapka 200,-
šroubovací VOP 150,-
červený spodek 120,- včetně barvy stejně jako pruhy
vlepení mot. přep. 100,-
------------------------------------------
4920,-

a směrovka ? zde je vyjádření pana Svobody : klapka je ovládána jedním servem umístěným v křídle a pokud budete chtít řízenou i směrovku, servo umístíte do trupu vedle serva VOP. Ovládání klapky z trupu jsem u děleného křídla nakonec opustil pro komplikovanoé nahakování táhla a šroubování kř. na trup. U jednodílného kř. je sice tato manipulace jednodušší, ale stejně jsem dal servo na klapku do křídel a v trupu mám jen jedno pro VOP. Řízenou SOP osobně nepožívám, ale někdy by potřeba byla.
FrSky Horus X12S+Tandem X20, ACES combat a kdejaké jiné poletuchy. www.Smart3D.cz
Odpovědět

Zpět na „Větroně“