Jaký regulátor pro stříďák

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Vigo
Příspěvky: 3066
Registrován: čtv 14.04.2005 0:00
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Vigo »

OMG jak to mam napsat. Počáteční napětí nabitého 3článku je kolem 12,4V. 68% je tedy 8,432V to dělěno 3 je 2,81V na článku. Tohle napětí sice baterii napoprvé nezničí ale dlouhodobě ji to už poškozuje. Navíc jsem měřil vypínání v zátěži a tam napětí jde až k 8V než regl vůbec začne něco dělat. To že mají články poté přes 3V je tím že jsou naprázdno.

Dalším problémem je že člověk nemůže jít lítat s nenabitou baterkou. Navíc články časem neudrží dlouho těch 12,4V ale po připojení budpu mít třeba 12V a tím se poté ničí víc. Je to začarovaný kruh.

Tvrdím že tento sytém vypínaní je velmi nepraktický. Osobně mi
nevyhovuje.

K reakci na předchozí příspěvek ještě podotknu že nemám programovací kartu. Dále by mně zajímalo jestli je nastavitelných 2,7 a 3V napevno a nebo se jedná o výpočet z vypínacích procent
Naposledy upravil(a) Vigo dne pát 04.08.2006 16:27, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Kerberos
Příspěvky: 1026
Registrován: stř 08.06.2005 0:00
Bydliště: Staré Ždánice
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Kerberos »

a nastavené na vypínání při 3V to máš ?
Uživatelský avatar
ROMI
Příspěvky: 358
Registrován: pon 25.04.2005 0:00
Bydliště: Lučenec
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od ROMI »

blesk píše:
JA osobne bych si porídil Castle Creation moznost nastavovat pres pocitec ,skoro kazdy měsíc novy "firm Ware" takže ti regulator po softwerove strance nesestarne,zde je i moznost nastavování koncového vapínáni (po asi 0,1V)


Jeti Master + progbox nastavovanie koncového vapínánia (po 0,1V) !
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#19 Příspěvek od zdzd »

Nastavovat regl je fakt o ničem. Stačí se podívat na vybíjecí charakteristiku:

Obrázek

Pokud nemají být accu ničeny, měl by odběr v tomto případě přestat někdy kolem 12,5 minuty. Pak už napětí začíná rychle klesat. Je-li zabráněno poklesu napětí pod 3V, je nutné snižovat proud. A to že rychle, protože jsou prázdné.

Za poslední jedenapůl minuty z accu vyleze minimální energie (zelená křivka). Tudíž trápit accu v té oblasti je zhovadilost. Z accu se vytáhne ani ne 5% energie navíc, životnost se zkracuje výrazně. Stojí to za to?

Takže na regl nečekat!
Naposledy upravil(a) zdzd dne pát 04.08.2006 18:15, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od arda1 »

Po všelijakých experimentech na omezování a vypínání reglem(je to na dvě věci-likvidace baterek) ze začátku lítám na čas tak, aby mi v baterkách zbyla ještě asi třetina kapacity-1500 nabíjeno na 4,1V /čl- to jest baterky asi 1350mAh- a dobíjím do nich tak asi 800-900mAh(létám 20-25 minut-podle stylu letu) a baterky (kokam) jsou v pohodě. :wink:
ICQ 638556901
Uživatelský avatar
Mystik
Příspěvky: 149
Registrován: stř 24.08.2005 0:00

#21 Příspěvek od Mystik »

ProgCard k Advance regulátoru stojí asi 140Kč, nový baterky stojí asi 1400Kč.
Nevím co řešíš.
Nastavení na 3V je nastavení na 3V, o žádných procentech u ProgCard není řeč.

U Spin a Master regulátorů se dá nastavit natvrdo vypínací napětí pomocí ProgBoxu respektive JetiBoxu.
Uživatelský avatar
Marek Havel
Příspěvky: 9
Registrován: sob 25.03.2006 0:00

#22 Příspěvek od Marek Havel »

Ja mam taky zkušenost s MGM Compro Expert a mě to nezklamalo. Ale na programování používám kabel do PC, ten je za 670 Kč, ale zase ti řekne otáčky, max. proud, atd. Jo, a jak poznám, že jsou baterky vybitý? Jednoduše, když to už moc netáhne, tak sedám, v tom se nejde splést. Do jakýho éra to máš? (u větroňů asi tohle aplikovat nejde.)
Uživatelský avatar
Speedy
Příspěvky: 1643
Registrován: čtv 20.07.2006 0:00
Bydliště: Letohrad
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Speedy »

Jo, mám podobný zkušenosti. MGM omezují výkon včas a i po pokusu s vybitím baterek motorem, co regulátor dovolí bylo napětí kolem 3,3V. Odzkoušeno i na starým Advance s nastavením 3článku.
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od arda1 »

Marek Havel píše: Jednoduše, když to už moc netáhne, tak sedám,
A to už je pro baterky většinou pozdě.Já sedám, když ještě baterky táhnou normálně. :wink:
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#25 Příspěvek od zdzd »

Přesně tak - viz. ten graf.

I když pořád lépe, než čekat na vypnutí reglu.
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od arda1 »

Tak tak. :wink:
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od blesk »

j3nda píše:jj phoenix je co se tyce moznosti nastaveni vyborny, ale zase ma horsi stabilizaci BEC
jj souhlasim
Uživatelský avatar
Kerberos
Příspěvky: 1026
Registrován: stř 08.06.2005 0:00
Bydliště: Staré Ždánice
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Kerberos »

graf je sice hezkej, ale . pro co to platí ? 12,5 minut je jen pro variantu, pro kterou byl sejmutej graf :-)
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#29 Příspěvek od zdzd »

Kerberos píše:graf je sice hezkej, ale . pro co to platí ? 12,5 minut je jen pro variantu, pro kterou byl sejmutej graf :-)


To je snad jasné ne? A ty nemáš hlavu a hodinky? Změřím jak dlouho letím do poklesu tahu, příště si nechám rezervu 10-20% a je to.

Ti lépe vybavení můžou po takovém letu změřit zůstatkovou kapacitu v accu (případně kolik se pak dobíjí) a podle toho se zařídit.
Uživatelský avatar
Kerberos
Příspěvky: 1026
Registrován: stř 08.06.2005 0:00
Bydliště: Staré Ždánice
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Kerberos »

ale jo, lítám na čas. ale ze začátku jsem lítal dokud regulátor nezačal omezovat. a baterky neříkali nic, ani po roce používání. kromě drobnéhopoklesu kapacity, ale to samé maji i ty létané na čas.
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“