Turnigy Accucel-6 50W 5A Balancer/Charger

Nabíječky, zdroje, přístroje
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Imm0rta1
Příspěvky: 589
Registrován: stř 21.04.2010 0:00
Bydliště: Orlová - Lutyně

#61 Příspěvek od Imm0rta1 »

J diky... uz jsem na to taky prisel. Dal jsem ji normalne nabijet a po nabijeni jsem ji jeste jendou jakopy pripojil a uz se pak dtekovaly vsechny clanky ;)
Uživatelský avatar
Imm0rta1
Příspěvky: 589
Registrován: stř 21.04.2010 0:00
Bydliště: Orlová - Lutyně

#62 Příspěvek od Imm0rta1 »

Zdravim panove. Mam dalsi dotaz. Nejak se mi nezda teplota pri nabijeni. Nabijim 6ti clankovou baterii s 3000 mAh a 20C. Nikdy jsem zatim nezkousel dat vice nez 2A, ale uz pri tech 2 mi nabijecka i zdroj pekne hreje. Na zdroji se pomalu neda ani udrzet ruka. Proto me zajima jakou nejvyssi teplotu tahle nabijecka zlavne. Jinak zdroj mam 5ti amperovy. Jde mi oto, jestli to vubec vydrzi nabijeni kolem 4A. Kdyz jsem jeste nabijel 3 clanove bateri tak byla teplota relativne nizka. Rekl bych jen o neco vetsi, nez je pokojova teplota. Diky za info ;)
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od Doktor »

Imm0rta1 píše:Nikdy jsem zatim nezkousel dat vice nez 2A, ale uz pri tech 2 mi nabijecka i zdroj pekne hreje.


Inu topí to proto, že jak nabíjedlo tak zdroj jede na max. výkon!

6S x 2A=25,2Vx2A=50,4W >nabíjedlo umí 50W!

50W nabíjedla znamená cca 65W potřebného příkonu pro něj ze zdroje. Pokud zdroj udrží na výstupu cca 13V, tak 65/13=5A! Tedy i zdroj jede na max! :wink:
Uživatelský avatar
m@rtin
Příspěvky: 257
Registrován: stř 24.09.2008 0:00
Bydliště: Praha Prosek. Letiště: Dymokury (Nymburk) a nouzová plocha Kněžice

#64 Příspěvek od m@rtin »

Již delší dobu nabíjím různé 3S lipolkys touto nabíječkou, vše funguje v pohodě a k plné spokojenosti. Narazil jsem jen na jednu nesrovnalost, která mi vrtá hlavou. Když nabíjím, ukazuje nabíječka před skončením nabíjení 4,2 V na článek a 12,6 V na celou baterii. Nabíjení skončí, odpojím baterku, vezmu obyčejný multimetr a ten ukazuje napětí v rozmezí 4,11 až 4,17 V na článek, mezi jednotlivými články se napětí obvykle neliší o víc jak setinu.

Zkoušel jsem "doladit" měření napětí na nabíječce pomocí návodu na internetu (při zapínání se tuším chvíli podrží 2 a 4 tlačítko a pak se pomocí INC a DEC nastaví hodnota odpovídající hodnotě z multimetru. Problém je, že v tomto režimu i nabíječka ukazuje třeba 12,48 V stejně jako multimetr, takže vlastně doladění není třeba. Zkoušel jsem nabíjet s balancerem i bez, výsledek je vždy stejný.

Po nabíjení na staré nabíječce ze setu Cessna 480 od Pelikána, se napětí článků pohybovalo v rozmezí 4,18 až 4,21 V podle stáří baterek (měřeno stejným multimetrem). Takže z toho plyne podezření, že Accucell 6 nenabíjí články "naplno". Můj dotaz je, zda je to v pořádku, a zda pro zdraví a kondici baterek je lepší, když jsou trochu "nedobité" nebo jestli mám napětí na nabíječce v dolaďovacím menu výrazně snížit, abych dosáhl vyššího vypínacího napětí. V tomhle případě mám totiž vážnou obavu, abych naopak baterkám neublížil nebo dokonce nezpůsobil nějaký malér, takže sem to radši nezkoušel.
Cessna 480 (Pelikán)
Fox EP (ST-Model)
Extra 330SC (Hacker Model)
Hitec Optic 2,4 GHz
Uživatelský avatar
kesi
Příspěvky: 551
Registrován: sob 06.02.2010 0:00
Bydliště: Zábřeh
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od kesi »

Mám nabíječku Turnigy Accucel-6 50W: http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... ccessories , jak prosím nabíjet tyto tříčlánkové baterie: http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... _Lipo_Pack , už z toho začínám být jemně nervózní, na cokoli sáhnu, samej problém. :(

Edit: zapnu nabíječku, připojím pomocí konektoru XT60 baterii, ale co dál, co nastavit? Nevím si rady kruciš a tu jsem to nevyčetl, nemám v tohle oboru skutečně žádné zkušenosti, poraďte prosím podzačátečníkovi. :)
Uživatelský avatar
joseff
Příspěvky: 94
Registrován: pát 05.06.2009 0:00
Bydliště: Domazlicko

#66 Příspěvek od joseff »

zde je podrobný a velmi jednoduchý návod. Dodrž počet S (článků) a max nabíjecí proud od výrobce a bude to OKA.

http://www.emotors.cz/elsa/eshop/3-1-NA ... load#anch1
Uživatelský avatar
kesi
Příspěvky: 551
Registrován: sob 06.02.2010 0:00
Bydliště: Zábřeh
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od kesi »

Díky ještě jednou, nastavil jsem tedy 1.5A, Li3S a 11.1V - napětí jsem vyčetl na baterii: http://kesi1n.sweb.cz/Letadla/AXN%20Flo ... oje%20první%20stavba/Turnigy%202200mAh%203S%2030C%20Lipo%20Pack.jpg (VOLTAGE 3Cell 11.1V)

Konečně se tedy rozběhl větráček :) a na displeji svítí:
Li3S 1.5A 11.81V CHG "čas" cca 32min. a jako poslední běží nějaká čísla směrem nahoru, už to napočítalo 00792. :oops: :P

Snad poznám, kdy je baterie nabitá a teď jdu na ten návod...jo, taky jsem včera zapoměl připojit od baterie i ten druhej menší káblík s bílím konektorem na konci. :oops:
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od Doktor »

kesi píše:Díky ještě jednou, nastavil jsem tedy 1.5A, Li3S a 11.1V - napětí jsem vyčetl na baterii: http://kesi1n.sweb.cz/Letadla/AXN%20Flo ... oje%20první%20stavba/Turnigy%202200mAh%203S%2030C%20Lipo%20Pack.jpg (VOLTAGE 3Cell 11.1V)

Konečně se tedy rozběhl větráček :) a na displeji svítí:
Li3S 1.5A 11.81V CHG "čas" cca 32min. a jako poslední běží nějaká čísla směrem nahoru, už to napočítalo 00792. :oops: :P

Snad poznám, kdy je baterie nabitá a teď jdu na ten návod...jo, taky jsem včera zapoměl připojit od baterie i ten druhej menší káblík s bílím konektorem na konci. :oops:


Jakožto začátečník nabíjej raději v režimu BALANCE! Teď máš sice zapojen servisní konektor, ale nabíječka ukončí nabíjení pouze na základě celkového napětí aku. Pokud bude aku třeba nějak víc rozjetá, tak Ti to může nějaký článek přebít! Neboť v režimu CHARGE není v činnosti balancer! Až budeš něco o nabíjení vědět, tak můžeš používat i režim CHARGE. Teď ale raději využij služeb balanceru a nabíjej v tomto režimu (BALANCE)!
Uživatelský avatar
mrpilot
Příspěvky: 538
Registrován: sob 14.02.2009 0:00
Bydliště: Košice

#69 Příspěvek od mrpilot »

kesi píše:Díky ještě jednou, nastavil jsem tedy 1.5A, Li3S a 11.1V - napětí jsem vyčetl na baterii: http://kesi1n.sweb.cz/Letadla/AXN%20Flo ... oje%20první%20stavba/Turnigy%202200mAh%203S%2030C%20Lipo%20Pack.jpg (VOLTAGE 3Cell 11.1V)

Konečně se tedy rozběhl větráček :) a na displeji svítí:
Li3S 1.5A 11.81V CHG "čas" cca 32min. a jako poslední běží nějaká čísla směrem nahoru, už to napočítalo 00792. :oops: :P

Snad poznám, kdy je baterie nabitá a teď jdu na ten návod...jo, taky jsem včera zapoměl připojit od baterie i ten druhej menší káblík s bílím konektorem na konci. :oops:

zdá sa to byť OK.. tie čísla čo nabiehajú sú mAh (ampérhodiny) čiže koľko mAh sa už nabilo do baterky. ak máš viacčlánkovu baterku (2 a viac) tak pripojiť treba ten balančný konektor do boku nabíjačky a nabíjať v móde LIPO BALANCE. tým sa zabezpečí, že každý článok bude mať ponabití rovnaké napätie.
Hacker Super Zoom XL, Cessna 480, HK-450, Dragonfly EPPčko, Phoenix RC, Hitec Optic 6 Sport + Assan
Uživatelský avatar
kesi
Příspěvky: 551
Registrován: sob 06.02.2010 0:00
Bydliště: Zábřeh
Kontaktovat uživatele:

#70 Příspěvek od kesi »

Děkuji za reakce, nabíječka hlásí FULL, čas 040:07, dodaný náboj 0990 a já jsem se po zatím letmém přečtení návodu dozvěděl pár novým termínů, zatím vše popisuji jako naprostý lajk, tak se na mě nezlobte. :D Příště tedy využiju režim LIPO BALANCE. :wink:
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od Doktor »

kesi píše:Děkuji za reakce, nabíječka hlásí FULL, čas 040:07, dodaný náboj 0990 a já jsem se po zatím letmém přečtení návodu dozvěděl pár novým termínů, zatím vše popisuji jako naprostý lajk, tak se na mě nezlobte. :D Příště tedy využiju režim LIPO BALANCE. :wink:


Pokud máš zapojen při nabíjení balanční konektor aku do nabíjedla, tak při zmáčknutí INC se Ti zobrazí okno s napětím jednotlivých článků. U Li-Pol by nemělo při nabíjení napětí přesáhnout na žádném článku 4,2V.
Jinak pokud budeš nabíjet v režimu CHARGE, tak by teoreticky k přebití nějakého článku dojít nemělo. Podmínkou je mít vždy zapojen servisní konektor. Bez zapojení servisního konektoru aku LiXX vůbec nenabíjej! Tam skutečně dojde k vypnutí nabíječky pouze po dosažení celkového vypínacího napětí celé sady bez ohledu na stav jednotlivých článků.
Pokud budeš nabíjet v režimu CHARGE, tak se nabíjení ukončí ve chvíli, kdy jeden z článků dosáhne celkového nabití. Tedy bez ohledu na stav zbývajících článků a celkového napětí sady. S tim přebitím nějakého článku v režimu CHARGE sem kecal. :oops: To by se stát nemělo (pokud bude zapojen servisní konektor).
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#72 Příspěvek od arda1 »

Doktor píše:Bez zapojení servisního konektoru aku LiXX vůbec nenabíjej!
Táži se pročpak? Nabíjím tak léta a no prob. :wink:
ICQ 638556901
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#73 Příspěvek od Kenny McCormick »

ARDA ale nabija len jednoclanky, takze servisak tam ani nema :lol: :lol:
/len vtip/

Bez balanceru mozes nabijat tiez, ked si si isty, ze mas clanky dobre vyvazene. Ked napriklad poterbujes na letisku cim skor nabit z auta. Ale po par /napr.5/ cykloch tie clanky treba zase pre istotu zrovnat.
O nabijani je tu toho vela...

A z balancerom je to istejsie, pokial sa nikde neponahlas, zapajaj stale a mas pokoj, o nic sa nestaras. A kludne aj len 0,5C-1C, aj ked mozes nabijat 2C, je to pre nu setrnejsie.

PS: aj ked si v rezime CHARGE, a mas pripojeny servisny konektor, nabijacka funguje v rezime BALANCE, takze ziadnu paniku.
Spravna postupnost zapajania do nabijacky je: najprv silove kable, potom servisak, pri odpajani opacne, vytiahnut servisak, potom silove.
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#74 Příspěvek od Doktor »

arda1 píše:
Doktor píše:Bez zapojení servisního konektoru aku LiXX vůbec nenabíjej!
Táži se pročpak? Nabíjím tak léta a no prob. :wink:


Jenže Ty si starej mazák, kterej ví o co go! A to "kesi" asi zatím není! :wink:

>Kenny McCormick

Pokud má nab. nastavenu na režim CHARGE, tak přesto že má zapojen balanční konektor, tak samotný balancer v činnosti není. Nabíječka akorát monitoruje napětí jednotlivých článků, ale nijak do nich nezasahuje. Nabíjení omezí a skončí v případě, že některý z článků je plně nabit. Pokud sada nebude dokonale srovnaná, tak v ní bude nabit asi jen ten nejslabší článek. Ostatní nabité na 100% nebudou. Rovněž celkové vypínací napětí sady nebude zohledněno. Vše bude podřízeno nabití některého článku na 100%. Takže pokud bude nabíjet aku 3S, kde první článek bude mít při odstavení 4,15V, druhej 4,16V a třetí 4,2V, tak napětí sady při odstavení nebude 12,6V, ale 12,51V. Pokud se bude takto rozjetá sada opakovaně vybíjet a nabíjet v režimu CHARGE, tak to bude asi čim dál horší. No a pokud se bude nabíjet bez servisáku v režimu CHARGE, tak může nabitá aku vypadat třeba tak, že 1 článek bude mít 4,13V, druhej 4,19 a třetí 4,28V. Ale nabíjení bude ukončeno zdánlivě správně na napětí sady 12,6V.

Pokud tedy někdo začíná s nabíjením LiXX, tak rozhodně nic nezkazí tím, že bude nabíjet v BALANCE režimu se zapojeným servisákem. A až si nabíjení LiXX osvojí, tak může zkoušet nabíjení bez servisáku jako "arda". :wink:
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#75 Příspěvek od Kenny McCormick »

Doktor píše:
>Kenny McCormick

Pokud má nab. nastavenu na režim CHARGE, tak přesto že má zapojen balanční konektor, tak samotný balancer v činnosti není. Nabíječka akorát monitoruje napětí jednotlivých článků, ale nijak do nich nezasahuje. Nabíjení omezí a skončí v případě, že některý z článků je plně nabit. Pokud sada nebude dokonale srovnaná, tak v ní bude nabit asi jen ten nejslabší článek. Ostatní nabité na 100% nebudou. Rovněž celkové vypínací napětí sady nebude zohledněno. Vše bude podřízeno nabití některého článku na 100%. Takže pokud bude nabíjet aku 3S, kde první článek bude mít při odstavení 4,15V, druhej 4,16V a třetí 4,2V, tak napětí sady při odstavení nebude 12,6V, ale 12,51V. :

Si si isty?
Mas tu nabijacku?
Ja ju mam, standardne /cize doma/ vzdy nabijam s balancerom, par krat som ale zapol omylom nabijanie v CHARGE rezime so zapojenym servisakom, a vzdy mi to dobilo pekne vyvazene.
Nehadam sa ze to nieje tak ako pises ty, pretoze vsetky baterky mam zatial velmi dobre vyvazene, tak mi ich dobije pekne aj bez servisaka, preto na to zatial nepridem, ako to je. :)
Ale zasa, ak nabijacka odstavi nabijanie pri 12,51V, nic sa nestane. Pokial sa sem-tam pomyli ako ja a zapne to CHARGE.
Aspon zisti, ze baterka je v prd...li :o

Ten zbytok mi je jasny.

Neskusal som este ako to funguje vo FastCharge, ci zapajat servisak, alebo pri dobre vyvazenych clankoch sa na to vykaslat.
Rozdiel medzi Charge a FastCharge je, ze pri Charge nabka vypne, ked nabijaci prud klesne na 10%, pri Fast ked klesne na 25%. /aspon myslim/
Odpovědět

Zpět na „Pozemní elektronika“