Pravidelná údržba vysílačky??
JENDA01 píše:Ahoj,
s autákem chodíš taky do servisu až se ti po--rou brzdy a rozbiješ si hubuKdyž nic jiného tak ti ji odborně proklepnou. A nechápu lidi co se bojí dát vysílačku do servisu-aby s ní náhodou něco neudělaly-
![]()
Tahle-paranoia-není na místě. Já to nedávám servisovat nějakýmu
-domácímu kutilovy-. Je to ofic. servis se všemi náležitostmi.A s 25letou praxí v tomto oboru /rc zařízení.
Jenda
Jendo, to víš že ne. Nejsem blázen. Dát auto jen tak na prohlídku znamená, že mi něco pojebou. Auto si řekne když něco chce a tak kontroluju jen to, co může zmizet - tj kapaliny a olej. A nic takovýho ve vysílači není.
Ale nevadí mi když to někdo dělá.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
AR1 píše:JENDA01 píše:Ahoj,
s autákem chodíš taky do servisu až se ti po--rou brzdy a rozbiješ si hubuKdyž nic jiného tak ti ji odborně proklepnou. A nechápu lidi co se bojí dát vysílačku do servisu-aby s ní náhodou něco neudělaly-
![]()
Tahle-paranoia-není na místě. Já to nedávám servisovat nějakýmu
-domácímu kutilovy-. Je to ofic. servis se všemi náležitostmi.A s 25letou praxí v tomto oboru /rc zařízení.
Jenda
Jendo, to víš že ne. Nejsem blázen. Dát auto jen tak na prohlídku znamená, že mi něco pojebou. Auto si řekne když něco chce a tak kontroluju jen to, co může zmizet - tj kapaliny a olej. A nic takovýho ve vysílači není.
Ale nevadí mi když to někdo dělá.
Koukám že s tý vaší party tady za chvíly budou servisáci jako odnož -dinosaurů-na vymření
Jenda
Já si myslím,že pravidelná udržba-kontrola v servisu nebude od věci až společnost-zákazník bude ochoten zaplatit čas potřebný i v případě nenutnosti opravy,to však asi nikdy nenastane-co tomu bylo-nic,ale dáte mi 500 kč,protože jsem s vámi tak jako tak strávil čas za 500.Dobrý den,kolik berete na hodinu?100,od kdy? od ted,už ted nemohu pobírat 100 jinde,protože se věnuji vám-chci to od vás. 
TX bych dal do servisu až v případě nějakých potíží.
Pokud to dáš na servis preventivně, tak to očistí zvenku a vizuelně zkontrolují.
Druhý servisní přístup je, že to otevřou a podívají se dovnitř, případně tam něco pošťourají podle kvality servisu a dotyčného mechanika.
Jenom si vybrat, co je lepší. Ten první případ zvládneš taky, v druhém případě si položíš otázku jak časté může být to rozebírání, případně co lze při tom napáchat za škody.
Jsem dost zastáncem názoru: "Co je čisté, nemůže být rozbité". Tak se snažím udržovat TX v čistotě, mít na to přepravní pevný kufřík....a minout ten servis.
Pokud to dáš na servis preventivně, tak to očistí zvenku a vizuelně zkontrolují.
Druhý servisní přístup je, že to otevřou a podívají se dovnitř, případně tam něco pošťourají podle kvality servisu a dotyčného mechanika.
Jenom si vybrat, co je lepší. Ten první případ zvládneš taky, v druhém případě si položíš otázku jak časté může být to rozebírání, případně co lze při tom napáchat za škody.
Jsem dost zastáncem názoru: "Co je čisté, nemůže být rozbité". Tak se snažím udržovat TX v čistotě, mít na to přepravní pevný kufřík....a minout ten servis.
údržba tx
Chce to naučit se pár základních věcí.
Najít odvahu rozdělat TX.
Kdo má, ale v rukách na...no tak radši ať nic nedělá.
Mám Tx DX6i.
Po rozdělání jsem zjistil, že není co ladit.
Kontrola desek jestli po výrobě nezůstala moc zašpiněná fluxem
aby se mezi pájenými spoji nevytvořila vrstvička oxidu. To by fakt
nemuselo dlouho fungovat. Bílá místa - ta špinavá jsem otrel hadříčkem
namočeným v lihu.
Dál je třeba zkontrolovat drátky od potenciometrů. Pokud některý vlasový
drátek z připájené licny odpadá tak to znamená, že brzi odpadnou i ty ostatní. Takže přepájen.
Do potenciometrů nevidíte. Je proto důležité před každým letem zkontrolovat na monitoru Tx plynulý pohyb kniplů. Nejlíp jak ochránit potenciometry je uchovat je v čistotě. Nějaké preventivní stříkání kontoxu je zbytečné. Až když opravdu nefungují tak jak mají bych ten kontox použil. V tom případě bych už sháněl nový potenciometr.
Dosah vysílače je také nutno kontrolovat. Pokud nedosahuje patřičných kvalit je třeba zjistit jestli je to v TX nebo RX. Vezmu druhý RX a jestli se to chová stejně špatně tak vezmu TX a pošlu jej teprve do servisu.
Toť můj názor na kontrolu.
Najít odvahu rozdělat TX.
Kdo má, ale v rukách na...no tak radši ať nic nedělá.
Mám Tx DX6i.
Po rozdělání jsem zjistil, že není co ladit.
Kontrola desek jestli po výrobě nezůstala moc zašpiněná fluxem
aby se mezi pájenými spoji nevytvořila vrstvička oxidu. To by fakt
nemuselo dlouho fungovat. Bílá místa - ta špinavá jsem otrel hadříčkem
namočeným v lihu.
Dál je třeba zkontrolovat drátky od potenciometrů. Pokud některý vlasový
drátek z připájené licny odpadá tak to znamená, že brzi odpadnou i ty ostatní. Takže přepájen.
Do potenciometrů nevidíte. Je proto důležité před každým letem zkontrolovat na monitoru Tx plynulý pohyb kniplů. Nejlíp jak ochránit potenciometry je uchovat je v čistotě. Nějaké preventivní stříkání kontoxu je zbytečné. Až když opravdu nefungují tak jak mají bych ten kontox použil. V tom případě bych už sháněl nový potenciometr.
Dosah vysílače je také nutno kontrolovat. Pokud nedosahuje patřičných kvalit je třeba zjistit jestli je to v TX nebo RX. Vezmu druhý RX a jestli se to chová stejně špatně tak vezmu TX a pošlu jej teprve do servisu.
Toť můj názor na kontrolu.
DX6i
Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP
Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP
Re: údržba tx
Victronix píše:.... Nejlíp jak ochránit potenciometry je uchovat je v čistotě. Nějaké preventivní stříkání kontoxu je zbytečné..........
To není zbytečné. To je naprostá zhovadilost
- JirkaA
- Příspěvky: 6950
- Registrován: ned 17.08.2008 0:00
- Bydliště: Moravský kras ČR
- Kontaktovat uživatele:
Nějaké preventivní stříkání kontoxu je zbytečné. Až když opravdu nefungují tak jak mají bych ten kontox použil.
Kontox je vrah potenciometrů. Efekt (pokud nějaký nastane) je krátkodobý, do zbytků se nachytá prach a nezi jezdcem a dráhou poťáku vznikne dokonalá brusná pasta, která dílo zkázy rychle dokončí. Někoho s Kontoxem u potenciometru viděti - lešenářskou trubku do ruky vzíti a přes prsty ho mlátiti.
OK2WY
- pee1
- Příspěvky: 71
- Registrován: pon 03.09.2007 0:00
- Bydliště: Bratislava - Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
tak tak, co sa udrzuje v cistote sa tak skoro nepokazi. Jedine co som po dva a pol roku co mam optic opravoval, boli uvolnene kabliky na baterkovom konektore (bezny problem opticu). Ked som to otvoril ze to pri letovani aj vycistim, vnutornosti boli ako nove
Davat nieco do servisu len tak pre istotu, hahaha mate to tam 2 tyzdne akoze kontrola, a vratia vam to take iste ako to prebrali (preco by to rozoberali ked vsetko fachci)
Ked si spomeniem na casy ked som este robil so spalovakmi, prve RC a uputance, ako bolo vsetko mastne a zadrbane od paliva. Dnes by som so sebou musel nosit umyvadlo a solvinu
)) Preto uz len elektro a vsetko je krasne ciste, ovsem vysielacka neni hracka a teda nepatri do piesku 
Davat nieco do servisu len tak pre istotu, hahaha mate to tam 2 tyzdne akoze kontrola, a vratia vam to take iste ako to prebrali (preco by to rozoberali ked vsetko fachci)
Ked si spomeniem na casy ked som este robil so spalovakmi, prve RC a uputance, ako bolo vsetko mastne a zadrbane od paliva. Dnes by som so sebou musel nosit umyvadlo a solvinu
Hitec AFHSS 2,4
www.flyier.sk
www.flyier.sk
mnov píše: ...a ta třetí, ke které se hlásím já, to nedá do servisu ani, když to nefunguje.
Ty jsi kutil obecný, jinak druh v dnešní době na vymření
P.S. už se ti stalo, že jsi něco jen vyčistil a ono se to pak spravilo samo? Mně už se to stalo, heč! Rozebral, smontoval a ono to chodilo.
Hitec Aurora 9X
DAF píše:mnov píše: ...a ta třetí, ke které se hlásím já, to nedá do servisu ani, když to nefunguje.
Ty jsi kutil obecný, jinak druh v dnešní době na vymření. Máš vybavení hodné slušného servisu na cokoliv. Já si spravím ještě tak něco na motoru a v elektrice jen to, kde vidím, že upadl drát. Řadím se do druhé skupiny - až se to potento, dám to spravit.
P.S. už se ti stalo, že jsi něco jen vyčistil a ono se to pak spravilo samo? Mně už se to stalo, heč! Rozebral, smontoval a ono to chodilo.
Já si vysílač určitě spravovat nebudu, protože by to byl neodborný zásah.