Váha?

Pracovní postupy, technologie, finty, grify, nástroje, poznatky jak co nejlépe něco vyrobit, opravit a tak podobně.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Decca
Příspěvky: 555
Registrován: ned 02.05.2010 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Váha?

#1 Příspěvek od Decca »

Vážení přátelé, modeláři. Postavil jsem si dle vlastního návrhu křídlo technologií polystyrenové jádro potažené balsou. Je to moje první křídlo stavěné tímto postupem a možná se budu ptát trochu jako pitomeček. Kolik by to křídlo mělo při dvou metrech, hloubce 200mm vážit, aby to nebyl uplnej šutr? Zvolil jsem profil MH32 a je to určené pro nějakej ten stoupák, klouzák, ale i rychlejší let i svah, nikoliv pro nějaké super rychlosti a prudké manévry. ..také si nevím rady s povrchovou úpravou, aby to ještě nepřibralo. Díky.
Uživatelský avatar
PH
Příspěvky: 287
Registrován: čtv 05.06.2008 0:00
Bydliště: Votice (Česká Sibiř)

#2 Příspěvek od PH »

Holé neosazené křídlo bez povrchové úpravy na univerzální polétání tak
cca kolem 500-600 g. Letovka celého letadla tak 1300-1500 g jako elektrovětroň a do 1000 g jako větroň. Povrchovku křídla bych udělal nažehlovací folií (třeba Oracover). :oops: :wink:
Když je termika, lítaj i vrata od stodoly. PH
Pedro35
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 06.12.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Pedro35 »

Proxima II od Reicharda
rozpätie: 2,8 m
krídlo: polystyrén, laminát, balza, oracover
hmotnosť jedného neosadeného krídla: od 314g do 380g
celková letová hmotnosť modelu: cca 1850g do 2150 g (dľa výbavy)

Obrázek
Wildhawk, Joly de luxe, Proxima II, Elan
Impresion 3D,Champion 3D, Flash 3D
Tomahawk,Mig 3
Uživatelský avatar
lubo1
Příspěvky: 5094
Registrován: pát 11.04.2008 0:00
Bydliště: CA
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha?

#4 Příspěvek od lubo1 »

Decca píše:Vážení přátelé, modeláři. Postavil jsem si dle vlastního návrhu křídlo technologií polystyrenové jádro potažené balsou. Je to moje první křídlo stavěné tímto postupem a možná se budu ptát trochu jako pitomeček. Kolik by to křídlo mělo při dvou metrech, hloubce 200mm vážit, aby to nebyl uplnej šutr? Zvolil jsem profil MH32 a je to určené pro nějakej ten stoupák, klouzák, ale i rychlejší let i svah, nikoliv pro nějaké super rychlosti a prudké manévry. ..také si nevím rady s povrchovou úpravou, aby to ještě nepřibralo. Díky.

Záleží od pôdorysu.......
Obdlžnik tak 400 -500, hodne štíhle tak 300 gr.
Pokiaľ si pametám, mne vyšla celková váha cca 300 gr. Rozpetie 2m. Koreň 205mm, koncové rebro 95mm. Váha plachiet 120 gr.- 7 plátov balzy 10*107 cm... Váha lepidla 60 gr. Nezabudni pred poťahom jemne "zmlžiť" jadro vodou. Mne bez toho Soudal dosť málo napenil. Mrkni do sekcie dieľna, tam som sa na to pýtal... Plachty treba prelakovať, inak budú hoodne piť lepidlo.
Uživatelský avatar
Decca
Příspěvky: 555
Registrován: ned 02.05.2010 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Decca »

Tak předem děkuji za informace. Vím co do příští stavby pozměnit, zlepšit. Zatim to vypadá, že bych se měl do 300g vejít s potahem fólií. Balsu jsem nevlhčil, ale nechal jsem soudal důkladně přes noc expandovat a pocitově bych řekl že to drží dobře. Trochu jsem se zalekl pevnosti a tak jsem do poloviny křídla vlepil uhlíkovej hranol 8x8 který zároveň slouží jako zásuvka spojky, což asi bylo zbytečné. Použil jsem balsu 1,5mm což taky nevim jestli je úplně to správné. Ale již na připravený profil s ofsetem pro potah mi technik ještě přidal ofset 1mm, tak jsem se to snažil trochu dohonit, aby to nebyla úplná sekyrka. Jinak ta hloubka kocového žebra má 120mm a křídlo je zakončené lepeným balsovým wingletem. Ten je ale velice měkký, ten budu muset asi také nějak zpevnit, což mi taktéž dělá trochu starosti, páč úplně nevim jak se k tomu technicky postavit.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Abu »

300g s folii je dost dobra vaha (pokud neni moc na ukor pevnosti a je to doufam cele kridlo, ne jen pulka).
Balzovy konec kridla bych olaminoval tenkou tkaninou, to zpevni povrch dostatecne.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
Decca
Příspěvky: 555
Registrován: ned 02.05.2010 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Decca »

Hm, to laminování wingletů udělám. Letoxit jsem si pořídil už před delší dobou do dílny kdybych jej pro něco potřeboval použít, tak se teď dostane do akce:-) Napadlo mě jestli si mužů vystříhnout z lepící pásky tvar těch wingletů a aplikovat tu tkaninu tímto způsobem.
Uživatelský avatar
kocour
Příspěvky: 2657
Registrován: sob 24.01.2009 0:00
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od kocour »

Předchozí příspěvky se týkají nejspíš větroně pro "všeobecné použití", tedy ani ultralehký, ani stíhačka. Podle mých zkušeností při běžné stavbě a běžných rozměrech ( 2 - 3 m rozpětí, štíhlost tak 10 - 15 ) by mohla být hmotnost 1 dm2 plochy křídla tak 15 - 20 g, u subtilní stavby i míň. Našel jsem teď v diáři váhy pro polomaketu Spatze ( konstrukční křídlo, brzdy + křidélka. 95,5 dm2, tedy pěkná kráva ) a hmotnost je 20,5 g/dm2, při celkovém plošném zatížení 52 g/ dm2. U účelové konstrukce ( nikoliv polomakety ) by to mělo být míň. Nepamatuji si váhy mých menších modelů s polystyrenovým jádrem a potahem dýhou, ale mělo by to být u menších ploch křídel ( tak 50 - 65 dm2 ) pod 20 g/ dm2. Až to doma zvážím, tak se ozvu.
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#9 Příspěvek od JENDA01 »

Ahoj,
mě vyšla váha na motoráka (potah 2mm balza lepeno Saudal A-66 naneseno na obě strany lepené plochy)) rozpětí cc-1960 mm
plocha 58dm (s foliíí z -HC -) 1060g, to je zhruba 18g/dm.

Obrázek



Jenda
Uživatelský avatar
Decca
Příspěvky: 555
Registrován: ned 02.05.2010 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Decca »

Tak jsem to křídlo zvážil a bez folie a s neslepenýma ušima to má 280g...takže počítám že to lepiddlem a spojkou v uších a folií něco přibere. Doufám že kousek přes 300g by to mělo vyjít. ..jen nevim jaká serva do toho napchat, aby to mělo trochu výkon a bylo trochu placaté, nedrahé, ale zase nešmejdské... :roll:
Uživatelský avatar
Prorock
Příspěvky: 802
Registrován: sob 10.10.2009 0:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Prorock »

Proxima II od Reicharda
rozpätie: 2,8 m
krídlo: polystyrén, laminát, balza, oracover
hmotnosť jedného neosadeného krídla: od 314g do 380g ...


Tím jedním neosazeným křídlem máš namysli polovinu ? Takže celé neosazené křídlo má tak 628 -760 g ?
Pedro35
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 06.12.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Pedro35 »

áno, je to jedna polovica, celkovo 2x314 gr ... 2x380 gr
hmotnosť závisí od použitého materiálu, ako sa im podarí vyrobiť, potom ich párujú
Wildhawk, Joly de luxe, Proxima II, Elan
Impresion 3D,Champion 3D, Flash 3D
Tomahawk,Mig 3
Uživatelský avatar
Prorock
Příspěvky: 802
Registrován: sob 10.10.2009 0:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Prorock »

Dík, stavím něco dost podobných rozměrů ale klasic. konstrukce + potažené balzou. Jsem na tom i o trošku líp..
Uživatelský avatar
Prorock
Příspěvky: 802
Registrován: sob 10.10.2009 0:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Prorock »

Měl bych prosím ještě jeden dotaz ohledně té Proximy, ta hmotnost 2x350 g je se spojkami nebo bez spojek, se servama nebo bez serv ?
Pedro35
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 06.12.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Pedro35 »

je to hmotnosť nového pólkrídla keď ho vyberieš z krabice - bez serv, spojky, káblov, páčok, tiahiel
Wildhawk, Joly de luxe, Proxima II, Elan
Impresion 3D,Champion 3D, Flash 3D
Tomahawk,Mig 3
Odpovědět

Zpět na „Dílna“