T-rex 450 Pro - zkušenosti

Vrtulníky do velikosti 450
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#151 Příspěvek od Kenny McCormick »

pkotatko píše:Neboj, nic kritického není. Klid.
Céček není nikdy dost. Teda bylo by, kdyby se tomu dalo věřit. Výrobci a překupníci se předhánějí a pravda je asi někde jinde. Docela by mě zajímalo jestli by těch 40C ta baterka opravdu vydržela. A hlavně kolikrát.
Ty z ní budeš tahat tak do 20C, takže dostane šanci chvilku přežít.


Na Zippy baterky bolo nejake video na youtube,
neviem to teraz najst, tahali z baterky tolko C, kolko bolo na nalepke :P a slo to. Myslim ze 30C, neviem isto. No kolko krat to vydrzi, to je uhol pohladu, z ktoreho som sa este nepozeral...

Edit: tak som to nasiel, tu je to
http://www.youtube.com/watch?v=tjb67e6Eveo
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#152 Příspěvek od pkotatko »

Neradím baterku s XXXC, jen konstatuji skutečnost. Bohužel.
Sám používám 35C. Nejsem odborník na baterky. A nechci být. Proto.
Baterka v letadle pracuje v úplně jiném režimu. Tady jede skoro pořád naplno. Takže u 20C ( pravdivých ) baterky se budeš pohybovat na horní hranici té baterky a její životnost půjde dolů v řádech.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#153 Příspěvek od Kenny McCormick »

pkotatko píše:Neradím baterku s XXXC, jen konstatuji skutečnost. Bohužel.
Sám používám 35C. Nejsem odborník na baterky. A nechci být. Proto.
Baterka v letadle pracuje v úplně jiném režimu. Tady jede skoro pořád naplno. Takže u 20C ( pravdivých ) baterky se budeš pohybovat na horní hranici té baterky a její životnost půjde dolů v řádech.


Tak na to ze niesi odbornik na baterky si to vysvetlil velmi dobre a logicky.
A mne nezostava nic ine, len s tym suhlasit...
xtreo
Příspěvky: 61
Registrován: pon 08.02.2010 0:00
Bydliště: Hradec Králové

#154 Příspěvek od xtreo »

pkotatko píše:...jede skoro pořád naplno. Takže u 20C ( pravdivých ) baterky se budeš pohybovat na horní hranici té baterky...

To jsem si prave taky tak nejak rikal, ze bude lepsi mit rezervu nez to honit na horni hranici. Navic, jak pises, ta realna hodnota horni hranice muze byt nekde jinde nez uvadi vyrobce. O trochu vyssi cena mi nevadi, myslim ze na opravy padnou horsi castky. :wink:

Tady http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1160946 je na zacatku odkaz na jakesi grafy, kde si ta ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 40C vede docela dobre.
- Phoenix RC Simulátor, DX6i (MOD 2)
- ALIGN T-REX 450 Pro Super Combo (ve výstavbě)
- Do budoucna hledám někoho ochotného z HK a okolí na pomoc
Uživatelský avatar
smudlibrk
Příspěvky: 45
Registrován: úte 24.02.2009 0:00
Bydliště: Klatovy

#155 Příspěvek od smudlibrk »

xtreo píše:
pkotatko píše:...jede skoro pořád naplno. Takže u 20C ( pravdivých ) baterky se budeš pohybovat na horní hranici té baterky...

To jsem si prave taky tak nejak rikal, ze bude lepsi mit rezervu nez to honit na horni hranici. Navic, jak pises, ta realna hodnota horni hranice muze byt nekde jinde nez uvadi vyrobce. O trochu vyssi cena mi nevadi, myslim ze na opravy padnou horsi castky. :wink:

Tady http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1160946 je na zacatku odkaz na jakesi grafy, kde si ta ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 40C vede docela dobre.

no nevím jak to počítáš. Zippy 20 C jsou na Hobby King za 11 doláčů , 40 C za 22 doláčů - to je rozdíl baterek - o trochu vyšší cena :lol: :lol:

Mám zkušenost se třema baterkama Zippy 20 C - na letišti do nich láduju 6 Amper, jsou ve 450 trexovi a za minulej rok mají za sebou 250 cyklů. Minulej tejden jsem je po zimě zkoušel a gut. Měl jsem je plánovaný na jednu sezonu- za ty peníze není co řešit. To co se tady píše je jedna věc pravdy druhá je praxe - využiješ je???? pokud s tím lomcuješ a pereš tam 3D, osazeno to máš na 3D - tak ANO potřebuješ takové baterky a ta suma za ně je v porovnání hodnoty vrťase zanedbatelná. Pokud NE, tak ten rozdíl nepoznáš 8O :x

Letu zdar Karel Kavka
T-rex 450 V2, HUGHES 500E, HORNET 3D PRO, RAPTOR 30, HK 500 GT
SPEKTRUM DX6i
----------------------------------------------------
HK 450, COPTER 450 CA
xtreo
Příspěvky: 61
Registrován: pon 08.02.2010 0:00
Bydliště: Hradec Králové

#156 Příspěvek od xtreo »

smudlibrk píše:no nevím jak to počítáš

Vychazel jsem z ceny za 25C ($13) a z ceny za 40C ($21.4). Rozdil $8.4 = zanedbatelne. :D Jinak se samozrejme nehadam, jak jsem psal - jednu 40C jsem dostal k T-Rexovi a druhou jsem si proste koupil stejnych hodnot. Alespon pro dobry pocit bude 40C dobrych - vim, ze nemam hledat chybu v baterce. :lol:
- Phoenix RC Simulátor, DX6i (MOD 2)
- ALIGN T-REX 450 Pro Super Combo (ve výstavbě)
- Do budoucna hledám někoho ochotného z HK a okolí na pomoc
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#157 Příspěvek od Kenny McCormick »

Ked to prepocitavam, nejak mi stale to nelezie do hlavy :? ...:

1. Dajme tomu - baterka 2200mAh 20C je schopna /podla vyrobcu/ dodat 44A, burst 10sec. 66A /na burst sa teraz vykaslat/
2. Lietam 9min. kludneho poletovania a vyprazdnim ju o 1900mAh /to len priklad/
3. 1,9A:9minx60min=12,66A priemerna spotreba motora, v skutocnosti o nieco malo nizsia, nepocitam odber serv, gyra, prijmaca

Pocitam spravne?
Teoreticky by mohla bohate stacit baterka 20C. Aj keby boli udaje od vyrobcu nadsadene dvojnasobne. Aj potom by sa priemerny odber pohyboval v nejakej 55-60% hladine max. odberu.

Prakticky - to netusim... 8O

Scorpion co mam, by pri 11T mal spotrebu 19A priemernu, 13T az 22,8A tiez priem. Cize teoreticky by mohla stacit tiez 20C baterka. Mam par 20C, co maju asi po 50 cyklov a 25C, co maju 2 cykly a rozdiel je aj mnou viditelny a to vo "vise" /pre pocasie inak vyskusat neviem/, sice malicky ale badatelny.

Z toho vyplyva: Napriek vsetkym cislam /ak su spravne/, cim viac C, tym vecsi pokoj a pohoda pri lietani. :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#158 Příspěvek od pkotatko »

Zkus s tímto dotazem jít třeba do fora elektropohonu.
Nicméně, není to vše jen o počtu C, také záleží na vnitřním odporu baterky, její tvrdosti - na kolik sleze napětí při zátěži atd.
Myslím, že je tu dost lidí co jsou schopni ti tuto problematiku objasnit.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#159 Příspěvek od pkotatko »

Zkus s tímto dotazem jít třeba do fora elektropohonu.
Nicméně, není to vše jen o počtu C, také záleží na vnitřním odporu baterky, její tvrdosti - na kolik sleze napětí při zátěži atd.
Myslím, že je tu dost lidí co jsou schopni ti tuto problematiku objasnit.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
Vita_Valke
Příspěvky: 687
Registrován: čtv 12.06.2008 0:00
Bydliště: Valkeřice - okr. Děčín
Kontaktovat uživatele:

#160 Příspěvek od Vita_Valke »

já lítám s 20C ty za 9USD a pohoda, sice se začínaj rozcházet maj vnitřní odpor 6,7,23 takže jeden článek jde pomalu do čudu ale po 100 cyklech nabíjení 6A mě to nějak nemrzí
T-Rex 700E, Tarot 450 Pro, Blade mSR
EasyStar, Freeair-Mustang, Clik!
Uživatelský avatar
AdamProg
Příspěvky: 963
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#161 Příspěvek od AdamProg »

Kenny McCormick píše:Ked to prepocitavam, nejak mi stale to nelezie do hlavy :? ...:

1. Dajme tomu - baterka 2200mAh 20C je schopna /podla vyrobcu/ dodat 44A, burst 10sec. 66A /na burst sa teraz vykaslat/
2. Lietam 9min. kludneho poletovania a vyprazdnim ju o 1900mAh /to len priklad/
3. 1,9A:9minx60min=12,66A priemerna spotreba motora, v skutocnosti o nieco malo nizsia, nepocitam odber serv, gyra, prijmaca

Pocitam spravne?
Teoreticky by mohla bohate stacit baterka 20C. Aj keby boli udaje od vyrobcu nadsadene dvojnasobne. Aj potom by sa priemerny odber pohyboval v nejakej 55-60% hladine max. odberu.

Prakticky - to netusim... 8O

Scorpion co mam, by pri 11T mal spotrebu 19A priemernu, 13T az 22,8A tiez priem. Cize teoreticky by mohla stacit tiez 20C baterka. Mam par 20C, co maju asi po 50 cyklov a 25C, co maju 2 cykly a rozdiel je aj mnou viditelny a to vo "vise" /pre pocasie inak vyskusat neviem/, sice malicky ale badatelny.

Z toho vyplyva: Napriek vsetkym cislam /ak su spravne/, cim viac C, tym vecsi pokoj a pohoda pri lietani. :lol: :lol: :lol:


Myslim ze teoreticky si prumerne napeti spocetl dobre, podle I=C/t.
Ale je otazka, jake jsou pri letu spicky(vetsi nez par sekund). Maximalni napeti zavysi hodne na stylu letani, pri vyseni prumerna hodnota bude, stejna jako maximalni, ale pri 3D, uz nebude pumerna hodnota smerodatna.
V baterii se moc nevyznam, neznam jejich charakteristiky. Ciste osobne si myslim, ze na poletovani staci temer jakakoliv baterka, ale pro jistotu vyssi C nikdy nevadi, a je vetsi pravdepodobnost ze dele vydrzi, a ze snesou vetsi nabijeci proudy.
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#162 Příspěvek od Kenny McCormick »

Vita_Valke píše:já lítám s 20C ty za 9USD a pohoda, sice se začínaj rozcházet maj vnitřní odpor 6,7,23 takže jeden článek jde pomalu do čudu ale po 100 cyklech nabíjení 6A mě to nějak nemrzí


Hej tie mam tiez, ale vtedy stali 17 USD, ked som ich kupoval. :evil:

Asi budem za hlupaka, ale - ako sa da zmerat vnutorny odpor? :? :? :?
Clanky mam vyvazene stale dokonale, nabijam len s balancerom...

AdamProg, tiez uz myslim, ze vyssie C vadi snad len penazenke. Ale zase nizsie C bude vadit tiez, ked tie drahsie vydrzia viac cyklov, vyjde to potom mozno aj lacnejsie s drahsimi baterkami s vyssim C.

Sorry, ze tu prznim temu, trochu sa to zvrtlo...
Uživatelský avatar
Vita_Valke
Příspěvky: 687
Registrován: čtv 12.06.2008 0:00
Bydliště: Valkeřice - okr. Děčín
Kontaktovat uživatele:

#163 Příspěvek od Vita_Valke »

na iChargeru nebo Cellpro
T-Rex 700E, Tarot 450 Pro, Blade mSR
EasyStar, Freeair-Mustang, Clik!
Uživatelský avatar
shake13
Příspěvky: 859
Registrován: úte 19.01.2010 0:00
Bydliště: Partizanske

#164 Příspěvek od shake13 »

Cecka u bateriek by sa dali zrovnat s vykonom motora u automobilu. Viac Ceciek = vyssi vykon. To plati aj o cene. Ale ak sa niekto chce vozit na Ferari cestou do prace a ma na to, niet co riesit. Inak povedane - pre3D maniakov je potrebnych Ceciek viac, pre zaciatocnikov na poletovanie staci aj menej. A kedy moze byt viac Ceciek na skodu? Ak mas regulator 35 Amper a baterky 40 C a k tomu statocne vykonny motor, tak pri trosku tvrdom zachadzani s kniplom kolektivu sa moze regulator pobrat do vecnych lovist, co by sa pri 20 C aku nemuselo stat.
Vnutorny odpor bateriek sa riesi tu:
http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... ic&t=25951
Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2,
MAX,Rival,BN-2 Islander
Uživatelský avatar
AdamProg
Příspěvky: 963
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#165 Příspěvek od AdamProg »

shake13 píše:... A kedy moze byt viac Ceciek na skodu? Ak mas regulator 35 Amper a baterky 40 C a k tomu statocne vykonny motor, tak pri trosku tvrdom zachadzani s kniplom kolektivu sa moze regulator pobrat do vecnych lovist, co by sa pri 20 C aku nemuselo stat.
...

Stim bych nesouhlasil, jednak ta baterka muze davat I=XC*C (XC = cecka, abych odlisil kapacitu). Takze napriklad baterka C=2000mAh a XC=20C, muze dat I=2000*20=40000mA=40A.
A jednak XC je zaruka toho co neposkodi baterku a ne toho kolik lze z baterky vymacknout. Takze pohon muze vycucnout z baterky daleko mnohem vice nez kolik ma XC(ale muze to byt posledni let baterky), takze XC nelze brat jako pojistku regulatoru(pri pretizeni s nizkym XC ti odejde regulator i baterka, pri vysokym XC ti odejde jen regulator, tak asi tak).
Tak snad sem to vysvetlil srozumitelne.
Zamčeno

Zpět na „Heli - do 450“