Mini titan

Vrtulníky do velikosti 450
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Beep
Příspěvky: 1035
Registrován: stř 06.05.2009 0:00
Bydliště: Nelahozeves
Kontaktovat uživatele:

#151 Příspěvek od Beep »

Přeměř všechny táhla jestli odpovídají návodu, a i to zda párová táhla jsou stejně dlouhá, pak stopu rovnej tím dlouhým táhlem mezi cyklikou a přepákováním, nikdy to nedělej těmi krátkými táhli mezi gripem a přepákováním.
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

#152 Příspěvek od Angusss »

Beep píše:Přeměř všechny táhla jestli odpovídají návodu, a i to zda párová táhla jsou stejně dlouhá, pak stopu rovnej tím dlouhým táhlem mezi cyklikou a přepákováním, nikdy to nedělej těmi krátkými táhli mezi gripem a přepákováním.


Ahoj, náběh listů se nemá rovnat těmi krátkými táhly úplně nahoře?Asi jsem to nepochopil...
Uživatelský avatar
Beep
Příspěvky: 1035
Registrován: stř 06.05.2009 0:00
Bydliště: Nelahozeves
Kontaktovat uživatele:

#153 Příspěvek od Beep »

ano , pochopil si to správně, ty kratká táhla od unašečů listů k přepákovaní, co jsou téměř jako dvě očka spojená k sobě musí být stejná a těma se stopa listů neseřizuje , seřizuje se táhli která vedou od desky cykliky k přepákování.
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
Jetson
Příspěvky: 905
Registrován: pon 11.08.2008 0:00
Bydliště: Buštěhrad
Kontaktovat uživatele:

#154 Příspěvek od Jetson »

Vrátím se k původnímu dotazu/myšlence. Neví někdo, jestli se kombinací otáčení dlouhé/krátké táhlo nedá dosáhnout nějakého mezistavu? Když je seřízeno na nulu (pro Beepa krátká a dokonce i dlouhá táhla stejně dlouhá) tak je stopa při 75% výkonu 5mm rozjetá. Když jedním nebo druhým dlouhým táhlem provedu korekci, tak je stopa stále cca 5mm rozjetá, jen list co byl nahoře je dole....
Nakonec to vyzkouším v praxi, ale manželka už je docela nasraná, že furt hučí helina a tak jsem chtěl zkusit zkratku přes fórum know-how.
Vibrace víceméně žádné.
Kotvik
Příspěvky: 202
Registrován: úte 18.05.2004 0:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#155 Příspěvek od Kotvik »

A co tam máš za listy? Můžou být pokroucené nebo každý jinak "tvrdý" a při záběru se ohýbají...
Když se zdá, že jde všechno proti tobě, pamatuj, že letadlo vzlétne vždy proti větru a ne s větrem.
Jetson
Příspěvky: 905
Registrován: pon 11.08.2008 0:00
Bydliště: Buštěhrad
Kontaktovat uživatele:

#156 Příspěvek od Jetson »

Viz někde výše. Abych vyloučil problém několika párů listů z HC, tak jsem koupil u Krtka lepší a situace nezměněna.
Kotvik
Příspěvky: 202
Registrován: úte 18.05.2004 0:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#157 Příspěvek od Kotvik »

Šel bych cestou: sundat všechna táhla, znova ve dvojicích přeměřit. (posuvkou-na rozměr mínus kuličky); cykliku obsolutně do nuly; zkontrolovat jestli máš správně nasazený přepákování (otočené páky stabilizátoru nebo podobné věci...nebo na páce kompenzátoru jsou dvě díry)
Postupně nasazovat s pořád koukat jestli někde nekulhá. A pak už jen roztočit a těma dlouhýma táhlama kroutit. Jedna otočka očka je asi 2mm na listu, tak se neboj.
Když se zdá, že jde všechno proti tobě, pamatuj, že letadlo vzlétne vždy proti větru a ne s větrem.
Uživatelský avatar
kmarty
Příspěvky: 555
Registrován: čtv 31.01.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 - Prosek

#158 Příspěvek od kmarty »

2Jetson: Covece, nevim jestli to delam uplne dobre, ale kdyz mam tuhle potiz, tak sundam listy, do gripu nacpu dve latky (delkou skoro jako drat od padel) napric a koukam na ne proti sobe. Neco jako je tady http://zd.wwwcity.cz/zd/MaxiRhints1.htm , ale v mym pripade je to o poznani primitivnejsi.
Taky je obcas drobnej problem v tom, ze minititan ma urcity "provozni" vule uz od vyroby a vaha merek listu zpusobi ze nemeris nulu, ale neco mimo (kolik dovoli ta vule). V takovym pripade vezmu ty dve latky a snazim se aby na obe strany rozkmitu vule byl stejne uhel.

Jenze mi to taky nefunguje asi uplne dobre, protoze jsem stejne musel u jednoho listu hejbnout ockem na tahle o jednu otocku.

Hele, kdyz uz Kotvik nacal ty paky, na pakach stabilizatoru(?) je moznost dat kulicku od paky bliz nebo dal. Nevite nekdo jak velkej rozdil to dela v rizeni? Ja jen ze kdyz jsem nastavil spravne rozsah cykliky, tak ted musim packovat jak zbesilej aby se to nejak hejbalo. Zadnej pilot nejsem, spis jen ze jsem ted asi tak rok hejbal ani ne polovic na totez, takze ted v tom mam drobet bordel mezi rukama a modelem a ted nevim jestli mam risknout dat ty kulicky na pakach az na kraj nebo si na to jen zvyknout.
[i]MiniTitan[/i]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
Uživatelský avatar
Beep
Příspěvky: 1035
Registrován: stř 06.05.2009 0:00
Bydliště: Nelahozeves
Kontaktovat uživatele:

#159 Příspěvek od Beep »

Klidně dej ty kuličky dál, tak brutální rozdíl abyses toho bál v tom není, větší vliv má nastavení mixu na swashi, pokud je ti málo v nějakém směru, přidej 5% a zkus to.

K té stopě listů - zkoušel si vyměnit tlumící gumy v hlavě, jsi si jistý že příčná hřídel je naprosto rovná?? Zkus s ní otáčet na skle, tam hned uvidíš jestli rovná je a nebo ne.
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
Uživatelský avatar
Mikelo
Příspěvky: 1331
Registrován: pon 23.02.2009 0:00

#160 Příspěvek od Mikelo »

Samozřejmě, že se dá stopa listů seřizovat i na těch krátkých táhlech. A až kombinací krátkých a dlouhých lze někdy dosáhnout kýženého výsledku.
S krátkými však opatrně, víc jak jedna otáčka do srovnání stopy značí problém jinde. Nejpravděpodobněji špatné listy, taky vymletá ložiska v páčkách nebo gripech, po havárce vymáčknuté uložení ložiska tamtéž, povolenou kuličku, zdeformovanou gumu v hlavě atd...
Křivá příčná hřídel je taky hodně častá příčina neseříditelnosti stopy listů. Válením po skle ovšem poznáš prd, je to metoda akorát na hraní pro děti. Je potřeba minimálně příložník s břitem a shlídnout proti světlu, ještě lépe upnout do ověřeně „běžícího“ sklíčidla a na malých otáčkách shlídnout proti pevnému bodu. Hřídel totiž nemusí být jen v jednom místě ohnutá, třeba je z ní jen nepatrné esíčko.
Naposledy upravil(a) Mikelo dne pon 31.05.2010 10:37, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
kmarty
Příspěvky: 555
Registrován: čtv 31.01.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 - Prosek

#161 Příspěvek od kmarty »

Beep píše:...větší vliv má nastavení mixu na swashi, pokud je ti málo v nějakém směru, přidej 5% a zkus to.
Prave ze nemuzu, jsem na maximu. Kdyz dam vic, tak uz se to nelibi mechanice.
[i]MiniTitan[/i]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
Uživatelský avatar
Mikelo
Příspěvky: 1331
Registrován: pon 23.02.2009 0:00

#162 Příspěvek od Mikelo »

Co se ti teda na páčkování nezdá, když už jsi na dorazech mechaniky? Co víc bys chtěl?
A mimochodem vzdálenost kuliček na páčkách má docela slušný vliv, proto tam ty dvě polohy dali. Ale projeví se to s rostoucí výchylkou, kolem neutrálu se nic moc nepozná.
Uživatelský avatar
Beep
Příspěvky: 1035
Registrován: stř 06.05.2009 0:00
Bydliště: Nelahozeves
Kontaktovat uživatele:

#163 Příspěvek od Beep »

to Mikelo : to je teda rada, pořid si půlku ČKD abys mohl posoudit křivost příčné hřídele 8O Není snažší ji preventivně vyměnit????
Pokud by tam bylo něco tak nepatrného že to nebude vidět bez speciálních nástrojů a soustruhu tak to neudělá půl centimetru na listech.

to kmarty : a co pádla - máš ta lehčí zelená z SE verze, to ti také zvedne obratnost a dost podstatně.
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
Uživatelský avatar
kmarty
Příspěvky: 555
Registrován: čtv 31.01.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 - Prosek

#164 Příspěvek od kmarty »

Mikelo, uz jsem to psal driv a dokonce si u toho byl.
Pitval jsem tu uz driv fakt, ze jsem mel z nejakeho nyni pro mne nepochopitelneho duvodu nastaveny swash mix takovy, ze pri plnych vychylkach kloneni/klopeni jsem boural za limity cykliky (neptej se mne proc, ja si tutez otazku pokladal taky). Blby je, ze jsem si na to svym zpusobem zvykl. No a ted, kdyz jsem mixy srovnal tak jak by to melo byt, mi prijde ze packuju jak vlk v Jen pockej aby se to hejbalo tak jako driv :-).

To posunuti kulicky az na kraj dela, alespon podle me teorie, vetsi vychyleni padel coz je zhruba totez jako kdybych delal vetsi vychylku cykliky. Jenze jsem jeste nenasel dost odvahy ty kulicky presroubkovat. Pro mluvi ten nezvyk z toho kolik ted musim kliplem hejbnout, proti mluvi fakt ze nic moc extra pilot nejsem (v podstate akorat udrzim helinu ve vzduchu) a ze puvodne mi do rizeni kecal div ne i tep krve.
Zkratka, jestli to presunuti kulicek to priostri jen mirne, tak bych to prubnul. Jestli o dost, tak si holt budu muset zvyknout na to pakovani.

2Beep: Zelena padla nejsou pro mne. V tomhle myslim znam svoje schopnosti dostatecne :-).
[i]MiniTitan[/i]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
Kotvik
Příspěvky: 202
Registrován: úte 18.05.2004 0:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#165 Příspěvek od Kotvik »

kmarty píše:..., jestli to presunuti kulicek to priostri jen mirne, tak bych to prubnul...

Priostri to určitě. Výchylka bude větší, pocitově bych řekl, že ti ty pádla do toho tolik nekecají...ale pokud jsi to udělal jako já a odvisel a odlítal poctivě hodně na tý vnitřní poloze, tak to poznáš akorát v tom, že je tam rychlejší odezva na tvůj zásah. Stabilní je to pořád dost.
Já je přendaval až tehdy, když v souvratový zatáčce jsem páčkoval a už se to dál neklopilo.
Teď mám sw.mix na 85% a výchylky na 100% a mám připravený lehký pádla- pořád mi to bylo jaksi málo :roll:
Když se zdá, že jde všechno proti tobě, pamatuj, že letadlo vzlétne vždy proti větru a ne s větrem.
Odpovědět

Zpět na „Heli - do 450“