T-rex 450 Pro - zkušenosti

Vrtulníky do velikosti 450
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
krtek2k
Příspěvky: 4041
Registrován: čtv 05.06.2008 0:00
Bydliště: Děčín

#211 Příspěvek od krtek2k »

No určitě. Rozdíl 500 otáček hore dole během letu , to snad nemyslíš kenny vážně?
Základem kolektivem řízených vrtulníků je udržovat pokud možno co nejvíce konstantní otáčky. Ať už při zatížení nebo při odlehčení.
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Uživatelský avatar
1ondra9
Příspěvky: 741
Registrován: pon 20.07.2009 0:00
Bydliště: Praha 5 Smíchoff

#212 Příspěvek od 1ondra9 »

krtek2k píše:No určitě. Rozdíl 500 otáček hore dole během letu , to snad nemyslíš kenny vážně?
Základem kolektivem řízených vrtulníků je udržovat pokud možno co nejvíce konstantní otáčky. Ať už při zatížení nebo při odlehčení.



ano samozřejmě ale pokud budeš mít místo křivky vodorovnou přímku tak tam to lítat může +- 100 - 200 ot/min nahoru a dolů při zatížení néé ?? tam se v podstatě se zatížením na rotoru ,,nepočítá"

naopak u nakřivkování se manuelně snažíme udržet otáčky na rotoru konstantní neboli křivky plynu (otevření regulátoru) by ti mělo vystihovat momentální zatížení závislé na odporu rotorových listů v daném okamžiku s momentálním úhlem náběhu na listech nosného rotoru a tím následné otevření nebo přivření (v procentech ) ne réglu s potřebným výsledkem udržení konstantních otáček ........

křivky (manuelní řazení) governor (automatická převodovka)

kua doufám že jsem se moc do toho nezamotal ........
alespon takhle v to doufám že to funguje a jestli jsem napsal nějakou kravinu tak se určitě ozvěte at to radši smažu aby se někdo tohoto mylného textu nechytil .......
s pozdravem ..........
Naposledy upravil(a) 1ondra9 dne stř 31.03.2010 10:53, celkem upraveno 1 x.
NEBE - PEKLO - RÁJ (...prej zlatá prostřední cesta :roll: ...)

T-rex 500 CF-> po ráně ->GF ;-)
AURORA 9
easy copter XS metal (na domácí acro) :)
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#213 Příspěvek od psena »

krtek2k píše:No určitě. Rozdíl 500 otáček hore dole během letu , to snad nemyslíš kenny vážně?
Základem kolektivem řízených vrtulníků je udržovat pokud možno co nejvíce konstantní otáčky. Ať už při zatížení nebo při odlehčení.

V navodu to tak je, a nevidim duvod, proc nemit rozdil otacek 500, pokud mas nulovej nebo 11° nabeh listu. Nevim asi to pocitaji pri statickem stavu heliny, jinak receno, pokud bych helinu prichytil k zemi a dal 100% otacek tak bych se nedivil, ze bych zmeril pri maximalnim a nulovem nabehu tento rozdil vzhledem k tomu velkymu odporu.
Jsou to hodnoty pouze hypoteticke jako soucast manualu, stejne kazdej pouziva krivky nebo governor.
Doporucovana krivka na idle 2 je 100-90-100 a to je presne krivka odpovidajici rozdilu 500 otacek a aspon na mym motoru to tak je.
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#214 Příspěvek od psena »

Tak jsem to byl testnout, nastavil jsem krivku 80-76-72-76-90 otacky pri 0° nebo neco malo pod 2850, na poletovani to asi staci, ale musim rict, ze i jako zelenacovi me docela chybel vykon, pri doprednym letu to tak moc poznat nebylo, ale pri plnym kolektivu nahoru to proste nemelo odpich jak pred tim.Sice je fakt, ze vrtas byl celkove klidnejsi. Co se tyce baterie, vyraznej rozdil ve vybiti jsem nezaznamenal, proto asi vratim krivku zpet a kaslu na otacky, radost z litani je pro me na prvnim miste :D
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#215 Příspěvek od Kenny McCormick »

krtek2k píše:No určitě. Rozdíl 500 otáček hore dole během letu , to snad nemyslíš kenny vážně?
Základem kolektivem řízených vrtulníků je udržovat pokud možno co nejvíce konstantní otáčky. Ať už při zatížení nebo při odlehčení.


Neviem presne co myslis... ale len som opisal manual.

Len predpokladam ze to pri zatazi /kolko letoveho casu je na heli 0 stupnov?/ bude niekde uprostred... a rozdiel mojho laickeho odhadu bol 100 otacok.
Uživatelský avatar
cosmoun
Příspěvky: 17
Registrován: ned 17.01.2010 0:00
Bydliště: Nové Město nad Metují

#216 Příspěvek od cosmoun »

Začátečnický dotaz, není lepší dát niž křivku než dávat menší pastorek ? Logicky mi vychází, že když motor točí méně, tak taky méně žere. Tak proč dávat třeba 11T pastorek a točit motor naplno ? Přeci pokud ponechám origo 14T a budu točit do 2500 ot. řekněme cca 60% plynu, tak mi zůstane velká rezerva ve výkonu a motor toho tolik nespoliká...nebo to tak nefunguje? Hlavně pokud pojedu plochou křivku v governor režimu, tak mi zůstane veliká rezerva ve výkonu.
Kdysi dávno:
T-Rex 450 Pro
Hitec Optic 6 Jeti Duplex
Uživatelský avatar
Vita_Valke
Příspěvky: 687
Registrován: čtv 12.06.2008 0:00
Bydliště: Valkeřice - okr. Děčín
Kontaktovat uživatele:

#217 Příspěvek od Vita_Valke »

motor s reglem většinou maj účinost nejlepší když jdou na plno, navíc když motor zpřevoduješ víc do pomala menším pastorkem tak mu ulehčíš takže je nejlepší si stanovit hrubý odhad otáček který budu létat a podle toho dát pastorek, zbytek si doladit na křivkách
T-Rex 700E, Tarot 450 Pro, Blade mSR
EasyStar, Freeair-Mustang, Clik!
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#218 Příspěvek od Kenny McCormick »

cosmoun píše:řekněme cca 60% plynu, tak mi zůstane velká rezerva ve výkonu a motor toho tolik nespoliká...nebo to tak nefunguje?


Tiez som si to myslel. Ale presvedcili ma, ze to tak nefunguje. Pri mensom tocivom momente ked prudko pridas kolektiv, motor sa bude dusit. A najlepsia ucinnost motora prikon/vykon by mala byt pri vykone 80 a viac%. Takze pri 60% vykonu teoreticky teda zozere viac vzhladom k tomu aky vykon podava.
Podla niektorich.... V tomto ale niesom celkom zorientovany...
Uživatelský avatar
cosmoun
Příspěvky: 17
Registrován: ned 17.01.2010 0:00
Bydliště: Nové Město nad Metují

#219 Příspěvek od cosmoun »

Měl bych ještě jeden dotaz, zjistil jsem, že mi trošku nahoru a dolu šmajdá hlavní ozubené kolo náhonu vrtulky, způsobuje to jemné vibrace při nižších otáčkách, při rozběhu. Je nutné to měnit nebo to až tak nevadí ? Je o cca 1 mm na 180°.
Kdysi dávno:
T-Rex 450 Pro
Hitec Optic 6 Jeti Duplex
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#220 Příspěvek od psena »

Myslis tedy spodni kolo autorotace? To me smatla taky, nebo aspon smatlalo, dle zahranicniho fora staci trosku povolit sroubek skrz hlavni hridel dole (pokud jsi ho moc pretahl). Ovsem pokud to mas spatne odlity, tak to moc nepomuze.
Kazdopadne co jsem vycetl, kdyz trosku toto kolecko smatla nijak to nevadi provozu. Mam s nim tak 50 letu a no problem.
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#221 Příspěvek od Kenny McCormick »

http://www.ac-rc.com/product_info.php?p ... tjl4lp9g54

Ake vyhody moze mat tento diel oproti povodnemu?
Ide o lozisko na kardanovu tyc v nejakom puzdre...
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#222 Příspěvek od pkotatko »

Takže, dneska jsem odletěl 250-tý let s Trexem 450PRO. Jednoznačně je to moje nejmilejší helina. Používám ji místo simu. Rozhodně ji nešetřím. Výbava z krabice. Má za sebou několik ran.
Do dneška jsem nemusel jediný díl tuningovat. Jediný díl nebyl měněn pro opotřebení.
Po haváriích jsem měnil 1x kabinku, 2x hlavní kolo, 4x hlavní a příčnou hřídel, 1x kadran ( jen hřídel ), 1x podvozek, 3x ocas.trubku, několikrát drát padel, převody serv a samozřejmě listy.
Jinak nic jiného. Převody kardanu jsou stále původní.
Začíná mít trochu větší vůli na převodech kardanu a smykátku vrtulky, ale za letu to nijak poznat není a rozhodně to není potřeba zatím řešit.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
1one
Příspěvky: 204
Registrován: ned 22.03.2009 0:00
Bydliště: Liberec

#223 Příspěvek od 1one »

Tak to se krásně čte. Já mám na svém asi jen 25 letu a jsem také spokojen, zatím žádná rána . Lítám teda na plné točky ,krásně rychle reguje , no prostě uplná radost z letu.. Jen mě strašně láká ta bezpádlovka od Alignu co na to dělaj. Už stim někdo lítáte ?
Blade 400 (prodán), T-rex 450 V2 (prodán) ,Trex 450 pro , Protos
Uživatelský avatar
2lizard
Příspěvky: 1055
Registrován: úte 29.01.2008 0:00
Bydliště: Dar es Salaam, Tanzánie

#224 Příspěvek od 2lizard »

Také se připojím - lety sic nepočítám, ale již je jich také požehnaně a vše maká jak má.
Přiznám se, že jsem s ním měl jeden pád z cca. 5m a nic, tedy krom jednoho naštíplého zubu v převodu pro kardan (ten co je v těle heli).

Nedávno "pkotatko" vehementně sháněl tu bezpádlovku od Align pro 450, tak počítám, že bude brzo velmi zajímavá recenze.
Spectrum DX6iBlade mSRT-Rex250, T-Rex450PRO, T-Rex500Hyperion 0610i Duo IIa mnoho dalšího.
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#225 Příspěvek od psena »

Mel jsem predstavu, ze si kazdej rok objednam tak dve novy Procka, ale jak tak vidim, tak vydrz podle toho co pisete je vyborna. U me uz vydrzel strasny veci ( i kdyz jsem ho zatim nezarazil uplne do zeme) a vypada to, ze ho to nijak nepoznamenalo. Nemyslim si, ze mam vymeneno uplne 100% dilu ktery byly dotknuty padem, ale nemam ani problemy se stabilitou ani s vibracemi. Nevim co na napr. HK 450 nebo Tarot vlaknu porad resi za problemy, mam pocit ze procko snese bez vibraci i spatne sestelovany listy a to nemluvim o zadni vrtulce, kterou jsem uz parkrat pribrousil o beton a vzdy jen zabrousim pilnikem do roviny a jede se dal :) Dokonce jsem asi tyden lital s kardanem, kterej jsem rovnal v ruce, zdaleka to nebyla idealni rovina... cekal jsem velkej problem s vibracemi ocasu, ale ani tuk..
pkotatko: Pouzivas prevody opet kovove za tech cca 350kc nebo mas nejakou levnejsi variantu? Jinak ze nestrhnes prevody pri padu znamena, ze davas vcas autorotaci nebo se ti protoci pastorek?
Me dvakrat prevody kardanu zachranil pastorek, kterej se protocil na hrideli.
Zamčeno

Zpět na „Heli - do 450“