T-rex 450 Pro super combo - trochu jinak

Vrtulníky do velikosti 450
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od psena »

Tak taky pridam, jeden od mistra opravare.
Ted je to 6 tydnu co jsem hapal naposledy (co se to se mnou deje???), zajel jsem tenkrat do Helimanie chybel mi prevod do serva a jeste nejaka drobnost. Zaplatil jsem vzal veci do ruky a kracim k vychodu, prodejce na me, vemte si sacek at se vam to lip nese.. ok sacek jsem vzal, fakt se to neslo lip :)
Doma hodim sacek na stul vytahnu dily namontuju na na uz jinak pripravenou helinu a ze zkusim jen tak roztocit rotor , takze pekne ned uroven oci nad stul, rotor se zacne tocit, pridavam, vse vypada v poradku, najednou rana jak krava a motor se zadusi..
Rikam co je kua... podivam se a zadni vrtulka si nasala ten podelanej malej tenkej igelitacek z Helimanie. Takze znovu rozborka a opetovna vymena prevodu kardanu, ktery zazil 10 sekund provozu.
Mam podezreni, ze Helimania tyhle sacky dava zamerne. :lol:
Uživatelský avatar
chevrolet.sc
Příspěvky: 30
Registrován: úte 25.05.2010 0:00
Bydliště: Seychelles - Mahe

#32 Příspěvek od chevrolet.sc »

Zdravim panove,
Po mensi pauzicce se opet ozyvam s dalsimi dotazy. Mozna trochu predcasne, ale jsem rad „pripraven“.
Nejspis, ze nektere z nich pro vas budou usmevne, predem se omlouvam, ale jsem proste zacatecnik. Letal jsem a stále letam na simu a musim se pochlubit, ze i s nastavenim vetru je to celkem ok. V realu…to uz bylo horsi. Asi tam opravdu hraje hodne velkou roli ta psychika a realna obava o heli…. Ale je to BOMBA!!! Tak jsem si uz dlouho neuzil. Ten pocit je proste nepopsatelny. Uz chapu a rozumim tomu, proc je tak snadne tomu propadnout. Uprime musim rict, ze nezridka letam i ve spani…. Spadnul jsem zatim jenom jednou, ale za to poradne… Listy a hridel hl. rotoru, prevod kardanu….jeste ze me krtek rovnou vybavil i pro tyto situace, jinak uz jsem mel doletano. (Potesi-li to vase skryte posmevacke pudy a pozvedne ego, jako, ze jsem stejnej pitomec jako ostatni, rad se o tom padu pozdeji rozepisu.... :lol: )
Btw, ten kriz jsem si udelal 50x50, ale vzletl jsem s nim jen jenou. Potvrdilo se mi co psal „00Ja“. Pouzil jsem original 30x30 a je to lepsi. Nazakopaval v malych vyskach.

K dotazum : Moje predstava o heli byla a stále ještě je o simulaci realneho letu. Akrobacie me nic moc nerika a když tak jenom ta obyc. Premet ,vykrut…. Zadne 3D divociny. Myslel jsem, ze potrenuji s Roxi a nasledne ji dam kabatek augusty, nabarvim a olepim ji do barev „Helicopter Seychelles“. (Mame ji tady v originalu, tak jsem si rikal, ze by bylo fajn, kdyby tu mela malou sestricku.) a budu si hrat, ale mam pocit, ze jsem to videl moc jednoduse.

Po letani zacinam zjistovat, ze Roxi se při nejlepsi vuli a s nejvetsi opatrnosti, pouze lehce blizi realnemu letu. Když ji naklonim a to třeba i pri relativne velke dopredne rychlosti, vubec nema snahu jit do zatacky? Ma snahu se pouze naklonit a utikat do boku. Ok dohanim to „smerovkou“ ale i tak je to proste kostrbate….. je to o treniku, nebo se to tou kapotazi zlepsi? Mate s tim někdo zkusenost prosim?

Na simu je to jasne, tam jde u augusty ocas za heli hezky plynule, ale tam je augusta dvakrat takova, jakou budu mit v realu….

Dal, mam T-rex-450 PRO a DX6i. Kapotaz ma zatahovaci podvozek. Myslel jsem, ze pro me nepouzitelny a ted jsem zjistil ,ze bych na DX6i mel mit (nebo spis mam, nasel jsem ho) prepinac podvozku. Muzu tomu rozumet, ze přes to, ze mam všech šest kanalu plnych, mohl bych ještě ovladat podvozek?

A nakonec, i když se me simo (phoenix) na ten prepinac pta, stejne u niceho podvozek nefunguje. Je to tak v poradku, nebo zase jenom něco neumim? Diky za trpelivost. Zdravim do Cech Ch.
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od pkotatko »

Pozoruji s jakým respektem přistupuješ k výuce. Fandím ti. Jen tak dál.
Na kapotáž ale ještě dlouho zapomeň a to i na simulátoru. Je potřeba se nejdřív fakt naučit lítat. Teď nemyslím nějaké 3D, ale osmičky, později souvrat, přemet a výkrut. To jsou takové základy akrobacie která by se ti mohla hodit i pro lítání s polomaketou.
Když helinu oblíkneš do kabátu, bude lítání s ní trochu náročnější díky větší váze a samozřejmě i na psychiku, protože rána bude znamenat mimo jiné i poškození kapotáže.
Takže trénuj, nenech se odradit. Časem po získání zkušeností si lehce na mnoho dnešních otázek odpovíš sám.
Mrkni třeba sem, jsou tam hezká výuková videa:
http://www.chadrg.com/flightschool/
Vyber si tam co se ti hodí.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
chevrolet.sc
Příspěvky: 30
Registrován: úte 25.05.2010 0:00
Bydliště: Seychelles - Mahe

#34 Příspěvek od chevrolet.sc »

pkotatko píše:Mrkni třeba sem, jsou tam hezká výuková videa:
http://www.chadrg.com/flightschool/
Vyber si tam co se ti hodí.


Zdravim do Nigeru, tak uz jsi tam? Co tomu rikas? Asi to bude trochu zmena vid? :wink: Diky za info, ale ja mam problem s netem. Je tady hrozne pomale pripojeni.(Nestahnu video) Nemame kabel. Vse jde pouze pres satelit, ale pry v roce 2018 nam ho pod morem pretahnou..... jak to mate s vetrem? Tady se akorat obraci monzun....hruza.... letas?
Naposledy upravil(a) chevrolet.sc dne ned 11.07.2010 17:29, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
chevrolet.sc
Příspěvky: 30
Registrován: úte 25.05.2010 0:00
Bydliště: Seychelles - Mahe

To : psena

#35 Příspěvek od chevrolet.sc »

psena píše:Tak taky pridam, jeden od mistra opravare.


Před lety jsem koupil dcerce k narozeninam (a jak uz to tak byva trosicku i sobe)„ Air hockey“. Je to takovy ten stul co v sobe ma dirky, ze kterych fouka nahoru vzduch, ze aby ten „puk“ pekne hladce klouzal. Je vekly, prostorny, ma male mantinely a hlavne je porad prazdny. Tak ho pouzivam na heli. Když jsem ji po te nehode opravil, chtel jsem vedet, zda se listy toci pekne v radku a nic nekde neposkakuje.
Prikurtoval jsem Roxi,kleknul jsem si ke stolu,abych mel oci v urovni rotorovych listu, trochu pridal plyn a vse se zdalo ok. Postupne jsem packoval vsemy smery, vse se zdalo ok. A najednou jak jsi psal ty. Rachot jako prase….. Ja na druhé strane toho stolu nechal igelitku, ve které mam kurty. Jak jsem byl k heli celem a v urovni oci, ona si potvora couvala, az dojela k te tasce a ja to ani nezaregistroval….svi..ne klouzava.... nastesti to odnesla jenom ta taska….. byla téměř plna a tudiz tezka, ale….. jak vidis i když to napises, stejne jsem pitomec co se nepouci, ale ted, uz si to pamatuji….A BUDU! Diky

p.s. o posmechu meho maleho copilota se snad ani zminovat nemusim.... zvlaste po tom, kdy jsme se smali tvemu prispevku..... :roll: :lol:
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od pkotatko »

chevrolet.sc píše: jak to mate s vetrem? Tady se akorat obraci monzun....hruza.... letas?


Dneska jsem dopoledne byl. To víš, vnitrozemí, co je to vítr ?
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
chevrolet.sc
Příspěvky: 30
Registrován: úte 25.05.2010 0:00
Bydliště: Seychelles - Mahe

#37 Příspěvek od chevrolet.sc »

Tak chlapi…. nebudte labute, ….. :wink: pisnete mi sem něco. Ja vim, ze uz vam museji lezt dotazy zacatecniku krkem, ale ja se opravdu snazil, jak nejlepe jsem mohl a na foru nic nenasel….. ostatne ani jinde. Potrebuji se na něco tesit.
Jak je to s tim podvozkem, muze to fungovat v moji konfiguraci? A pak-li, ze ano, proc to nejde na tom simu?
Zítra mam schuzku na letisti, abych si nafotil detaily origo Augusty a nevim, jak to vlastne do budoucna bude s tou moji malou sestrickou…… jj je to predcasne, ale pochopte, tady ten cas plyne jinak. Prebarvit a prelepit je beh na dlouhou trat…… a to nemluvim o tom, co dalsiho me ještě ceka a o cem nevim…. Diky Ch.
Uživatelský avatar
Ladul
Příspěvky: 652
Registrován: ned 20.01.2008 0:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Ladul »

Ne ze bych byl odbornik ale zkusim teda neco nadhodit. Jako zaklad by se mohlo siknout tohle Bohuzel je to na 450 klasicke ale v RC revue sem cet clanek kdy byla podobna kapotaz s uspechem upravena i na PROcko. No a dal pokud by byl zajem tak by sla osadit "maketova" 4 lista hlava, na tu je potreba nejakej stabilizacni system....Obavam se ze Dx6 podvozek uz nezvladne....to asi tak pro zacatek no :)
MC-22s CH-50+Assan
Towmaster, Tiger Trener
Tarot-450PRO, T-REX 500 3G,T-REX 600EFL PRO
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od pkotatko »

S DX6 už podvozek nepořešíš. Jak sám píšeš máš šest kanálů plnejch a DX6 jich víc nemá. A na podvozek potřebuješ další.
Ten vypínač podvozku bude fungovat na letadle, tam ti stačí čtyři, max. pět kanálů k řízení a jeden ti zbývá na podvozek.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
chevrolet.sc
Příspěvky: 30
Registrován: úte 25.05.2010 0:00
Bydliště: Seychelles - Mahe

#40 Příspěvek od chevrolet.sc »

To: Ladul
Kapotu uz mam, asi jsem se spatne vyjadril, nebo lepe, nemam ji na stole, ale v poste. Je tam jasne potvrzeno, ze je pro T-Rex-450 Pro. S podvozkem jsi me nepotesil, ale i tak diky. Co nadelam.

To: pkotatko
Taktez, myslel jsem, zda se to treba neda nejak obejit, nebo treba ...ale to je fuk... diky....

p.s. Rotor.... tak na to se budu muset jeste dlouho ucit a myslim, ze i koupit jinou mechaniku..... treba za rok, dva... :roll:
Uživatelský avatar
Ladul
Příspěvky: 652
Registrován: ned 20.01.2008 0:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Ladul »

A myslis ze by si ji potom moh vyfotit vedle vrtulniku (teda pokud ho hned neobleces :) ) , ja mam totiz tenhle trup taky v planu tak bych si to rad lepe predstavil. Diky diky
MC-22s CH-50+Assan
Towmaster, Tiger Trener
Tarot-450PRO, T-REX 500 3G,T-REX 600EFL PRO
Uživatelský avatar
chevrolet.sc
Příspěvky: 30
Registrován: úte 25.05.2010 0:00
Bydliště: Seychelles - Mahe

#42 Příspěvek od chevrolet.sc »

Ladul píše:A myslis ze by si ji potom moh vyfotit vedle vrtulniku (teda pokud ho hned neobleces :) ) , ja mam totiz tenhle trup taky v planu tak bych si to rad lepe predstavil. Diky diky


No jasne! Otazka je, za jak dlouho. Prece jenom ti hosi maji pravdu, jeste se musim moc, moc ucit letat, nicmene dnes jsem se dival na zdzd web jak stavel model on a tak bych si to predstavoval, pekne vse pripraveno, v mem pripade i s kamo a potom to pouze osadit dovnitr. Uvidime, predbihame, ale urcite se rad podelim a nafotim.

Jj. Velka a mala... :wink: tak to musi byt.... 8)
Uživatelský avatar
Vopruz
Příspěvky: 27
Registrován: úte 13.07.2010 0:00
Bydliště: Brno - Praha

#43 Příspěvek od Vopruz »

Ahoj, jsem rád za tohle vlákno, pač já jsem ještě větší začátečník (teprve jsem tuhle svoji první helinu doskládal, doteď jsem lítal jen s blade msr), takže budu mít ještě blbější dotazy. :D

Takže na úvod:
- je opravdu normální, že všude jsou konektory, ale na dratech z reglu k baterce si fakt musím konektory koupit a napájet?
- koupil jsem si k tomu DXi6 včetně přijímače 6200 - zapojoval jsem drátky do přijímače podle návodu, všechno souhlasilo (název serva v návodu a zkratka na přijímači) až na jednu pozici - Pitch (pravé přední servo, pokud jsem to dobře pochopil) - to nikde na přijímači napsaný nebylo, takže sem to zapojil do poslední volné pozice označené jako Gear, takže doufám, že je to tak snad správně :?
- teď mě čeká nastavení a zalítnutí, tak snad to nikam nezapíchnu dřív než se odlepím od země... kdyžtak mezitím zas položím nějaký blbý dotaz :)
Uživatelský avatar
biermann
Příspěvky: 19
Registrován: ned 20.06.2010 0:00
Bydliště: Brno

#44 Příspěvek od biermann »

To s tim konektorem je normalni. Existuje totiz spousta ruznych konektoru a ruzni lide preferuji ruzne (nekdo deans, nekdo EC3/EC5, nekdo Traxxas i kdyz ten spis u aut atd.)

Co se tyka zapojeni v servu, tak tam uz si to nepamatuju, ackoliv mam to same. I kdyz neco se mi mota, ze pitch mam v AUX1. Ale mozna se pletu.
Odpovědět

Zpět na „Heli - do 450“