Turnigy 3639-1100

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od m2 »

Doktor píše:Pokud vedle 180g Axika postavim nějakou stejně těžkou lepší konkurenci, tak bude výkon Axi k pláči.

To j e dosť možné. Totižto 3539 padne presne medzi 2814 a 2820 (ak je celková hrúbka čiel 22mm, podľa Fourdana to tak vyzerá tak byť, tak by zodpovedal statoru 2817).
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#32 Příspěvek od JMalik »

Doktor píše:Mně to teda jasný není. Výkonově srovnatelnej je. Mohl bych napsat, že je TGY výkonnější, ale to už bych to asi schytal.....................
......Když na to přijde, tak můžu napsat, že TGY odevzdá při 4S a 60A cca 4,68W z jednoho gramu váhy motoru. Axi jen 3,45W/g! Je tedy Axi skutečně výkonnější?


To už je jako u blbejch. Při 4s a 60A odevzdá TGY 4,68W/g. Hned okamžitě, ale už ne zítra. Vyhulí to na sr...y. 30g Axi dosáhne při 4s a 60A stejného příkonu, ale už jenom v milisekundách. Který je výkonější?
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od m2 »

JMalik píše:A to pomíjím, že tak kolem 1400g a rozhodně ne 1500 - 2000g co je uváděné pro Turnigy.

Myslíš "For 1500~2000g 3D model airplane?" To je UH-misinterpretácia pôvodného kvázi-anglického textu činskeho výrobcu, originál znie inak: "This motor was designed especially for 1500-2000g airplane and 3D plane". Aj v tabuľke vrtulí sú texty "1500-2000g airplane" a "3D plane" uvedené nezávisle, spolu nesúvisiaco, v osobitných riadkoch.

A úplne scestné je to, že UH uvádza rozsah použitia 2s-3s, zatiaľ čo výrobca 3s-5s. Výrobca ešte uvádza, že max. účinnosť 86% je dosahovaná pri prúdoch v rozmedzí 35A-45A, pri akom napätí neuvádza. Ešte aj rozmery motora sa líšia v údajoch poskytnutých predajcom a výrobcom.

Takže je len a len dobre, že ho Doktor zmeral, a tak máme k dispozícii relevantnejšie dáta než óberbludy výrobcu a predajcu.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Nakadah »

Ja uz sem se pak ani nevmesoval :D protoze mi to prislo srandovni a predvidatelne. Mechanicky TGY prirovnat k AXi nemuzu ani nahodou (kalene hridele, kvalitni loziska, mnohem lepsi provedeni celkem). Ale kdyz koukam na vykonostni krivky tak je to hodne na vazkach. No a nerozhodnuteho ktery nelita na krev dostane posledni argument - za cenu jednoho 2820/12 (nevim k cemu blizsimu prirovnat ten 3639) ma ctyri tyhle 3639-1100(920) :wink:

Vetsina uzivatelu na cenu kouka, pouze nekdo kdo si je ochoten priplatit za kvalitu si koupi AXika. Vymenu ohnute ridele zvladne i cvicena opice, ostatni opravy poskozeni u AXi si stejne v ModelMotors zaplatite. Spalene vinuti si nekdo sikovnejsi taky umi previnout. Takze vyssi cenu vidim u AXi jen z duvou lepsiho provedeni, nikoliv v priplatku za mozne reklamace jak je tomu u JETI.

Skoda ze se JMalik rozhodl pro oponenturu nasich mereni motoru, ale na druhou stranu diskuze musi byt 8) Nak
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Doktor »

Jenom pro zajímavost. S čínskýma HC motorama má problém držet krok i čínskej Dualsky.

D3639-1100 vs. SK 3542-1000 vs. XM 3542CA-6 (hmotností a hodnotou kV vcelku podobné motory):
Obrázek



Proudy 45-50A snesli v pohodě oba číňani. Dualsky při proudu cca 46A už pěkně "zasmrděl".
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od m2 »

Doktor píše:Jenom pro zajímavost. S čínskýma HC motorama má problém držet krok i čínskej Dualsky.

V BRW je tenšia laminácia (dokonca aj ako má AXI) a viac železa (aj ako má AXI) - takže magnetický obvod sa saturuje neskôr, straty vírivými prúdmi sú nižšie ...

Na úrovni Dvojitej Oblohy sú cca TGY série SK, aj keď TGY je viac optimalizovaný na vyššie zaťaženie (trebárs pre elektrovetrone), zatiaľ čo DualSky na účinnosť v strednom zaťažení (trebás pre hornoplocha).
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Doktor »

Když už tady "haníme" Axi, tak mě osobně nejvíc zaráží tohle:
Obrázek

Tady bych čekal, že Axi nedá TGY žádnou šanci. Ale do cca 40A dokáže TGY s kV nižším o 336! v podstatě s Axi držet krok.
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Doktor »

m2 píše:... zatiaľ čo DualSky na účinnosť v strednom zaťažení (trebás pre hornoplocha).


XM3542CA-6 :wink:
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#39 Příspěvek od JMalik »

Nakadah píše:Ja uz sem se pak ani nevmesoval :D protoze mi to prislo srandovni a predvidatelne. Mechanicky TGY prirovnat k AXi nemuzu ani nahodou (kalene hridele, kvalitni loziska, mnohem lepsi provedeni celkem). Ale kdyz koukam na vykonostni krivky tak je to hodne na vazkach. No a nerozhodnuteho ktery nelita na krev dostane posledni argument - za cenu jednoho 2820/12 (nevim k cemu blizsimu prirovnat ten 3639) ma ctyri tyhle 3639-1100(920) :wink:

Vetsina uzivatelu na cenu kouka, pouze nekdo kdo si je ochoten priplatit za kvalitu si koupi AXika. Vymenu ohnute ridele zvladne i cvicena opice, ostatni opravy poskozeni u AXi si stejne v ModelMotors zaplatite. Spalene vinuti si nekdo sikovnejsi taky umi previnout. Takze vyssi cenu vidim u AXi jen z duvou lepsiho provedeni, nikoliv v priplatku za mozne reklamace jak je tomu u JETI.

Skoda ze se JMalik rozhodl pro oponenturu nasich mereni motoru, ale na druhou stranu diskuze musi byt 8) Nak


Když to nebude nikdo oponovat, tak tady budou navěky vytetované výkony (účinosti) motorů z DC a všichni na to budou v němém úžasu zírat, jak je to možné. Jenom na základě těchto přepočítávaných parametrů potom třeba Doktor porovnává ty motory mezi sebou. Napsal bych to stejně kdyby srovnával TGY s Hackerem, Dualsky, Rayem...., vůbec nejde konkrétně o Axi. To si vybral pro srovnání jenom právě teď. Příště to bude jiný neporovnávatelný motor.
K té mechanické kvalitě a ceně.
Ano, za cenu toho Axi, máš čtyři tyhle . Když si řekneš, že v nich elektricky není rozdíl, tak ta šejdrem nalisovaná hřídel bude postupně odrovnávat sebekvalitnější ložiska. Když s tím dáš ránu a ohneš jí, tak to vyměníš, nestojí mnoho. Ale dáš menší ránu, nevidíš, že by se hřídel ohnula, hází to naprosto minimálně, no a je to zase na ty ložiska. Případné převíjení, lepení magnetů... už neuvažuji.
Takže nerozhodnutého, který nelítá tu krev dostane cena, ale postupně taky tyhle problémy. Kdyby to bylo něco, co nutně potřebuji k životu, tak je cena jedním z velice důležitých faktorů. Tohle je jen zábava, hobby, nemusím to mít. Takže si klidně pořídím o letadlo méně, ale to, na které mi zbyly peníze postavím pokud možno solidně.
Tohle samozřejmě nikomu nevnucuji, je to jen o tom, jestli chce řešit problémy, nebo létat.
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od Doktor »

>JMalik

No to je dost, že se taky ukážeš! :D
Marek71
Příspěvky: 4257
Registrován: pát 20.04.2007 0:00
Bydliště: Praha-východ (Měšice)
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Marek71 »

Doktor:
Super, díky za merania. Budú sa mi hodiť až budem osadzovať Elipsoida (ešte ho ale nemám), tam práve plánujem motor triedy cca. TGY SK 35-42.

A ak som správne pochopil z údajov a grafov, pri zamýšľanom použití s 3s LiPo vo vetroni to bude s tým Axi plne zrovnateľné...
Truggy od TeamC - Torch E TR8Te
Moj RC web: www.mojefotogalerie.com/rc
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#42 Příspěvek od JMalik »

Doktor píše:>JMalik

No to je dost, že se taky ukážeš! :D


Jsem v práci, nestačím to všechno :cry:
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od Doktor »

Já du raději dělat něco užitečnějšího. Poslední tejden sem silně zanedbával práci na Harmony. Jaro se blíží a já nestíham! :roll: :wink:
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od m2 »

Marek71 píše:Doktor:
Super, díky za merania. Budú sa mi hodiť až budem osadzovať Elipsoida (ešte ho ale nemám), tam práve plánujem motor triedy cca. TGY SK 35-42.


SK3542-1000 je na ceste ku kolegovi (MiU), predpokladám, že ho poriadne preklepne a porovná s C3542-1000, ktorý má teraz.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od m2 »

Marek71 píše:TGY SK 35-42 ... pri zamýšľanom použití s 3s LiPo vo vetroni to bude s tým Axi plne zrovnateľné...

S triedou 2820, a aj to iba elektricky (účinnosťou) v hornom pásme zaťaženia (to je to, čo Ťa vo vetroni zaujíma), a aj to iba možno, lebo zmerané to nemám a hľadať sa mi to nechce. :wink:

Mechanicky určite nie, ale s SK3536 (japonské ložiská) som aj mechanicky zatiaľ veľmi spokojný (dodnes 70 letov), svoju úlohu na hranici (pre Čínu rozumnej) zaťažiteľnosti si plní statočne. Bez sebemenšieho náznaku, že by sa chcel odporúčať.

Každopádne ale trebárs C3542 (čínske ložiská) vydrží cca 100 letov pri normálnej prevádzke, zatiaľ čo na MVVSoch po 600 letoch nie je badať mechanicky absolútne nič ani pri brutálnom preťažovaní.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“