testy elektromotorů - několik otázek

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Nakadah »

m2> mazat ne :) uz i to sepsani zabere nejaky cas. Ja bych koupil Malikovi tri banany, jeden muze sezrat, jeden si strci do zadku a posledni do pusy a bude klid :D Nak
Uživatelský avatar
ScaWo
Příspěvky: 36
Registrován: čtv 15.10.2009 0:00
Bydliště: Blansko

#32 Příspěvek od ScaWo »

Jak to tady čtu, asi někoho mrzí, že se našel někdo, kdo tady pro nás něco udělal, co?
Místo abychom byli rádi, že máme takové testy, začneme vymýšlet, v čem jsou špatné a nepřesné?
Se mi zdá, že je to nejlepší způsob, jak si zajistit, že už nikdo nic nezměří :lol:
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#33 Příspěvek od JMalik »

Nakadah píše:m2> mazat ne :) uz i to sepsani zabere nejaky cas. Ja bych koupil Malikovi tri banany, jeden muze sezrat, jeden si strci do zadku a posledni do pusy a bude klid :D Nak


Banány nemááám rááád ! Jestli chceš, kup mi mandarinky :D
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#34 Příspěvek od JMalik »

ScaWo píše:Jak to tady čtu, asi někoho mrzí, že se našel někdo, kdo tady pro nás něco udělal, co?
Místo abychom byli rádi, že máme takové testy, začneme vymýšlet, v čem jsou špatné a nepřesné?
Se mi zdá, že je to nejlepší způsob, jak si zajistit, že už nikdo nic nezměří :lol:


Ano,
mrzí mě, že měří dmychadla a čtvercové vrtule a vymýšlím, jak jim to zarazit :evil: :evil: :evil:
Uživatelský avatar
ScaWo
Příspěvky: 36
Registrován: čtv 15.10.2009 0:00
Bydliště: Blansko

#35 Příspěvek od ScaWo »

:lol: měřit si můžou co chtějí, a počítám, že se Ti povede jen to, že už to nezveřejní, ke škodě všech :lol:
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#36 Příspěvek od JMalik »

ScaWo píše::lol: měřit si můžou co chtějí, a počítám, že se Ti povede jen to, že už to nezveřejní, ke škodě všech :lol:


Ne, ty dmychadla ne. Vyšel na to zákon, platí od 01.02.2010. Dmychadla se měřit nesmí. :lol:
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od JirkaA »

ScaWo píše:Jak to tady čtu, asi někoho mrzí, že se našel někdo, kdo tady pro nás něco udělal, co?
Místo abychom byli rádi, že máme takové testy, začneme vymýšlet, v čem jsou špatné a nepřesné?
Se mi zdá, že je to nejlepší způsob, jak si zajistit, že už nikdo nic nezměří :lol:


Ježišmarjá, tady snad nejde o nic osobního nebo nedůvěru..

Ve vědeckém světě je přirozené a normální, že když někdo něco publikuje, nespustí se všeobecný potlesk a nekritický obdiv. Na jeho práci se vrhnou jiní vědátoři a diskutuje se o tom, jestli jsou hypotézy, metody měření a výsledky vůbec správné.

Místo povyku o rejpalech a strkání banánů bůhví kam raději dokažte JMalikovi, že se mýlí.
OK2WY
Uživatelský avatar
ScaWo
Příspěvky: 36
Registrován: čtv 15.10.2009 0:00
Bydliště: Blansko

#38 Příspěvek od ScaWo »

...ať žijí čtvercové vrtule...! :lol:

to Jirka A:

neber to tak vážně :wink:
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Doktor »

>JMalik

a) Sem si nikde nevšim, že by třeba Nak doporučoval nějakou vrtuli na základě max. statického tahu.

b) Mně osobně je úplně jedno s jakou vrtulí je motor měřen. Pokud bude měřen s vrtulí třeba 6/12, tak to má smysl.

c) Pro mě mají význam pouze hodnoty - RPM vs. Pin (A vs.V). S jakou vrtulí to bylo naměřeno je mi celkem šumák.

d) Volba té správné vrtule je už na uživateli pro tu kterou konkrétní aplikaci. Testér má za úkol akorát poskytnout data o motoru. Jak s daty kdo naloží už není jeho věc. Pokud doporučí na základě svých vědomostí nějakou vrtuli, tak je to pro začátečníka který se v tom topí plus.

c) Vrtuli 10/7 bych určitě neřadil do kategorie "čtvercové".

e) A když sme u té vrtule 10/7, tak pokud se tahle vrtule roztočí na cca 10000ot/min, tak staticky bude její odběr cca stejný jako při rychlosti letu cca 65km/h. Takže i na základě statického měření lze doporučit i tu 3/4 vrtuli. :wink:
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#40 Příspěvek od JMalik »

Doktor píše:>JMalik

a) Sem si nikde nevšim, že by třeba Nak doporučoval nějakou vrtuli na základě max. statického tahu.

b) Mně osobně je úplně jedno s jakou vrtulí je motor měřen. Pokud bude měřen s vrtulí třeba 6/12, tak to má smysl.

c) Pro mě mají význam pouze hodnoty - RPM vs. Pin (A vs.V). S jakou vrtulí to bylo naměřeno je mi celkem šumák.

d) Volba té správné vrtule je už na uživateli pro tu kterou konkrétní aplikaci. Testér má za úkol akorát poskytnout data o motoru. Jak s daty kdo naloží už není jeho věc. Pokud doporučí na základě svých vědomostí nějakou vrtuli, tak je to pro začátečníka který se v tom topí plus.

c) Vrtuli 10/7 bych určitě neřadil do kategorie "čtvercové".

e) A když sme u té vrtule 10/7, tak pokud se tahle vrtule roztočí na cca 10000ot/min, tak staticky bude její odběr cca stejný jako při rychlosti letu cca 65km/h. Takže i na základě statického měření lze doporučit i tu 3/4 vrtuli. :wink:

Krátce k jednotlivým bodům
a)na základě stat. tahu Nak nedoporučuje vrtuli, píše, který motor je lepší a který horší - na základě statického tahu (a musí pro to použít calc pro účinnosti)
b) jaký smysl bude mít měření vrtule 6/12 v nulové rychlosti proudění? Je úplně jedno, když tam dáš klacek napříč. Výrobce se nemusel obtěžovat s profilem ani s přesazením vrtulového listu. Vůbec k tomuto nepotřebuješ vrtuli
c) to samé, jako b)= nepotřebuješ vrtuli, stačí klacek
d) ano, uživatel má jako podklad pro volbu VRTULE Tvoje měření (mírně řečeno značně nepřesné měření). Z Tvého měření mu ale doporučuješ motor
c) souhlasím, ani já ji tam neřadím
e) tohle je naprostá kravina. Potom je zbytečné, aby se používali různé plochy listů a profili pro různé otáčky a rychlosti letu.
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#41 Příspěvek od JMalik »

elepilot píše:
.......buď "porovnávám" vrtule na nějakém motoru nebo nějakou vrtuli na různých motorech s co nejbližšími papírovýi parametry.......
:wink:

Tenhle příspěvek možná nejlépe vystihuje celý problém.


elepilot, jak můžeš porovnávat různé vrtule, na nějakém motoru, když každá z těch vrtulí pro své optimum vyžaduje jiné otáčky a jinou letovou rychlost.
Pokud mi tohle vysvětlíš, vzdávám to.
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

#42 Příspěvek od pepin »

Tak todle bude super zimní téma,kam se hrabe origo,či přepálené cedečko,zvláště pokud přepálené v compu přestane oproti originálu v cd přehrávači přeskakovat.originál přeskakuje ,kopie ne :lol:
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od Doktor »

JMalik píše: Krátce k jednotlivým bodům
a)na základě stat. tahu Nak nedoporučuje vrtuli, píše, který motor je lepší a který horší - na základě statického tahu (a musí pro to použít calc pro účinnosti)
b) jaký smysl bude mít měření vrtule 6/12 v nulové rychlosti proudění? Je úplně jedno, když tam dáš klacek napříč. Výrobce se nemusel obtěžovat s profilem ani s přesazením vrtulového listu. Vůbec k tomuto nepotřebuješ vrtuli
c) to samé, jako b)= nepotřebuješ vrtuli, stačí klacek
d) ano, uživatel má jako podklad pro volbu VRTULE Tvoje měření (mírně řečeno značně nepřesné měření). Z Tvého měření mu ale doporučuješ motor
c) souhlasím, ani já ji tam neřadím
e) tohle je naprostá kravina. Potom je zbytečné, aby se používali různé plochy listů a profili pro různé otáčky a rychlosti letu.


Tak já to zase otočím.

a) Nak nedoporučuje, nehodnotí kvalitu motoru na základě statického tahu!

b) Smysl to bude mít v získané hodnotě (RPM, V, A)

c) Souhlas. Když budu potřebovat motor zatížit pro výpočet jeho charakteristiky příkonem třeba 300W, tak se na hřídeli motoru může skutečně otáčet klacek (samozřejmě vyvážený a kladoucí motoru odpor rovnající se 300W.

d) Lepší než drátem do oka nebo info od prodejce!

e) Prostuduj si nějaké výkonnostní poláry vrtulí.
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#44 Příspěvek od coro »

Jéj, aká pekná výmena názorov... Pridám sa trošku:
- merať môžem aj banánom a výsledky uvádzať ako počet pomarančov, a aj keď absolútna hodnota bude mimo, platí vzťah väčší/menší, čiže porovnanie je možné.
- každá vrtuľa sa dá použiť ako náhrada brzdy, a ano aj ten vyvážený "klacek", no a čo..
-10/7 nemám, ale u 8/6 sa podľa mňa prúdnice netrhajú.
Dokonca aj u 7/6 (konkrétne Aeronaut Glass) sa trhajú len pri prudkej zmene smeru letu, ale nie pri statickom meraní kedy tomu pomáha ustálený prúd vzduchu.. Točil som ale len cca 20tis rpm.
- Takže nie je bežné, aby tí čo sa budú orientovať podľa zverejnených statických meraní (t.j. nevedia/nemajú čím si zmerať sami!), a vyberú zostavu pohonu podľa statického merania, prekročili za letu maximum prúdu pre motor, regl či lipoly a usmažili to.
- tí čo vedia a majú čím merať, môžu porovnať či im to meranie sedí, môžu mať občas podozrenie že majú napríklad na svojom motore prerazené vinutie, alebo si chcú pozrieť ešte pred kúpou že ako vychádza reálne KV motora ku ktorému nejaký číňania uviedli v parametroch úplné nič (alebo nejaký hrubý odhad podľa vetra alebo podobného motora čo mali zmeraný).

= tie merania účel splnia takmer dokonale, ja Ďakujem.
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od AR1 »

Mě by docela zajímalo na co se JMalik ptá, a je škoda, že to nerozvedete dál. Sám posuzuju vrtule blbě jak píše že to dělá spousta lidí a místo toho, abych se (a i ostatní) dověděl jak postupovat, podle čeho vybírat, jak je to s tím statickým tahem tak hned skáčete kdo je hned dotčenej...Jak ženský.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“