Lanko - plyn

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pdp7
Příspěvky: 1310
Registrován: stř 14.01.2009 0:00
Bydliště: Zákupy
Kontaktovat uživatele:

Lanko - plyn

#1 Příspěvek od pdp7 »

Je mozny pouzit lanko pro ovladani plynu u benzinaka? Ma to pruzinu, ktera to vraci a udrzovala by lanko napnuty. Drat dost dobre nemuzu pouzit kvuli tomu ze cesta k servu bude, jak to rict odborne "cikcak" :)
FX-30
condor magic evo4, slipso 400 - stavi se, čmelák na 60ccm - ve stavbě
Uživatelský avatar
Peppy
Příspěvky: 2355
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Peppy »

To je trochu risk, ale sak skus dat servo co najblizsie k motoru
EXTRA MX,EF extra 300 78"
http://adamweinzettl.webnode.sk/
Uživatelský avatar
pdp7
Příspěvky: 1310
Registrován: stř 14.01.2009 0:00
Bydliště: Zákupy
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od pdp7 »

Co nebliz jasne, jeste jsem se zapomel zminit ze to bude pres kladku.
FX-30
condor magic evo4, slipso 400 - stavi se, čmelák na 60ccm - ve stavbě
Uživatelský avatar
Peppy
Příspěvky: 2355
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Peppy »

to az tak neva, ja tak mam kridelka na jednom EPPcku, ale radsej by som ten drat takto prekladkoval, trosku zohol, ale dal tam drat, bo to lanko...nwm,nwm.

EDIT: Jaj, az teraz som pochopil to stymi pruzinamy, ze sa ta paka plynu bude napinat, tak potom by to slo
Naposledy upravil(a) Peppy dne ned 04.07.2010 13:25, celkem upraveno 1 x.
EXTRA MX,EF extra 300 78"
http://adamweinzettl.webnode.sk/
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10859
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Celeron »

To asi nebude idealni. Po celou dobu bude muset servo pretahovat silu ty pruziny na karbecu. To znamena, ze bude stale neco zrat. Dnes mi zrovna jedno odeslo, rekl bych prehrati. Na asfaltu letiste snad bylo 40 a kolik bylo vevnitr v modelu, tezko rict... Mrcha jezdi asi 4 x pomalejc a nema zadnou silu...
Jirka
Uživatelský avatar
Peppy
Příspěvky: 2355
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Peppy »

Celeron píše:To asi nebude idealni. Po celou dobu bude muset servo pretahovat silu ty pruziny na karbecu. To znamena, ze bude stale neco zrat. Dnes mi zrovna jedno odeslo, rekl bych prehrati. Na asfaltu letiste snad bylo 40 a kolik bylo vevnitr v modelu, tezko rict... Mrcha jezdi asi 4 x pomalejc a nema zadnou silu...
Jirka


Tak zalezi ako je ta pruzina silna, ale mas pravdu to neni moc vyhra keby to servo malo stale nieco tahat, ale ak tam das dake silne, s kovovymi prevodami, tak by to malo byt fajn, to zase ked si vezmes u 3D ciek v podstate sa neleti nikdy moc dlho rovno, a tam tie serva teda slapu naplno cely let a idu
EXTRA MX,EF extra 300 78"
http://adamweinzettl.webnode.sk/
Uživatelský avatar
miho
Příspěvky: 322
Registrován: stř 23.01.2008 0:00
Bydliště: Městec Králové

#7 Příspěvek od miho »

Já lanko na ovládání plynu používám běžně. Délka je i 15 cm. Servo používám obyčejné Hitec HS-422. Nikdy jsem s tím problémy neměl.
Uživatelský avatar
pdp7
Příspěvky: 1310
Registrován: stř 14.01.2009 0:00
Bydliště: Zákupy
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od pdp7 »

No ja nevim, je to muj prvni benzin, on snad nekdo ty pruzinky vyndava aby chudacek servo nemuselo tahat? Nebo se delaj i karbce bez pruziny?
FX-30
condor magic evo4, slipso 400 - stavi se, čmelák na 60ccm - ve stavbě
Uživatelský avatar
pdp7
Příspěvky: 1310
Registrován: stř 14.01.2009 0:00
Bydliště: Zákupy
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od pdp7 »

miho píše:Já lanko na ovládání plynu používám běžně. Délka je i 15 cm. Servo používám obyčejné Hitec HS-422. Nikdy jsem s tím problémy neměl.


Diky miho, konecne povzbudiva odpoved :)
FX-30
condor magic evo4, slipso 400 - stavi se, čmelák na 60ccm - ve stavbě
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

#10 Příspěvek od Lark »

Když už to máš tak komplikovaný, použil bych dvě lanka na rovnoramenných pákách, jako se požívá třeba na směrovku. To přetahování pružinky se mi moc nelíbí.
Uživatelský avatar
fokker1
Příspěvky: 754
Registrován: pát 24.04.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od fokker1 »

Já lanko nepoužívám, ale vadit by to nemělo. Tu pružinu servo v pohodě přetáhne, musí jí tahat i s drátěným táhlem a v jiném threadu se její vyndání nedoporučuje. Já ji taky nevyndavám. Dvojzvratná páka se dvěma lanky je ne karburátor zbytečně složité řešení. Navíc se tam nejspíš ani nevejde.
Uživatelský avatar
miho
Příspěvky: 322
Registrován: stř 23.01.2008 0:00
Bydliště: Městec Králové

#12 Příspěvek od miho »

Tu pružinu bych nevyndával. Ona zase takový tah nemá. Když pootočís se servem bez napájení, tak tah pružiny s mím ani nehne a zůstane tak, jak se pootočilo.
Uživatelský avatar
F104
Příspěvky: 607
Registrován: pát 02.03.2007 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od F104 »

Pružinu nevyndavej, je dobrá i k vymezení vůle na plynu. Pokud Ti praskne táhlo nebo lanko, máš jistotu, že plyn Ti sjede na volnoběh. Servu to vůbec nevadí, i kdybys tam dal Hitec 3xx tak s tím problém nemá.
Lanko dle mého nevadí, myslím že jej na nějakém éru mám na plynu také. A opět: pokud Ti lanko praskne nebo Ti sjede z kladky, motor poběží na volnoběh (pokud jej tedy tak seřídíš, budeš jej muset vypínat vypnutím zapalování nebo sytičem)
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“