Síla serv pro motýla u F3F (rozpětí 2,7m)

Název je dostatečně samovysvětlující...
Zpráva
Autor
were
Příspěvky: 1708
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Praha Kunratice
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od were »

Ja davam na zalet vsechno s rezervou, clovek nikdy nevi co a jak bude potrebovat, no a potom si zase vsechno naladim podle svych zvyklosti a letoveho projevu modelu, orientacni hodnoty jsou proste jen - orientacni hodnoty, musim priznat ze sem se jimi nikdy neridil, s vyjimkou nastaveni odtokovky pro letove rezimy
Jde urcite o to, jak s tim chce clovek litat a tak, treba na F3F mam nastavenou vyskovku tak, aby mi v zatacce na kridle pri temer plnem pritazeni tu zatacku jeste hezky proletl a nezacal se propadat v puvodnim smeru letu a tak
Nejlépe to nosí nad hlavou a ještě ke všemu směrem do slunce.
Nejlepší investice jsou peníze vyhozené do vzduchu.
Žádný učený ještě z nebe nespadl.
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

#17 Příspěvek od kubajs »

Jaké serva dát na klapky? Tam už HS-82MG nemusí stačit, při plné výchylce tam asi budou dost velké síly, nebo mám zbytečné obavy? Nic drahého tam dávat nechci.
were
Příspěvky: 1708
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Praha Kunratice
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od were »

Ja na F3F mam na kridylkach i klapkach HS 125MG a zatim mi slouzi k plne spokojenosti. Jinak dulezite je to, aby pri plne vychylce klapek byla osa paky co nejvic rovnobezna s tahlem - pak se minimalizuje sila pusobici na motor a prevody, obzvlast treba kdyz sednes s otevrenym butterfly. A treba na mojem Fku je zavrit butterfly tesne pred dosednutim docela problem, protoze ztrati vztlak a propadne se, takze uz jsem, ac nerad, parkrat s klapkami naplno sednul
Nejlépe to nosí nad hlavou a ještě ke všemu směrem do slunce.
Nejlepší investice jsou peníze vyhozené do vzduchu.
Žádný učený ještě z nebe nespadl.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Abu »

Prosimte kterou verzi HS-125 mas? Ty starsi se "stribrnym tisicihranem" nebo tu novejsi se "zlatym". Ta starsi ma totiz posledni ozubene kolo + vystupni hridel na paku z nejake hlinikove slitiny a tohle kolo rado odchazi (me se ocesaly obe kridylkova serva ve vzduchu, trochu to zafluttrovalo pri 250km/h, pravda...). Pokud mas ty novejsi s mosaznou hrideli, tak ty by mely vydrzet vic. Ale obecne, vzhledem k tomu jak jsou ty prevody ve 125kach malicky a titerny, tak si myslim, ze 82MG vydrzi mechanicky na klapkach urcite stejne (nemluvim o elektricke pridrzne sile, to bych musel hledat v datasheetch jak je ktery silny).
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

#20 Příspěvek od kubajs »

Když se koukám do datasheetu k hitec servům, pak co se týká síly motoru, HS82MG jsou pouze o 0,2kg slabší než HS 125 (při napájení 4,8V). Zanedbatelné, otázka je opravdu, jak je to s velikostí mechanických součástek v převodech. Ale HS82MG tedy asi budou na klapky stačit.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Abu »

Nejvetsi vyhoda 125tek je jejich velikost, jsou opravdu hoden placata. Pokud mas v kridle vic mista a vejdou se ti tam vetsi serva (82, 85), tak asi neni nezbytne nutne tam davat 125, urcite usetris i na cene.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

#22 Příspěvek od kubajs »

Souhlasím. O místo opravdu nouzi nemám, mohl bych tam dát i 1,5cm vysoké servo, přece jenom je to už relativně blízkou kořenu křídla.
Ok, 82MG asi bude bez problému.
To jsem na sebe zase ušil bič (dodělávat klapky), ale co, aspoň si řádně zamodelařím ;).
were
Příspěvky: 1708
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Praha Kunratice
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od were »

abu > Ja ti nevim kterou mam, to bych je musel vyndat a podivat se, ani nevim ze byly dve verze, kazdopadne ty serva jsou pomerne nova, takze je mozne ze uz to jsou ty :zlata", ale opravdu nevim. Jinak na to porovnani jsem se koukal taky, ze to silove vychazi pomerne nastejno, takze jsem je zminoval spis prave kvuli to placatosti, protoze si myslim, ze presne jak pises HS82 nebo HS85 se mozna do tenciho profilu nemusi vejit

Dulezite je to spravne nastaveni krajni polohy paky, proti tomu je nejakych 0.2kg tahu naprosto zanedbatelna polozka

Jinak ja se ke kvalite serv na F3F nemuzu moc vyjadrovat, protoze na naproste vetsine svahu kam jezdime jsem vetsinou rad, ze se s nim udrzim (kdyz fouka aspon petka a do toho nejaka termika tak uz si chrochtam blahem) - vetsinou spis vytahnu Jecko nebo termika - takze s Fkem to akorat ve stoupaku vysroubuju nahoru a pak si dam nejaky prulet a to je tak vsechno, vetsinou je to ale spis o brouseni hrany a hledani kde to prave nejvic nese :D

Doufam ze letos jeste stihneme Alpy, to bude jiny kafe (bude celou dobu prset takze budeme akorat sedet na pokoji a cist si :D )
Nejlépe to nosí nad hlavou a ještě ke všemu směrem do slunce.
Nejlepší investice jsou peníze vyhozené do vzduchu.
Žádný učený ještě z nebe nespadl.
Odpovědět

Zpět na „Větroně“