>Luzr
Pokud nemáš problém s provozováním elektromotoru výrazně pod 70%eff, tak je to čistě Tvá věc. Já ale vnímam elektropohon trochu jinak.
Řeší se tu lehký model větroně. Ten asi 200 za hodinu létat nebude. Při stoupání se vrtule u větroně taky dvakrát neodlehčí. Že při nabrání rychlosti rapidně klesá odběr vrtule je jasný. U listů se vzrůstající rychlostí klesá úhel náběhů listů vůči proudícímu vzduchu. Proto klesá zákonitě i odběr. Ale takto "přetočená" vrtule vyvozuje už minimum vztlaku. U rychlého aerodynamicky čistého modelu OK. Pokud to ale bude nějaký trenér, tak potřebuješ dostatek tahu při co největším rozsahu použitelné rychlosti toho modelu. U takového modelu neni na místě vrtule jež umožní snadné přetočení. Tam je třeba vrtule která i na vyšší rychlosti potáhne. A pokud vrtule potáhne v co největším rozsahu rychlosti modelu, tak zákonitě nemůžu počítat s nějakým brutálním odlehčením motoru. Pokud použiju na cvičném modelu vrtuli třeba 8/4, tak ji samozřejmě celkem snadno přetočím a na jejím rychlostním maximu si řekne o dost míň. Pokud ale použiju 8/6, tak se využitelné pásmo rychlosti rozšíří. Pokud nebude zásoba výkonu natolik velká, že modelu neumožní rozjetí do max. rychlosti vrtule kde opět začne klesat výrazně její odběr, tak ta vrtule bude prostě tahat v širším rozsahu rychlostí a k tomu rapidnímu poklesu odběru nedojde.
250g inrunner s KV jen 1200 má dost vysoký vnitřní odpor na to, abys ho mohl zatížit nějakou brutální vrtulí! To není oběžka!
A nakonec.
Koukni do DC na eff toho CF 2822 a pak koukni na stránky co sem dával odkaz co tam uvádí výrobce za hodnoty eff. Nejbrutálnější údaj je 7-16A (>75%)! To by byl super motor! A takhle nějak je to i s těmi doporučeními vrtulí. Prostě čim větší vrtule, tim víc adidas. Kdyby tam výrobce napsal, že ideální vrtule bude 8", tak přijde o 90% zákazníků.
A proti zvyšování počtu napájecích článků nic nemam!
A velice jednoduché pravidlo použitelné možná na všechny motory:
Pokud motor točí s vrtulí míň jak Vin x KV/1,3 - tak už jede za hranicí optimální zátěže. Ale zase to naráží na typ vrtule (prostě statické měření). Ale u většiny aplikací se s tímto pravidlem nechá vyjít.
Optimální statické otáčky budou potom na hranici Vin x KV/1,2. V tomto případě se většinou motor za letu dostává do oblasti max. eff. Tedy alespoň pro mě cíl většiny motorizací.

(vyjma aplikací kde je výkon nade vše).