T-rex 450 Pro - zkušenosti

Vrtulníky do velikosti 450
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#166 Příspěvek od psena »

Jakej pouzivate timing na reglu, middle nebo high? Kdesi jsem cetl, ze po zmene na high se dost zvedl vykon, zalezi prej na tom jakej je regl+motor, u nektere kombinace vyrobcu to pomuze u nektere to muze byt naopak horsi. Technicky nemam predstavu k jake zmene vlastne dochazi, proto se ptam.
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#167 Příspěvek od pkotatko »

Vyšším předstihem se ti může podařit zvednout kroutící moment motoru ovšem za cenu nižší účinnosti = vyšší spotřeby. Je to podobné jako u benzinových motorů.
Proč a jak to funguje u střídavého motoru se mne ale neptej, na to tady budou jiní :D :D :wink:
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
shake13
Příspěvky: 859
Registrován: úte 19.01.2010 0:00
Bydliště: Partizanske

#168 Příspěvek od shake13 »

AdamProg napisal:

A jednak XC je zaruka toho co neposkodi baterku a ne toho kolik lze z baterky vymacknout. Takze pohon muze vycucnout z baterky daleko mnohem vice nez kolik ma XC.

Skus sa zamysliet, co si napisal v tej prvej vete. A v tej drudej tvrdis tiez zaujmave veci. Mam skusenosti s baterkami aj 10C/800mAh, z ktorych ked som chcel tahat viac ako 8 Amp., tak pokleslo napatie, regulator odpojil, a bylo vymalovano. Zabudas na vnutorny odpor baterie, ktory vlastne urcuje tie C.
Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2,
MAX,Rival,BN-2 Islander
Uživatelský avatar
krtek2k
Příspěvky: 4041
Registrován: čtv 05.06.2008 0:00
Bydliště: Děčín

#169 Příspěvek od krtek2k »

Pohon může cucat jak chce, ale utře , když to baterka nedá. Řetěz je vždycky tak silnej, jak je silnej jeho nejslabší článek.
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Uživatelský avatar
AdamProg
Příspěvky: 963
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#170 Příspěvek od AdamProg »

shake13 píše:AdamProg napisal:

A jednak XC je zaruka toho co neposkodi baterku a ne toho kolik lze z baterky vymacknout. Takze pohon muze vycucnout z baterky daleko mnohem vice nez kolik ma XC.

Skus sa zamysliet, co si napisal v tej prvej vete. A v tej drudej tvrdis tiez zaujmave veci. Mam skusenosti s baterkami aj 10C/800mAh, z ktorych ked som chcel tahat viac ako 8 Amp., tak pokleslo napatie, regulator odpojil, a bylo vymalovano. Zabudas na vnutorny odpor baterie, ktory vlastne urcuje tie C.

Samozrejme mas pravdu, ze baterie ma vnitrni odpor a ze pri zvetsujicim se proudovem zatizeni napeti klesa.
Nejsem zadnej odbornik na baterky, ale myslel jsem, ze baterie maji nejakou vyrobni toleranci a lze je zatizit vice nez kolik je psano(samozrejme tim ze se radikalne snizi jejich zivotnost). Ta baterka musi mit dva limity, jednak zatizeni pri kterem se znici(ci radikalne snizi zivotnost), a jednak zatizeni pri kterem je napeti moc male(coz je relativni pojem a zalezi spise na nastaveni regulatoru). Otazka ktery limit je pred a za, a vzkledem k tomu ze se zadava jeste burst zatizeni, tak to vylucuje to, ze by napeti pri XC kleslo nejak moc razantne. Muselo by se to namerit, kde nastava zlom napeti(jestli je to pred bezpecnostni hranici nebo za. Ale vzhledem k Burst a k toleranci, bych rekl ze moznosti zatizeni budou vetsi.
To jak ktery regl se pri poklesu napeti vypina, je spise otazkou nastaveni a konkretniho typu reglu, takze bych to nebral jako spolehlivou pojistku ani kdyby k vyraznemu pokelsu doslo, protoze vetsina regulatoru pracuje v sirokem spektru napeti, ale na druhou stranu vetsina regulatoru hlida pokles napeti.
Mozna se ve vsem pletu, a budu rad kdyz me poucis ;)
Uživatelský avatar
cosmoun
Příspěvky: 17
Registrován: ned 17.01.2010 0:00
Bydliště: Nové Město nad Metují

#171 Příspěvek od cosmoun »

Ahoj,
skládám tu 450 pro super combo a rád bych se zeptal, jeli potřeba již složenou hlavu znovu rozšroubovat a podlepit šroubky a to včetně ostatních již z výroby složených částí. Nevím jak dalece to je dobře z výroby uděláno a jaké s tím máte zkušenosti.

Děkuji
Uživatelský avatar
prochel
Příspěvky: 1253
Registrován: sob 13.09.2008 0:00
Bydliště: Meziboří
Kontaktovat uživatele:

#172 Příspěvek od prochel »

cosmoun píše:Ahoj,
skládám tu 450 pro super combo a rád bych se zeptal, jeli potřeba již složenou hlavu znovu rozšroubovat a podlepit šroubky a to včetně ostatních již z výroby složených částí. Nevím jak dalece to je dobře z výroby uděláno a jaké s tím máte zkušenosti.

Děkuji
vše rozeber zalep smontuj a budeš mít jistotu
víc není co dodat :D
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#173 Příspěvek od zdzd »

Já to rozebírám u všech předmontovaných helin. Stačí co si člověk rozbije na vlastní chyby, proč ještě dávat šanci i těm cizím...
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#174 Příspěvek od psena »

Co jsem zatim na supercombu rozebiral, tak to jevilo znamky zalepeni, momentalne ty nejvic pouzivany spoje vubec nelepim vzhledem k tomu, ze padam driv nez lepidlo zatvrdne :D
Ale vcera jsem zase snizil svuj prumer na pad... stal totiz pouze 125kc tim padem prumer na pad mam cca 400kc :) .
Neudrzel jsem ve vetru jednu z prvnich rychlejsich zatacek a najednou blby packovani a padam bokem k zemi, tak jsem to uz nevyrovnaval a prevratil na vrtuli (takhle jsem jeste samozrejme nidky nebyl) diky Idle 1 jsem zapornym kolektivem pred zemi dobrzdil, ale tukl jsem zadni vrtulkou o zem, helinu jsem dostal zpet bricho, ale samozrejme zacla rotovat, tak jsem vylitl cca 5 metru a dal jsem autorotaci (taky poprve v zivote) dosednuti bylo docela v pohode, jen kdybych vedel, ze na PROcku ma autorotace takovou ucinnost (oproti simulatrou, kde 450 neni moc ucinna) tak bych brzdil bliz k zemi, diky tomu me rupl podvozek ale v miste ktery jsem uz svaroval.Listy zustaly bez skrabanecku.
Takze jsem byl nastvanej, ze jsem se ve vzduchu spletl v packovani, ale na druhou stranu jsem byl rad, ze jsem intuitivne a samozrejme diky simulatoru zvladl kritickou situaci a misto zpichnuti rotorem do zeme jsem mel ztratu jen jedno ozubeny kolecko predniho prevodu.
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#175 Příspěvek od psena »

Jinak lital dnes nekdo? V Brne bylo dost vetrno (25-35km/h) a prekvapilo me, jak se helina chovala bajecne, cekal jsem, ze odletim a uz nepristanu. :) Je pravda, ze jsem to radsi po jedne baterii zabalil, prece jen nemam jeste zadne zkusenosti, ale stejne musim rict, ze oproti simu, kdy si takovy vitr casto nastavuju se to chova stabilneji. Skoda, ze ted radovanky s nicenim heliny na mesic asi konci. :cry:
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#176 Příspěvek od Kenny McCormick »

psena píše: a dal jsem autorotaci (taky poprve v zivote) dosednuti bylo docela v pohode, jen kdybych vedel, ze na PROcku ma autorotace takovou ucinnost (oproti simulatrou, kde 450 neni moc ucinna)


Tipujem ze rozdiel medzi realitou a simom je v tom, ze v sime tocis menej otacok ako v reale. Uhol nabehu si vecsinou kazdy nastavi rovnako.
Ja tiez tocim menej, lietam na governor - neviem vypnut a vlastne mi to je jedno a tiez mi v sime takmer vobec autorotacia nefunguje kvoli tym otackam.

Vietor mam v sime 5m/s = 18km/h, vecsi tiez nezvladam prilis dobre, odlieta mi model :P :P :P
Uživatelský avatar
cosmoun
Příspěvky: 17
Registrován: ned 17.01.2010 0:00
Bydliště: Nové Město nad Metují

#177 Příspěvek od cosmoun »

Ahoj, tak jsem dal na rady a vše přešrouboval a zalepil co se dá. Rád bych se, ale zeptal je-li normální, že při maximální výchylce klopení+klonění (je jedno na jakou stranu) jde vždy nějaké ze serv na doraz, je to normální ? Pokud jdu na maximum pouze klopení nebo pouze klonění tak ne. Je potřeba to nějak omezovat ? Jsem začátečník amatér a myslím si že v nejbližším roce asi maximální výchylky stejně nevyužiji. A ještě jedna věc, jak vysoko by měla být deska cikliky nad uložením hřídele v horním ložisku ? Koukal jsem na jedno video z helifreak a tam měl takovou pěknou měrku (takový váleček) pro kontrolu. Já to měřím šuplerou, ale nevím kolik by tam mělo být. Navíc se držák ložisek k jedné straně začíná svažovat a je problém šuplerou změřit to přesně od rovné plochy.

A ještě by mě zajímala jedna věc, jestli jste někdo nezkoušel měřit otáčky rotoru v různých polohách plynu se standartním vybavením (v mém případě motor 450M a 14T pastorek). Jde mi o to, že momentálně to nebudu mít čím změřit. Rád bych lítal s governorem a proto vyměním standartní regulátor. Potřeboval bych nějak odvodit množství otáček až budu nastavovat plochou křivku pro otáčky.

Doufám, že sem nenapsal nějakou blbost :) a že se to dá pochopit.

Díky
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#178 Příspěvek od psena »

Rozsahy serv, jsem musel nastavit na 85% protoze jinak jsem se pri max nebo min pitch +kolenani a klopeni, dostaval za hranici moznosti hlavy a serva bzucely.
Jinak na to na co se ptas, 120° mix ti pri maximalnim klopeni (dopredu) kdyz pridas jeste maximalni kloneni napr. prave servo stahne jeste niz nez bylo pri samotnem klopeni a samozrejme leve jde vys.
Pokud kecam, tak me nekdo zkusenejsi opravi.
To nastavovaci udelatko na hlavu je dobre, vcera jsem se na to dival na ebuy...ale me se to povedlo nastavit i jinyma metodama, kdyz zadas do googlu, tak zpusobu uvidis vic. Nppriklad http://www.youtube.com/watch?v=iUAluAxRi4Q
Prece jen pro novacka kterej jeste s helinou nikdy neletel, je stres uz jen vzlitnout do vzduchu, natoz tak s nejistotou, ze to nema sestelovany.
Dnes uz bych to udelal asi podle oka a pravitka s tim, ze bych to sesteloval podle visu. Jo a nez jsem vzlitl, tak jsem si zkusil jak se helina chova kdyz ji drzim v ruce, s tim ze jsem uvolnoval sevreni ...podle toho jsem to nastavil temer presne od idealniho nastaveni se to lisilo do 3 trimu...ale je to trosku riskantni pocin, preci jen je to dost blizko obliceje.
Rikam, ted uz bych to resil jinak, to udelatko asi neni spatny, ale nevim jestli ho tu lidi pouzivaji.
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#179 Příspěvek od Kenny McCormick »

Na tomto vrtulniku najcastejsie odchadza pri skrtani o zem chvostom predny kardanovy prevod. Mne sa to zatial nestalo ale -

Zaujima ma ktory presne?
Ktore zuby?
http://flying-hobby.com/catalog/product ... ts_id=5027

Tie na pohone na vodorovnom ozubenom koliesku?
Alebo tie kardanove zosikmene? A zaroven aj zosikmene na nahone kardanovej tyce?
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#180 Příspěvek od psena »

Ahoj, me zatim odesel jednou sikmy prevod a sice na te ose od kardanu (byl asi ichytlej i sikmej prevod od autorotace, radsi jsem ho tenkrat vymenil). Polozil jsem v garazi helinu vicemene nabok.
Podruhe jsem skrtl zadni vrtulkou o pole pri letu na zadech (zatim nechtena akrobacie :) ) a to odeslo to vodorovne ozubene kolo co zapada do autorotacniho. Na vodorovnym byly vytrihany zuby na nulu asi v delce 1,5 cm a na autorotacnim nebylo videt temer nic, mirne jsem to zacistill nozem a litam bez problemu dal.
Momentalne jsem uz upustil od meneni vsech dilu za uplne nove (i kdyz uz me prisla zasilka a mam tak origo dily na 3 komplet heliny :) ) a snazim se vicemene bastlit a pokud to leti tak to neresit a zda se me ze to funguje, uz par letu bez padu, verim, ze kdybych to opet peclive cely slozil z novych dilu a seridil tak jsem do 5ti min na zemi. :lol:
Zamčeno

Zpět na „Heli - do 450“