Síla serv pro motýla u F3F (rozpětí 2,7m)

Název je dostatečně samovysvětlující...
Zpráva
Autor
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

Síla serv pro motýla u F3F (rozpětí 2,7m)

#1 Příspěvek od kubajs »

Ahoj, poradili byste, jakou sílu by měla mít serva pro motýla v F3F klasické konstrukce (křídlo dýha + polystyren, trup laminátový vyztužený uhlíkem)? Rozpětí 2,65m, délka 1,35m. Hmotnost 1900g + tak 100g baterka.
Koupil jsem lítaný model, ale pouze s jedním standardním servem v motýlu místo dvou.
Uživatelský avatar
stilet3
Příspěvky: 20
Registrován: sob 02.01.2010 0:00

Re: Síla serv pro motýla u F3F (rozpětí 2,7m)

#2 Příspěvek od stilet3 »

kubajs píše:Ahoj, poradili byste, jakou sílu by měla mít serva pro motýla v F3F klasické konstrukce (křídlo dýha + polystyren, trup laminátový vyztužený uhlíkem)? Rozpětí 2,65m, délka 1,35m. Hmotnost 1900g + tak 100g baterka.
Koupil jsem lítaný model, ale pouze s jedním standardním servem v motýlu místo dvou.

Bohatě stačí 2,5kg serva pokud se jedná o klapku na motýlu. Ve Stingovi mám už asi 7 let HS81MG a žádný problém.
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

#3 Příspěvek od graup15 »

a)kvalitní serva
b)naprosto přesná serva
d)spolehlivá serva...
Já používám tyto...
Obrázek
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

#4 Příspěvek od kubajs »

Jojo, klapky na motýlu. Je tam jedno 6kg standardní servo, takže uvažuju, že ho vyměním za 2 menší. Přece jenom bez směrovky bych se neobešel, zas takový začátečník nejsem ;).
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

#5 Příspěvek od kubajs »

Co případně na křidélka u takového éra?
Uživatelský avatar
vitousek
Příspěvky: 1227
Registrován: úte 02.10.2007 0:00
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od vitousek »

kubajs píše:Co případně na křidélka u takového éra?


http://www.horejsi.cz/Pages/DetailProdu ... cislo=1168
Rychlost, výška, myšlenka.Pro úspěšné létání je třeba mít alespoň dvě.
Uživatelský avatar
Speedy
Příspěvky: 1643
Registrován: čtv 20.07.2006 0:00
Bydliště: Letohrad
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Speedy »

Do křídel naprosto souhlasím s vitouskem, nedávno jsem osadil do dvou kompoziťáků a jsou bezva. Ty JR co píše graup15 jsou vyhlášený. U takovýhodle letadla se přesnost a síla serv projevuje opravdu hodně.
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

#8 Příspěvek od kubajs »

HS-82MG na křidélka stačit nebudou? Není to celokompozit, takže to nebude až tak extra rychlé.
Uživatelský avatar
Surgical
Příspěvky: 1201
Registrován: ned 17.09.2006 0:00

#9 Příspěvek od Surgical »

Ale jo, jistě, že stačí. Jen ty Hyperiony jsou jiná liga....přesností, výdrží, nevznikají na nich vakly....
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

#10 Příspěvek od kubajs »

Jasný, no do lepšího éra bych asi neváhal. V ostatních větroních mám většinou HS-82MG a žádné problémy jsem s nimi zatím neměl, bez vůlí. Ovšem žádný z těch větroňů není tak rychlý jak F3F, tam už ty síly budou samozřejmě větší.
avionic
Příspěvky: 513
Registrován: sob 24.03.2007 0:00
Bydliště: okr. Kladno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od avionic »

to kubajs:

možná bych se nebál těchto serv :

http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... 5sec_/_23g

něco málo je o nich napsáno zde:

http://www.rceo.eu/Elektronika/Serva-Tu ... nic-MG-14/
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

#12 Příspěvek od kubajs »

Jaké byste doporučili u tohoto éra (viz nadpis) výchylky na křidélkách a motýlu? Klapky to nemá.
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

#13 Příspěvek od pepin »

kubajs píše:Jaké byste doporučili u tohoto éra (viz nadpis) výchylky na křidélkách a motýlu? Klapky to nemá.


křidélka jsem dělal vždy co to dovolí-respektive délka páky serva odpovídá délce páky kormidla-křidélka a výškovku,aby při přistání po větru na svahu-kdy jde model na minimálce-stále ovladatelný model bylo v poslední chvíli kam tahat-na doraz ještě zvedne čumák -následně padne ztrátou rychlosti,při přemetu je pro mě při nastavení limit,kdy model začne vrtat-případně je to tak utažené,že hrozí zborcení konstrukce křídla-obojí však z rezervou-netahám páky na doraz-to nechávám opravdu pro nečekanou anomálii-třeba v klesáku se muže tahat víc a pokud je větron seřízen na doraz pák,tak už není kam tahat.Ale je to asi hlavně o zvyklostech a model od modelu.

Na výškovku si udělej pro první hod dvojité a startuj na menší výchylku někde,kde mužeš přistát i rovně do pole,občas se pokud máš nervy ten přepínač schová do vysílačky a nenašmatáš ho když ho nejvíc potřebuješ :lol:
Uživatelský avatar
vitousek
Příspěvky: 1227
Registrován: úte 02.10.2007 0:00
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od vitousek »

kubajs píše:Jaké byste doporučili u tohoto éra (viz nadpis) výchylky na křidélkách a motýlu? Klapky to nemá.


Podívej se třeba sem. http://www.jitom.com/pages/products/airplanes/f3b.html
U každého letadla najdeš doporučené výchylky a to i v jednotlivých letových režimech. Pro to, aby jsi měl představu to musí stačit.
Rychlost, výška, myšlenka.Pro úspěšné létání je třeba mít alespoň dvě.
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

#15 Příspěvek od kubajs »

Super, díky, to by mělo do začátku určitě stačit ;).
Odpovědět

Zpět na „Větroně“