ZIPPY Flightmax 3000mAh 4S1P 40C

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mart
Příspěvky: 164
Registrován: pát 10.10.2008 0:00
Bydliště: Nyřany - Plzensko
Kontaktovat uživatele:

ZIPPY Flightmax 3000mAh 4S1P 40C

#1 Příspěvek od mart »

mate nekdo tyhle baterky? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=9953
jake doopravdy jsou, jaka event. nahrada. dikes vsem za reakce
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Nakadah »

Pokud se budou chovat jako Turnigy 4S 2200mAh, 3S 1800mAh a 3S 1500mAh - tak jsou to vyhozene penize (ovsem otazka co od nich cekas). Me se vsechny Turnigy Li-Poly nafukuji. Nepretezovane, nepodbijene, neprehrivane...sem dost nespokojen. Jeste otestuju 5C Rhina co jsou zac, a kdyz ani to nevyjde, tak se asi vratim zpatky k DualSkym. Ty aspon vydrzely 130 cyklu nez se mirne nafoukly. Turnigy s bidou 20 - 30 cyklu a pod obalem uz je bublina. Nak
Uživatelský avatar
bohdan0000
Příspěvky: 171
Registrován: pon 12.10.2009 0:00
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od bohdan0000 »

používam hlavne Turnigy 1500mAh. mám ich 8ks z toho 5ks napuchlo podobne ako hore napísane nepreťažované...no fungujú ďalej bez badateĺnej zmeny no čas ukáže viac ale mam pred nimi rešpekt...
Uživatelský avatar
powder
Příspěvky: 1194
Registrován: úte 15.11.2005 0:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od powder »

Pokud se budou chovat jako Turnigy 3S 2200mAh, 3S 1300mAh 30C, Flightmax 3S 1800mAh 40C, 4S 3000mAh 40C - tak to jsou dobře investované peníze (ovsem otázka co od nich čekáš).
Mě se zatím žádná Turnigy ani Flightmax nenafoukla. (V provozu 1-2 sezóny.)
Nepřetěžované (max. do 2/3 uváděných C), nepřehřívané... sem za tu cenu velice spokojen.
Je pravda, že se k nim chovám velice slušně - empiricky jsem ověřil, že LiPolkám nevadí ani tak vybíjení do 3V a pod., ale hlavně skladovací napětí (kapacita). Vždy po létání je dorovnám do 3,8V/článek. Zcela nabíjím až těsně před létáním.
Před pěti lety jsem kupoval (mizerné) Yuntongy 1500mAh - jeden pack nabíjen vždy hned po létání, druhý výše popsaným způsobem. Počet cyklů byl na obou přibližně stejný. První (elektricky a později i mechanicky) změkl po nějakých 40 cyklech a 1,5 sezóně. Druhý vydržel do začátku 3. sezóny (pak jsem ho dement zkratoval a šel do Lipolového nebe).

Nechci tu bagatelizovat negativní zkušenosti Naka :wink: Jen jsem chtěl poukázat, že každý máme na akumulátor jiné nároky, různé kusy mohou mít (bohužel) různou kvalitu a také styl nabíjení, vybíjení (užívání) a skladování má velký vliv na životnost akumulátorů...

Například Rhino 3S 2250mAh 20C mám 3 roky a stále šlapou při odběrech do 30A slušně... O (asi) rok mladší Rhino 1750 mAh jsou jak houba (elektricky).
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Nakadah »

powder> pokud si snad myslis ze se chovam k bateriim jako prase, tak je to tvuj velky omyl. S laskou vzpominam na 3S 1800mAh DualSky GT a ja osobne uz si dalsi Flightmax nekoupim. A to sem nenapsal, ze je celkem pravidelny folklor (aspon u mych zasilek z HC) dostavat bud baterie pekne rozhozene (0,1-0,2V) a nebo bud s kompletne vybitym clankem (0V) a nebo tesne nad hrobem (1-1,5V). Posledni zasilka 2x Flightmax 2S 4000mAh -> jedna baterka rozhozena o 0,2V a druha mela jeden clanek 1,5V. Predesla RX LiPol Turnigy 1450mAh 3S mela tuhy jeden clanek total, uz sem ho neozivil. Proste tolik moje zkusenosti s baterkami Turnigy z HC. Nak
Uživatelský avatar
powder
Příspěvky: 1194
Registrován: úte 15.11.2005 0:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od powder »

Vůbec jsem nechtěl co jsi psal obracet proti tobě... Jen mi přišlo v tu chvíli opravdu paradoxní, že máme diametrálně odlišné zkušenosti... Já mimochodem už nechci do baráku DualSky ;-) (max. Hyperiony)

Opravdu z té záplavy baterek co jsem objednával už z HC (samozřejmě jen malá část byla přímo pro mě) mi vymrvené přišly jen dvě - jeden dvoučlánek (tuším 2200mAh) - po dobití a srovnání (tuším) šlape dodnes. A jeden 160mAh prďola, co měl asi tak 0,01V ;-)
To, že jsou články po dlouhém skladování mírně rozhozené (0,1V) není nic neobvyklého. Po několika provozních cyklech se to srovná (i bez balancování kupodivu)...
Cca 7 lidí z mého okolí tyto aku (mnou objednané) používá a zatím si nestěžují. Je pravda, že někteří mají kratší periodu jejich užívání (rok), než je vymění za nové. Ale znovu opakuji je to dáno stylem jejich používání. A opravdu největší vliv na životnost má blbý zvyk - nabít ještě na letišti a domů jít s plným aku! Že, Oťassi a Atlanto? :lol:
Naposledy upravil(a) powder dne pát 04.06.2010 16:30, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od RiMr »

Nakadah píše:powder> pokud si snad myslis ze se chovam k bateriim jako prase, tak je to tvuj velky omyl. S laskou vzpominam na 3S 1800mAh DualSky GT a ja osobne uz si dalsi Flightmax nekoupim. A to sem nenapsal, ze je celkem pravidelny folklor (aspon u mych zasilek z HC) dostavat bud baterie pekne rozhozene (0,1-0,2V) a nebo bud s kompletne vybitym clankem (0V) a nebo tesne nad hrobem (1-1,5V). Posledni zasilka 2x Flightmax 2S 4000mAh -> jedna baterka rozhozena o 0,2V a druha mela jeden clanek 1,5V. Predesla RX LiPol Turnigy 1450mAh 3S mela tuhy jeden clanek total, uz sem ho neozivil. Proste tolik moje zkusenosti s baterkami Turnigy z HC. Nak


Hele, Naku, nepřefiknuls majiteli HC dceru nebo manželku? Protože to je teda neskuečný pech... Zdá se že to vyžíráš i za nás co s tím takové trable nemáme...
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od arda1 »

RiMr píše:
Hele, Naku, nepřefiknuls majiteli HC dceru nebo manželku? Protože to je teda neskuečný pech... Zdá se že to vyžíráš i za nás co s tím takové trable nemáme...
Buď tak a nebo naopak nechtěl- kdo ví.... :wink: :lol: :lol: :lol:
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Nakadah »

powder> to nic, spis ja sem dneska nejaky podrazdeny tak pardon...

rimr> no ja nevim, mam na to celkem stesti. Netyka se to jenom baterek. Motor ktery me shorel pri prvnim zapojeni, servo ktere si podle citlivosti menilo neutral, digitalni serva ktera rusi nektere prijimace. A to sem si ted objednal autickarsky inrunner TP540-3300kV, ktery kvuli specifickym rozmerum a hrideli potrebuju do lode misto 500ky. Tak sem na nej hrooooozne zvedavy esi se mi hned nerozsype.

No nic, sorry za OT, svuj nazor na baterky uz sem sdelil. Nak
Naposledy upravil(a) Nakadah dne pát 04.06.2010 20:41, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
mart
Příspěvky: 164
Registrován: pát 10.10.2008 0:00
Bydliště: Nyřany - Plzensko
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od mart »

nak >no taky me prekvapily tve zkusenosti, ja ma z HC asi 9 baterek a zatim vsechny celkem v poho. no uvidim, diky za nazory
Uživatelský avatar
otass
Příspěvky: 355
Registrován: pon 22.09.2008 0:00
Bydliště: Držkov (okr. Jablonec nad Nisou)

#11 Příspěvek od otass »

powder píše:...... Že, Oťassi a Atlanto? :lol:


Já chtěl jenom vědět kolik sem vylítal. Už ti to Powdere neudělám a po lítání nabiji baterie vždy na 3,8V na článek :D :D :D :D
Optima II /2,4 GHz..Solius /2,4 GHz.
Šlehač NE SoloPro 328
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“