Bezpádlo BeastX Microbeast

Motory, gyra, serva, regulátory, stabilizátory, ale i ložiska a jiné obecné technické problémy
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
krtek2k
Příspěvky: 4041
Registrován: čtv 05.06.2008 0:00
Bydliště: Děčín

#31 Příspěvek od krtek2k »

No dobře to je adaptér pro spectrum satelity=hardwareová záležitost, ale co ten kanál plynu? Můžu regl připojit rovnou do beastxu? Jako to umí miniV?
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Mad_Box
Příspěvky: 2351
Registrován: pon 29.08.2005 0:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Mad_Box »

Předpokládám že to právě bude do toho adaptéru. Ona to nebude jen čistě propojka ale předpokládám že v tom bude i nějaký převodník. Nechme se překvapit s čím vylezou. A ono to asi jinak nepůjde už vidím jak do spektráckého satelitu připojuji regl....
Raptor E700 (MSH Brain)
MiniProtos (miniVbar 5.2)
Uživatelský avatar
krtek2k
Příspěvky: 4041
Registrován: čtv 05.06.2008 0:00
Bydliště: Děčín

#33 Příspěvek od krtek2k »

No právě, a nebo si koupím přijímač FASST, kterej má pouze S-BUS a budu namydlenej.
Takovejch malejch pouze S-BUS přijímačů , už má FASST dva kousky.
Pak větší osmikanál má teda možnost připojit jak serva , tak S-BUS.
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Uživatelský avatar
Bizon
Příspěvky: 1040
Registrován: stř 10.12.2008 0:00
Bydliště: Jižní Morava(Veseli n. M.); Praha 10 (Chodov-Kunratice)

#34 Příspěvek od Bizon »

Tak Beast už došel, tento týden jsem nainstaloval a zalítal, a musím říct že je to paráda!

Upravení hlavy mi trvalo tak 30 minut, instalace a nastavení Beasta tak 40 minut, 2 lety na doladění a helina najednou lítá naprosto snově! Přitom je to moje první střetnutí s bezpádlem, helinu mám relativně low-cost (se vším všudy 7200kč), a hlavu jen přebastlenou pádlovou s ovládáním na odtokovce. Takže skládám poklonu výrobcům MicroBeasta, pochybuju že je na trhu systém s lepším poměrem cena/výkon/jednoduchost nastavení.
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od pkotatko »

Až předěláš hlavu pořádně a páka unašeče bude na náběžce tak se to ještě zlepší. Resp. mělo by.

Pokud chcete mohu sem dát večer moje nastavení na Trexovi 450 PRO s Align FBL hlavou.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
papaya
Příspěvky: 510
Registrován: sob 06.02.2010 0:00
Bydliště: Senec

#36 Příspěvek od papaya »

rad by som si toto bezpadlo pozrel na protosovi. aspon video...
DX9
Goblin 570 + Spirit
Compass Chronos + VBar
Uživatelský avatar
gamer007
Příspěvky: 1764
Registrován: stř 08.10.2008 0:00
Bydliště: Ustí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od gamer007 »

Bizon, co se pro tebe přesně změnilo po přechodu na bezpádlo? Dávate mi tím brouka do hlavy a chtěl bych si to taky vyzkoušet. Nejefektivnější by to asi bylo dát na T600 co?
T-rex 600EFL, Prôtos 500, Miniprôtos, Solo Pro 180, Ansmann X2, Beatle110BS
Futaba T8FG,GT3C
Uživatelský avatar
krtek2k
Příspěvky: 4041
Registrován: čtv 05.06.2008 0:00
Bydliště: Děčín

#38 Příspěvek od krtek2k »

čím větší mašina , tím větší labůžo
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Uživatelský avatar
Bizon
Příspěvky: 1040
Registrován: stř 10.12.2008 0:00
Bydliště: Jižní Morava(Veseli n. M.); Praha 10 (Chodov-Kunratice)

#39 Příspěvek od Bizon »

To Gamer007: Změnilo se to víc než jsem čekal. Nejsu na vrtulníky moc nadaný, za rok lítání jsem se nenaučil ani solidní osmičku, jak ta 450 pořád někam ujížděla tak jsem prostě neměl žádnou jistotu. Na simu jsem nalítal určitě přes sto hodin, ale v reálu jsem byl při létání nonstop ve stresu. Po přechodu na bezpádlo se helina začala chovat prostě víc jako na simu, daleko líp ve vzduchu "sedí", a drží si orientaci bez ohledu na prováděný manévr. Ta jistota heliny dodala jistotu i mně, a za poslední týden jsem udělal větší pokrok než za celý předchozí rok. Najednou to lítá tam kam chcu a tak jak chcu, místo stresu cítím jen nadšení. Předtím jsem pořád přemýšlel nad Tarotem PRO nebo PRO Super Combem, ale teď s Beatem jsem ztratil potřebu tunit stroj, teď potřebuju natunit prsty na páčkách=)

Netuším ale jaký to bude mít efekt na větší mašině, ty sedí ve vzduchu líp samy o sobě, a samotného mně zajímá jestli je u nich bezpádlo stejně velký skok jako u té 450. Snad bude znát odpověď někdo zkušenější...
tomanos
Příspěvky: 216
Registrován: úte 02.12.2008 0:00
Bydliště: Trnava, SR
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od tomanos »

nájde sa niekto kto to má na protosovi ?
ja som síce ešte s heli skoro panic, ale predbežne ma zaujíma ten rozdiel.
boZZda
Příspěvky: 2789
Registrován: pon 06.10.2008 0:00
Bydliště: Cesko

#41 Příspěvek od boZZda »

tomanos píše:nájde sa niekto kto to má na protosovi ?
ja som síce ešte s heli skoro panic, ale predbežne ma zaujíma ten rozdiel.

Já jsem na Protosovi létal Gyrobota a prostě bezpádlo je bezpádlo a Protos je sám o sobě žihadlo. No a když sundáš pádla, tak je to Ferrari.
´Já na Beasta ještě pořád čekám, takže potom sem hodím nějaké fotky a zkušenosti/rozdíly mezi Beast a Gyrobot.

Jo a to víte, že se Protos vyrábí asi 30km od Ferrari?! že by stejný chov? :)
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od psena »

Slyslel jsem, ze treba vykruty jdouci za sebou bezpadlo provede bez zastaveni v rychlosti, kdezto s padlama se bez korekce klopeni samozrejme rychlost vyrazne zpomali.
A to je jen jeden priklad, tak je to docela maso... jen doufam, ze heliny nebodou za chvili litat na nase slovni povely samy. :roll:
Uživatelský avatar
papaya
Příspěvky: 510
Registrován: sob 06.02.2010 0:00
Bydliště: Senec

#43 Příspěvek od papaya »

boZZda píše:Jo a to víte, že se Protos vyrábí asi 30km od Ferrari?! že by stejný chov? :)


:-))))) pocul som ze su to bratranci... :-D
DX9
Goblin 570 + Spirit
Compass Chronos + VBar
boZZda
Příspěvky: 2789
Registrován: pon 06.10.2008 0:00
Bydliště: Cesko

#44 Příspěvek od boZZda »

psena píše:Slyslel jsem, ze treba vykruty jdouci za sebou bezpadlo provede bez zastaveni v rychlosti, kdezto s padlama se bez korekce klopeni samozrejme rychlost vyrazne zpomali.
A to je jen jeden priklad, tak je to docela maso... jen doufam, ze heliny nebodou za chvili litat na nase slovni povely samy. :roll:

To je věčné téma. BEZPÁDLO NENÍ AUTOPILOT! To zanmená, že obrat musíš udělat TY a řídit to musíš taky TY!
S bezpálem řídíš a neopravuješ neustále něco. Prostě letí tam kam má a kam ho pošleš. Nevylétává z obratů jako pádla, takže je jednodušší něco zaletět, protože prostě neopravuješ. Výhoda je, že je vše konstatní a předvídatelné, což je velice příjemné. Na vlastní oči jsem viděl nastavené bezpádlo co nejvíc jedovatě a tak rychle jsem vrtulník nikdy neviděl se otáčet kolem jakékoli svojí osy! Prostě tam ty pádla nezavazí bych řekl.

Je to budoucnost ať si říká kdo chce co chce. Na vrtulce máte taky všichni gyro s heading hold, no ne?!
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od pkotatko »

Sám jsem si tuto cestu už vyšlapal.
Začínal jsem na pádlech, pak vyšel Gyrobot a tak jsem ho nacpal do Protose. Po několika týdnech trápení se mi podařilo ho rozchodit k mé spokojenosti. Lítal jsem s ním rok. Pak jsem pořídil Trexe 700 a další Gyrobot by samozřejmostí. Po zalítání a seřízení jsem ale zjistil, že v letových vlastnostech až zas takový rozdíl, aby to vyvážilo náklady na ND a palivo, není. Samozřejmě viditelnost atd. je o něčem jiném. Ale obratnost a stabilita byla fakt nastavitelná do té míry, že se Protos a Trex 700 chovali dost podobně. Tak šel Trex z domu. Proč platit zbytečně.
Pak jsem rozebral Protose na šroubky o asfalt. Nebylo zrovna moc peněz a tak jsem prodal co se dalo i s Gyrobotem a koupil Trexe 450PRO normálně s pádly a gyrem. No a začalo to. Učil jsem se lítat úplně znova. To co jsem uměl zaletět bez jakéhokoliv stresu najednou nešlo. Prostě řízení heli s pádly je náročnější a člověk se učí pomaleji.
No a teď přišel čas se k bezpádlu vrátit. Vyzkoušel jsem si Align3G ale vůbec mě nenadchl. Pak Beasta a jsem spokojen. Helina lítá jak po kolejích, předvídatelně. Nastavení je velmi jednoduché.
Takže závěr jsem si utvořil asi takový. Pokud bezpádlo, tak ano, ale je potřeba se smířit s tím, že už nikdy jinak.
A proč nelítá světová špička s bezpádly? Bezpádlo bude ze své podstaty vždy mít nepatrné zpoždění v odezvě na řízení. My normální lidé to nemáme šanci poznat. Ale oni to poznají. Navíc pokud takový člověk jezdí po soutěžích a buduje si jméno, nemá čas učit se lítat znova. Pro ně je příjemnější lítat tak jak už to umí. Navíc tam fungují a jisté další komerční zájmy. Samozřejmě předvedou bezpádlo v letu, proč ne.
Nevím, možná se mylím, ale daleko od pravdy nebudu.
Vývoj se ale zastavit nedá a myslím si že přesto všechno budoucnost bezpádlu patří.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Odpovědět

Zpět na „Heli - technika“