Blade mSR by E-flite

Vrtulníky do velikosti 450
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Rony
Příspěvky: 14
Registrován: sob 09.06.2007 0:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#121 Příspěvek od Rony »

ivosh píše:Rony> nic nemůže být neopravitelné, takže bych se nenechal trápit. 30cm je ještě ok :)
...
Dej vědět, jak jsi dopadl.

Takže mi to samozřejmě nedalo a začal jsem zkoumat příčinu kroužení a začal jsem padlama, protože ta utrpěla při nárazu nejvíc a vypadá to, že jsem se trefil. Po jejich opětovném srovnání už vrtulník téměř nekrouží. Bohužel jsou z dost měkkého materiálu, který se po čase vrací do původní polohy a to byla ta chyba. Sice jsem to srovnal, ale po čase se to opět trošku pokřivilo. Výrobce asi dobře ví, proč přibaluje náhradní přímo k modelu.
Spektrum DX7, Blade CP Pro, Blade mSR
Uživatelský avatar
milaro
Příspěvky: 293
Registrován: pon 15.09.2008 0:00
Bydliště: Český Těšín

#122 Příspěvek od milaro »

Tak to je síla.... nádherný tuning, jen ty ceny....

http://www.helidirect.com/eflite-blade- ... 4_1181.hdx

když se to porovná s cenou plastových dílů u nás..... tak ta stovka navíc na swashplate je zanedbatelná....
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

#123 Příspěvek od kubajs »

Všechny zdravím,
tak jsem si nadělil / nechám nadělit mSRko k Vánocům, ale jak jsem dokázal najít před svou drahou polovičkou záminku k vyzkoušení (musím přece otestovat vrtulník teď, co kdyby na něm byla nějaká závada a zjistil bych to na Štědrý den ;) ), tak jsem ho i úspěšně vyzkoušel.
Nedá mi to a musím se pořádně rozepsat.
Jedním slovem - paráda. lítá líp, než jsem očekával. Po pár týdnech tréninku v Phoenixu se scale a velmi citlivými 3D vrtulníky jsem jsem pro jistotu v Phoenixu otestoval i tento Blade (na můj vkus je velmi necitlivý (proti zmíněným 3D), ale to dle manuálu není problém změnit ;) ).
Je to můj první reálný vrtulník, chová se velmi podobně jak v Phoenixu, orientace v reálu je o dost jednodušší, visení těsně nad zemí je těžší, neb průvan z vrtule se různě odráží od stěn a překážek (tato simulace v Phoenixu chybí), takže jakmile jsem to zjistil, radši jsem se držel dál od rozměrnějších překážek (viz takový balón o průměru 60cm dokáže udělat divy - měl tendenci vrtulník přitahovat ;)).
Pozor na start, ten je oproti Phoenixu trochu obtítnější, ale není třeba se příliš obávat. Chvilku mi trvalo, než jsem se odvážil to zvednout. Vrtulník jsem měl položený na plovoucí podlaze a při přidávání plynu se dost sunul vlevo a dozadu, až pak jsem si uvědomil, že je to u tohoto typu vrtulníku asi normální, neb má kvůli těžišti trochu vyosenou cykliku.
Moje zkušenost po 4 letech s Bladem (od slova létat ;) ) je, že to chce (kvůli zmíněnému efektu) při vzletu mírně přidat plyn = roztočit vrtuli a pak relativně hodně prudce zvýšit otáčky, aby se vrťas rychle vznesl, neb má tendenci sunout se vlevo a v případě, že se vám při tomto manévru zaplete lyžinama třeba do koberce, nejspíš se rychle vyvrátí a pod plynem to může být problém. Jakmile je nad zemí, velmi rychle se urovná do visu.
Přistání je v pohodě. Visí to velmi pěkně, dá se s tím přistát na čtverci o straně 10cm, při menší výšce to chce dost korigovat, ale na to jsem z Phoenixu zvyklý. Opravdu se dá naprosto bez problému přistát do ruky, stejně, jak to bylo v promo videu, až na to, že ho jemně chytnu prstama za lyžiny a až pak vypnu motor.
No nic, jdu dát poslední 2 lety, pak ho zabalím zpět do krabice a musím si Blade nechat zakázat až do Štědrého dne používat. A zde pro jistotu i čestně přísahám, že víc než další 2 lety do onoho dne nezrealizuji ;).
Štastné lety.
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

#124 Příspěvek od kubajs »

Co mi trochu dělá problém, je levotočivá zatáčka, pravotočivé mi přijdou o dost jednodušší, to bych taky přičítal té vyosené cyklice, ale kdo ví, možná je to jenom rukama, takže do Vánoc můžu trénovat levotočivé zatáčky v simu ;).
Uživatelský avatar
Vita_Valke
Příspěvky: 687
Registrován: čtv 12.06.2008 0:00
Bydliště: Valkeřice - okr. Děčín
Kontaktovat uživatele:

#125 Příspěvek od Vita_Valke »

ahoj, ta vyosená hlavní hřídel je tam kvuli tomu, že kompenzuje tah vrtulky která tě právě sune neustále do leva, tak to výrobce vyřešil nakloněním hřídele abys nemusel viset šikmo :)

jinak do zatáček se to chová dost zvláštně, do jedný se vrtulník rozeběhne a do druhý má tendenci se zastavovat, dá se to trošku poladit mixama cykliky do vrtulky
T-Rex 700E, Tarot 450 Pro, Blade mSR
EasyStar, Freeair-Mustang, Clik!
Uživatelský avatar
tuneman
Příspěvky: 29
Registrován: pát 26.06.2009 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#126 Příspěvek od tuneman »

ahoj, kdyz uz je rec o tech mixech cykliky..mate nekdo uz vyzkouseno, jaky nastaveni je nejlepsi?
Uživatelský avatar
RadovanL
Příspěvky: 11
Registrován: ned 27.09.2009 0:00
Bydliště: Klatovy

#127 Příspěvek od RadovanL »

Nejlepší je startovat z ruky. :D
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

#128 Příspěvek od kubajs »

RadovanL píše:Nejlepší je startovat z ruky. :D

To je pravda, taky jsem na to pak přišel, je to zajímavý pocit ;).
Jenom pozor, abys z ruky nestartoval příliš často. Jednou by se ti to mohlo vymstít, až bys tento zaběhnutý zvyk chtěl praktikovat s T-Rex 600 ;).
mancusco
Příspěvky: 130
Registrován: pát 05.12.2008 0:00
Bydliště: Praha 10

Re: krouzeni pri visu

#129 Příspěvek od mancusco »

Rony píše:Tak jsem se tady docetl, ze mSR nekterym pri visu krouzi. Ja mam tu zkusenost, ze kdyz byl vrtulnicek novy, tak jsem dosahl naprosto klidneho viseni bez zasahovani do rizeni a az asi po 30. havarii (mam maly pokoj :( ) mi zacal pri visu taky krouzit (vrtulnik :D ) - cca 30cm v prumeru. Hledel jsem na vsechno mozne, trosku jsem musel srovnavat jedno padlo, cyklika je serizena, vsechno se mi zda v poradku, ale toho krouzeni jsem se uz nezbavil. Myslite, ze je to tim padlem, ktere uz nikdy nebude presne jak nove?


Zatím jsem zjistil, že nejslabší místo je držák rot. listů, tam se mi to po pádech několikrát vytrhlo, vždy to šlo našroubovat zpátky, ale nakonec se jsem ho musel vyměnit. Jenže se mi vysunula na jedné straně podložka z rotorové hlavy - jak prochází skrz hřídelka. Zpátky dát nešla, čert ví, jak to tam dostali předtím. Tak jsem otvor jemně rozšířil, podložku s těsnícím kroužkem tam nakonec nacpal. Zřejmě jsem to tím nacpáním vyosil. A výsledek, vrtulník krouží, a to že dost.

Protože se tam zřejmě nemá co ohnout, maximálně zlomit, tak problém bych hledal tam. Pokud ji zítra u Pecky seženu, tak dám vědět výsledek.
Blade MCX, Blade MSR, TORO 900, Super ZOOM 4D, FreeAir Mustang, Spirit 2 m, Yak Crack Spectrum DX6i
Uživatelský avatar
ViŤaak
Příspěvky: 23
Registrován: sob 31.10.2009 0:00

#130 Příspěvek od ViŤaak »

Tak nezbívá mi než pouze souhlasit.Msr mám týden a bezpočet pádů přežil ale rozhodně né bez trvalejších následků.
-Po pár nárazech listů do překážek opětovně a stále čestěji vyskakující držáky listů z rot.hlavy po opětovném našroubování zas chvíli klid.
-vahadýlko pod hl.rotorem výměna cca po třiceti nezbytných nárazech,příčina talířkování kolem osy,po výměně o5 krásně v klidu.
- Jinak se taky musím přidat k těm kterým jde lépe do pravotočivých zatáček,to přisuzuju kroutícímu momentu hl.rotoru.Hold fyziku nikdo neojebe :D dá se na to zvyknout.Hodně se dá doladit taky táhlama serv.Mě se osvědčilo pravé táhlo dotáhnout cca o 4 celé otáčky a naopak levé povolit o cca 2ot.Vrtulník se po té daleko lépe vrhá kupředu nežli do zadu což se mi zdálo v původním nastavení.
-mnoho času a pokusů mě také stálo ladění samovolného otáčení na pravou stranu ve vysu.Do jisté míry pomohlo dotažení pravého táhla ale škoda že pravé servo při točení doleva nejde trochu níž oproti točení na pravou stranu,pokud chci aby byl ve vysu uplně vklidu musím neustále trimovat levou stranu.
-a tak jestli má někdo rady,tipy, skušenosti rád si je poslechnu.
No a dnes po týdnu jsem byl nucenej udělat objednávku u RCKING na celkem slušnou řádku náhradních dílů.Pravda,na vnitřní prostory je to výkonej divočák i pro skušenější helipiloty kterej než se podaří skrotit tak to něco musí stát.Ale za tu zábavu to rozhodně stojí 8O.
Uživatelský avatar
RadovanL
Příspěvky: 11
Registrován: ned 27.09.2009 0:00
Bydliště: Klatovy

Re: krouzeni pri visu

#131 Příspěvek od RadovanL »

mancusco píše:
Rony píše:Tak jsem se tady docetl, ze mSR nekterym pri visu krouzi. Ja mam tu zkusenost, ze kdyz byl vrtulnicek novy, tak jsem dosahl naprosto klidneho viseni bez zasahovani do rizeni a az asi po 30. havarii (mam maly pokoj :( ) mi zacal pri visu taky krouzit (vrtulnik :D ) - cca 30cm v prumeru. Hledel jsem na vsechno mozne, trosku jsem musel srovnavat jedno padlo, cyklika je serizena, vsechno se mi zda v poradku, ale toho krouzeni jsem se uz nezbavil. Myslite, ze je to tim padlem, ktere uz nikdy nebude presne jak nove?


Zatím jsem zjistil, že nejslabší místo je držák rot. listů, tam se mi to po pádech několikrát vytrhlo, vždy to šlo našroubovat zpátky, ale nakonec se jsem ho musel vyměnit. Jenže se mi vysunula na jedné straně podložka z rotorové hlavy - jak prochází skrz hřídelka. Zpátky dát nešla, čert ví, jak to tam dostali předtím. Tak jsem otvor jemně rozšířil, podložku s těsnícím kroužkem tam nakonec nacpal. Zřejmě jsem to tím nacpáním vyosil. A výsledek, vrtulník krouží, a to že dost.

Protože se tam zřejmě nemá co ohnout, maximálně zlomit, tak problém bych hledal tam. Pokud ji zítra u Pecky seženu, tak dám vědět výsledek.

1-"O" kroužek je zasunut uvnitř, ale podložky jsou volně nasunuty.
2- Rychlá oprava držáku listů je že do dirky kápneš lepidlo a potom do toho utáhneš šroubek :)
mancusco
Příspěvky: 130
Registrován: pát 05.12.2008 0:00
Bydliště: Praha 10

Re: krouzeni pri visu

#132 Příspěvek od mancusco »

RadovanL píše:[.

1-"O" kroužek je zasunut uvnitř, ale podložky jsou volně nasunuty.
2- Rychlá oprava držáku listů je že do dirky kápneš lepidlo a potom do toho utáhneš šroubek :)[/quote]

Jsem trouba, asi už blbě vidím, je to skutečně asi obráceně. Ono ani v návodu to není úplně zřejmé, jsou tam nimry. No v každém případě už mám novou hlavu a jdu montovat, s lupou, samozřejmě
Blade MCX, Blade MSR, TORO 900, Super ZOOM 4D, FreeAir Mustang, Spirit 2 m, Yak Crack Spectrum DX6i
mancusco
Příspěvky: 130
Registrován: pát 05.12.2008 0:00
Bydliště: Praha 10

Tak je zase vše jak má být

#133 Příspěvek od mancusco »

rotorová hlava vyměněna, stále ale kroužil, byť méně, tak jsem se pokusil vyvážit listy kouskem isolepy, přestože jsem dal pro jistotu nové, zdá se že se povedlo, i když nevím, jestli se dá mluvit o vyvažování při těchto rozměrech a váze, je to trochu alchymie ale zdá se, že to je dobré. Trochu se sice rozklepe při startu, ale to zatím řešit nechci, za prvé nevím jak, za druhé to stejně zase rozbiju, tak až potom :D
Naposledy upravil(a) mancusco dne ned 08.11.2009 20:49, celkem upraveno 1 x.
Blade MCX, Blade MSR, TORO 900, Super ZOOM 4D, FreeAir Mustang, Spirit 2 m, Yak Crack Spectrum DX6i
Uživatelský avatar
milaro
Příspěvky: 293
Registrován: pon 15.09.2008 0:00
Bydliště: Český Těšín

#134 Příspěvek od milaro »

Tak jak už psal nahoře Rony, kroužení Blada Msr většinou způsobují křivé pádla. Mně heli po několika karambolech začala taky při visu kroužit v cca 50cm kruhu. Podle rady Ronyho jsem srovnal pádla a heli visí zase spořádaně....
Uživatelský avatar
ViŤaak
Příspěvky: 23
Registrován: sob 31.10.2009 0:00

#135 Příspěvek od ViŤaak »

Křivé pádla určitě způsobí neklid ve vysu ale další faktem je že po čase lítání s Msr se na středu vyvažovací tyčka vydře o hl.hřídel rotoru která zbůsobí talířkování a pak už se nesrovná nic.Zbyde pouze výměna pádel za nové.
Nevíte někdo jestli se dá u nás někde koupit metal tuning komponenty?
Na některých YouTube videích je vidět že už se dost používají.Čím mám větší zkušenosti s mSR tím více chápu lidi kteří tento tuning používají.A nebude to hlavně po stránce vzhledu ale výdrže materiálu.
Odpovědět

Zpět na „Heli - do 450“