Teplotní limit serv.

Přijímače, serva, regulátory, BEC, palubní napájení, ale i telemetrie
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od LV »

JENDA01 píše:
Abu píše:A co komutator a uhliky, jak jsou dimenzovane?
Ja mam zatim jedinou zkusenost s usmrcenim serv diky peticlanku - dve HS-225 odesly na upaleni uhliku. Byl to dlouhodoby proces (2 sezony ne moc casteho litani). Jako uhliky byly pouzity jen takove tenke plisky, casem se osoupaly, opalily az servo zdechlo.


Já doufám že ti co to servo konstuhovaly s jeho účelem(na auťáky kde ty serva dostávají pěkně na -pr..el-) používaly hlavu :wink: .


Jenda

Hlavu používajú. Na prvom mieste je biznis...
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#17 Příspěvek od JENDA01 »

:lol: :lol: :lol:

Jenda
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#18 Příspěvek od JMalik »

to Jenda01
Ty napětí moc nepřepočítávej. Pokud je udané 4,8 a 6V, tak to výrobce vztahuje k jmenovitým napětím Nixx. To je 1,2V na článek. Potom to vychází na 4článek 4,8 a na 5 článek 6V. Pokud je udáno 6V, myslí se tím, že je to použitelné právě na ten pětičlánek bez problémů.
Tu teplotu co uvádíš je docela dost, ověřil bych to. Předpokládám, že to měříš tím bezdotykovým teploměrem, jak tady někde kdysi uvádíš. Nějak bych to jednoduše zkontroloval prstem - to už musí vyloženě pálit, nebo si zkalibruj ten teploměr přes něco s tou teplotou.( Musíš na obě věci našmidlat černé fleky nějakou barvou a měřit na nich)
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#19 Příspěvek od JENDA01 »

JMalik píše:to Jenda01
Ty napětí moc nepřepočítávej. Pokud je udané 4,8 a 6V, tak to výrobce vztahuje k jmenovitým napětím Nixx. To je 1,2V na článek. Potom to vychází na 4článek 4,8 a na 5 článek 6V. Pokud je udáno 6V, myslí se tím, že je to použitelné právě na ten pětičlánek bez problémů.
Tu teplotu co uvádíš je docela dost, ověřil bych to. Předpokládám, že to měříš tím bezdotykovým teploměrem, jak tady někde kdysi uvádíš. Nějak bych to jednoduše zkontroloval prstem - to už musí vyloženě pálit, nebo si zkalibruj ten teploměr přes něco s tou teplotou.( Musíš na obě věci našmidlat černé fleky nějakou barvou a měřit na nich)


Tak to taky dělám . I kyž ta krabička je zabarvená do černa. Tady jde jen o jednu otázku . Motor v servu je komutátorový jako každý jiný . Provozní teplota motorů je nechci kecat ale myslím si do 80 stupňů.
Já jsem naměřil při nepřetržitém cikování přes (serv test run EVO 9) až do vybití baterií 50 stupňů. Je to dost , ale taky pod limitem 80 stupňů.
Takže se domívám by to mohlo být v pořádku. (v reálu nebudeš nepřetržitě kvedlat doraz doraz což je pro každé servo zatěžující.

Jenda
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#20 Příspěvek od JMalik »

Padesát stupňů je v pohodě.
Na začátku jsi napsal:".. Po 200 ciklech na plnou šíři puzu jsem naměril na motoru cc-67 stupňů teploty..."
Na to jsem reagoval.
Uživatelský avatar
Clark_Kent
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 28.01.2010 0:00

#21 Příspěvek od Clark_Kent »

Ja když nabiju pětičlánek tak naměřim 7,5V. To není 6V. Ne uplně přesně, ale 6V to není. Třeba 7,48V. To potom nevadí? Nebo to hned klesne?
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#22 Příspěvek od JMalik »

Clark_Kent píše:Ja když nabiju pětičlánek tak naměřim 7,5V. To není 6V. Ne uplně přesně, ale 6V to není. Třeba 7,48V. To potom nevadí? Nebo to hned klesne?


Už jsem to psal :
............ Pokud je udané 4,8 a 6V, tak to výrobce vztahuje k jmenovitým napětím Nixx. To je 1,2V na článek. Potom to vychází na 4článek 4,8 a na 5 článek 6V. Pokud je udáno 6V, myslí se tím, že je to použitelné právě na ten pětičlánek bez problémů.........

Počítá se s tím, že nabitý článek má více než 1,2V
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#23 Příspěvek od JENDA01 »

JMalik píše:Padesát stupňů je v pohodě.
Na začátku jsi napsal:".. Po 200 ciklech na plnou šíři puzu jsem naměril na motoru cc-67 stupňů teploty..."
Na to jsem reagoval.



To záleží na rychlosti -přejezdu- . který jsem záměrně nastavil na extrémně rychlý. Pokud jsem to nastavil na rozumnou rychlost (v rámci ciklování) tak byla ta teplota cc-50 stupňů.



Jenda
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#24 Příspěvek od JMalik »

JENDA01 píše:
JMalik píše:Padesát stupňů je v pohodě.
Na začátku jsi napsal:".. Po 200 ciklech na plnou šíři puzu jsem naměril na motoru cc-67 stupňů teploty..."
Na to jsem reagoval.



To záleží na rychlosti -přejezdu- . který jsem záměrně nastavil na extrémně rychlý. Pokud jsem to nastavil na rozumnou rychlost (v rámci ciklování) tak byla ta teplota cc-50 stupňů.



Jenda


Jo
Odpovědět

Zpět na „Palubní elektronika“