T-rex 450 Pro - zkušenosti
AdamProg napisal:
Skus sa zamysliet, co si napisal v tej prvej vete. A v tej drudej tvrdis tiez zaujmave veci. Mam skusenosti s baterkami aj 10C/800mAh, z ktorych ked som chcel tahat viac ako 8 Amp., tak pokleslo napatie, regulator odpojil, a bylo vymalovano. Zabudas na vnutorny odpor baterie, ktory vlastne urcuje tie C.
A jednak XC je zaruka toho co neposkodi baterku a ne toho kolik lze z baterky vymacknout. Takze pohon muze vycucnout z baterky daleko mnohem vice nez kolik ma XC.
Skus sa zamysliet, co si napisal v tej prvej vete. A v tej drudej tvrdis tiez zaujmave veci. Mam skusenosti s baterkami aj 10C/800mAh, z ktorych ked som chcel tahat viac ako 8 Amp., tak pokleslo napatie, regulator odpojil, a bylo vymalovano. Zabudas na vnutorny odpor baterie, ktory vlastne urcuje tie C.
Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2,
MAX,Rival,BN-2 Islander
MAX,Rival,BN-2 Islander
shake13 píše:AdamProg napisal:A jednak XC je zaruka toho co neposkodi baterku a ne toho kolik lze z baterky vymacknout. Takze pohon muze vycucnout z baterky daleko mnohem vice nez kolik ma XC.
Skus sa zamysliet, co si napisal v tej prvej vete. A v tej drudej tvrdis tiez zaujmave veci. Mam skusenosti s baterkami aj 10C/800mAh, z ktorych ked som chcel tahat viac ako 8 Amp., tak pokleslo napatie, regulator odpojil, a bylo vymalovano. Zabudas na vnutorny odpor baterie, ktory vlastne urcuje tie C.
Samozrejme mas pravdu, ze baterie ma vnitrni odpor a ze pri zvetsujicim se proudovem zatizeni napeti klesa.
Nejsem zadnej odbornik na baterky, ale myslel jsem, ze baterie maji nejakou vyrobni toleranci a lze je zatizit vice nez kolik je psano(samozrejme tim ze se radikalne snizi jejich zivotnost). Ta baterka musi mit dva limity, jednak zatizeni pri kterem se znici(ci radikalne snizi zivotnost), a jednak zatizeni pri kterem je napeti moc male(coz je relativni pojem a zalezi spise na nastaveni regulatoru). Otazka ktery limit je pred a za, a vzkledem k tomu ze se zadava jeste burst zatizeni, tak to vylucuje to, ze by napeti pri XC kleslo nejak moc razantne. Muselo by se to namerit, kde nastava zlom napeti(jestli je to pred bezpecnostni hranici nebo za. Ale vzhledem k Burst a k toleranci, bych rekl ze moznosti zatizeni budou vetsi.
To jak ktery regl se pri poklesu napeti vypina, je spise otazkou nastaveni a konkretniho typu reglu, takze bych to nebral jako spolehlivou pojistku ani kdyby k vyraznemu pokelsu doslo, protoze vetsina regulatoru pracuje v sirokem spektru napeti, ale na druhou stranu vetsina regulatoru hlida pokles napeti.
Mozna se ve vsem pletu, a budu rad kdyz me poucis
vše rozeber zalep smontuj a budeš mít jistotucosmoun píše:Ahoj,
skládám tu 450 pro super combo a rád bych se zeptal, jeli potřeba již složenou hlavu znovu rozšroubovat a podlepit šroubky a to včetně ostatních již z výroby složených částí. Nevím jak dalece to je dobře z výroby uděláno a jaké s tím máte zkušenosti.
Děkuji
víc není co dodat
Co jsem zatim na supercombu rozebiral, tak to jevilo znamky zalepeni, momentalne ty nejvic pouzivany spoje vubec nelepim vzhledem k tomu, ze padam driv nez lepidlo zatvrdne
Ale vcera jsem zase snizil svuj prumer na pad... stal totiz pouze 125kc tim padem prumer na pad mam cca 400kc
.
Neudrzel jsem ve vetru jednu z prvnich rychlejsich zatacek a najednou blby packovani a padam bokem k zemi, tak jsem to uz nevyrovnaval a prevratil na vrtuli (takhle jsem jeste samozrejme nidky nebyl) diky Idle 1 jsem zapornym kolektivem pred zemi dobrzdil, ale tukl jsem zadni vrtulkou o zem, helinu jsem dostal zpet bricho, ale samozrejme zacla rotovat, tak jsem vylitl cca 5 metru a dal jsem autorotaci (taky poprve v zivote) dosednuti bylo docela v pohode, jen kdybych vedel, ze na PROcku ma autorotace takovou ucinnost (oproti simulatrou, kde 450 neni moc ucinna) tak bych brzdil bliz k zemi, diky tomu me rupl podvozek ale v miste ktery jsem uz svaroval.Listy zustaly bez skrabanecku.
Takze jsem byl nastvanej, ze jsem se ve vzduchu spletl v packovani, ale na druhou stranu jsem byl rad, ze jsem intuitivne a samozrejme diky simulatoru zvladl kritickou situaci a misto zpichnuti rotorem do zeme jsem mel ztratu jen jedno ozubeny kolecko predniho prevodu.
Ale vcera jsem zase snizil svuj prumer na pad... stal totiz pouze 125kc tim padem prumer na pad mam cca 400kc
Neudrzel jsem ve vetru jednu z prvnich rychlejsich zatacek a najednou blby packovani a padam bokem k zemi, tak jsem to uz nevyrovnaval a prevratil na vrtuli (takhle jsem jeste samozrejme nidky nebyl) diky Idle 1 jsem zapornym kolektivem pred zemi dobrzdil, ale tukl jsem zadni vrtulkou o zem, helinu jsem dostal zpet bricho, ale samozrejme zacla rotovat, tak jsem vylitl cca 5 metru a dal jsem autorotaci (taky poprve v zivote) dosednuti bylo docela v pohode, jen kdybych vedel, ze na PROcku ma autorotace takovou ucinnost (oproti simulatrou, kde 450 neni moc ucinna) tak bych brzdil bliz k zemi, diky tomu me rupl podvozek ale v miste ktery jsem uz svaroval.Listy zustaly bez skrabanecku.
Takze jsem byl nastvanej, ze jsem se ve vzduchu spletl v packovani, ale na druhou stranu jsem byl rad, ze jsem intuitivne a samozrejme diky simulatoru zvladl kritickou situaci a misto zpichnuti rotorem do zeme jsem mel ztratu jen jedno ozubeny kolecko predniho prevodu.
Jinak lital dnes nekdo? V Brne bylo dost vetrno (25-35km/h) a prekvapilo me, jak se helina chovala bajecne, cekal jsem, ze odletim a uz nepristanu.
Je pravda, ze jsem to radsi po jedne baterii zabalil, prece jen nemam jeste zadne zkusenosti, ale stejne musim rict, ze oproti simu, kdy si takovy vitr casto nastavuju se to chova stabilneji. Skoda, ze ted radovanky s nicenim heliny na mesic asi konci. 
- Kenny McCormick
- Příspěvky: 3250
- Registrován: pát 28.08.2009 0:00
- Bydliště: Prešov, SK
psena píše: a dal jsem autorotaci (taky poprve v zivote) dosednuti bylo docela v pohode, jen kdybych vedel, ze na PROcku ma autorotace takovou ucinnost (oproti simulatrou, kde 450 neni moc ucinna)
Tipujem ze rozdiel medzi realitou a simom je v tom, ze v sime tocis menej otacok ako v reale. Uhol nabehu si vecsinou kazdy nastavi rovnako.
Ja tiez tocim menej, lietam na governor - neviem vypnut a vlastne mi to je jedno a tiez mi v sime takmer vobec autorotacia nefunguje kvoli tym otackam.
Vietor mam v sime 5m/s = 18km/h, vecsi tiez nezvladam prilis dobre, odlieta mi model
Ahoj, tak jsem dal na rady a vše přešrouboval a zalepil co se dá. Rád bych se, ale zeptal je-li normální, že při maximální výchylce klopení+klonění (je jedno na jakou stranu) jde vždy nějaké ze serv na doraz, je to normální ? Pokud jdu na maximum pouze klopení nebo pouze klonění tak ne. Je potřeba to nějak omezovat ? Jsem začátečník amatér a myslím si že v nejbližším roce asi maximální výchylky stejně nevyužiji. A ještě jedna věc, jak vysoko by měla být deska cikliky nad uložením hřídele v horním ložisku ? Koukal jsem na jedno video z helifreak a tam měl takovou pěknou měrku (takový váleček) pro kontrolu. Já to měřím šuplerou, ale nevím kolik by tam mělo být. Navíc se držák ložisek k jedné straně začíná svažovat a je problém šuplerou změřit to přesně od rovné plochy.
A ještě by mě zajímala jedna věc, jestli jste někdo nezkoušel měřit otáčky rotoru v různých polohách plynu se standartním vybavením (v mém případě motor 450M a 14T pastorek). Jde mi o to, že momentálně to nebudu mít čím změřit. Rád bych lítal s governorem a proto vyměním standartní regulátor. Potřeboval bych nějak odvodit množství otáček až budu nastavovat plochou křivku pro otáčky.
Doufám, že sem nenapsal nějakou blbost
a že se to dá pochopit.
Díky
A ještě by mě zajímala jedna věc, jestli jste někdo nezkoušel měřit otáčky rotoru v různých polohách plynu se standartním vybavením (v mém případě motor 450M a 14T pastorek). Jde mi o to, že momentálně to nebudu mít čím změřit. Rád bych lítal s governorem a proto vyměním standartní regulátor. Potřeboval bych nějak odvodit množství otáček až budu nastavovat plochou křivku pro otáčky.
Doufám, že sem nenapsal nějakou blbost
Díky
Rozsahy serv, jsem musel nastavit na 85% protoze jinak jsem se pri max nebo min pitch +kolenani a klopeni, dostaval za hranici moznosti hlavy a serva bzucely.
Jinak na to na co se ptas, 120° mix ti pri maximalnim klopeni (dopredu) kdyz pridas jeste maximalni kloneni napr. prave servo stahne jeste niz nez bylo pri samotnem klopeni a samozrejme leve jde vys.
Pokud kecam, tak me nekdo zkusenejsi opravi.
To nastavovaci udelatko na hlavu je dobre, vcera jsem se na to dival na ebuy...ale me se to povedlo nastavit i jinyma metodama, kdyz zadas do googlu, tak zpusobu uvidis vic. Nppriklad http://www.youtube.com/watch?v=iUAluAxRi4Q
Prece jen pro novacka kterej jeste s helinou nikdy neletel, je stres uz jen vzlitnout do vzduchu, natoz tak s nejistotou, ze to nema sestelovany.
Dnes uz bych to udelal asi podle oka a pravitka s tim, ze bych to sesteloval podle visu. Jo a nez jsem vzlitl, tak jsem si zkusil jak se helina chova kdyz ji drzim v ruce, s tim ze jsem uvolnoval sevreni ...podle toho jsem to nastavil temer presne od idealniho nastaveni se to lisilo do 3 trimu...ale je to trosku riskantni pocin, preci jen je to dost blizko obliceje.
Rikam, ted uz bych to resil jinak, to udelatko asi neni spatny, ale nevim jestli ho tu lidi pouzivaji.
Jinak na to na co se ptas, 120° mix ti pri maximalnim klopeni (dopredu) kdyz pridas jeste maximalni kloneni napr. prave servo stahne jeste niz nez bylo pri samotnem klopeni a samozrejme leve jde vys.
Pokud kecam, tak me nekdo zkusenejsi opravi.
To nastavovaci udelatko na hlavu je dobre, vcera jsem se na to dival na ebuy...ale me se to povedlo nastavit i jinyma metodama, kdyz zadas do googlu, tak zpusobu uvidis vic. Nppriklad http://www.youtube.com/watch?v=iUAluAxRi4Q
Prece jen pro novacka kterej jeste s helinou nikdy neletel, je stres uz jen vzlitnout do vzduchu, natoz tak s nejistotou, ze to nema sestelovany.
Dnes uz bych to udelal asi podle oka a pravitka s tim, ze bych to sesteloval podle visu. Jo a nez jsem vzlitl, tak jsem si zkusil jak se helina chova kdyz ji drzim v ruce, s tim ze jsem uvolnoval sevreni ...podle toho jsem to nastavil temer presne od idealniho nastaveni se to lisilo do 3 trimu...ale je to trosku riskantni pocin, preci jen je to dost blizko obliceje.
Rikam, ted uz bych to resil jinak, to udelatko asi neni spatny, ale nevim jestli ho tu lidi pouzivaji.
- Kenny McCormick
- Příspěvky: 3250
- Registrován: pát 28.08.2009 0:00
- Bydliště: Prešov, SK
Na tomto vrtulniku najcastejsie odchadza pri skrtani o zem chvostom predny kardanovy prevod. Mne sa to zatial nestalo ale -
Zaujima ma ktory presne?
Ktore zuby?
http://flying-hobby.com/catalog/product ... ts_id=5027
Tie na pohone na vodorovnom ozubenom koliesku?
Alebo tie kardanove zosikmene? A zaroven aj zosikmene na nahone kardanovej tyce?
Zaujima ma ktory presne?
Ktore zuby?
http://flying-hobby.com/catalog/product ... ts_id=5027
Tie na pohone na vodorovnom ozubenom koliesku?
Alebo tie kardanove zosikmene? A zaroven aj zosikmene na nahone kardanovej tyce?
Ahoj, me zatim odesel jednou sikmy prevod a sice na te ose od kardanu (byl asi ichytlej i sikmej prevod od autorotace, radsi jsem ho tenkrat vymenil). Polozil jsem v garazi helinu vicemene nabok.
Podruhe jsem skrtl zadni vrtulkou o pole pri letu na zadech (zatim nechtena akrobacie
) a to odeslo to vodorovne ozubene kolo co zapada do autorotacniho. Na vodorovnym byly vytrihany zuby na nulu asi v delce 1,5 cm a na autorotacnim nebylo videt temer nic, mirne jsem to zacistill nozem a litam bez problemu dal.
Momentalne jsem uz upustil od meneni vsech dilu za uplne nove (i kdyz uz me prisla zasilka a mam tak origo dily na 3 komplet heliny
) a snazim se vicemene bastlit a pokud to leti tak to neresit a zda se me ze to funguje, uz par letu bez padu, verim, ze kdybych to opet peclive cely slozil z novych dilu a seridil tak jsem do 5ti min na zemi. 
Podruhe jsem skrtl zadni vrtulkou o pole pri letu na zadech (zatim nechtena akrobacie
Momentalne jsem uz upustil od meneni vsech dilu za uplne nove (i kdyz uz me prisla zasilka a mam tak origo dily na 3 komplet heliny