Jaký regulátor pro stříďák
OMG jak to mam napsat. Počáteční napětí nabitého 3článku je kolem 12,4V. 68% je tedy 8,432V to dělěno 3 je 2,81V na článku. Tohle napětí sice baterii napoprvé nezničí ale dlouhodobě ji to už poškozuje. Navíc jsem měřil vypínání v zátěži a tam napětí jde až k 8V než regl vůbec začne něco dělat. To že mají články poté přes 3V je tím že jsou naprázdno.
Dalším problémem je že člověk nemůže jít lítat s nenabitou baterkou. Navíc články časem neudrží dlouho těch 12,4V ale po připojení budpu mít třeba 12V a tím se poté ničí víc. Je to začarovaný kruh.
Tvrdím že tento sytém vypínaní je velmi nepraktický. Osobně mi
nevyhovuje.
K reakci na předchozí příspěvek ještě podotknu že nemám programovací kartu. Dále by mně zajímalo jestli je nastavitelných 2,7 a 3V napevno a nebo se jedná o výpočet z vypínacích procent
Dalším problémem je že člověk nemůže jít lítat s nenabitou baterkou. Navíc články časem neudrží dlouho těch 12,4V ale po připojení budpu mít třeba 12V a tím se poté ničí víc. Je to začarovaný kruh.
Tvrdím že tento sytém vypínaní je velmi nepraktický. Osobně mi
nevyhovuje.
K reakci na předchozí příspěvek ještě podotknu že nemám programovací kartu. Dále by mně zajímalo jestli je nastavitelných 2,7 a 3V napevno a nebo se jedná o výpočet z vypínacích procent
Naposledy upravil(a) Vigo dne pát 04.08.2006 16:27, celkem upraveno 1 x.
blesk píše:
JA osobne bych si porídil Castle Creation moznost nastavovat pres pocitec ,skoro kazdy měsíc novy "firm Ware" takže ti regulator po softwerove strance nesestarne,zde je i moznost nastavování koncového vapínáni (po asi 0,1V)
Jeti Master + progbox nastavovanie koncového vapínánia (po 0,1V) !
Nastavovat regl je fakt o ničem. Stačí se podívat na vybíjecí charakteristiku:
Pokud nemají být accu ničeny, měl by odběr v tomto případě přestat někdy kolem 12,5 minuty. Pak už napětí začíná rychle klesat. Je-li zabráněno poklesu napětí pod 3V, je nutné snižovat proud. A to že rychle, protože jsou prázdné.
Za poslední jedenapůl minuty z accu vyleze minimální energie (zelená křivka). Tudíž trápit accu v té oblasti je zhovadilost. Z accu se vytáhne ani ne 5% energie navíc, životnost se zkracuje výrazně. Stojí to za to?
Takže na regl nečekat!
Pokud nemají být accu ničeny, měl by odběr v tomto případě přestat někdy kolem 12,5 minuty. Pak už napětí začíná rychle klesat. Je-li zabráněno poklesu napětí pod 3V, je nutné snižovat proud. A to že rychle, protože jsou prázdné.
Za poslední jedenapůl minuty z accu vyleze minimální energie (zelená křivka). Tudíž trápit accu v té oblasti je zhovadilost. Z accu se vytáhne ani ne 5% energie navíc, životnost se zkracuje výrazně. Stojí to za to?
Takže na regl nečekat!
Naposledy upravil(a) zdzd dne pát 04.08.2006 18:15, celkem upraveno 1 x.
Po všelijakých experimentech na omezování a vypínání reglem(je to na dvě věci-likvidace baterek) ze začátku lítám na čas tak, aby mi v baterkách zbyla ještě asi třetina kapacity-1500 nabíjeno na 4,1V /čl- to jest baterky asi 1350mAh- a dobíjím do nich tak asi 800-900mAh(létám 20-25 minut-podle stylu letu) a baterky (kokam) jsou v pohodě. 
ICQ 638556901
- Marek Havel
- Příspěvky: 9
- Registrován: sob 25.03.2006 0:00
Ja mam taky zkušenost s MGM Compro Expert a mě to nezklamalo. Ale na programování používám kabel do PC, ten je za 670 Kč, ale zase ti řekne otáčky, max. proud, atd. Jo, a jak poznám, že jsou baterky vybitý? Jednoduše, když to už moc netáhne, tak sedám, v tom se nejde splést. Do jakýho éra to máš? (u větroňů asi tohle aplikovat nejde.)
Kerberos píše:graf je sice hezkej, ale . pro co to platí ? 12,5 minut je jen pro variantu, pro kterou byl sejmutej graf
To je snad jasné ne? A ty nemáš hlavu a hodinky? Změřím jak dlouho letím do poklesu tahu, příště si nechám rezervu 10-20% a je to.
Ti lépe vybavení můžou po takovém letu změřit zůstatkovou kapacitu v accu (případně kolik se pak dobíjí) a podle toho se zařídit.