Vyvážení dvojplošníka

Pracovní postupy, technologie, finty, grify, nástroje, poznatky jak co nejlépe něco vyrobit, opravit a tak podobně.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
winter
Příspěvky: 485
Registrován: pon 22.06.2009 0:00

Vyvážení dvojplošníka

#1 Příspěvek od winter »

Zdravím chlapi,

prosím Vás, můžete někdo poradit jak vyvážit dvojplošníka. Tzn. jestli je těžižtě pod spodním nebo horním křídlem atd. atd. Pokud podepřu dvojplocha 35 mm od náběžky u spodního křídla, tak jak je doporučeno výrobcem, tak se letadlo houpe jak na houpačce jednou se zhoupne, jako že je na předek a podruhé, jako že je na zadek... Prolezl jsem net a nic co by mělo hlavu a patu jsem nenašel. Předem díky ***winter***
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 4231
Registrován: ned 07.01.2007 0:00
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od corsair »

podepřít horní křídlo, to samé jako u dolnoplocha.

oprava dolnoplocha obráceně, prostě aby trup byl pod křídlem na kterém se to vyvažuje.
Naposledy upravil(a) corsair dne sob 21.11.2009 20:30, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
honzajs
Příspěvky: 690
Registrován: čtv 07.02.2008 0:00
Bydliště: Skalice nad Svitavou
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od honzajs »

MENTOR, PROXIMA II, Sprinter
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od LV »

tazisko je medzi kridlami
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
ME
Příspěvky: 166
Registrován: čtv 17.09.2009 0:00

#5 Příspěvek od ME »

LV píše:tazisko je medzi kridlami


A jak to tam podpíráš a měříš?
Uživatelský avatar
honzajs
Příspěvky: 690
Registrován: čtv 07.02.2008 0:00
Bydliště: Skalice nad Svitavou
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od honzajs »

Laco má pravdu, těžiště je bod, kdežto přenesené na křídle pro podepření je prezentováno jak přímka, která vznikne jak průsečík roviny procházející tím bodem a křídlem.
Nebo tak nějak.
MENTOR, PROXIMA II, Sprinter
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#7 Příspěvek od JMalik »

ME píše:
LV píše:tazisko je medzi kridlami


A jak to tam podpíráš a měříš?


Většinou normálně na spodním - nevyjde to ( většinou) před náběžku).
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od LV »

JMalik píše:Většinou normálně na spodním - nevyjde to ( většinou) před náběžku).
hmm. pokus omyl?
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od LV »

ME píše:A jak to tam podpíráš a měříš?
v bode taziska prevrtavam trup, ci sa jedna o model 1:8 alebo 1:2,8. cez trup prepichnem gulatinu a tu podopriem
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
Uživatelský avatar
Jano
Příspěvky: 1280
Registrován: čtv 24.04.2008 0:00
Bydliště: Lučenec
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Jano »

Laco presne takto to zisťujem aj ja :)
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=309
Uživatelský avatar
winter
Příspěvky: 485
Registrován: pon 22.06.2009 0:00

#11 Příspěvek od winter »

.... děkuji a rady chlapi... ***winter***
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od veka1 »

winter píše:.... děkuji a rady chlapi... ***winter***
a... soukromnou poštu někdy čteš??

veka1
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#13 Příspěvek od JMalik »

winter,
tak dost legrace. Laco to popisuje dobře. To těžiště leží někde mezi křídly.Aby se to nezvrkávalo při vyvažování, musíš to mít podepřené tak, aby bod těžiště ležel pod místem, kde to chceš podepřít. Podle konstrukce, typu ....buď podepřeš horní křídlo, nebo to dáš podvozkem nahoru a podepřeš spodní křídlo. Pokud se tam nedostaneš (vzpěry...), můžeš to vyvážit podepřením u okrajových oblouků křídla. Dobré je např. provléknout mezi křídla lištu ve které máš našroubovaný, přilepený nějaký bazmek na kterém to jde vyvážit, ale který zároveň nedevastuje křídlo. Takže žádné hroty apod.
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 4231
Registrován: ned 07.01.2007 0:00
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od corsair »

veka1 píše:
winter píše:.... děkuji a rady chlapi... ***winter***
a... soukromnou poštu někdy čteš??

veka1


:roll: taky jsem vám párkrát psal, a jste na tom podobně :roll:
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od LV »

JMalik píše:winter,
tak dost legrace. Laco to popisuje dobře. To těžiště leží někde mezi křídly.Aby se to nezvrkávalo při vyvažování, musíš to mít podepřené tak, aby bod těžiště ležel pod místem, kde to chceš podepřít. Podle konstrukce, typu ....buď podepřeš horní křídlo, nebo to dáš podvozkem nahoru a podepřeš spodní křídlo. Pokud se tam nedostaneš (vzpěry...), můžeš to vyvážit podepřením u okrajových oblouků křídla. Dobré je např. provléknout mezi křídla lištu ve které máš našroubovaný, přilepený nějaký bazmek na kterém to jde vyvážit, ale který zároveň nedevastuje křídlo. Takže žádné hroty apod.

http://www.elektromodely.sk/1/vyvaz_dvojpl.JPG
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
Odpovědět

Zpět na „Dílna“