Zlin 50L - HaiKong Model (Kostka model cetrum)

Sem můžete psát své zkušenosti se stavebnicemi konkrétních modelů.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jarb
Příspěvky: 655
Registrován: stř 12.09.2007 0:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#181 Příspěvek od jarb »

Zrovna dneska jsem ho poslal poprvé do oblak, foukalo něco okolo 4m/s pořád se mi vzpínal, než jsem mírně potlačil trimem výškovku. Na zádech pak zase moc stoupal...bude to trošku chtít sklonit motor. Byl jsem překvapen jak pomalu umí letět proti větru. Než upad do vývrtky téměř se zastavil, stačilo jen brnknout do směrovky a už tam byl. Po třech vrutech poslušně vývrtku opustil. závěrem bych řekl...čekal jsem že to bude větší "svině", byl jsem mile překvapen, možná je to tím, že Haikongová 50-ka má trup skoro o 10cm delší než skutečná Z50.
Jediné co mě trápí je můj 5S A123 2300mA ...je tak na 4 min letu....to je dost málo....:-( budu se muset poohlédnout po nějaké LiPolce alespon 5000mAh... :wink:
... neberte to jako recenzi jsou to moje první dojmy, mám za sebou 4 přistání..... :roll: :wink:
Uživatelský avatar
morce77
Příspěvky: 11
Registrován: pon 24.08.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

50-tka

#182 Příspěvek od morce77 »

Souhlasím s Jarbem. 50-tka umí proti větru velmi pomalu a při pádu do vrtule v dostatečné výšce je dost času snadně vrtuli vybrat. Zkoušel jsem i dvoulisté a třílisté vrtule. S třílistou vypadá skvěle, jen poté velmi rychle ztrácí rychlost a moc plachtit nechce, je nutné jej točit na min. otáčkách. Škoda vybíjení baterky. Dvoulistá není už tak pěkná, ale umí naopak plachtit. Při mém prvním rozvržení na přistání jsem se až divil, že nechce zpomalovat. Už při třetím přistání jsem jej dokázal posadit na tři body. Celkové shrnutí letadla hdnotím kladně. Jediné na co je potřeba si dát pozor je výškovka, která je spojená jen drátem a při prudkém manévrování při vyšších rychlstech se drát vytrhne. Problém s baterií bylo už několikrát řečeno. A123 jsou kvalitní, ale s nízkou kapacitou. Je nutno je řešit 2P, ale ta váha. Lipolky jsou kapacitně lepší, ale jejich dovážení je umění. 50-tka má těžiště vpředu, co dobře vychází na A123, které se dají k mot. loži. Lipolku narazit co nejvíce dopředu a stejně budete muset dovážit. Tam potom sečíst váhu a téměř se to bude rovnat A123-kám. Tak letu zdar.
Uživatelský avatar
jarb
Příspěvky: 655
Registrován: stř 12.09.2007 0:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#183 Příspěvek od jarb »

jarb píše:..bude to trošku chtít sklonit motor.

tak vyosením to není, bude to asi polohou těžiště, přeci jen budu muset nacpat ještě něco dopředu :cry:
vyzkouším údaj podle morce77
morce77 píše:těžiště jsem chytil cca 111 až 112 mm od náběžky.
v návodu je myslím (mám ho v dílně) 118...
Naposledy upravil(a) jarb dne úte 20.04.2010 20:21, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
morce77
Příspěvky: 11
Registrován: pon 24.08.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

50-tka těžiště

#184 Příspěvek od morce77 »

8O morce77 :D to nic :D jinak asi každý, kdo už něco postavil mi dá zapravdu, že 90 procent údajů v manuálu ohledně těžiště je nesmysl. Člověk to vyváží podle plánu a ono ejhle, start - pádová rychlost a jsme rádi, když to dáme na zem bez úhony. Těžiště jsem psal podle své zkušenosti a byl jsem velice spokojen. Let na zádech se rovnal letu "s nohama" dolů bez manipulace kniplu výškovky. Nevím, kdo to má jak, ale já píšu co jsem měl vyzkoušeno.
zde můžete zkouknout video: http://www.youtube.com/watch?v=ZOHwMBEW96E
a zde nějaká fotky: http://www.rctymkh.estranky.cz/fotoalbu ... ong-model-
Letu zdar :roll:
Uživatelský avatar
jarb
Příspěvky: 655
Registrován: stř 12.09.2007 0:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: 50-tka těžiště

#185 Příspěvek od jarb »

morce77 píše:zde můžete zkouknout video: http://www.youtube.com/watch?v=ZOHwMBEW96E
a zde nějaká fotky: http://www.rctymkh.estranky.cz/fotoalbu ... ong-model-

...co dodat ...nádhera... už se moc těším jak zítra odstartuju s posunutym těžištěm :-) a éro bude poslouchat :-) :wink:
dík za inspiraci :D
Uživatelský avatar
andro1
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 25.06.2009 0:00
Bydliště: Nitra

#186 Příspěvek od andro1 »

vcera som mal zly den, akrobacia nizko nad zemou a potom sipka rovno do travy. opravovat uz nebudem, trup je po uchyty kridla na kusky. Ostalo mi takmer neposkodene kridlo(lem drobne kozmeticke vady), zadok trupu a kabina neprasknuta(len v predu v rohu kusok). Ak by mal niekto zaujem ako nahradný diel darujem za odvoz. Som zo slovenska Trnava.
Uživatelský avatar
jarb
Příspěvky: 655
Registrován: stř 12.09.2007 0:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#187 Příspěvek od jarb »

:cry: to je mi líto:-(
...a znáš příčinu? vada serva? španě slepená kostra od čínanů, skrytá vada? nebo nezvládnuté řízení?
Uživatelský avatar
herdo
Příspěvky: 18
Registrován: pon 09.03.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#188 Příspěvek od herdo »

neviem ako vy, ale od zaciatku som s nim nebol spokojny..hlavne ked som ho pritiahol za vyskovku islo hned do vyvrtky. Robil som aj pokusy, odlahcil som ako sa len dalo aj tak to nebolo ono. Najnizsia hmotnost mi vysla na 2620g. Pricina nehody..moja chyba v ovladani..ale elektronika zostala cela, ostava otazka ci po takejto havarii bude este spolahlivo fungovat.
Uživatelský avatar
morce77
Příspěvky: 11
Registrován: pon 24.08.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

50-tka

#189 Příspěvek od morce77 »

Ta váha je naprosto normální, až obdivuji jak ses na ní dostal :-) Vím o váze mírně přes tři kila. Podle toho co jsi psal, jsem to odhadl na chybu vovládání, škoda. Jak jsem již psal, výškovka je na táhlu v jedné polovině a druhá je propojena slybým ohnutým drátkem, je to jeho neduha. Při prudkém přitažení nebo odtažení se výškovka kroutí a tím jde do vrtule. Už při stavbě je nutno toto řešit! První možnost je výstuha drátu. Druhá, která je jistě efektivnější, udělat na táhlu k výškovce V a druhý drát vytáhnout z trupu a dát na druhou polovinu výškovky páku. Pak se vyřeší problém!!!! Letuzdar 8O
Uživatelský avatar
Voodoo-cz
Příspěvky: 693
Registrován: sob 25.08.2007 0:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#190 Příspěvek od Voodoo-cz »

herdo píše:neviem ako vy, ale od zaciatku som s nim nebol spokojny..hlavne ked som ho pritiahol za vyskovku islo hned do vyvrtky.


Jo, on je potvora v tomhle docela maketovej, velka 50 tohle (podle jejiho pilota) dela taky a musi se na to davat bacha. Pokud si nekdo tuhle Z-50 porizuje jako "3D akrobata", tak bude zklamanej.

morce77 píše:Jak jsem již psal, výškovka je na táhlu v jedné polovině a druhá je propojena slybým ohnutým drátkem, je to jeho neduha. Při prudkém přitažení nebo odtažení se výškovka kroutí a tím jde do vrtule. Už při stavbě je nutno toto řešit! První možnost je výstuha drátu. Druhá, která je jistě efektivnější, udělat na táhlu k výškovce V a druhý drát vytáhnout z trupu a dát na druhou polovinu výškovky páku.


A pak tu mame jeste treti moznost, mit vyskovku na 2 serva. Tak to mam ja a kdyz to fakt prezenu s pritazenim (pri lopasu na zadech se mi to jeste nepovedlo), tak ho (ted uz se mi to nastesti nedeje) urvu. Do vrtaku proste pada a musi se na to pri letani myslet...
Live smart, die happy...
peter hanuliak
Příspěvky: 199
Registrován: pát 09.05.2008 0:00
Bydliště: Terchová
Kontaktovat uživatele:

#191 Příspěvek od peter hanuliak »

Mne je toho vraku luto, a rad by som sa stavil po neho v Trnave :-) nejaky kontakt??
Cessna 150(Guillows) 600mm, 2x Z-50 LS (Šad) 1000 mm, Alien (Svor) 1080, Basic 200 (Scorpio) 1450 mm,SuperChipmunk (Richmodel)1460mm, Arcus (Robbe) 1800 mm, RC Orion (J.Fara) 2300 mm, L-39 (LM), Z-50 LS 1600mm (Haikong)
Uživatelský avatar
Luky-plane
Příspěvky: 550
Registrován: pon 27.04.2009 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Už je doma

#192 Příspěvek od Luky-plane »

Ahojda kamarádi,

tak Z-50 L (1600 mm) už leží spokojeně v krabici na skříni. Dohromady ho však dám až v zimě.

Motor do něj přijde tento:

http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec ... t&id=36175

Luky-plane
Z-50LS - ŠAD, Z-50LX - maketa 1:4 (OK-XRD), Multiplex -Funray, Twister, Optic 6, Spectra 24
Uživatelský avatar
jarb
Příspěvky: 655
Registrován: stř 12.09.2007 0:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

koupím vrak

#193 Příspěvek od jarb »

Ahoj chlapi, zhruba po cca 130 startech se mi podařilo poslat mou milovanou Z50 do křoví. Zpřerážela co se dalo a kabina, motorovej kryt je neopraviteně pryč a křídlo taky dostalo težkej zásah.... proto se ptám nemáte někdo doma vrak levé poloviny křídla v lepším stavu než já? klidně koupím za rozumnou cenu (moje L křídlo je rozštápané až k centroplánu) :cry:
když jsem na tu spoušť dneska koukal chtělo se mi brečet..... :cry:

pro zajímavost Kostka chce za samotné křídlo 2400, za kabinu a motorovej kryt po 450Kč ... tak to trup + bižu a podvozek musí asi stát ten zbytek z prodejní ceny tj. 365kč.... :wink:
tady pár fotek z mé mrtvoly .... http://picasaweb.google.com/11667622141 ... Z50Puzzle# :cry:
Uživatelský avatar
Luky-plane
Příspěvky: 550
Registrován: pon 27.04.2009 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Tak už mám dva........

#194 Příspěvek od Luky-plane »

Ahoj všichni,
tak aby toho nebylo málo, pořídil jsem si další Z-50 od Haikongu. Jedná se o ten stroj o kterém jsem tu už psal, že ho má můj kamarád. On si pořídil toto:

http://www.kostkamodelcentrum.cz/obchod.aspx?kategorie=45&polozka=578&stranka=0&polozek=144

Je tím modelem tak unešený, že na Zlína už nezbylo ani místo ani čas. No a tak jsem mu od něj prostě pomohl a mám teď Zliny dva.

Je to elektra a řeším tedy jednu otázku. Rád bych použil Li-Poly akumulátor, na který mám jeden důležitý požadavek. Nechci upravovat motorovou přepážku a tak sháním 5 čl. Li-Pol, 3000 mAh, který bude ale co nejkratší z důvodu těžiště. Řešil jste to někdo?

Luky-plane
Z-50LS - ŠAD, Z-50LX - maketa 1:4 (OK-XRD), Multiplex -Funray, Twister, Optic 6, Spectra 24
Uživatelský avatar
SuPa
Příspěvky: 233
Registrován: pon 23.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 6

#195 Příspěvek od SuPa »

Lítám na 6s 3700 a 4000 mAh, pack taky před přepážkou. V čumáku je cca 200g olova na dovážení. Počítám, že moc alternativ není. Letovka je 3200g.
Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“