Mini titan
Přeměř všechny táhla jestli odpovídají návodu, a i to zda párová táhla jsou stejně dlouhá, pak stopu rovnej tím dlouhým táhlem mezi cyklikou a přepákováním, nikdy to nedělej těmi krátkými táhli mezi gripem a přepákováním.
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
Beep píše:Přeměř všechny táhla jestli odpovídají návodu, a i to zda párová táhla jsou stejně dlouhá, pak stopu rovnej tím dlouhým táhlem mezi cyklikou a přepákováním, nikdy to nedělej těmi krátkými táhli mezi gripem a přepákováním.
Ahoj, náběh listů se nemá rovnat těmi krátkými táhly úplně nahoře?Asi jsem to nepochopil...
ano , pochopil si to správně, ty kratká táhla od unašečů listů k přepákovaní, co jsou téměř jako dvě očka spojená k sobě musí být stejná a těma se stopa listů neseřizuje , seřizuje se táhli která vedou od desky cykliky k přepákování.
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
Vrátím se k původnímu dotazu/myšlence. Neví někdo, jestli se kombinací otáčení dlouhé/krátké táhlo nedá dosáhnout nějakého mezistavu? Když je seřízeno na nulu (pro Beepa krátká a dokonce i dlouhá táhla stejně dlouhá) tak je stopa při 75% výkonu 5mm rozjetá. Když jedním nebo druhým dlouhým táhlem provedu korekci, tak je stopa stále cca 5mm rozjetá, jen list co byl nahoře je dole....
Nakonec to vyzkouším v praxi, ale manželka už je docela nasraná, že furt hučí helina a tak jsem chtěl zkusit zkratku přes fórum know-how.
Vibrace víceméně žádné.
Nakonec to vyzkouším v praxi, ale manželka už je docela nasraná, že furt hučí helina a tak jsem chtěl zkusit zkratku přes fórum know-how.
Vibrace víceméně žádné.
Šel bych cestou: sundat všechna táhla, znova ve dvojicích přeměřit. (posuvkou-na rozměr mínus kuličky); cykliku obsolutně do nuly; zkontrolovat jestli máš správně nasazený přepákování (otočené páky stabilizátoru nebo podobné věci...nebo na páce kompenzátoru jsou dvě díry)
Postupně nasazovat s pořád koukat jestli někde nekulhá. A pak už jen roztočit a těma dlouhýma táhlama kroutit. Jedna otočka očka je asi 2mm na listu, tak se neboj.
Postupně nasazovat s pořád koukat jestli někde nekulhá. A pak už jen roztočit a těma dlouhýma táhlama kroutit. Jedna otočka očka je asi 2mm na listu, tak se neboj.
Když se zdá, že jde všechno proti tobě, pamatuj, že letadlo vzlétne vždy proti větru a ne s větrem.
2Jetson: Covece, nevim jestli to delam uplne dobre, ale kdyz mam tuhle potiz, tak sundam listy, do gripu nacpu dve latky (delkou skoro jako drat od padel) napric a koukam na ne proti sobe. Neco jako je tady http://zd.wwwcity.cz/zd/MaxiRhints1.htm , ale v mym pripade je to o poznani primitivnejsi.
Taky je obcas drobnej problem v tom, ze minititan ma urcity "provozni" vule uz od vyroby a vaha merek listu zpusobi ze nemeris nulu, ale neco mimo (kolik dovoli ta vule). V takovym pripade vezmu ty dve latky a snazim se aby na obe strany rozkmitu vule byl stejne uhel.
Jenze mi to taky nefunguje asi uplne dobre, protoze jsem stejne musel u jednoho listu hejbnout ockem na tahle o jednu otocku.
Hele, kdyz uz Kotvik nacal ty paky, na pakach stabilizatoru(?) je moznost dat kulicku od paky bliz nebo dal. Nevite nekdo jak velkej rozdil to dela v rizeni? Ja jen ze kdyz jsem nastavil spravne rozsah cykliky, tak ted musim packovat jak zbesilej aby se to nejak hejbalo. Zadnej pilot nejsem, spis jen ze jsem ted asi tak rok hejbal ani ne polovic na totez, takze ted v tom mam drobet bordel mezi rukama a modelem a ted nevim jestli mam risknout dat ty kulicky na pakach az na kraj nebo si na to jen zvyknout.
Taky je obcas drobnej problem v tom, ze minititan ma urcity "provozni" vule uz od vyroby a vaha merek listu zpusobi ze nemeris nulu, ale neco mimo (kolik dovoli ta vule). V takovym pripade vezmu ty dve latky a snazim se aby na obe strany rozkmitu vule byl stejne uhel.
Jenze mi to taky nefunguje asi uplne dobre, protoze jsem stejne musel u jednoho listu hejbnout ockem na tahle o jednu otocku.
Hele, kdyz uz Kotvik nacal ty paky, na pakach stabilizatoru(?) je moznost dat kulicku od paky bliz nebo dal. Nevite nekdo jak velkej rozdil to dela v rizeni? Ja jen ze kdyz jsem nastavil spravne rozsah cykliky, tak ted musim packovat jak zbesilej aby se to nejak hejbalo. Zadnej pilot nejsem, spis jen ze jsem ted asi tak rok hejbal ani ne polovic na totez, takze ted v tom mam drobet bordel mezi rukama a modelem a ted nevim jestli mam risknout dat ty kulicky na pakach az na kraj nebo si na to jen zvyknout.
[i]MiniTitan[/i]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
Klidně dej ty kuličky dál, tak brutální rozdíl abyses toho bál v tom není, větší vliv má nastavení mixu na swashi, pokud je ti málo v nějakém směru, přidej 5% a zkus to.
K té stopě listů - zkoušel si vyměnit tlumící gumy v hlavě, jsi si jistý že příčná hřídel je naprosto rovná?? Zkus s ní otáčet na skle, tam hned uvidíš jestli rovná je a nebo ne.
K té stopě listů - zkoušel si vyměnit tlumící gumy v hlavě, jsi si jistý že příčná hřídel je naprosto rovná?? Zkus s ní otáčet na skle, tam hned uvidíš jestli rovná je a nebo ne.
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
Samozřejmě, že se dá stopa listů seřizovat i na těch krátkých táhlech. A až kombinací krátkých a dlouhých lze někdy dosáhnout kýženého výsledku.
S krátkými však opatrně, víc jak jedna otáčka do srovnání stopy značí problém jinde. Nejpravděpodobněji špatné listy, taky vymletá ložiska v páčkách nebo gripech, po havárce vymáčknuté uložení ložiska tamtéž, povolenou kuličku, zdeformovanou gumu v hlavě atd...
Křivá příčná hřídel je taky hodně častá příčina neseříditelnosti stopy listů. Válením po skle ovšem poznáš prd, je to metoda akorát na hraní pro děti. Je potřeba minimálně příložník s břitem a shlídnout proti světlu, ještě lépe upnout do ověřeně „běžícího“ sklíčidla a na malých otáčkách shlídnout proti pevnému bodu. Hřídel totiž nemusí být jen v jednom místě ohnutá, třeba je z ní jen nepatrné esíčko.
S krátkými však opatrně, víc jak jedna otáčka do srovnání stopy značí problém jinde. Nejpravděpodobněji špatné listy, taky vymletá ložiska v páčkách nebo gripech, po havárce vymáčknuté uložení ložiska tamtéž, povolenou kuličku, zdeformovanou gumu v hlavě atd...
Křivá příčná hřídel je taky hodně častá příčina neseříditelnosti stopy listů. Válením po skle ovšem poznáš prd, je to metoda akorát na hraní pro děti. Je potřeba minimálně příložník s břitem a shlídnout proti světlu, ještě lépe upnout do ověřeně „běžícího“ sklíčidla a na malých otáčkách shlídnout proti pevnému bodu. Hřídel totiž nemusí být jen v jednom místě ohnutá, třeba je z ní jen nepatrné esíčko.
Naposledy upravil(a) Mikelo dne pon 31.05.2010 10:37, celkem upraveno 1 x.
Prave ze nemuzu, jsem na maximu. Kdyz dam vic, tak uz se to nelibi mechanice.Beep píše:...větší vliv má nastavení mixu na swashi, pokud je ti málo v nějakém směru, přidej 5% a zkus to.
[i]MiniTitan[/i]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
to Mikelo : to je teda rada, pořid si půlku ČKD abys mohl posoudit křivost příčné hřídele
Není snažší ji preventivně vyměnit????
Pokud by tam bylo něco tak nepatrného že to nebude vidět bez speciálních nástrojů a soustruhu tak to neudělá půl centimetru na listech.
to kmarty : a co pádla - máš ta lehčí zelená z SE verze, to ti také zvedne obratnost a dost podstatně.
Pokud by tam bylo něco tak nepatrného že to nebude vidět bez speciálních nástrojů a soustruhu tak to neudělá půl centimetru na listech.
to kmarty : a co pádla - máš ta lehčí zelená z SE verze, to ti také zvedne obratnost a dost podstatně.
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
Mikelo, uz jsem to psal driv a dokonce si u toho byl.
Pitval jsem tu uz driv fakt, ze jsem mel z nejakeho nyni pro mne nepochopitelneho duvodu nastaveny swash mix takovy, ze pri plnych vychylkach kloneni/klopeni jsem boural za limity cykliky (neptej se mne proc, ja si tutez otazku pokladal taky). Blby je, ze jsem si na to svym zpusobem zvykl. No a ted, kdyz jsem mixy srovnal tak jak by to melo byt, mi prijde ze packuju jak vlk v Jen pockej aby se to hejbalo tak jako driv
.
To posunuti kulicky az na kraj dela, alespon podle me teorie, vetsi vychyleni padel coz je zhruba totez jako kdybych delal vetsi vychylku cykliky. Jenze jsem jeste nenasel dost odvahy ty kulicky presroubkovat. Pro mluvi ten nezvyk z toho kolik ted musim kliplem hejbnout, proti mluvi fakt ze nic moc extra pilot nejsem (v podstate akorat udrzim helinu ve vzduchu) a ze puvodne mi do rizeni kecal div ne i tep krve.
Zkratka, jestli to presunuti kulicek to priostri jen mirne, tak bych to prubnul. Jestli o dost, tak si holt budu muset zvyknout na to pakovani.
2Beep: Zelena padla nejsou pro mne. V tomhle myslim znam svoje schopnosti dostatecne
.
Pitval jsem tu uz driv fakt, ze jsem mel z nejakeho nyni pro mne nepochopitelneho duvodu nastaveny swash mix takovy, ze pri plnych vychylkach kloneni/klopeni jsem boural za limity cykliky (neptej se mne proc, ja si tutez otazku pokladal taky). Blby je, ze jsem si na to svym zpusobem zvykl. No a ted, kdyz jsem mixy srovnal tak jak by to melo byt, mi prijde ze packuju jak vlk v Jen pockej aby se to hejbalo tak jako driv
To posunuti kulicky az na kraj dela, alespon podle me teorie, vetsi vychyleni padel coz je zhruba totez jako kdybych delal vetsi vychylku cykliky. Jenze jsem jeste nenasel dost odvahy ty kulicky presroubkovat. Pro mluvi ten nezvyk z toho kolik ted musim kliplem hejbnout, proti mluvi fakt ze nic moc extra pilot nejsem (v podstate akorat udrzim helinu ve vzduchu) a ze puvodne mi do rizeni kecal div ne i tep krve.
Zkratka, jestli to presunuti kulicek to priostri jen mirne, tak bych to prubnul. Jestli o dost, tak si holt budu muset zvyknout na to pakovani.
2Beep: Zelena padla nejsou pro mne. V tomhle myslim znam svoje schopnosti dostatecne
[i]MiniTitan[/i]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
kmarty píše:..., jestli to presunuti kulicek to priostri jen mirne, tak bych to prubnul...
Priostri to určitě. Výchylka bude větší, pocitově bych řekl, že ti ty pádla do toho tolik nekecají...ale pokud jsi to udělal jako já a odvisel a odlítal poctivě hodně na tý vnitřní poloze, tak to poznáš akorát v tom, že je tam rychlejší odezva na tvůj zásah. Stabilní je to pořád dost.
Já je přendaval až tehdy, když v souvratový zatáčce jsem páčkoval a už se to dál neklopilo.
Teď mám sw.mix na 85% a výchylky na 100% a mám připravený lehký pádla- pořád mi to bylo jaksi málo
Když se zdá, že jde všechno proti tobě, pamatuj, že letadlo vzlétne vždy proti větru a ne s větrem.