Mini titan

Vrtulníky do velikosti 450
Odpovědět
Zpráva
Autor
cthulhu
Příspěvky: 99
Registrován: pon 20.04.2009 0:00
Bydliště: Praha 9

#181 Příspěvek od cthulhu »

Angusss píše:Ahoj, nemáte prosím někdo na MiniTitanovi AXI 2217? Spozoroval jsem na něm, že mohu vnější plášť o cca 2mm nadzvednout a vidím vinutí... je to normální vůle (rezerva) již z výroby nebo je to špatně? Moc děkuji!!!

Já mám na MT originální motor a tam mám axiální vůli 0,5mm od začátku. Mrkni se, jestli nevypadla ségrovka, co sedí v drážce u osy motoru a jestli je v pořádku, tak se povolil červík, co drží rotační plášť na ose (oboje se mi stalo u motoru na vrtulníku Wolf, kterej jsem kdysi vlastnil).
Mini Titan FBL + Align 3G + Align 3GX Compact
Aurora 9 (Mode 2)
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

#182 Příspěvek od Angusss »

Ahoj, nevíte prosím zda u stavebnice MiniTitan (bez motoru a REG) je i pastork 15z? Moc díky
cthulhu
Příspěvky: 99
Registrován: pon 20.04.2009 0:00
Bydliště: Praha 9

#183 Příspěvek od cthulhu »

Angusss píše:Ahoj, nevíte prosím zda u stavebnice MiniTitan (bez motoru a REG) je i pastork 15z? Moc díky

Já tuhle stavebnici kupoval a měl jsem tam jak pastorek 13z tak i 15z...
Mini Titan FBL + Align 3G + Align 3GX Compact
Aurora 9 (Mode 2)
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

#184 Příspěvek od Angusss »

cthulhu píše:
Angusss píše:Ahoj, nevíte prosím zda u stavebnice MiniTitan (bez motoru a REG) je i pastork 15z? Moc díky

Já tuhle stavebnici kupoval a měl jsem tam jak pastorek 13z tak i 15z...


Super, děkuji za info! Já jsem si ji dneska objednal ikdyž už MT mám. Za ty 2200,- je to levnější než kupovat ND :) a pastorek by se také hodil. Moc díky za info
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

#185 Příspěvek od Angusss »

Nevíte prosím někdo kolik otáček točí Axi 2217/05 a 15t pastorek? Bohužel zatím nemám otáčkoměr a nevím na kolik % si nastavit křivku(governor) s dřevěnými listy. Děkuju
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

#186 Příspěvek od Angusss »

Ahoj, rád bych se zeptal čím může být způsobeno to, že mi helina stále stoupá či klás a já nejsem schopný udržet vis v jedné výšce? Ikdyž nechám páku plynu resp. náběh ůlistů konstatní, tak stejně klesám, stoupám, klesám a takto se pohupuji. Je to normální?Co by mohlo být špatně? Jinak se mi létá skvěle, žádný jiný problém při visu.
Kotvik
Příspěvky: 202
Registrován: úte 18.05.2004 0:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#187 Příspěvek od Kotvik »

Angusss píše:Ahoj, rád bych se zeptal čím může být způsobeno to, že mi helina stále stoupá či klás a já nejsem schopný udržet vis v jedné výšce? Ikdyž nechám páku plynu resp. náběh ůlistů konstatní, tak stejně klesám, stoupám, klesám a takto se pohupuji. Je to normální?Co by mohlo být špatně? Jinak se mi létá skvěle, žádný jiný problém při visu.

Řekl bych že to je někde na páčkách :wink: visení v jedné hladině je ze začátku těžký...každej zásah do cykliky způsobí propad. Zkus přidat točky a nastavit aby za středem kolektivu jsi mel cca 4-5°.
A pak už je to jen o prstech ;)
Když se zdá, že jde všechno proti tobě, pamatuj, že letadlo vzlétne vždy proti větru a ne s větrem.
Uživatelský avatar
Mikelo
Příspěvky: 1331
Registrován: pon 23.02.2009 0:00

#188 Příspěvek od Mikelo »

Visení v jedné hladině na místě nemá být nic těžkého. Pokud je, kvedlačka není v pořádku.
Tipnul bych si
a) vůle v přepákování (např. po bouchanci vymáčklé uložení)
b) zadrhávající ložisko tamtéž (i samo od sebe, v MT a rexovi jsou stejně laciná chinaložiska jako v HK apod.)
c) odchází některé servo, nebo jdou do systému napěťové kopance z bec.
d) v úvahu přicházejí i takové banality jako axiální vůle na hlavní hřídeli...
Jetson
Příspěvky: 905
Registrován: pon 11.08.2008 0:00
Bydliště: Buštěhrad
Kontaktovat uživatele:

#189 Příspěvek od Jetson »

Já bych řekl, že se řeší to, že jakmile se to trochu rozhýbe, tak to jde k zemi, při ustálení to jde zase nahoru atd.
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

#190 Příspěvek od Angusss »

Jetson píše:Já bych řekl, že se řeší to, že jakmile se to trochu rozhýbe, tak to jde k zemi, při ustálení to jde zase nahoru atd.

Ano, přesně tak! Toto je normální?
Jetson
Příspěvky: 905
Registrován: pon 11.08.2008 0:00
Bydliště: Buštěhrad
Kontaktovat uživatele:

#191 Příspěvek od Jetson »

Ano, toto je normální. Když helinu nakloníš (se sama nakloní :wink: ) tak se část tahu spotřebuje na horizontální pohyb a chybí potom na vertikální a naopak když se Ti povede stroj na chvíli ustálit.
Uživatelský avatar
1ondra9
Příspěvky: 741
Registrován: pon 20.07.2009 0:00
Bydliště: Praha 5 Smíchoff

#192 Příspěvek od 1ondra9 »

Mikelo píše:Visení v jedné hladině na místě nemá být nic těžkého. Pokud je, kvedlačka není v pořádku.
Tipnul bych si
a) vůle v přepákování (např. po bouchanci vymáčklé uložení)
b) zadrhávající ložisko tamtéž (i samo od sebe, v MT a rexovi jsou stejně laciná chinaložiska jako v HK apod.)
c) odchází některé servo, nebo jdou do systému napěťové kopance z bec.
d) v úvahu přicházejí i takové banality jako axiální vůle na hlavní hřídeli...


Jen bych dopnil ze zkušenosti jednu věc - ty vůle můžou bejt i od serva.......
já měl HS-82MG na kolektivu a vůle tam byla značná :roll: - šílenej krumpáč :)

a tyhle serva mají vůli už od výroby a dle mně za to může právě jejich kovovej převod - v plastu by to bylo daleko kultivovanější :wink:
ale křivého slova proti nim říct nemůžu
NEBE - PEKLO - RÁJ (...prej zlatá prostřední cesta :roll: ...)

T-rex 500 CF-> po ráně ->GF ;-)
AURORA 9
easy copter XS metal (na domácí acro) :)
cthulhu
Příspěvky: 99
Registrován: pon 20.04.2009 0:00
Bydliště: Praha 9

Tak trochu klika...

#193 Příspěvek od cthulhu »

Tak jsem si včera s Mini Titanem pěkně zalítal... :? Jako vždy předstartovní kontrola, start, osmička, nastoupání asi tak do 15 metrů, jeden výkrut zleva do prava, to samý na druhou stranu, otočka vlevo... kurňa... nějaká divná... pomalá... otáčky jdou dolu, trošku kolísaji... rychle na přistání... Stroj byl ode mě asi tak 30-40 metrů, vejška 10-15 metrů. Vlevo pole, vpravo pole, uprostřed cesta s vyjetejma kolejema od aut, na ktrerou jinak přistávám asi tak 5 metrů od sebe. Jelikož jsem přistával na vzdálenost asi 20 metrů a nechtěl jsem to posadit do obilí, tak jsem dal autorotaci ve 2 metrech (možná brzo) a dosednul jsem na okraj cesty mimo koleje a středovej pás taky zarostlej nižším obilím. Stroj se po dopadu s minimem energie v rotoru po líznutí stonků obilí převrátil na pravej bok. Naštěstí jediná škoda je asi nepatrnej otisk listu rotoru na ocasní trubce. Stroj má nalítáno 45 hodin a tohle byla první havárie. Regulátor po odpojení baterie horkej jako sviňa. Po vychladnutí jsem odpojil serva a změřil BEC - v pohodě, jen motor nezapípá. Serva jsem zapojil do přijímače - všechny v pořádku, gyro se po zapnutí inicializuje - motor NIC. Takže asi odešlo řízení motoru v regulátoru (na 99%) nebo motor (nechávám 1%) - otestuju dneska večer, až si nějakej motor půjčím od souseda. Jinej regulátor na vyzkoušení nemám, ale i takhle to snad bude stačit.
Letu zdar!
Mini Titan FBL + Align 3G + Align 3GX Compact
Aurora 9 (Mode 2)
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

#194 Příspěvek od Angusss »

Ahoj, rád bych se zeptal, čím může být způsobeno ustřelování ocasu při náhlém zvýšení kolektivu?Ocas mi ustřelí o cca 10cm a během vteřiny se opět vrátí zpět. Vše se děje pokud pridce přidám kolektiv a vrtulník "vystřelí" nahoru. Zatím by to mohlo být buď moc napnutým řemínkem (těžko říct co je a co není moc naplé) a nebo tím, že mi smykátko vrtulky nejezdí až do konce osičky (asi 2mm před konce - nejspíš krátká páka serva? ) K létání se dostanuaž ve středu a rád bych věděl, zda problém také někdo měl a čím by to mohlo být... Děkuji
Jetson
Příspěvky: 905
Registrován: pon 11.08.2008 0:00
Bydliště: Buštěhrad
Kontaktovat uživatele:

#195 Příspěvek od Jetson »

Nevím čím se to děje, ale dělá to i na simu RF G4.5. :)

Jo a když dám na přijímač kondík, tak se to neděje. Že by výkyv napětí?
Odpovědět

Zpět na „Heli - do 450“