Na tyhle opravy motorů je tady specialista Jenda01. Někde je o tom dokonce ve dvou vláknech z poslední doby něco k počtení, ale myslím, že se potom ta oprava na nějakých "drobných" potížích zasekla
Zdaleka nemám zkušenosti a praxi v lepení magnetů, výměně hřídelí, ložisek a přemotávání těchhle motorů takovou, jako někteří borci tady na diskusi, tak jenom nějak stučně napíšu proč to nedělat.
-magnety:
Když se to odlepilo, tak se to dá sice přilepit zpátky, ale je dost pravděpodobné, že se odlepí jiný kousek a navíc tím lepením určitě rozvážím rotor. Přeražený magnet tam lepit zpátky je dost zcestné, protože si vytvořil novou polaritu. O korozi na lomu se nemá cenu bavit, protože tyhle motory odejdou většinou dřív, než zaoxidují magnety.
- hřídel:
není kalená, takže po větší ráně je ohnutá a na výměnu. Po menší ráně je taky ohnutá, ale tak minimálně, že to není vidět, takže se nemění a ona postupně (dost rychle) oddělá ložiska)
-ložiska:
někdo ty původní šmejdy mění hned, někdo až odejdou (brzy) za kvalitnější. Ale ty kvalitnější zase odpraví ta měkká hřídel
- vinutí:
není to nijak zafixované, takže občas naleze ten smaltovaný drátek do mezery mezi rotor a stator a ustřihne se. Někteří borci tady ale už dosahují vynikajících převíjecích časů.
Takže když si to kupuji (já ne), měl bych to vědět a po takovýchto událostech do toho neinvestovat tolik času, protože kdybych ty tři hodiny místo toho házel lopatou, tak si můžu koupit kvalitnější motor.
No a můžete do mě
