měření motoru: Turnigy 2836-1000kV

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
stavik
Příspěvky: 35
Registrován: stř 23.09.2009 0:00
Bydliště: Krhová
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od stavik »

Tak jsem to dnes v praci udelal. S potrebnym vybavenim to jde. Hridelku jsem otocil a vybrousil jsem na ni nove plosky pro cerviky. Jeste jednou dik
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#17 Příspěvek od coro »

Prišiel mi takýto motor prednedávnom, a je červeno čierny..
Tak som skúsil prvé základné zmeranie bez vrtule a na 9,45V točí 12000rpm pri 1,0A (merané 100A sondou takže niečo okolo 0,9 až 1,2A).
Takže KV:1270 a I0=1A...
"miliOhmmetrom" zmeraný odpor je pri 1,0A namerané 43mV t.j. 43mOhm, to je polovica z očakávanej hodnoty? Aj v delta zapojení vychádza na fázu o dosť menej než je uvedené v DriveCalc, musím to zmerať s nejakou vrtuľou len nemám urobený stojan.
Mám sa tešiť že super?
Inak vinutie je dosť ručne vinuté na prvý pohľad, a vyzerá akoby ho teta tročku obúchala zadnou stranou o stôl aby sa zmestilo pod rotor.. 8O
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Nakadah »

Stejny cerveno-cerny model mi prisel nedavno kdyz sem ho objednaval kamaradovi. Parametry sem nemeril, byl uveden jako 2836-1000 cili ocekavam +- stejne vykony. Nak
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#19 Příspěvek od JMalik »

coro píše:Prišiel mi takýto motor prednedávnom, a je červeno čierny..
Tak som skúsil prvé základné zmeranie bez vrtule a na 9,45V točí 12000rpm pri 1,0A (merané 100A sondou takže niečo okolo 0,9 až 1,2A).
Takže KV:1270 a I0=1A...
"miliOhmmetrom" zmeraný odpor je pri 1,0A namerané 43mV t.j. 43mOhm, to je polovica z očakávanej hodnoty? Aj v delta zapojení vychádza na fázu o dosť menej než je uvedené v DriveCalc, musím to zmerať s nejakou vrtuľou len nemám urobený stojan.
Mám sa tešiť že super?
Inak vinutie je dosť ručne vinuté na prvý pohľad, a vyzerá akoby ho teta tročku obúchala zadnou stranou o stôl aby sa zmestilo pod rotor.. 8O



To Ti dost nesedí na deklarované parametry ne ?
Delta zapojení neznám, jen Y, nebo D, případně hvězda / trojúhelník :wink:
43 mOh je buď nemožné, špatně změřené, nebo jsou lživé data výrobce.
Může to být samozřejmě super. Ale taky kv tak vysoko, že je to nepoužitelné.
Já se přikláním k t té variantě č. 2, protože je to pravděpodobnější.
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od m2 »

z nejakeho dovodu sa do tych calcov obvykle dava namerana hodnota svorkoveho odporu krat dva. dovod som nikdy nepochopil.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#21 Příspěvek od JMalik »

m2 píše:z nejakeho dovodu sa do tych calcov obvykle dava namerana hodnota svorkoveho odporu krat dva. dovod som nikdy nepochopil.


Důvod ???
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od m2 »

JMalik píše:
m2 píše:z nejakeho dovodu sa do tych calcov obvykle dava namerana hodnota svorkoveho odporu krat dva. dovod som nikdy nepochopil.

Důvod ???

nejasný (aspoň mne).
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#23 Příspěvek od coro »

Dvojnásobok? To sa teda nechytám.
3/2 by bolo normálne, ako odpor jedného vinutia (má paralelne dve ďalšie v sérii)..
Som to zmeral ešte raz, a nastavil som sj presne prúd 1,0A, a je to 47mOhm.
Pre istotu som zmeral AXI 2820/10 gold, a nameral som 20, presnejšie 19,5 aby to vyšlo presne 1/2 z 39 čo uvádzajú na webe... ale prečo?
Teraz mám z toho dobrý chaos, ak z Rm počítajú otáčky (z poklesu napätia oproti vstupu) alebo stratový výkon v medi, a tak že prečo práve dvojnásobok...

Čo sa týka "Delta", tak sorry ale neviem si predstaviť vinutie do "D", aby tam bola jedna strana zaoblená. Trojuholník je predstaviteľný jednoduchšie, vyzerá ako jedno veľké grécke písmeno.. http://en.wikipedia.org/wiki/Delta_%28letter%29

Zle to zmerať sa samozrejme dá, ale nie až s tak veľkou odchýlkou..
V princípe nemá kde vzniknúť chyba akurát že prúd nastavený a zobrazený lacným laboratórnym zdrojom je trochu mimo a treba si ho nastaviť s normálnym merákom. Samotné meranie napätia by malo byť bez chyby, meriam medzi konektormi a prúd je privedený na iné miesto, a ešte tam je pre kontrolu tretí vývod ktorý je presne v polovici (ak je motor OK).

To že KV je vyššie sme vedeli vopred a to je OK.
Neviem akú presnosť merania má Hibox, ale čakal som KV 1255 čo mám v DC, a nameral som naprázdno 1270 , to je zanedbatelný rozdiel. a navyše to nie je KV ale otáčky pri prúde naprázdno, a navyše meranie napätia hiboxom tiež nemusí byť presné... Tých pár jednotiek mi je fakt ukradnutých, takže parametre sedia "presne"..
Inak nechápem prečo má motor s uvedeným ako 1000 menší odpor vinutia ako rovnaký motor ale s uvedeným KV 1200..
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od m2 »

To Rm=2x mi vychádzalo, keď som používal jednoduchšie calcy, nie DC. Ak budem mať čas, mám zmeraný Redliner, hodím to do MC a porovnám s modelom v DC - ale ak sa dobre pamätám, tak obe MVVSky, aby sedeli, som musel dať 2x zmeranú hodnotu.

Pre Megu 16/15/2 trebárs je "fázový" (?) odpor uvádzaný ako 6mOhm, v DC je ale 12mOhm a pokiaľ som čítal, Mega je vinutá do trojuholníka. Takže úplne divne.

Aj preto ten DC s "abstraktnými" koeficientami Rd a ns je na tom lepšie - človek sa nemusí zamýšľať, že prečo mu to nesedí.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#25 Příspěvek od coro »

m2 píše:...
Aj preto ten DC s "abstraktnými" koeficientami Rd a ns je na tom lepšie - človek sa nemusí zamýšľať, že prečo mu to nesedí.

No...
...keď kupujem motory z hobbycity a spol, potrebujem niečo ako najzákladnejší test či s motorom rátať alebo ho brať ako náhradné ložiská a osku..

Na to meriam otáčky a prúd naprázdno, a aj miliohmy. A robím to aj so staršími značkovejšími motormi, proste taký test, že či je všetko v poriadku.
Rád by som to namerané porovnal s hodnotou funkčného dobrého motora, alebo teda s tým čo je správne podľa výrobcu - lenže pri HC je všetko abstraktné... v DriveCalc je teda tiež trošku abstraktný údaj.. Ale veď nevadí, len na tento účel je užitočnejší prvý riadok z meraní (ak tam je prúd naprázdno, škoda že nie aj otáčky)..
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#26 Příspěvek od JMalik »

coro píše:
............Čo sa týka "Delta", tak sorry ale neviem si predstaviť vinutie do "D", aby tam bola jedna strana zaoblená. Trojuholník je predstaviteľný jednoduchšie, vyzerá ako jedno veľké grécke písmeno.. http://en.wikipedia.org/wiki/Delta_%28l ... 9..........


Y/D (hvězda/ trojúhelník) je standart značení v českém jazyce (předpokládám, že ve slovenštině to snad nebude jinak). Každému je i tak jasné o co jde, jenom už blbě nesu ty různé amícké přenosy značení z jejich diskusí. Např. v průřezech kabelů to vymysleli tak, že sami neví, kolik to vlastně je :lol:
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#27 Příspěvek od JMalik »

m2 píše:To Rm=2x mi vychádzalo, keď som používal jednoduchšie calcy, nie DC. Ak budem mať čas, mám zmeraný Redliner, hodím to do MC a porovnám s modelom v DC - ale ak sa dobre pamätám, tak obe MVVSky, aby sedeli, som musel dať 2x zmeranú hodnotu.

Pre Megu 16/15/2 trebárs je "fázový" (?) odpor uvádzaný ako 6mOhm, v DC je ale 12mOhm a pokiaľ som čítal, Mega je vinutá do trojuholníka. Takže úplne divne.

Aj preto ten DC s "abstraktnými" koeficientami Rd a ns je na tom lepšie - človek sa nemusí zamýšľať, že prečo mu to nesedí.


Logiku to má.
Jestliže je udaný fázový odpor vinutí výrobcem, tak je jasné, že on ho zná, protože je podstatný pro návrh motoru a udává přesný odpor cívky jedné fáze. Ty ho ale doma už nezměříš, protože uzel hvězdy je nepřístupný. Změříš hodnotu sdruženého odporu, který v tomto případě reprezentuje dvě cívky řazené sériově. Naměříš dvojnásobnou hodnotu. Takže do toho podivného calcu zadáš buď naměřenou hodnotu, nebo tu udanou výrobcem x 2.
(nakresli si ta zapojení a je jasné, co vlastně měříš)
Pokud by jsi musel zadávat hodnotu sdruženého odporu x 2, tak by to bylo proti zdravému rozumu.
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od m2 »

JMalik píše:Takže do toho podivného calcu zadáš buď naměřenou hodnotu, nebo tu udanou výrobcem x 2.

Pre wye. Lenže MEGA by mala byť delta ... (v coro-unfriendly notácii :wink: )

JMalik píše:nakresli si ta zapojení a je jasné, co vlastně měříš

Na kreslenie využívam služby klubového grafika, ja som v kreslení nemehlo, viem nakresliť len slniečko a "paličkáča"... :P

JMalik píše:Pokud by jsi musel zadávat hodnotu sdruženého odporu x 2, tak by to bylo proti zdravému rozumu.

no a práve tak mi to empiricky vychádza. niekde je pes zakopaný...
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#29 Příspěvek od coro »

Pre svorkový odpor zapojenia do trojuhoľníka alias do Δ (čiže do Delta .. inak, z akého to českého slova označujúceho trojuhoľník, pochádza písmenko D?)
platí, že ide o dve vetvy paralelne, z ktorých jedna je jedna fáza, má teda odpor Rd (?) a druhá dvakrát fáza v sérii, ak ide o ss odpor tak majú odpor 2xRd. O impedancii na nejakej frekvencii, pokiaľviem nikto nič nepísal..
Paralelne radené vetvy majú odpor R určený vzťahom 1/R = 1/R1 + 1/R2. Z toho že R1=Rd a R2=2xRd dostanem 1/R=1/Rd +1/(2xRd) = (2+1)/(2xRd) = 3/2 1/Rd a obrátené teda musí platiť R=2/3 Rd.
Odpor jednej fázy je teda 3/2 R svorkového.
Žiadny dvojnásobok.

Niekde niekto múdry písal, že meď s teplotou zvýši odpor dosť výrazne a preto je v DriveCalcu úplne iná hodnota.. hm.. ?
Ok, ak by to bol len nejaký DriveCalc, tak nech, nechajme ho bokom. Položím ale otázku inak:
Prečo nameriam medzi vývodmi motora AXI 2820/10 skutočných 19,5 mOhm, keď v datasheete je uvedený odpor 39mOhm???

Inak mám motor podobný tomuto (presne rovnaké rozmery statoru, mechanicky trochu iný rotor) - Turnigy SK 2836 - KV 750 , ktorému nameriam medzi vývodmi 185mOhm. To mám počítať s 370mOhm? Veď to sa ani neroztočí... Je fakt že je to brutálny šmejd, ale v loďke bude dobrý..
Alebo, pre zapojenie vinutí do hviezdy to s tým dvojnásobkom neplatí?
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od m2 »

coro píše:Prečo nameriam medzi vývodmi motora AXI 2820/10 skutočných 19,5 mOhm, keď v datasheete je uvedený odpor 39mOhm???

Modelmotors sami uviedli, ze neuvadzaju pravdivy fazovy / svorkovy odpor, aby sa z toho cisla nerobili prilis optimisticke uzavery

... zeby teda preto, aby ked sa to vlozi do "calcu", tak aby to nedavalo odveci hodnoty?

to 2x je empiricky vysledovana hodnota z cias, ked este neexistoval DC ... jednak porovnnie udajov v MC a na strankach vyrobcov a potom z mojich merani.

preco tomu tak je - NEVIEM.

Skusme premerat ten Tvoj motor, urobit "bezpohlavny model" v DC a potom v DC model cez I0 a Rm a uvidime, aka hodnota bude najlepsie stimovat ... dobre?
Naposledy upravil(a) m2 dne stř 26.05.2010 16:37, celkem upraveno 1 x.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“