Jaký regulátor pro stříďák

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Honza P.
Příspěvky: 116
Registrován: pát 17.02.2006 0:00
Bydliště: Červený Kostelec

Jaký regulátor pro stříďák

#1 Příspěvek od Honza P. »

Potřebuji nový 30A regulátor pro stříďák, chci aby uměl LiPolky (ale tak, abych si nastavil, kdy má vypínat - 2,85, 3V apod. a že je tam například trojčlánek - nechci se spoléhat na nějakou automatiku, která mi lipolky zničí, když je tam omylem připojím napolo nabité) a nastavit brzdu (to asi umí všechny). Poradíte co vybrat?
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od arda1 »

No a co třeba Jeti Master a nebo Spin?-K tomu Progbox(master) a nebo Jetibox(spin)-nastavíš si tam v podstatě všechno možný. :wink:
ICQ 638556901
Uživatelský avatar
Mystik
Příspěvky: 149
Registrován: stř 24.08.2005 0:00

#3 Příspěvek od Mystik »

arda1 píše:No a co třeba Jeti Master a nebo Spin?-K tomu Progbox(master) a nebo Jetibox(spin)-nastavíš si tam v podstatě všechno možný. :wink:


Tak tak. Spin 33 - http://www.jetimodel.cz/cze/spin1.html
Uživatelský avatar
Honza P.
Příspěvky: 116
Registrován: pát 17.02.2006 0:00
Bydliště: Červený Kostelec

#4 Příspěvek od Honza P. »

Mystik píše:
arda1 píše:No a co třeba Jeti Master a nebo Spin?-K tomu Progbox(master) a nebo Jetibox(spin)-nastavíš si tam v podstatě všechno možný. :wink:


Tak tak. Spin 33 - http://www.jetimodel.cz/cze/spin1.html


No jo, ale k tomu bych musel asi koupit i tu krabičku na programování, bez ní je to na nic, vůbec se mi nelíbí, že automaticky vypíná na 68% napětí po zapnutí, tím bych si zlikvidoval lipolky, pokud bych se tam připojil napolonabité. A přes vysílač tohle asi změnit nejde.
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od blesk »

arda1 píše:No a co třeba Jeti Master a nebo Spin?-K tomu Progbox(master) a nebo Jetibox(spin)-nastavíš si tam v podstatě všechno možný. :wink:
spin ne... ten kdyz pripojis polo vybyty pac z li-xxx tak ti je vybije klidnië i pod 2,85 V
viz. RC Revue 8/2006 test k regulatorum spin

JA osobne bych si porídil Castle Creation moznost nastavovat pres pocitec ,skoro kazdy měsíc novy "firm Ware" takže ti regulator po softwerove strance nesestarne,zde je i moznost nastavování koncového vapínáni (po asi 0,1V)
Uživatelský avatar
j3nda
Příspěvky: 1609
Registrován: stř 15.02.2006 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od j3nda »

jj phoenix je co se tyce moznosti nastaveni vyborny, ale zase ma horsi stabilizaci BEC
Uživatelský avatar
Speedy
Příspěvky: 1643
Registrován: čtv 20.07.2006 0:00
Bydliště: Letohrad
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Speedy »

Já mám dobrý zkušenosti s regulátory od MGM Compro. Nemyslím EASY, ale ty Expert umožňují manuálně nastavit skoro všechmo, a mají lepší výpočet pro vypnutí LiPolek než Jeti tj. jsou šetrnější (pokud se něco nezměnilo v poslední době). A mají ochrany proudového přetížení a přehřátí, což u letadet upřednostňuju. A programujou se "propípáním" vysílačkou podstatně příjemněji než Jeti (aspoň pro mě). S regulátory jiných výrobců zkušenosti nemám. :wink:
Uživatelský avatar
Vigo
Příspěvky: 3066
Registrován: čtv 14.04.2005 0:00
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Vigo »

Mám Jeti Advance a právě díky vypínání při 68% mi zničil baterky. Kupoval bych už jedině regulátor s natvrdo nastavitelným vypínacím napětím. Jetíka stále používám ale člověk se furt bojí kdy zničí baterky. I když by vypnul při udávaných 68% počátečního napětí (což mimochodem podle mého měření nikdy nevypne) tak baterie nevratně poškozuje. Nevím naco je u regulátoru funkce vypínání když ničí baterky :evil:
Uživatelský avatar
Kerberos
Příspěvky: 1026
Registrován: stř 08.06.2005 0:00
Bydliště: Staré Ždánice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Kerberos »

Vigo píše:Mám Jeti Advance a právě díky vypínání při 68% mi zničil baterky. Kupoval bych už jedině regulátor s natvrdo nastavitelným vypínacím napětím. Jetíka stále používám ale člověk se furt bojí kdy zničí baterky. I když by vypnul při udávaných 68% počátečního napětí (což mimochodem podle mého měření nikdy nevypne) tak baterie nevratně poškozuje. Nevím naco je u regulátoru funkce vypínání když ničí baterky :evil:


mě teda vypíná při poklesu napětí na určitý počet voltů. takže tomu co píšeš moc nerozumim.
Uživatelský avatar
Vigo
Příspěvky: 3066
Registrován: čtv 14.04.2005 0:00
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Vigo »

Kerberos píše:mě teda vypíná při poklesu napětí na určitý počet voltů. takže tomu co píšeš moc nerozumim.


Jeti Advance 18 plus vypíná při 68% počátečního napětí článku. Ověřoval jsem si to i dotazem u výrobce. Pokud mi poradíš jak nastavit pevně vypínací napětí budu jedině rád.
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#11 Příspěvek od zdzd »

Baterky ničíš hlavně ty. Základ je létat na čas, tak aby se accu vůbec nevybíjely až do kolena vybíjecí charakteristiky. Jinak se ničí. A regl pochopitelně vypíná až někde v tom koleni, když napětí začne zřetelně klesat. Což je pozdě.
Uživatelský avatar
Vigo
Příspěvky: 3066
Registrován: čtv 14.04.2005 0:00
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Vigo »

zdzd píše:Baterky ničíš hlavně ty. Základ je létat na čas, tak aby se accu vůbec nevybíjely až do kolena vybíjecí charakteristiky. Jinak se ničí. A regl pochopitelně vypíná až někde v tom koleni, když napětí začne zřetelně klesat. Což je pozdě.


Samozřejmě baterie jsem zničil já díky neznalosti chování regulátoru. Právě proto chci regulátor na kterém si nastavím pevně vypínací napětí na hodnotu která baterie nepoškodí. Pokud létám el-větroně kde motor vypínám těžko se odhaduje kdy je již vybito. Používám tvrdé články a atm dochází k poklesu napětí velmi rychle a blízko kritickému napětí.

Rád bych si létání užíval a ne pořád hlídal stopky atd.. myslím že to je snad jasné :idea:
Uživatelský avatar
Kerberos
Příspěvky: 1026
Registrován: stř 08.06.2005 0:00
Bydliště: Staré Ždánice
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Kerberos »

vypíná v koleni, ano, ale to je přece pořád nějakej pokles na cca 3V, a nemá to co dělat s počátečnim nabitim akumulátoru. když mi začne regulátor omezovat výkon, přistanu a baterky změřim, tak jsou na 3,1V. ale spíš létám na čas. takže bych to na regulátor nesváděl. za 99% závad může lidskej faktor
Uživatelský avatar
Kerberos
Příspěvky: 1026
Registrován: stř 08.06.2005 0:00
Bydliště: Staré Ždánice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Kerberos »

když si pořídíš : Advance plus prog card, tak na reglu nastavíš :
brzda: aktivní / neaktivní
časování pro motory: klasické koncepce / tzv. obrácené motory
průběh regulace: lineární / nelineární
typ článků: NiXX / LiXX
2 úrovně vypínání: 0,7V / 0,9V / článek pro NiXX

2,7V /3,0V / článek pro LiXX
způsob vypnutí při poklesu napětí: skokové vypnutí / ubírání výkonu
Uživatelský avatar
Kerberos
Příspěvky: 1026
Registrován: stř 08.06.2005 0:00
Bydliště: Staré Ždánice
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Kerberos »

a jak potom zničíš baterky ?
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“